ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Η πρωτοβουλία "Μία Ζώνη Ένας Δρόμος" ενισχύει τις ναυτιλιακές σχέσεις Ελλάδας-Κίνας

Συνέδριο Εργασίας Ελλάδας-Κίνας για τη Ναυτιλιακή Χρηματοδότηση

Η Ένωση Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας, η Κινεζική Πρεσβεία στην Ελλάδα και η Κινεζική τράπεζα Export Import Bank of China με αφορμή της 10ης επετείου της Πρωτοβουλίας «Μία Ζώνη, Ένας Δρόμος» (Belt and Road Initiative), διοργάνωσαν από κοινού Συνέδριο Εργασίας στο Ναυτικό Όμιλο Πειραιά στις 6/9/2023 με θέμα «Πειραιάς: «Η σημασία της Κινεζικής χρηματοδότησης στην ανάπτυξη της Ελληνικής Ναυτιλίας»

 

Κύριοι ομιλητές της εκδήλωσης, ήταν ο Πρόεδρος της Τράπεζας Εξαγωγών και Εισαγωγών της Κίνας κ. Ren Shengjun, ο Πρέσβης της Λ.Δ. Κίνας στην Ελλάδα κ. Xiao Junzheng, ο Πρόεδρος της Ένωσης Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας κ. Γιώργος Ξηραδάκης, και ο Υποδιοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος Θεόδωρος Πελαγίδης ενώ παρουσίαση της χρηματοδοτικής πολιτικής της China Exim Bank έκανε ο κ. Luo Weibo, Senior Manager- Transport Financing Dept.




 

Ο κ. Ξηραδάκης, πρόεδρος της Ένωσης Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας, κήρυξε την έναρξη του Συνεδρίου και αναφέρθηκε στο σημαντικό ρόλο που διαδραμάτισε η Ελληνική ναυτιλία στην οικονομική ανάπτυξη της Κίνας ενώ αναφερόμενος στον τραπεζικό ναυτιλιακό δανεισμό από την Κίνα, τόνισε ότι δύο Κινεζικές τράπεζες έχουν ήδη ανοίξει τα υποκαταστήματά τους στην Ελλάδα και ελπίζουμε ότι θα ακολουθήσουν κι άλλες, καθώς η ελληνική ναυτιλία αφενός είναι η κορυφαία πλοιοκτήτρια αγορά στον κόσμο αφετέρου διαθέτει το κατάλληλο ανθρώπινο δυναμικό για την υποστήριξη της λειτουργίας της. Η Eλληνική ναυτιλία προσφέρει ελκυστικές ευκαιρίες για τους χρηματοδότες καθώς ο ελληνόκτητος στόλος αυξάνεται συνεχώς, αποδεικνύοντας τη δέσμευση των Ελλήνων πλοιοκτητών να επεκταθούν, συχνά με μεγαλύτερα πλοία, καθώς και να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα των στόλων τους. Από την εμπειρία μας στον κινεζικό ναυτιλιακό δανεισμό τόνισε ο κ.Ξηραδάκης μπορούμε να πούμε ότι έχει υποστεί τεράστιο μετασχηματισμό, γίνεται γρήγορα εξωστρεφής και πιο εξελιγμένος. Η παρουσία της EXIM Bank εδώ σήμερα είναι το καλύτερο ζωντανό παράδειγμα.



Ο Υποδιοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος καθηγητής Θ.Πελαγίδης εξέφρασε τη χαρά και τη ικανοποίησή του για την παρουσία του στην εκδήλωση γιορτάζοντας τη 10η επέτειο της υπογραφής του Μνημονίου διακυβερνητικής συνεργασίας με την Κίνα για την οικοδόμηση της Πρωτοβουλίας Belt and Road, συμφωνία την οποία η Ελλάδα ήταν η πρώτη ευρωπαϊκή χώρα που υπέγραψε. Τονίζοντας ότι η Κίνα είναι ένας από τους βασικούς εμπορικούς εταίρους της Ελλάδας, ανέφερε τον εντυπωσιακό αριθμό διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά ο οποίος το πρώτο τετράμηνο του τρέχοντος έτους, έφτασε τα 1.610 εκατ. Εμπορευματοκιβώτια.



