ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Μελίνα Τραυλού στην COP28: Δεν υπάρχει πράσινη μετάβαση χωρίς τη ναυτιλία

Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Μελίνα Τραυλού, μιλώντας την Κυριακή 10 Δεκεμβρίου 2023  στο Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) στο πλαίσιο της  COP 28 στο Ντουμπάι τόνισε τη σημασία της σύγχρονης ναυτιλίας για την παγκόσμια οικονομία.

 

Σε μία εμπνευσμένη ομιλία η κ. Τραυλού σημείωσε της προκλήσεις της νέας εποχής και έθεσε τη ναυτιλία στο επίκεντρο της πράσινης μετάβασης. Παράλληλα, κάλεσε τις κυβερνήσεις να υποστηρίξουν τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό και αναφέρθηκε εκτενώς στην ανάγκη λήψης μέτρων κοινής προσέγγισης. Όπως χαρακτηριστικά σημείωσε: «Δεν σχεδιάζουμε ή κατασκευάζουμε μηχανές ή πλοία, αλλά κάνουμε τις επενδύσεις που το καθιστούν δυνατό» και συνέχισε λέγοντας:

«Σε αυτό το κοινό ταξίδι, με στόχο έναν κόσμο με μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και μάλιστα σε σύντομο χρονικό διάστημα, βρισκόμαστε όλοι σε ένα σταυροδρόμι. Σήμερα, σε αυτήν τη σύνοδο κορυφής, καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε με νόημα τις μελλοντικές προκλήσεις και να προσπαθήσουμε να αδράξουμε την ευκαιρία. Και πρόκειται για μια μοναδική ευκαιρία. Όχι μόνο να διαμορφώσουμε ένα βιώσιμο μέλλον για τη ναυτιλία, αλλά και να διαδραματίσουμε καθοριστικό ρόλο στο να βοηθήσουμε ολόκληρη την παγκόσμια οικονομία να επιταχυνθεί προς το καθαρό μηδέν».

 

 

Επίσης, η κ. Τραυλού πρόσθεσε: «Σκοπός και έμπνευσή μας είναι η δική μας επιβίωση, η επιβίωση της ανθρωπότητας. Αυτό ακούγεται σαν ένας υψηλός στόχος, κυρίες και κύριοι. Όλοι καταλαβαίνουμε ότι οι υψηλοί στόχοι είναι συνηθισμένοι στις μέρες μας. Πιο συνηθισμένοι από την πραγματική δράση. Πιο συνηθισμένοι από τα πραγματικά επιτεύγματα». Αναφερόμενη στο ενεργειακό ζήτημα η Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε: «Κατά τη διάρκεια των τελευταίων 20 περίπου ετών, η ναυτιλιακή δραστηριότητα έχει σχεδόν διπλασιαστεί- ωστόσο οι εκπομπές από τη ναυτιλία σε όρους παγκόσμιας παραγωγής CO2 έχουν μειωθεί από περίπου 2,9% σε 2,2%. Είναι αυτό αρκετό; Επιτρέψτε μου να είμαι σαφής. Φυσικά όχι. Πρέπει να κάνουμε περισσότερα».

 

Ταυτόχρονα, οριοθέτησε τον ρόλο και τη θέση της Ναυτιλίας:«Η επιχειρηματική και η περιβαλλοντική βιωσιμότητα πρέπει να συμβαδίζουν. Δεν παράγουμε ενέργεια – δεν εμπορευόμαστε ενέργεια. Αλλά χρησιμοποιούμε και μεταφέρουμε ενέργεια. Δεν σχεδιάζουμε ή κατασκευάζουμε μηχανές ή πλοία, αλλά κάνουμε τις επενδύσεις που το καθιστούν δυνατό. Είναι επομένως σαφές ότι βρισκόμαστε στην πλευρά της ζήτησης του “κεφαλαίου της πράσινης ενέργειας”. Εξαρτόμαστε από τις εξελίξεις στην πλευρά της προσφοράς για την πλήρη απαλλαγή της βιομηχανίας μας από τον άνθρακα».

