Θα προσεγγίζει και τον "GR- eco" Πόρο το πρώτο ηλεκτρικό φέρυ της Saronic Ferries το 2026;
Τον Ιούλιο του 2022, η Saronic Ferries είχε ανακοινώσει τη συνεργασία της με την C-Job Naval Architects για την ανάπτυξη του πρώτου πλήρως ηλεκτρικού επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου στην Ελλάδα.
Όπως είχε τονιστεί σε εκείνη την ανακοίνωση, το ηλεκτροκίνητο ferry θα συνδέει τον Πειραιά με την Αίγινα και το Αγκίστρι και αναμένεται να ενταχθεί στον στόλο της εταιρείας το 2026.
Σύμφωνα με την εταιρεία, αυτή είναι η πρώτη κίνηση προς το στόχο να λειτουργεί αποκλειστικά έναν στόλο πλοίων μηδενικών εκπομπών έως το 2040 σε όλους τους προορισμούς της.
Ωστόσο, μετά την ανακήρυξη του Πόρου, ως το τρίτο κατά σειρά "πράσινο νησί" της Ελλάδας, τον περασμένο Δεκέμβριο, ίσως αυτή η εξέλιξη θα επαναπροσδιορίσει τον σχεδιασμό της Saronic Ferries και το πρώτο ηλεκτρικό πλοίο του Αργωσαρωνικού θα εξυπηρετεί και το νησί του Πόρου, όπου ενδεχομένως το 2026 θα φιλοξενεί και τις απαιτούμενες υποδομές για την εξυπηρέτηση του πλοίου.
Υπενθυμίζουμε ότι η συμφωνία υπεγράφη στο Ντουμπάι, παρουσία του Έλληνα Πρωθυπουργού, κ. Κυριάκου Μητσοτάκη και του Υπουργού Βιομηχανίας και Προηγμένης Τεχνολογίας των ΗΑΕ, Προέδρου της COP28 και Προέδρου της Masdar, Dr Sultan Al Jaber, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και η Masdar συμφώνησαν να συνεργαστούν σε ζωτικής σημασίας έργα υποδομής στον Πόρο, τα οποία περιλαμβάνουν:
- Τοπικά αναπτυγμένα και εγκατεστημένα έργα Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας
- Απαλλαγή των θαλάσσιων μεταφορών από τον άνθρακα, μέσω της εισαγωγής ενός νέου, πλήρως ηλεκτρικού πορθμείου και της μετατροπής των υφιστάμενων μικρών παραδοσιακών επιβατηγών σκαφών σε ηλεκτρικά σκάφη
- «Πράσινο» μετασχηματισμό του στόλου οχημάτων του νησιού
- Εφαρμογή ενός ολοκληρωμένου μοντέλου «μηδενικών αποβλήτων», με έμφαση στη διαλογή στην πηγή που θα πετύχει εκτροπή αποβλήτων από την ταφή σε ποσοστό άνω του 90%, ώστε η διαχείριση αποβλήτων στον Πόρο να γίνεται στο εξής στο πλαίσιο των αρχών της κυκλικής οικονομίας, με επίτευξη των στόχων του εθνικού σχεδίου διαχείρισης αποβλήτων.
«Να αποτελέσει έμπνευση»
Στην ανακοίνωση του Ιουλίου 2022, ο Γιώργος Παπαϊωαννίδης, συνεργάτης της Saronic Ferries είχε αναφέρει πως η εταιρεία «κάνει ένα βήμα προς έναν καθαρότερο κόσμο και οραματίζεται πως η λειτουργία της στα νησιά του Σαρωνικού θα αποτελέσει έμπνευση για άλλους να ξεκινήσουν περισσότερα έργα ανανέωσης πράσινων στόλων στην Ελλάδα».
«Ανοίγουμε νέες θαλάσσιες υποδομές ενθαρρύνοντας πιθανούς ενδιαφερόμενους φορείς να αγκαλιάσουν την αλλαγή και να προχωρήσουν τα πράγματα, τόσο στο μέτωπο του σχεδιασμού των πλοίων όσο και στην υποδομή και την προμήθεια της ξηράς. Το ένα δεν μπορεί να έρθει χωρίς το άλλο. Η C-Job, στον πυρήνα της, είναι ένας βασικός παίκτης στον αειφόρο σχεδιασμό πλοίων, παγκοσμίως. Το να μοιραζόμαστε τις ίδιες αξίες μαζί τους, φυσικά οδήγησε σε αυτή τη συνεργασία», πρόσθεσε.
Η C-Job Naval Architects
Σημειώνεται πως η C-Job Naval Architects είναι μια διεθνής ανεξάρτητη εταιρεία σχεδιασμού πλοίων που στόχο έχει να οδηγήσει τη ναυτιλιακή βιομηχανία προς τη βιωσιμότητα με αφοσίωση και εφευρετικότητα. Ο Νίκος Παπαπαναγιώτου, διευθυντής της C-Job Athens, ανέφερε: «Είμαστε περήφανοι που επιλεχθήκαμε ως συνεργάτης της Saronic Ferries για να αναπτύξουμε το πλοίο μηδενικών εκπομπών και να υποστηρίξουμε τις φιλοδοξίες τους για βιώσιμη ανάπτυξη».
Η C-Job παρέδωσε ένα αρχικό σχέδιο στη Saronic Ferries μετά από εκτενή μελέτη σκοπιμότητας βιώσιμων καυσίμων. Το επιβατηγό οχηματαγωγό ro-ro μηδενικών εκπομπών ρύπων έχει χωρητικότητα 800 επιβατών και θα διαθέτει μια ποικιλία βιώσιμων πτυχών, συμπεριλαμβανομένης της πλήρως ηλεκτρικής πρόωσης. Το πλοίο θα επαναφορτίζεται στο λιμάνι του Πειραιά.
Η σχεδίαση θα περιλαμβάνει υπερσύγχρονα χαρακτηριστικά σε λύσεις εξοικονόμησης ενέργειας και την κορυφαία εσωτερική διακόσμηση στην κατηγορία του, προσφέροντας στους επιβάτες μέγιστη άνεση χωρίς κόστος για το περιβάλλον. Το πλοίο αναμένεται να ενταχθεί στον στόλο το 2026, πλέοντας μεταξύ του Πειραιά και των νησιών Αίγινα, Αγκίστρι και γιατί όχι του Πόρου, υπό την προϋπόθεση ότι θα υπάρχουν οι απαιτούμενες υποδομές στο λιμάνι του Πειραιά.
Πηγή: ot.gr