 

Στην ομιλία του, ο Πρόεδρος της Τράπεζας Εξαγωγών και Εισαγωγών της Κίνας, κ.Ren Shengjuin δήλωσε ότι η CEXIM αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους ναυτιλιακούς χρηματοδοτικούς οργανισμούς παγκοσμίως, παρέχοντας δάνεια που καλύπτουν τόσο τη ναυπήγηση πλοίων όσο και τη ναυτιλιακή εφοδιαστική αλυσίδα στο σύνολό της. Έχοντας χρηματοδοτήσει περισσότερους από 100 πλοιοκτήτες από περισσότερες από 30 χώρες σε έξι ηπείρους, έχει επίσης καθιερώσει συνεργασίες με περισσότερες από 30 μεγάλες ναυτιλιακές τράπεζες και κατατάσσεται πλέον στη δεύτερη θέση της παγκόσμιας κατάταξης ναυτιλιακών τραπεζών. Η Ελλάδα αποτελεί μια από τις σημαντικότερες ναυτιλιακές αγορές της CEXIM στηρίζοντας τους Έλληνες πλοιοκτήτες στην κατασκευή περισσότερων από 100 πλοίων διαφόρων τύπων στην Κίνα, παρέχοντας χρηματοδότηση και εγγυήσεις ύψους δισεκατομμυρίων δολαρίων. Η Τράπεζα θα συνεχίσει να προωθεί τη ναυτιλιακή χρηματοδοτική συνεργασία της Κίνας και Ελλάδας στο πλαίσιο της Πρωτοβουλίας «Μία Ζώνη, Ένας Δρόμος» μέσα από τέσσερις συγκεκριμένες προτάσεις. Αυτές αναφέρονται στις επενδύσεις στην κατασκευή λιμένων, εφοδιαστικών κέντρων κ.ά., στη χρηματοδότηση κατασκευής «πράσινων» και περιβαλλοντικά φιλικών πλοίων κάθε τύπου στην Κίνα, στην ενίσχυση της επικοινωνίας μεταξύ εγχώριων και διεθνών κυβερνητικών τμημάτων, μεταξύ πρεσβειών, πλοιοκτητών, ναυπηγείων, χρηματοδοτικών ιδρυμάτων, νηογνωμόνων κ.ά. μερών και στη βελτίωση της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας των υπηρεσιών της CEXIM με την ενσωμάτωση διαφόρων χρηματοοικονομικών προϊόντων όπως των πιστώσεων, του κεφαλαίου, της χρηματοδότησης του εμπορίου και των επενδύσεων.



 

Ο πρέσβης της Κίνας στην Ελλάδα κ. Xiao Junzheng, δήλωσε ότι η χρηματοδότηση της ναυτιλίας διαδραματίζει καίριο ρόλο στη διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας της ναυτιλιακής βιομηχανίας και των παγκόσμιων εφοδιαστικών αλυσίδων, προσφέροντας ζωτικής σημασίας σταθερότητα στις τελευταίες. Λαμβάνοντας υπόψη το τεράστιο μέγεθος των στόλων της Κίνας και της Ελλάδας, οι ναυτιλιακοί και χρηματοοικονομικοί κύκλοι των δύο χωρών συμβάλλουν σημαντικά στο παγκόσμιο εμπόριο και την οικονομική ανάπτυξη. Τα τελευταία χρόνια, η ναυτιλιακή χρηματοδότηση της Κίνας αναπτύσσεται ταχύτατα με τα χρηματοπιστωτικά της ιδρύματα να αυξάνουν συνεχώς τη στήριξή τους στη ναυτιλία. «Καθώς οι χώρες μας είναι δύο μεγάλες ναυτιλιακές δυνάμεις, η Κίνα είναι πρόθυμη να αδράξει τις ευκαιρίες που προσφέρει η 10η επέτειος της Πρωτοβουλίας «Μία Ζώνη, Ένας Δρόμος» και να συνεργαστεί με τους Έλληνες φίλους της για να κατανοήσουμε καλύτερα το μέλλον της ναυτιλιακής χρηματοδότησης και να μοιραστούμε τις ευκαιρίες ανάπτυξης που αυτή θα προσφέρει» τόνισε ο κ. Πρέσβης.

