ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΙΝΣΕΤΕ: Πολιτισμός, γαστρονομία, φιλοξενία και η θάλασσα κρατούν ψηλά την φήμη της Ελλάδας και της Αθήνας

 

Αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα κατέγραψε η συνολική φήμη της Ελλάδας και της Αθήνας για το πρώτο τρίμηνο του έτους, μία ιδιαίτερα θετική εξέλιξη ενόψει της αιχμής της τουριστικής περιόδου. Η ανθεκτικότητα οφείλεται κατά κύριο λόγο στον συνδυασμό ιδιαίτερα θετικού περιεχομένου για βασικές παραμέτρους της τουριστικής εμπειρίας (πολιτισμός, γαστρονομία, φιλοξενία) και σταδιακής συρρίκνωσης της δημοσιότητας σε σχέση με την πανδημία.

 

 

Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από σχετικά στοιχεία που συγκεντρώνει για λογαριασμό του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) η εταιρεία TCI Research, στο πλαίσιο ευρύτερης συνεργασίας με τον Δήμο Αθηναίων. Τα στοιχεία που αναλύονται από το ΙΝΣΕΤΕ και αφορούν την Ελλάδα, την Αθήνα και ανταγωνιστικούς προορισμούς (Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία) αποτυπώνουν την εξέλιξη της εικόνας του κάθε προορισμού και την τουριστική εμπειρία ως προς τα διάφορα επιμέρους συστατικά (π.χ. διαμονή, εστίαση, αξιοθέατα κ.ά.).

 

Από την ανάλυση των στοιχείων για το διάστημα Ιανουαρίου-Μαρτίου 2022 φαίνεται ότι η φήμη της Αθήνας και της Ελλάδας στις διαδικτυακές συνομιλίες υπερείχε έναντι των ανταγωνιστών (Ισπανία Πορτογαλία, Ιταλία), στοιχείο ιδιαίτερα σημαντικό, λαμβάνοντας υπόψη τη ρευστότητα και την αβεβαιότητα του ευρύτερου περιβάλλοντος, λόγω της πορείας της πανδημίας και των ραγδαίων γεωπολιτικών εξελίξεων μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία.

 

 

Υψηλή αξιολόγηση ως προς τα επιμέρους συστατικά της τουριστικής εμπειρίας

 

Πέρα από τη γενικά θετική διαδικτυακή εικόνα της χώρας, η Ελλάδα και η Αθήνα λαμβάνουν υψηλή αξιολόγηση και ως προς τα διάφορα επιμέρους συστατικά της τουριστικής εμπειρίας από τους επισκέπτες (γαστρονομία, πολιτισμός, υγειονομική πρόληψη, καθαριότητα, φιλοξενία).

Οι τάσεις των αξιολογήσεων επιβεβαίωσαν ότι οι επισκέπτες του πρώτου τριμήνου βίωσαν μια εξαιρετική και πλούσια τουριστική εμπειρία, σε ένα απαλλαγμένο από την πίεση της σεζόν περιβάλλον.

 

 

Ο παράγοντας «πολιτισμός» κάνει τη διαφορά

 

Σύμφωνα με την ανάλυση των δεδομένων, ο παράγοντας «πολιτισμός» κάνει τη διαφορά, καθώς «οδηγεί» θετικά τόσο τη γενική αίσθηση για τη χώρα όσο και τις αξιολογήσεις των επισκεπτών. Ειδικότερα, ο πολιτισμός μαζί με τις θετικές αξιολογήσεις των επιμέρους συστατικών της τουριστικής εμπειρίας ενισχύουν τα στοιχεία που συνθέτουν το brand Ελλάδα και το εδραιώνουν στις διεθνείς αγορές. Επίσης, η θετική εκτίμηση για το brand Ελλάδα το πρώτο τρίμηνο του έτους είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς σε αυτό το χρονικό διάστημα σημαντικός αριθμός δυνητικών επισκεπτών προγραμματίζει τις καλοκαιρινές του διακοπές, σε ένα πλαίσιο όπου οι ταξιδιωτικές αποφάσεις επηρεάζονται και από γενικότερους, μη τουριστικούς παράγοντες και δυνητικά ανασταλτικούς για την κινητικότητα στην Ευρώπη.

 

 

Οι πιο ευχαριστημένοι επισκέπτες προέρχονται από τις ΗΠΑ

 

Βάσει των αξιολογήσεων του τουριστικού προϊόντος για την Ελλάδα συνολικά, την Αθήνα, τους προορισμούς που στηρίζονται στο προϊόν Ήλιος - Θάλασσα και όλους τους υπόλοιπους προορισμούς, προκύπτουν τα εξής:

- Οι πιο ευχαριστημένοι επισκέπτες προέρχονται από τις ΗΠΑ, ακολουθούμενοι από τους επισκέπτες από τη Βρετανία και την Ολλανδία και στη συνέχεια από την Ιταλία, τη Γερμανία και τη Γαλλία.

- H Ελλάδα, τόσο συνολικά όσο και οι επιμέρους περιοχές και προορισμοί (Αθήνα, προορισμοί που στηρίζονται στο προϊόν Ήλιος - Θάλασσα κ.ά.), έχει βαθμολογία πάνω από τον ευρωπαϊκό Μέσο Όρο (για δεύτερο διαδοχικά τρίμηνο). Παρόμοια είναι η εικόνα και ανά αγορά, με εξαίρεση τη γερμανική αγορά για την Αθήνα.

