ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ζεύξη ή… διάζευξη;

Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της διπλής ένωσης γέφυρας στη Σαλαμίνα. Του Νίκου Οικονομίδη Συνήθως οι γέφυρες ενώνουν. Αυτή όμως διχάζει. Να γίνει ή να μη γίνει η υποθαλάσσια ζεύξη Περάματος-Σαλαμίνας; Είναι καλό ή κακό για το νησί; Η ζυγαριά θα γείρει προς τα κέρδη ή προς τις ζημιές; Έχουν διατυπωθεί πολλά επιχειρήματα και από τους «γεφυρολάτρες» και από τους «γεφυρομάχους». Δεν έχει νόημα να τα αναλύσουμε πάλι. Θα επισημάνουμε όμως κάτι που το θεωρούμε μεγάλο λάθος. Πολλοί κάνουν συγκρίσεις με τις γέφυρες του Ρίου, της Χαλκίδας και της Λευκάδας. Τις θετικές επιπτώσεις βλέπουν οι υπέρμαχοι, τις αρνητικές οι αντίθετοι. Οι ιδιαιτερότητες όμως της Σαλαμίνας είναι άλλες: • Καμία από τις προαναφερόμενες γέφυρες δεν εξυπηρετεί 5 εκατ. οχήματα τον χρόνο, ούτε «στέλνει» τόσο μεγάλο πλήθος διερχομένων σε τόσο μικρή έκταση. • Καμία δεν βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής από την Αθήνα, ούτε συνδέει με ένα μέρος που οι κάτοικοι δεκαπλασιάζονται το καλοκαίρι. • Καμίας η οδική συνέχεια δεν περιορίζεται σε ελάχιστα χιλιόμετρα. Το Ρίο εξυπηρετεί όλη τη βορειοδυτική Ελλάδα, ενώ υπάρχουν και αυτοί που πάνε στην Αλβανία ή στα Σκόπια. Όσα αυτοκίνητα κι αν περάσουν, θα αρχίσουν να διασκορπίζονται από τα πρώτα χιλιόμετρα. Η Χαλκίδα εξυπηρετείται από δύο γέφυρες, την παλιά και την καινούργια. Οι διερχόμενοι διασκορπίζονται στα 180 χιλιόμετρα της Εύβοιας. Κάποιοι πάνε από την Κύμη (με πλοίο, όχι με άλλη γέφυρα) σε άλλα νησιά. Επιπλέον, υπάρχουν πολλές πορθμειακές γραμμές σε όλο το μήκος: Κάρυστος, Μαρμάρι, Νέα Στύρα, Αλμυροπόταμος, Ερέτρια, Αιδηψός, Αη-Γιώργης, Αγιόκαμπος.
Έχουν διατυπωθεί πολλά επιχειρήματα και από τους «γεφυρολάτρες» και από τους «γεφυρομάχους»
Η Λευκάδα έχει την κινούμενη γέφυρα για όσους κατευθύνονται στο νησί και για εκείνους που πάνε (επίσης με πλοίο και όχι με άλλη γέφυρα) στην Ιθάκη ή στην Κεφαλλονιά από Νυδρί ή Βασιλική. Και οι τρεις αυτές γέφυρες δεν εξυπηρετούν ούτε τόσο μεγάλο αριθμό οχημάτων ούτε με τόσο μεγάλη πυκνότητα. Επιπλέον, δεν αύξησαν τον αριθμό των επισκεπτών. Δεν είναι λοιπόν συγκρίσιμα τα μεγέθη. Εκείνο όμως που πρέπει να μελετηθεί πιο πολύ από όλα είναι το πώς θα διαμορφωθεί η Σαλαμίνα αν γίνει διπλή ζεύξη από Πέραμα και Φανερωμένη, και το νησί μεταβληθεί σε δίοδο από τα νότια προάστια προς Πελοπόννησο. Αντέχει το οδικό δίκτυο; Υπάρχει δυνατότητα κατασκευής νέου; Είναι ορατός ο κίνδυνος να χωριστεί σε… βόρειο και νότιο το νησί; Θα έχει και ποιες επιπτώσεις στο περιβάλλον; Έχει νόημα να γίνει δημοψήφισμα αν δεν γίνουν μελέτη και λεπτομερής και σε βάθος ενημέρωση των κατοίκων; Η Σαλαμίνα είναι ένας ασθενής με βεβαρημένο ιστορικό. Η εγκατάλειψη και η ρύπανση την πλήγωσαν βαριά. Εδώ και λίγα χρόνια αρχίζει να συνέρχεται. Οι κινήσεις που θα γίνουν πρέπει να μελετηθούν πολύ προσεκτικά και να εξετασθούν σε… μικροσκόπιο υψίστης ανάλυσης, πριν γίνουν πράξη. Το καλό του νησιού το θέλουμε όλοι. Δεν το εξυπηρετούμε με φωνές, ακρότητες και αφορισμούς της άλλης άποψης. Ο… τρίτος δρόμος Ακούσαμε και εναλλακτικές προτάσεις, που παραθέτουμε χωρίς να παίρνουμε θέση: • Να μεταφερθούν οι προβλήτες. Στο Πέραμα να πάνε στο τέρμα του λιμανιού και το φεριμπότ να πιάνει απέναντι, στον Αη-Γιώργη. Ο χρόνος της διαδρομής περιορίζεται στα 5 λεπτά. • Κάποιοι ζητούν πορθμειακή γραμμή από Πειραιά προς Σελήνια. Όσοι την προτιμούν θα φτάνουν πιο γρήγορα στη νότια Σαλαμίνα ?αφού βέβαια δημιουργηθεί το κατάλληλο οδικό δίκτυο?και θα ελαφρώσουν τα Παλούκια. • Κάποιοι συμφωνούν με την υποθαλάσσια, αλλά προτείνουν να συνεχιστεί υπόγεια, δεξιά μετά τον Αη-Γιώργη προς το Μπατσί, και να βγει υποθαλάσσια στην Εθνική, στο ύψος της Νέας Περάμου. Ακόμα κι αν τη χρησιμοποιούν κάποιοι που πάνε προς Πελοπόννησο, δεν θα επιβαρύνει και δεν θα κόψει στα δύο το νησί, ενώ θα ελαφρύνει πολύ τα Παλούκια, αφού θα δημιουργήσει άλλη μία πύλη εισόδου από τα βόρεια. Όλοι συμφωνούν πάντως ότι πρέπει να εκβαθυνθεί η θάλασσα στη Φανερωμένη και να δρομολογηθούν και εκεί αμφίδρομα σκάφη.

