ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Υπογειοποίηση γραμμών ΗΣΑΠ από Νέο Φάληρο έως Πειραιά

Ξαναζεσταίνονται τα σενάρια για την υπογειοποίηση της γραμμής 1 του μετρό (πρώην ΗΣΑΠ) στο τμήμα από το Νέο Φάληρο μέχρι τον Πειραιά. Το έργο της υπογειοποίησης των γραμμών βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα του Δήμου Πειραιά, δεδομένου ότι το δίκτυο του ΗΣΑΠ εδώ και πάρα πολλά χρόνια «κόβει» την πόλη στα δύο. Από την άλλη, η κυκλοφοριακή συμφόρηση από και προς το λιμάνι του Πειραιά, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες, χτυπάει «κόκκινο», προκαλώντας αλυσιδωτές αντιδράσεις και στην κίνηση των οχημάτων μέσα στην πόλη (κέντρο) του Πειραιά.

Η υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ συζητήθηκε πρόσφατα σε σύσκεψη μεταξύ του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα και του δημάρχου Πειραιά Γιάννη Μώραλη, ενώ συμφωνήθηκε να υπάρξουν κι άλλες συναντήσεις για το ίδιο θέμα.

Στόχος των δύο πλευρών είναι αρχικά να εκπονηθεί μια ολοκληρωμένη μελέτη, η οποία, πέραν του αντικειμένου της… βύθισης των σιδηροδρομικών γραμμών, θα περιλαμβάνει και λύσεις για το κυκλοφοριακό πρόβλημα του κέντρου και του λιμανιού του Πειραιά, καθώς και προβλέψεις για αναπλάσεις των περιοχών που σήμερα βρίσκονται πέριξ των γραμμών.

Σημειώνεται ότι οι μελέτες που υπάρχουν για την υπογειοποίηση της γραμμής 1 του μετρό (πρώην ΗΣΑΠ) στο τμήμα από το Νέο Φάληρο μέχρι τον Πειραιά χρονολογούνται πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, όταν το έργο ήταν στις προτεραιότητες του ΗΣΑΠ. Ωστόσο, η οικονομική κρίση που ακολούθησε έθεσε το έργο αυτό στο περιθώριο, μαζί με μια σειρά άλλων έργων του λεκανοπεδίου της Αττικής. Ειδικότερα, σε σχέση με την υπογειοποίηση των γραμμών στο τμήμα Φάληρο – Πειραιάς, οι υπάρχουσες μελέτες προβλέπουν τη «βύθιση» των σιδηροτροχιών αμέσως μετά τον σταθμό του Νέου Φαλήρου και την εκ νέου «ανύψωσή» τους λίγο πριν από την είσοδο στον τερματικό σταθμό του Πειραιά. Επίσης, προβλέπουν τη δημιουργία ενός ενδιάμεσου σταθμού με το όνομα «Καμίνια» στο ύψος του παλαιού καπνεργοστασίου του Κεράνη.

Τώρα, αναμένεται να εξεταστούν και νέες προτάσεις, που στόχο θα έχουν – πέραν της υπογειοποίησης των γραμμών – την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος του Πειραιά, δίνοντας μια συνολική λύση για το πρόβλημα πρόσβασης στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας.

Μια από τις προτάσεις που υπάρχει από παλιά και αναμένεται να επανεξεταστεί είναι η συνολική υπογειοποίηση τόσο των γραμμών του ΗΣΑΠ όσο και των δύο εκατέρωθεν οδικών αξόνων, η οποία όμως ανεβάζει σημαντικά το κόστος της όλης παρέμβασης. Ωστόσο, με την πρόταση αυτή εκτιμάται ότι θα απελευθερωθεί μεγάλος χώρος που θα επιτρέψει τη δημιουργία ενός σημαντικού πνεύμονα πρασίνου, ενώ θα διευκολύνει και τη διασύνδεση των οδών που σήμερα υπάρχουν εκατέρωθεν των γραμμών ενώνοντας την πόλη του Πειραιά.

Η επικαιροποίηση των μελετών αυτών θεωρείται επιβεβλημένη, καθώς πέραν του τεχνικού αντικειμένου θα προκύψει και το συνολικό κόστος που θα απαιτηθεί για την όλη παρέμβαση.

Βέβαια, αυτό θα είναι η αρχή μιας μακράς πορείας, καθώς στη συνέχεια θα πρέπει να εξασφαλιστούν τα απαραίτητα κονδύλια, προκειμένου να δημοπρατηθούν και να ξεκινήσουν τα έργα.