 

Για τη βιωσιμότητα της Ναυτιλίας ανέφερε: «Ένα άλλο σημαντικό γεγονός είναι ότι η ναυτιλία είναι η πιο οικονομικά αποδοτική και ενεργειακά αποδοτική μορφή μεταφοράς. Η ναυτιλία έχει καταφέρει να εκμεταλλευτεί τις οικονομίες κλίμακας στον μεγαλύτερο δυνατό βαθμό, με άμεσα οικονομικά οφέλη για τον παγκόσμιο καταναλωτή. Η αποδοτικότητα του κόστους της βιομηχανίας μας πρέπει, με κάθε τρόπο, να διαφυλαχθεί. Αυτό σημαίνει ότι η αλλαγή πρέπει να γίνει με τρόπο που να προστατεύει τη βιωσιμότητα της βιομηχανίας μας, χωρίς αρνητικές επιπτώσεις στην ευημερία των πολιτών του κόσμου. Ως εκ τούτου, είναι επίσης ζωτικής σημασίας τα προτεινόμενα μέτρα μείωσης των αερίων του θερμοκηπίου να λαμβάνουν υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των διαφόρων τομέων της ναυτιλίας, προστατεύοντας τη βιωσιμότητά τους» και εξήγησε: «

Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στον τομέα των χύδην φορτίων/trump, ο οποίος μεταφέρει πάνω από το 85% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου. Λόγω της φύσης και των λειτουργικών χαρακτηριστικών του, είναι ο πιο δύσκολος τομέας της ναυτιλίας για μείωση, καθώς απαιτεί εναλλακτικά καύσιμα και υποδομές που πρέπει να είναι διαθέσιμες στα περισσότερα λιμάνια σε όλο τον κόσμο. Απαιτεί επίσης τη συνεργασία και τη δέσμευση των εμπορικών διαχειριστών των πλοίων, οι οποίοι κατά κανόνα απασχολούν τα πλοία».

 

Σχετικά με το Net Zero η κ. Τραυλού σχολίασε:«Η δραστηριότητα και οι επενδύσεις που απαιτούνται για την επίτευξη των στόχων της στρατηγικής του ΙΜΟ είναι έντονες, ευρείας κλίμακας και πρέπει να εκτελεστούν σε δύο μέτωπα: αναβάθμιση της βιώσιμης μετάβασης του υπάρχοντος στόλου, επενδύσεις σε νεότευκτα πλοία. Ως πρώτο βήμα, η ανάπτυξη παγκοσμίως διαθέσιμων εναλλακτικών καυσίμων για τη ναυτιλιακή βιομηχανία πρέπει να αποτελέσει προτεραιότητα. Ομοίως, η δέσμευση άνθρακα μπορεί να συμβάλει στην περαιτέρω μείωση των εκπομπών των υφιστάμενων πλοίων και να αντισταθμίσει την πιθανή μη διαθεσιμότητα καθαρών καυσίμων. Είναι πράγματι γεγονός ότι η ναυτιλία θα ανταγωνιστεί με όλους τους άλλους τομείς για νέα καύσιμα. Και η ναυτιλία θα είναι ένας δευτερεύων παίκτης στη ζήτησή τους, δεδομένης της τεράστιας ζήτησης ενέργειας η οποία θα προκύψει από τη στεριά».

 

Στο κλείσιμο της ομιλίας της η κ. Τραυλού τόνισε τις προοπτικές για το μέλλον: «Δεν μπορούμε καν να συζητήσουμε, πόσο μάλλον να πετύχουμε, μια παγκόσμια ενεργειακή μετάβαση χωρίς τη ναυτιλία και το ρόλο της ως καταλύτη σε κάθε πτυχή της κοινωνικοοικονομικής αλλαγής και προόδου.

