ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Κ. Χατζηδάκης: Ο Πειραιάς σύντομα στα πέντε κορυφαία λιμάνια της Ευρώπης

Το λιμάνι του Πειραιά θα μπορούσε να γίνει ένας από τους πέντε κορυφαίους κόμβους για κοντέινερ στην Ευρώπη, καθώς η κυβέρνηση ενισχύει τις δραστηριότητες logistics σε μια προσπάθεια να ξεκινήσει η οικονομική ανάπτυξη, δήλωσε ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης στο Bloomberg. O Πειραιάς, τώρα το 11o μεγαλύτερό λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, επεκτείνεται καθώς η κινεζική Cosco Pacific λειτουργεί μία από τις δύο προβλήτες, χτίζει μία τρίτη και ετοιμάζεται να προσφέρει σιδηροδρομικές μεταφορές φορτίου σε πολυεθνικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των Hewlett-Packard και Huawei Technologies Co. Το Νο 1 λιμάνι της Ελλάδας, όπως σημειώνει το Bloomberg, είναι το κομβικό σημείο της ώθησης της δραστηριότητας των logistics από την ελληνική κυβέρνηση, καθώς προσπαθεί να οδηγήσει τη χώρα έξω από την εξαετή ύφεση, μάχεται με ένα 28% ανεργίας και προσπαθεί να απογαλακτιστεί από το πακέτο βοήθειας των 240 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Για να συμβάλει στην τόνωση της ζήτησης για θαλάσσιες και σιδηροδρομικές μεταφορές στο σταυροδρόμι των τριών ηπείρων, η ελληνική κυβέρνηση επίσης ετοιμάζεται να πουλήσει το 67% των μετοχών του ΟΛΠ και το σύνολο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ο ΟΛΠ τρέχει την προβλήτα Ι στον Πειραιά - το πρώτο μεγάλο ευρωπαϊκό λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων για τα πλοία που εισέρχονται στη Μεσόγειο μέσω της διώρυγας του Σουέζ - και θα είναι υπεύθυνος για την δυτική πλευρά της σχεδιαζόμενης Προβλήτας ΙΙΙ. «Η γεωστρατηγική θέση της Ελλάδα είναι τέτοια που μπορούμε να έχουμε ανάπτυξη στον τομέα των logistics», είπε ο υπουργός. «Το κράτος αυτό που μπορεί να κάνει είναι να δώσει κίνητρα». Η οικονομική κρίση στην Ελλάδα βοήθησε να προσελκύσει την προσοχή των εγχώριων φορέων χάραξης πολιτικής, στα πιθανά οφέλη του να γίνει ένας κόμβος μεταφορών με τον τρόπο που η Ολλανδία είναι στη Βόρεια Ευρώπη, σύμφωνα με τον Σωτήρη Τριχά, πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Logistics. Όπως επεσήμανε, ο κλάδος των logistics, συμπεριλαμβανομένης της μεταφοράς συνεισφέρει περίπου το 10% με 12% στο ελληνικό ΑΕΠ, το οποίο έχει συρρικνωθεί κατά περίπου το ένα τέταρτο από το 2008 , και μπορεί να βοηθήσει στην αναζωογόνηση της οικονομικής ανάπτυξης. «Καθώς η Ελλάδα είναι μια μικρή αγορά, θα πρέπει να επωφεληθούμε από τις αποστολές που μπορεί να έρθουν εδώ, και όχι ως τελικός προορισμός», δήλωσε ο κ.Τριχάς . «Έχουμε μια μεγάλη ευκαιρία με το λιμάνι του Πειραιά και θα μπορούσε να αναπτυχθεί μία ολόκληρη βιομηχανία, πρόσθεσε. Το 2011, ο Πειραιάς σημείωσε ρυθμούς ετήσιας ανάπτυξης της τάξης του 98%, τη μεγαλύτερη αύξηση από οποιοδήποτε άλλο λιμάνι που βρίσκεται στη λίστα με τα κορυφαία 20, σύμφωνα με τη Eurostat. Την πρώτη πεντάδα αποτελούν το Ρότερνταμ, το Αμβούργο, η Αμβέρσα, το Μπρεμερχέιβεν και η Βαλένθια. Ο κ.Χατζηδάκης δήλωσε πως για να γίνει ο Πειραιάς μια μεγαλύτερη εμπορική πύλη, απαιτεί περαιτέρω ανάπτυξη του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου και μεγαλύτερη εκμετάλλευση των λιμενικών και σιδηροδρομικών συνδέσεων της χώρας. Ανέφερε , επίσης, την ανάγκη βελτίωσης των αυτοκινητοδρόμων και των περιφερειακών αερολιμένων . Το 2011, ο Πειραιάς σημείωσε ρυθμούς ετήσιας ανάπτυξης της τάξης του 98% Στο πλαίσιο αυτό, τόνισε ότι δημιουργείται νομοθετικό πλαίσιο έτσι ώστε να ενθαρρυνθούν οι επενδύσεις στον κλάδο του logistics. O κ.Τριχάς επεσήμανε πως οι βασικές προτεραιότητες πρέπει να είναι να γίνει το σύνολο του εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου διπλής γραμμής και ηλεκτροφόρο, να οικοδομηθεί ένα «εμπορευματικό χωριό» στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά έτσι ώστε οι εταιρείες να νοικιάσουν χώρο αποθήκευσης και να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους, να αναβαθμιστούν τα υφιστάμενα οδικά δίκτυα με περισσότερους σταθμούς καυσίμων και χώρους στάθμευσης, να καταργηθούν τα όρια για αποθηκευτικό χώρο και να υπάρχει πτυχίο logistics στα ελληνικά πανεπιστήμια.

Διαβάστε επίσης

Βασίλης Μιχαλολιάκος: «Στον Πειραιά, το ρολόι θα χτυπήσει στην ώρα του»  ΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Τη στήριξή του στον δήμαρχο Πειραιά Βασίλη Μιχαλολιάκο εξέφρασε ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς. Οι δύο άνδρες έφαγαν μαζί στο Πασαλιμάνι σε γνωστό ουζερί, με τον πρωθυπουργό να δηλ...

Μώραλης για δήμαρχος Πειραιά;  ΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Ένα δήθεν πανάρχαιο πολιτικό θεώρημα υποστηρίζει ότι στον Πειραιά δεν μπορεί να εκλεγεί βουλευτής ή δήμαρχος, χωρίς τη στήριξη του Ολυμπιακού και του λαού του. Παραμύθι βέβαια εαν ...

Ερώτηση Ρεπούση στη Βουλή για την ακτοπλοϊκή σύνδεση ΚυθήρωνΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Ερώτηση στη Βουλή που θα συζητηθεί στις 6 Φεβρουαρίου, κατέθεσε η βουλευτής της ΔΗΜΑΡ Μαρία Ρεπούση σχετικά με την ακτοπλοϊκή σύνδεση των Κυθήρων και Αντικυθήρων με τον Πειραιά. Η ...