ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

41 χρόνια από το ναυάγιο του “Χρυσή Αυγή”, 28 άνθρωποι χάθηκαν στο Κάβο Ντόρο (video)

 

Εκείνο το πρωινό είχε κάνει το δρομολόγιο Τήνος- Άνδρος- Ραφήνα και το απόγευμα της ίδιας ημέρας απέπλευσε ξανά από τη Ραφήνα μεταφέροντας εννέα βυτιοφόρα, τέσσερα φορτηγά, 21 επιβάτες και 21 μέλη του πληρώματος.

Κάθε Τετάρτη το πλοίο αναλάμβανε τη μεταφορά οχημάτων με καύσιμα στα νησιά. Κυβερνήτης του ήταν ο Αντώνιος Γαρδέλης και καπετάνιος ο Αυγουστής Πολέμης.

Οι καιρικές συνθήκες ήταν άσχημες και στη Ραφήνα υπήρχε απαγορευτικό. Το πλοίο δεν έπρεπε να ταξιδέψει εκείνο το απόγευμα.

Τελικά η εταιρεία έδωσε σήμα για αναχώρηση και με την υπογραφή του καπετάνιου ξεκίνησε από τη Ραφήνα στις 16:00 το απόγευμα για να εφοδιάσει τα νησιά, τα οποία είχαν μείνει για μέρες χωρίς πλοία.

Καθώς το πλοίο έπλεε μπροστά από το Κάβο Ντόρο με 8 μποφόρ έκανε πλαγιοκοπήσεις. Τότε ακούστηκε ένας παράξενος θόρυβος και πήρε κλίση στα δεξιά.
Το πλοίο μετέφερε βυτία με καύσιμα, τα οποία μετατοπίστηκαν με αποτέλεσμα να χυθούν και να υπάρξει κίνδυνος έκρηξης. Έπειτα από δέκα λεπτά, ενώ οι επιβάτες φορούσαν σωσίβια, έγινε μια μεγάλη έκρηξη και το πλοίο τυλίχτηκε στις φλόγες. Για αρκετές ώρες παρέμεινε αναποδογυρισμένο και στη συνέχεια βούλιαξε.

Όσοι βρίσκονταν στην πρύμνη έπεσαν γρήγορα στην παγωμένη θάλασσα.

Ο Σίμος Λαβδάς, ο οποίος ήταν ο Β’ μηχανικός του πλοίου, και ήταν ανάμεσα στους διασωθέντες, είχε αναφέρει:

«Με το που έγινε η έκρηξη πέσαμε στη θάλασσα και άρχισαν να πέφτουν από τον ουρανό ρόδες αυτοκινήτων και άλλα αντικείμενα. Για λίγο το πλοίο έγινε λαμπάδα και φώτιζε όλο το Κάβο Ντόρο. Όμως, μέσα σε λίγα λεπτά απομακρύνθηκε από κοντά μας, μετά τουμπάρισε και η φωτιά έσβησε. Όσοι βρισκόμασταν στη θάλασσα μείναμε εντελώς στο σκοτάδι και σκεφτήκαμε ότι κάπου εδώ τελειώσαμε. Γύρω στα 100 μέτρα μακριά ήταν ένα φωτάκι σε μια κουλούρα. Κολυμπώντας ο Αντώνης Κοκκίνης πήγε και τη μάζεψε. Αυτό το φωτάκι ήταν μια ελπίδα μιας και μπορεί να μας έβλεπε κανείς από τον αέρα. Όμως δεν γνωρίζαμε αν ο καπετάνιος είχε προλάβει να δώσει SOS. Αργότερα μάθαμε πως ο Γαρδέλης είχε δώσει ένα SOS που το έπιασε ένας παράκτιος σταθμός στο Λαύριο»

Έπειτα από δύο ώρες στη θάλασσα το ρωσικό πλοίο Σάμπυ Ράμπατ έφτασε στο σημείο και κατάφερε να σώσει 14 ναυαγούς.

Αφού τους παρείχαν τις πρώτες βοήθειες και στεγνά ρούχα τους μετέφεραν στη Ραφήνα. Συνολικά 28 άνθρωποι πνίγηκαν, εκ των οποίων οι περισσότεροι ήταν μέλη του πληρώματος.

Το πλοίο «Χρυσή Αυγή» “To πολυτελές ταχύπλοον επιβατηγόν οχηματαγωγόν «Χρυσή Αυγή» εξυπηρετεί θαυμασίως την θαλάσσιαν γραμμήν Ραφήνας- Άνδρου- Τήνου» έγραφαν εκείνη την εποχή.

Το πλοίο είχε ναυπηγηθεί στην Ιαπωνία το 1970 με το όνομα Hayabusa και έκανε δρομολόγια από το Aomori στη νήσο Hakodate.

