Αλέξανδρος Βασιλικός: «Η Αθήνα έχει ανάγκη τον Αργοσαρωνικό»
Ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος μιλά στο «Saronic Magazine» για τις ευκαιρίες των νησιών.
Η εγγύτητα στην Αθήνα αποτελεί ένα από τα βασικότερα πλεονεκτήματα των νησιών του Αργοσαρωνικού. Στην πραγματικότητα, δεν έχει ανάγκη ο Αργοσαρωνικός την Αθήνα, πιο μεγάλη ανάγκη έχει η Αθήνα τον Αργοσαρωνικό. Και αυτό γιατί είναι ένα τεράστιο πλεονέκτημα για μια ευρωπαϊκή πρωτεύουσα να έχει τόσο κοντά της δικά της νησιά» αναφέρει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος Αλέξανδρος Βασιλικός.
Και πώς μπορεί να αξιοποιηθεί αυτό το πλεονέκτημα; «Η Αττική πρέπει να δημιουργήσει προϊόντα που να περιλαμβάνουν τις παραλίες της, αλλά και τα νησιά της. Για παράδειγμα, όσοι δραστηριοποιούνται στον τομέα των εκδηλώσεων μπορούν να οργανώσουν φεστιβάλ, που ξεκινούν από την Αθήνα και επεκτείνονται στα γύρω νησιά. Αυτό είναι κάτι που μπορεί να διαφοροποιήσει την προσφορά της πρωτεύουσας και είναι μια ισορροπία που πρέπει να βρεθεί».
Digital nomads στην Αίγινα
Για την Αίγινα, ο κ. Βασιλικός βλέπει ως μια μεγάλη ευκαιρία την αγορά των digital nomads. «Λόγω εγγύτητας στην πρωτεύουσα, το νησί της Αίγινας μπορεί να αναπτύξει πιο εύκολα το κομμάτι των digital nomads. Έχει πολύ συχνή ακτοπλοϊκή σύνδεση, ενώ θα μπορούσαν τα δρομολόγια να αναπτυχθούν ακόμα καλύτερα μέσα στην ημέρα, ώστε να προλαβαίνουν όσοι επιλέγουν να μείνουν στο νησί να πάνε το πρωί στην Αθήνα για να εργαστούν. Επίσης, το πλωτό ασθενοφόρο με γρήγορη πρόσβαση στα μεγάλα νοσοκομεία της πρωτεύου- σας προσμετράται στα θετικά» αναφέρει χαρακτηριστικά.
Σε ό,τι αφορά τις ελλείψεις σε υποδομές, πάντως, ο κ. Βασιλικός στέκεται περισσότερο στην ευκαιρία παρά στο πρόβλημα. «Το νησί έχει μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης υποδομών, οι οποίες θα έρθουν από τη στιγμή που υπάρχει ζήτηση. Για πολλά χρόνια η Ελλάδα έμεινε πίσω σε υποδομές, κάτι που δίνει την ευκαιρία να γίνουν σήμερα, αποφεύγοντας τα λάθη του παρελθόντος. Δηλαδή, οι υποδομές να γίνουν σήμερα με όρους είτε οικοδομικούς είτε κοινωνικούς, έτσι ώστε να διατηρηθούν οι ισορροπίες που θέλουν οι κάτοικοι για το νησί, εξυπηρετώντας μια πελατεία που θέλουν να υπάρχει.
Οι υποδομές πρέπει να αναπτύσσονται πρωτίστως για τους κατοίκους και δευτερευόντως για τους επισκέπτες. Αυτό θα πει βιώσιμη ανάπτυξη».
Μία ακόμα ευκαιρία, ειδικά για την Αίγινα, είναι η μεγάλη αστική ανάπλαση του Ελληνικού, η μεγαλύτερη που πραγματοποιείται αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη. «Η Αίγινα είναι σε ευθεία γραμμή από το Ελληνικό. Είναι δεδομένο ότι θα την επηρεάσει, καθώς θα φέρει ένα καινούριο είδος πελατείας στην ευρύτερη περιοχή. Καθορίζοντας λοιπόν τη στρατηγική του νησιού, θα πρέπει να μελετηθεί ποιες ακριβώς θα είναι οι επιρροές από το κοινό που θα προσελκύσει το Ελληνικό» προτείνει ο κ. Βασιλικός.
Ο χαρακτήρας των Σπετσών
Αναφερόμενος στο νησί των Σπετσών, ο κ. Βασιλικός αναφέρει στα θετικά του την οδική πρόσβαση, παρά το γεγονός ότι δεν βρίσκεται τόσο κοντά στην Αθήνα. Επιπλέον, οι Σπέτσες έχουν έναν πολύ διαφορετικό χαρακτήρα και αρχιτεκτονική. «Οι Σπέτσες είναι ένα νησί που έχει κάνει πολλή δουλειά σε αυτό που ονομάζουμε “soft ενέργειες” με πρωτοβουλίες και συνεργασία τοπικών αρχών και διορατικών επιχειρηματιών. Έχει δημιουργήσει πολλές εκδηλώσεις που έχουν γίνει πανευρωπαϊκές. Αυτές οι ενέργειες αποτελούν ένα εξαιρετικό μοντέλο ανάπτυξης που μπορεί να διαφοροποιήσει και να χαρακτηρίσει το προϊόν» καταλήγει ο κ. Βασιλικός.