Το πρώτο πλοίο από την κλάση Aurora που κατασκευάζεται στην Κίνα για την Hoegh Autoliners ξεκίνησε τις δοκιμές. Το πκοιο αναμένεται να παραδοθεί τον Αύγουστο.
Με μεταφορική ικανότητα τα 9.1000 CEU, το πλοίο θα είναι το μεγαλύτερο αυτού του τύπου που έχει κατασκευαστεί ποτέ και διαθέτει κινητήρα πολλαπλών καυσίμων ο οποίος θα καταναλώνει φυσικό αέριο ενώ θα έχει την δυνατότητα να χρησιμοποιήσει μεθανόλη ή αμμωνία.
Αυτό το ναυπηγικό πρόγραμμα για τα συγκεκριμένα πλοία ξεκίνησε το 2021 και επεκτάθηκε από τέσσερα σε οκτώ πλοία που θα κατασκευαστούν όλα από την China Merchants Heavy Industry (Jiangsu) Co. (CMHI).
Η εταιρεία άσκησε πρόσθετες επιλογές για τέσσερα ακόμη πλοία, αυξάνοντας την παραγγελία αυτή τη στιγμή σε 12 πλοία με δικαίωμα επιλογής για ακόμη τέσσερα. Τα πρώτα 12 θα παραδοθούν μέχρι το 2027.
Το πρώτο πλοίο, Hoegh Aurora (16.250 dwt) ξεκίνησε τις θαλάσσιες δοκιμές του στα τέλη της περασμένης εβδομάδας. Έχει προγραμματιστεί να μείνει 10 ημέρες στη θάλασσα ανατολικά της Σαγκάης και οι δοκιμές του θα διασφαλίσουν ότι όλος ο εξοπλισμός του είναι έτοιμος.
Πέρα από το μέγεθος του πλοίου, ο σχεδιασμός ενσωματώνει χαρακτηριστικά για τη βελτίωση των λειτουργιών και της αποτελεσματικότητας. Η Hoegh αναφέρει ότι τα καταστρώματα έχουν ενισχυθεί και ένα βελτιωμένο σύστημα εσωτερικής ράμπας θα επιτρέψει τη μεταφορά ηλεκτρικών οχημάτων και στα 14 καταστρώματα, καθώς και την ευελιξία για βαρύτερο φορτίο έργου. Τα πλοία είναι σχεδιασμένα για αυτοκίνητα καθώς και για γεωργικά μηχανήματα και εξοπλισμό εξόρυξης.
Η Hoegh αναφέρει ότι συνεργάζεται με κορυφαίους προμηθευτές και ότι προετοιμαζόταν για την αμμωνία και τα καύσιμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα, αλλά έχει επίσης εξασφαλίσει πρόσβαση στους πρωτοποριακούς δίχρονους κινητήρες αμμωνίας της MAN, οι οποίοι αναμένεται να είναι εμπορικά διαθέσιμοι το 2026.
Στα τέσσερα τελευταία πλοία της κλάσης Aurora θα τοποθετηθει ο νέος κινητήρας ο οποίος θα μπορεί να λειτουργεί με καύσιμο αμμωνίας κατά την παράδοση τους. Όλα τα πλοία θα έχουν επίσης 1.500 τετραγωνικά μέτρα ηλιακών συλλεκτών στο ανώτερο κατάστρωμα και θα είναι εξοπλισμένα για να χρησιμοποιούν ενέργεια από την ξηρά όταν βρίσκονται στο λιμάνι.
Για να συμβάλει στην αντιστάθμιση του κόστους της κατασκευής των πλοίων με κινητήρες αμμωνίας σε σύγκριση με αυτά τα οποία θα είναι έτοιμα για αμμωνία, η εταιρεία αναφέρει ότι μόλις έλαβε τη δεύτερη δόση της χρηματοδότησης από το ταμείο Enova της Νορβηγίας.
Θα χρησιμοποιηθεί για την αντιστάθμιση του κόστους της ανάπτυξης και της εγκατάστασης αμμωνίας. Η εταιρεία έλαβε αρχικά 13,8 εκατομμύρια δολάρια τον Μάρτιο για να διασφαλίσει ότι τα δύο πρώτα πλοία κατασκευάστηκαν για να μπορούν να λειτουργούν με αμμωνία. Η Enova σχεδόν διπλασιάζει την επιχορήγηση με επιπλέον 10,4 εκατομμύρια δολάρια για να διασφαλίσει ότι και τα τέσσερα πλοία θα παραδοθούν για να μπορούν να καταναλώνουν αμμωνία.
Η επιχορήγηση ήταν μέρος μιας ακόμη μεγαλύτερης σειράς που απονεμήθηκε από την Enova, η οποία ξεκίνησε από τη νορβηγική κυβέρνηση για να ενθαρρύνει και να υποστηρίξει την ανάπτυξη τεχνολογιών απανθρακοποίησης και να εξασφαλίσει την ηγετική θέση της Νορβηγίας στον αναδυόμενο τομέα. Συνολικά επτά εταιρείες έλαβαν επιχορηγήσεις για τη στήριξη πλοίων που θα μπορούν να καταναλώσουν αμμωνία και υδρογόνο.
e-nautilia.gr