ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Αθηναϊκά ξενοδοχεία: Για πρώτη φορά το 2022 θετικό πρόσημο στις πληρότητες τον Οκτώβριο (έναντι του 2019)

Έστω και οριακά (+0.4%), ο Οκτώβριος ήταν ο πρώτος μήνας με θετικό πρόσημο στη μέση πληρότητα των ξενοδοχείων της Αθήνας το 2022 έναντι του αντίστοιχου μήνα του 2019, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ξενοδόχων Αθήνας, Αττικής και Αργοσαρωνικού (ΕΞΑ-ΑΑ) με τη συνεργασία της GBR Consulting.

Κατά τους μήνες από τον Μάιο έως τον Οκτώβριο του 2022 τα αθηναϊκά ξενοδοχεία διήνυσαν μια αρκετά σταθερή πορεία, με μονοψήφιες αρνητικές αποκλίσεις- πάντα συγκριτικά με τις αντίστοιχες επιδόσεις μέσης πληρότητας του 2019.  Βέβαια, η πορεία όλης της χρονιάς μέχρι και τον Οκτώβριο δεν κατάφερε να εξελιχθεί με θετικό πρόσημο, καθώς η μέση πληρότητα του 10μήνου ήταν -12,5% έναντι του αντίστοιχου 10μήνου του 2019.
 
Μέση τιμή δωματίου και έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο και οι ανταγωνιστές της Αθήνας
 
Σε ό,τι αφορά στο έσοδο ανά διαθέσιμο Δωμάτιο (RevPar) των ξενοδοχείων, η πορεία ήταν σε γενικές γραμμές αντίστοιχη με την πορεία της μέσης πληρότητας των μονάδων. Καταγράφεται θετικό πρόσημο από τον Ιούνιο και μετά – ωστόσο αν και ο Οκτώβριος έδωσε RevPar + 21,3%,  σε σύνολο 10μήνου η θετική αυτή μεταβολή ήταν οριακή, μόλις 0,5%.

Ως προς τη μέση τιμή δωματίου (ADR) εμφανίζεται επίσης σταδιακή θετική μεταβολή από τον Απρίλιο και μετά, δίνοντας αύξηση στην μέση τιμή δωμάτιου το 10μηνο 14,8%. Τον Οκτώβριο 2022 παρατηρείται απόδοση σε ADR της τάξης του +20,8%.

Ο Οκτώβριος, συμπερασματικά, σαφώς κινήθηκε λίγο καλύτερα από τους προηγούμενους μήνες συγκρινόμενος και με ορισμένους από τους ανταγωνιστές της Αθήνας. Πάντως, οι επιδόσεις της Αθήνας, συγκρινόμενες με αυτές των πόλεων ανταγωνιστών της, σίγουρα δεν είναι οι ιδανικές ούτε σε επίπεδο 10μήνου, ούτε και διαχρονικά.

Αντιθέτως, τα ξενοδοχεία της Αθήνας συνεχίζουν να βρίσκονται σε μια δύσκολη -διαχρονικά- διαδρομή, κατά την οποία η Αθήνα ακολουθεί σχεδόν σε όλες τις επιδόσεις τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες. Παράδειγμα αποτελεί η μέση τιμή δωματίου για την Αθήνα που φτάνει τα 125.39 ευρώ, ενώ οι παραδοσιακοί ανταγωνιστές της καταγράφουν πολύ καλύτερες επιδόσεις (Κωνσταντινούπολη, Μαδρίτη, Βαρκελώνη, Ρώμη κ.ά.)

Με αφορμή τα παραπάνω, η ΕΞΑ-ΑΑ επισημαίνει για πολλοστή φορά τα ακόλουθα:
 

  • Τη σημασία -αλλά και την αναγκαιότητα- των σημαντικών σύγχρονων έργων ειδικής υποδομής για την αναβάθμιση και τον εμπλουτισμό της τουριστικής πρότασης του προορισμού,
  • Την ανάγκη υποστήριξης που χρειάζονται οι επιχειρήσεις του Τουρισμού για να ανταπεξέλθουν στο υψηλό κόστος προμηθειών και λειτουργίας τους της εποχής, αλλά και
  • την ανάγκη νοικοκυρέματος’των τουριστικών κλινών σε όλη την επικράτεια της Αττικής,
     
    Μόνον έτσι, τονίζει η Ένωση, θα μπορέσει κάποτε να ξεφύγει ο προορισμός από τη στασιμότητά του,  βελτιώνοντας αποτελεσματικά - και ορατά στις ξένες αγορές-  τη συνολική ποιότητα ζωής πολιτών και επισκεπτών, άρα και τη φήμη του, επομένως και τις τιμές του. 