- Ο πολιτισμός και η θάλασσα, ως μέρος της εμπειρίας, λαμβάνουν υψηλότερη βαθμολογία από την εστίαση, το shopping και τα αξιοθέατα.

- Από πλευράς υγιεινής και ασφάλειας, με εξαίρεση τους προορισμούς που στηρίζονται στο προϊόν Ήλιος - Θάλασσα, η Ελλάδα είναι πάνω από τον ευρωπαϊκό Μέσο Όρο. Υπάρχουν όμως μεγάλες διαφοροποιήσεις μεταξύ των περιοχών, με τους προορισμούς που στηρίζονται στο προϊόν Ήλιος - Θάλασσα να έχουν χαμηλές επιδόσεις, κυρίως στα αξιοθέατα.

Τα αντίστοιχα πρώτα στοιχεία του Απριλίου σχετικά με τη φήμη της χώρας δείχνουν μια σημαντική αύξηση του ενδιαφέροντος για την Αθήνα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς και αύξηση των αναφορών στην πανδημία με θετικό πρόσημο λόγω άρσης των περιορισμών. Από την άλλη, ο πόλεμος στην Ουκρανία δεν φαίνεται να έχει κάποια επιρροή στην Ελλάδα. Τέλος, οι δείκτες αξιολόγησης της εμπειρίας εξακολουθούν να βρίσκονται σε υψηλότερα επίπεδα από τους αντίστοιχους του ανταγωνισμού.

 

 

 

Πηγή: tornosnews.gr
 
 
 

Διαβάστε επίσης

Κοινωνικός Τουρισμός: Τι αλλάζει και για ποιους σε σχέση με πέρυσι – Πού αποσκοπούν τα έξτρα μπόνουςΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

"Αυτό το πρόγραμμα δίνει την δυνατότητα σε χιλιάδες ανθρώπους να πάνε διακοπές"   Πλησιάζει η ημερομηνία για την έναρξη των αιτήσεων για τον Κοινωνικό Τουρισμό 2022-2023 του ΟΑΕΔ κ...

"Ελλάδα... Θα θέλεις να μείνεις για πάντα!" - Η νέα τουριστική καμπάνια του ΕΟΤ ( Το βίντεο)ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Δροσερή, διαφορετική και συναισθηματική η νέα καμπάνια του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού με πρωταγωνιστή τον Όττο.   Πρόκειται για έναν Αυστριακό που επισκέφθηκε πριν χρόνια τη χώ...

Aπόφαση: Τα νέα υγειονομικά πρωτόκολλα για τα τουριστικά καταλύματα, πλην κάμπινγκΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Σε τροποποίηση των πρωτοκόλλων υγειονομικού περιεχομένου για τη λειτουργία των τουριστικών καταλυμάτων, πλην των οργανωμένων τουριστικών κατασκηνώσεων, προχώρησαν με κοινή απόφαση ...

Τουρισμός: 390.000 εργαζόμενους αναζητεί η βιομηχανία φιλοξενίας στην ΙταλίαΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Το Ποζιτάνο με τα πολύχρωμα, χτισμένα πάνω στο βράχο σπίτια του, είναι το στολίδι της ιταλικής ακτής του Αμάλφι- πηγή φωτο: pixabay.com   Η έλλειψη προσωπικού αποτελεί το μεγαλύτερ...

Ο τουρισμός πολυτελείας στην Ευρώπη μπορεί να ξεπεράσει σε αξία τα 500 δισ.ευρώ ετησίωςΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ο τουρισμός πολυτελείας στην Ευρώπη, ο οποίος σήμερα αποτελεί μια αγορά αξίας μεταξύ 130 και 170 δισεκατομμυρίων ευρώ ετησίως, μπορεί να τριπλασιαστεί μέσα στα επόμενα 10 χρόνια χά...

ΞΕΕ: 5ος κύκλος επιτάχυνσης του CapsuleT για τις τεχνολογικές startup Τουρισμού - Ξεκίνησαν οι αιτήσεις για το δωρεάν πρόγραμμα! ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Με ιδιαίτερο δυναμισμό επιστρέφει ο Capsule T Travel Hospitality Accelerator , ο μοναδικός επιταχυντής που επικεντρώνεται αποκλειστικά στις τεχνολογικές startup τουρισμού στην Ελλά...

Κικίλιας: Αύξηση κατά 40% των τουριστικών ροών από τη Σερβία αυτό το καλοκαίριΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Το έντονο ενδιαφέρον των Σέρβων ταξιδιωτών για την χώρα μας ως βασικό τουριστικό προορισμό, αυτό το καλοκαίρι, επιβεβαιώθηκε στις συναντήσεις του Υπουργού Τουρισμού, Βασίλη Κικίλια...

Τουρισμός: Ελλάδα «ψηφίζουν» Αυστριακοί και Άγγλοι για διακοπές φέτος το καλοκαίριΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Εξαιρετικά είναι τα μηνύματα για τον ελληνικό τουρισμό που έρχονται από την Αυστρία με τη ζήτηση  για τη φετινή τουριστική περίοδο να ξεπερνά κάθε προσδοκία. Την ίδια στιγμή διαπισ...

Συνεργασία ΕΟΤ - Αρχιεπισκοπής για την προώθηση του θρησκευτικού τουρισμούΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Με τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και Πάσης Ελλάδος Κύριο Ιερώνυμο συναντήθηκε ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ Δημήτρης Φραγκάκης στα γραφεία της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών στην ...