Η εξασφάλιση της χρηματοδότησης είναι και η πιο δύσκολη «άσκηση». Ηδη το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναζητεί χρήματα για την υλοποίηση αρκετών έργων που βρίσκονται υπό δημοπράτηση ή οδεύουν προς δημοπράτηση. Στη συνέχεια θα υπάρξει προγραμματισμός για τα νέα έργα που θεωρούνται αναγκαία και πρέπει να υλοποιηθούν.

Επίσης, μετά τη δρομολόγηση και δημοπράτηση της επέκτασης της γραμμής 2 του μετρό προς το Ιλιον υπάρχουν ακόμα αρκετές υποψήφιες επεκτάσεις για υλοποίηση που μελετά η Αττικό Μετρό. Οι σημαντικότερες από αυτές αφορούν την επέκταση της γραμμής 4 προς Μαρούσι/Λυκόβρυση, μέσω της Λεωφόρου Κηφισίας, τον νέο κλάδο της γραμμής 1 Θησείο – Κέντρο Πολιτισμού Σταύρος Νιάρχος, καθώς και επεκτάσεις προς Γλυφάδα, Πετρούπολη, Μενίδι κ.α.

koinoniki.gr

 

Διαβάστε επίσης

Κερατσίνι: Αυτοκίνητο παρέσυρε 6χρονο παιδί τραυματίζοντας το ΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Αυτοκίνητο παρέσυρε 6χρονο παιδί στο Κερατσίνι. Όπως γίνεται γνωστό, το τροχαίο ατύχημα έλαβε χώρα περί τις 08:35 και είχε ως αποτέλεσμα να τραυματιστεί το παιδί. Προς το παρόν, πα...

Lamda Development – Ελληνικό: Με ταχείς ρυθμούς προχωράει η υπογειοποίηση της ΠοσειδώνοςΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

O Διευθύνων Σύμβουλος της Lamda Development, Οδυσσέας Αθανασίου Με ταχείς ρυθμούς συνεχίζεται η υλοποίηση του έργου της υπογειοποίησης μέρους της Λεωφόρου Ποσειδώνος στο πλαίσιο τη...

Με εθνική υπερηφάνεια ο εορτασμός της 25ης Μαρτίου στον ΠειραιάΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Πλήθος κόσμου, συμμετείχε στον εορτασμό της 25ης Μαρτίου στον Πειραιά, όπου και ολοκληρώθηκε με την καθιερωμένη παρέλαση στο κέντρο της πόλης. O Δήμαρχος Πειραιά  Γιάννης Μώραλης  ...

Ρίγη συγκίνησης με την Ελληνική σημαία στη θάλασσα του ΠειραιάΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Τιμή στην Εθνική Επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821 Αισθήματα εθνικής υπερηφάνειας προκάλεσε  η θέα της Γαλανόλευκης στην επιφάνεια της θάλασσας, στον Όρμο της Αφροδίτης στην Πειραϊκή ,...

Βούλα: Νέα δικαστική απόφαση ακυρώνει μπόνους ύψους του ΝΟΚ για φυτεμένο δώμαΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

      Νέα δικαστική απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Πειραιά ακυρώνει οικοδομική άδεια της Υπηρεσίας Δόμησης του Δήμου Βάρης, Βούλας, Βουλιαγμένης (3Β), κατά το μέρος που επιτρέπει...

Γλυφάδα: Συνελήφθησαν 2 ανήλικοι για διακίνηση ναρκωτικώνΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Στη σύλληψη δύο ανηλίκων, ηλικίας 17 ετών, για παράβαση της νομοθεσίας περί εξαρτησιογόνων ουσιών, προχώρησαν οι αστυνομικές αρχές στη Γλυφάδα το βράδυ της Τετάρτης, στο πλαίσιο τη...

25η Μαρτίου: Επισκέψιμα τρία πλοία του Στόλου στο λιμάνι του ΠειραιάΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Τρία πλοία του Στόλου πρόκειται να καταπλεύσουν στο λιμάνι του Πειραιά (ΟΛΠ) προκειμένου να δοθεί η δυνατότητα στο κοινό να τα επισκεφθεί, με την ευκαιρία του εορτασμού της εθνικής...

Πειραιάς: Τροχαίο με σοβαρά τραυματία έναν 22χρονο - Το αυτοκίνητό του χτύπησε στις μπάρες και ανετράπηΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Το τροχαίο σημειώθηκε τα ξημερώματα της Τετάρτης στην οδό Μικράς Ασία Σύμφωνα με πληροφορίες, το  τροχαίο  σημειώθηκε στην οδό Μικράς Ασίας όταν το ΙΧ που κατευθυνόταν από την Ποσε...