Επτά χρόνια αργότερα η ελληνική εταιρεία «Γραμμή Ηπείρου Ε.Π.Ε.» το αγόρασε και το μετονόμασε σε Χρυσή Αυγή. Έκτοτε πραγματοποιούσε το δρομολόγιο Ραφήνα-Άνδρος-Πάρος- Νάξος. Από το 1983 βρίσκεται στον βυθό της θάλασσας κοντά στο νοτιοανατολικό άκρο της Εύβοιας.

Πρόσφατα ο έμπειρος δύτης Αντώνης Γράφας και η ομάδα του που αναζητά ναυάγια καταδύθηκε στην περιοχή του Κάβο Ντόρο και φωτογράφισε το ναυάγιο του «Χρυσή Αυγή». Η υπερκατασκευή του πλοίου βρίσκεται αποκομμένη και αναποδογυρισμένη στον βυθό και πάνω της βρίσκονται έξι βυτιοφόρα οχήματα και δύο φορτηγά.

Κάτω από τα οχήματα διακρίνεται το άνω τμήμα της υπερκατασκευής. Δείτε πως ο Αντώνης Γράφας και η ομάδα του, εντόπισε και κατέγραψε σε βίντεο το ναυάγιο του πλοίου «Χρυσή Αυγή».

e-nautilia.gr

Διαβάστε επίσης

Οι επιστήμονες έλυσαν έναν από τους γρίφους των ωκεανών: Το απόκοσμο «τραγούδι» των φαλαινώνΝαυτιλία

  Μέχρι στιγμής παρέμενε μυστήριο το πώς κατάφερναν οι φάλαινες να παράγουν τους περίπλοκους, «στοιχειωμένους» ήχους τους – που στο παρελθόν κάποιοι θαλασσοπόροι έφτασαν να αποδώσο...

ΕΛΣΤΑΤ: Μικρή κάμψη στη δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον ΔεκέμβριοΝαυτιλία

Μείωση κατά 0,5% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον περασμένο Δεκέμβριο σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Δεκεμβρίου 2022, έναντι μείωσης 0,3% που σημειώθη...

myNAT: Η νέα εφαρμογή με την απεικόνιση της θαλάσσιας υπηρεσίας των ναυτικώνΝαυτιλία

Την νέα πορεία του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ) αποτυπώνει η πρώτη υλοποίηση της εφαρμογής myNAT, με την απεικόνιση της θαλάσσιας υπηρεσίας των ναυτικών, που παρουσιάστηκε σε ...

Δόμνα Μιχαηλίδου: Νέο app για τους ναυτικούς αποτυπώνει όλο τον ασφαλιστικό βίο τουςΝαυτιλία

Στην ψηφιακή εποχή εισέρχεται το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (Ν.Α.Τ.), μέσω της καινοτόμου εφαρμογής app myNAT, που συνδέει σε πραγματικό χρόνο τους ναυτικούς, αλλά και τις ναυτιλιακέ...

Υεμένη: Απόπειρες επίθεσης κατά πλοίου υπό ελληνική σημαία – Καλά στην υγεία τους πέντε Έλληνες ναυτικοίΝαυτιλία

Καλά στην υγεία τους είναι οι πέντε Έλληνες , μέλη του 23μελούς πληρώματος του υπό ελληνική σημαία φορτηγού πλοίου «Sea Champion » που είχε αποπλεύσει από την Αργεντινή και έγινε σ...

Οικογένεια Καρνέση: «Όποιος μείνει τελευταίος τα παίρνει όλα» – Παγιδευμένοι από την συμφωνία του 1994Ναυτιλία

Σάββας Αθανασίου/mononews.gr Ο καπετάνιος, ο μηχανικός, η δικηγόρος, η γιατρός και η φαρμακοποιός, τα παιδιά του κρεοπώλη από την Ελευσίνα που έγιναν εφοπλιστές Τα πέντε παιδιά του...

Ο.Λ.Ε. ΑΕ : Άσκηση «ΒΑΚΧΥΛΟΣ Ι 2024» για την αντιμετώπιση θαλάσσιας ρύπανσης στον κόλπο της ΕλευσίναςΝαυτιλία

Μεγάλη Άσκηση με την επωνυμία «ΒΑΚΧΥΛΟΣ Ι 2024», που αφορά σενάριο για την αντιμετώπιση θαλάσσιας ρύπανσης από πετρελαιοειδή, υλοποιεί ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε.) ΑΕ σε...

Υεμένη: Ελληνόκτητο το πλοίο που χτυπήθηκε στο Άντεν – Ανέλαβαν την ευθύνη οι ΧούθιΝαυτιλία

Την ευθύνη για την πυραυλική επίθεση εναντίον του φορτηγού πλοίου «Lycavitos» στον Κόλπο του Άντεν, ανέλαβαν  απόψε οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης κάνοντας  λόγο για «βρετανικό πλοί...