«Έτσι, σήμερα, στο Μουσείο του Μέλλοντος, στέκομαι πάνω σε αυτό το στέρεο θεμέλιο που έχουμε χτίσει και μας καλώ όλους να συνεργαστούμε όσο ποτέ άλλοτε, για να πετύχουμε αυτό το μέλλον. Το μέλλον της ναυτιλίας. Το μέλλον του κόσμου μας. Η ναυτιλία πάντα καθοδηγούσε την παγκόσμια αλλαγή μέσω κινήτρων, αποφασιστικότητας και οράματος, και τώρα πρέπει να εμπνεύσει και να ηγηθεί, για άλλη μια φορά. Η ναυτιλία πάντα έχτιζε γέφυρες για την ανάπτυξη και την ευημερία. Αυτός είναι ο σκοπός μας, το καθήκον μας και η δέσμευσή μας απέναντι στον κόσμο».

Πηγή: iefimerida.gr

Διαβάστε επίσης

Προβλήματα στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες λόγω κακοκαιρίας – Πού μένουν δεμένα τα πλοίαΝαυτιλία

Ανεκτέλεστα παραμένουν ορισμένα δρομολόγια των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, λόγω επιδείνωσης των καιρικών συνθηκών . Σύμφωνα με την ΕΜΥ οι άνεμοι πνέουν βορειοανατολικοί 6 με 8 μποφόρ...

 Η Χριστίνα Μαργέλου της Eurobank στις δέκα παγκόσμιες προσωπικότητες της ναυτιλιακής χρηματοδότησηςΝαυτιλία

Στον κατάλογο των 10 προσωπικοτήτων με τη μεγαλύτερη επιρροή παγκοσμίως στον κλάδο της ναυτιλιακής χρηματοδότησης της Lloyd's για το 2023, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά περιλαμβάνε...

«Δολοφονία Αντώνη – Ποια είναι τα δυο νέα πρόσωπα – μέλη του πληρώματος που βρίσκονται στο μικροσκόπιο των αρχών;»Ναυτιλία

  Σε ανακοίνωση της η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ), αναφέρει ότι δυο νέα πρόσωπα – μέλη του πληρώματος βρίσκονται στο μικροσκόπιο των αρχών, μετά τον  άδικο χ...

Επισκέψεις μαθητών σε πλοία της Ακτοπλοΐας ενόψει του Αγίου Νικολάου - Μαζί με τη Δόμνα ΜιχαηλίδουΝαυτιλία

Μαζί με τη Δόμνα Μιχαηλίδου, οι Ευάγγελος Κυριαζόπουλος και Διονύσης Θεοδωράτος   Εκπαιδευτική επίσκεψη στον λιμένα του Πειραιά και συγκεκριμένα στο  ακτοπλοϊκό Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο «Ελευ...

Lloyd’s Awards: Ποιοι εφοπλιστές κέρδισαν τα όσκαρ της ελληνικής ναυτιλίας για το 2023 (pics)Ναυτιλία

Γιώργος Προκοπίου, Νικόλας Μουνδρέας, Νίκος Τσάκος, Βαγγέλης Μαρινάκης, Μαρία Αγγελικούση, Πέτρος Παππάς, Συμεών Παληός, Κρίτων Λεντούδης, Πέτρος Παναγιωτίδης και το βραβείο διεθνο...

Η Ελλάδα επανεξελέγη στην 1η θέση του Συμβουλίου του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO)Ναυτιλία

  Την πρώτη θέση στην Κατηγορία «Α» του συμβουλίου του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) κατέλαβε η Ελλάδα, επιβεβαιώνοντας για δεύτερη συνεχή φορά την παγκόσμια αναγνώριση της...

Οι ηγέτες του LNG Βαγγέλης Μαρινάκης και Μαρία Αγγελικούση συζητούν για το μέλλον της ναυτιλίαςΝαυτιλία

Έμφαση στις αλλαγές, τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες στην ενεργειακή αγορά – Συνέπεια στην προστασία του περιβάλλοντος, με το φυσικό αέριο για τα επόμενα τουλάχιστον 10-15 χρόνια ...