Διαβάστε επίσης

Το νησί…  βάζει τα καλά τουΣΑΛΑΜΙΝΑ

Με επίκεντρο την 23η Αυγούστου, η Σαλαμίνα αλλάζει όψη για ένα τριήμερο, ενώ η ανάγκη για την εξυπηρέτηση δεκάδων χιλιάδων προσκυνητών ανατρέπει τον θαλάσσιο συγκοινωνιακό χάρτη. Τ...

Το Πολιτιστικό Καλοκαίρι στη Σαλαμίνα Ποιες παραστάσεις ανεβαίνουν τη θερινή περίοδο ΣΑΛΑΜΙΝΑ

Πλούσιο και ενδιαφέρον είναι το πολιτιστικό πρόγραμμα του Δήμου Σαλαμίνας και για το καλοκαίρι 2012. Οι εκδηλώσεις ξεκίνησαν στο τέλος Ιουνίου με τα «Βαφτίσια» και την παιδική παρά...

Αθλητισμός με προσωπικά δάνειαΣΑΛΑΜΙΝΑ

Ο πρόεδρος και ο προπονητής του Ναυταθλητικού Ομίλου Γυάλας στη Σαλαμίνα μιλούν για το μεράκι που… παίρνει πρωτάθλημα. Του Νίκου Οικονομίδη Ο Ναυταθλητικός Όμιλος Γυάλας είναι η κλ...

Κουπί έως την Ολυμπιάδα του 2016ΣΑΛΑΜΙΝΑ

Με οδηγό το πείσμα και χορηγό την… οικογένειά του, ο Θοδωρής Νοτάρογλου αγωνίζεται με το καγιάκ του. Του Νίκου Οικονομίδη Ο Θοδωρής Νοτάρογλου είναι ένας νέος που βάζει στόχους στη...

Στήριξη Κατσικάρη σε ΑλεξόπουλοΑΓΚΙΣΤΡΙ

Συνάντηση με τον επικεφαλής της παράταξης «Βιοτεχνική συνεργασία» και υποψήφιο Πρόεδρο του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Σπύρο Αλεξόπουλο είχε ο Αντιπεριφερειάρχης Νήσων Δημήτρης Κατσι...

Αγώνας Κανόε - Καγιάκ στη ΓυάλαΣΑΛΑΜΙΝΑ

Το κάλεσμα του Ναυταθλητικού Ομίλου Γυάλας "Αγ. Νικόλαος¨ στη Σαλαμίνα είναι ζεστό και φιλικό και δεν χρειάζεται άλλα σχόλια. Το αναδημοσιεύουμε με ευχές για την επιτυχία της διοργ...