Δείτε αναλυτικα:

α) Την πορεία του μηνός Οκτωβρίου 2022 και την πορεία του 10μήνου 2022 σε σύνολο και ανά μήνα - έναντι των προηγουμένων ετών 2021, 2020 και 2019

β) Tα στοιχεία πόλεων - ανταγωνιστών της Αθήνας μηνός Οκτωβρίου 2022 

 

Πηγή: tornosnews.gr 

Διαβάστε επίσης

Έρευνα Google: Κερδίζουν έδαφος οι συνδυαστικές κρατήσεις εργασίας και αναψυχήςΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Σύμφωνα με νέα έρευνα της Google, οι ταξιδιωτικές εμπειρίες είναι το πρώτο ζητούμενο για τον σύγχρονο τουρίστα, γι’ αυτό και κερδίζουν έδαφος οι συνδυαστικές κρατήσεις προκειμένου ...

1ο Summit Work From Greece: Ιδανικός προορισμός η Ελλάδα για τους ψηφιακούς νομάδες ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Τις προοπτικές που προσφέρουν στην ανάπτυξη της Ελλάδας οι ψηφιακοί νομάδες και τις ευκαιρίες που αναδύονται για τον ελληνικό τουρισμό ανέδειξαν οι ομιλητές του πρώτου συνεδρίου τη...

ΣΕΤΕ: O ελληνικός τουρισμός με το βλέμμα στο 2030 - Αναλυτικά η μελέτη του ΙΝΣΕΤΕΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Παρουσιάστηκε στην 37η Διεθνή Έκθεση Τουρισμού Philoxenia 2022 η μελέτη του Ινστιτούτου ΣΕΤΕ με τίτλο «Ελληνικός Τουρισμός 2030 | Σχέδια Δράσης» που αφορά στον τρόπο ανάπτυξης του ...

Εxpedia: Πρώτη πηγή έμπνευσης για ταξίδια οι ταινίες και οι τηλεοπτικές εκπομπές - υποχωρεί η επιρροή των social mediaΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Οι κινηματογραφικές ταινίες και οι τηλεοπτικές εκπομπές αποτελούν πλέον την κορυφαία πηγή έμπνευσης των ταξιδιωτών για την επιλογή του προορισμού διακοπών τους, σύμφωνα με έρευνα τ...

Μανώλης Μαρκόπουλος: Σε επίπεδο κερδοφορίας οι Έλληνες ξενοδόχοι έπαιξαν φέτος όπως στο NBA- έβαλαν 110 πόντους, έφαγαν 120 και χάρηκαν για τη συμμετοχή...ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

To 2022 αποτέλεσε έτος – ορόσημο για τη Χώρα μας σε επίπεδο αφίξεων, αφίξεις, όμως, που επιτεύχθηκαν σε ένα βαθμό και από την αδυναμία των ξενοδοχειακών μονάδων να επαναδιαπραγματε...

Β.Κικίλιας: 8 στις 10 επενδύσεις που γίνονται στη χώρα είναι τουριστικέςΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

“Η Ελλάδα είναι στα κορυφαία brand παγκοσμίως, είναι η χώρα που αγαπά όλος ο πλανήτης” ανέφερε σε δηλώσεις του ο Υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας, στο περιθώριο του Ετησίου Συμβ...

Μνημόνιο Συνεργασίας ΕΟΤ για την προβολή του γαμήλιου τουρισμούΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Μνημόνιο Συνεργασίας για την προβολή του  γαμήλιου τουρισμού  και γενικότερα του τουρισμού πολυτελείας στην Ελλάδα υπέγραψαν σήμερα ο Γενικός Γραμματέας του  ΕΟΤ  Δημήτρης Φραγκάκη...

Σύνοδος κορυφής: Ο τουρισμός μπορεί να αποτελέσει λύση για την κλιματική κρίση και τη δημιουργία θέσεων εργασίαςΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ο τουρισμός πρέπει να ξαναγίνει ελκυστικός τομέας για εργασία και την επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό. Οι νέοι με κίνητρα είναι το κλειδί για την επιτυχία του τουρισμού.   Αυτό υπο...

Airbnb: Δέσμη προτάσεων σε 7 άξονες παρουσίασε το ΞΕΕ - "Επιβεβλημένη η άμεση παρέμβαση της Πολιτείας"ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

"Επιβεβλημένη η άμεση παρέμβαση της Πολιτείας για δίκαιο ρυθμιστικό πλαίσιο στις βραχυχρόνιες μισθώσεις"   Το βαθύ αρνητικό αποτύπωμα στην κοινωνία από την ανεξέλεγκτη γιγάντωση τη...