 

Στο διάλογο που ακολούθησε των ομιλιών, ο κ. Γ. Προκοπίου αφού παρότρυνε κι άλλους πλοιοκτήτες να συνεργαστούν με τη CEXIM, υποστήριξε ότι η συνεργασία του με την τράπεζα υπήρξε πάντα άψογη. Υπογράμμισε τους ισχυρούς δεσμούς φιλίας Ελλάδας και Κίνας σημειώνοντας ότι η ελληνική ναυτιλία και η κινεζική δεν είναι ανταγωνίστριες αλλά συνεργάζονται για την ευημερία. Επίσης σημείωσε την ραγδαία οικονομική ανάπτυξη της Κίνας τα τελευταία χρόνια και ότι θα πρέπει να βρούμε τρόπο να έχουμε μεγαλύτερη πρόσβαση στα κινέζικα φορτία. Ενώ ανέφερε την πολιτική της Ιαπωνίας η οποία διατήρησε μια πιο κλειστή στάση με αποτέλεσμα τώρα να έχει βυθιστεί η εγχώρια ναυπηγική της δραστηριότητα.

 

Ο κ. Μ. Χανδρής ανέφερε ότι οι περιβαλλοντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ναυτιλιακή βιομηχανία καθιστούν τις παραγγελίες νέων πλοίων μια δύσκολη εξίσωση και εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη δέσμευση της τράπεζας για χρηματοδότηση νέων πλοίων ανεξαρτήτου καυσίμου.



 

Η κα Σεμίραμις Παληού θυμίζοντας ότι ο όμιλος Παληού ήταν από τους πρώτους που χρηματοδοτήθηκε από τη CEXIM για κατασκευή νεότευκτων πλοίων στην Κίνα, αναφέρθηκε στην εξαιρετική εμπειρία του ομίλου από τη συνεργασία του με τη CEXIM τόσο σε καλές όσο και σε δύσκολες στιγμές.

 

Ο Δρ. Ι. Κούστας με τη σειρά του αναφέρθηκε στην εξαιρετική συνεργασία του ομίλου του με την τράπεζα, τονίζοντας τη σημασία που έχει η συμπεριφορά των τραπεζών καθ’ όλη τη διάρκεια της συνεργασίας τους με τους πελάτες τους επιδεικνύοντας σταθερότητα και υποστήριξη.

 

Στην εκδήλωση παραβρέθηκε σύσσωμο το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης και ο Επίτιμος Πρόεδρος κ. Νικόλαος Βουγιούκας καθώς επίσης και οι εφοπλιστές κ.κ. Λου Κολλάκης-Chartwold Shipping Corp., Μιχάλης Μποδούρογλου- Stem Shipping, Χάρης Βαφειάς -Vafias Group, Γιώργος Μουνδρέας- NGM, Γιώργος Πατέρας – Contships & Πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος. Παραβρέθηκαν επίσης στελέχη της Κινέζικης Πρεσβείας στην Ελλάδα, μέλη της αποστολή της China Exim Bank, ανώτατα στελέχη ναυτιλιακών εταιριών οι κ.κ. Craig Jasiensky & Νίκος Γκελέπης – Neptune Lines, Έρη Τσιρώνη, Στράτος Δεσύπρης & Βίλλυ Παπαευθυμίου- Navios Group, Μaurice Dheere- Contships, Χρήστος Κεχρής- Aegean Shipping, Ευάγγελος Χάχος- Primebulk, Κώστας Καραγιάννης – Golden Union Shipping), Πέτρος Αράπογλου- Tsakos Group, Αντώνης Σπανάκης – Laskaridis Maritime, Αλέξης Στεφάνου- Goldenport. Επίσης μεταξύ των παραβρισκόμενων ήταν εκπρόσωποι ξένων και Ελληνικών τραπεζών κ.κ. Κωνσταντίνος Σωτηρίου – Alpha Bank, Κωνσταντίνος Πετρόπουλος & Αθανάσιος Ντούντουλας- Τράπεζα Πειραιώς, Παναγιώτης Μπιλιώνης – Eurobank, Κωνσταντίνος Χατζηπαναγιώτης & Φίλιππος Τσαμανής – AB Bank, Λάμπρος Μαρκαντωνάτος- Optima Bank, Χαρά Αποσκίτη & Κωνσταντίνος Ακριτίδης -Bank of China, Ma Xiangjun & Liu Yang- ICBC Wang Baochen-China Classification Society και εκπρόσωποι του Piraeus Container Terminal και του ΟΛΠ.

Πηγή: portnet.gr

Διαβάστε επίσης

Απαγορευτικό απόπλου σε Πειραιά, Ραφήνα, Λαύριο λόγω των ισχυρών ανέμων – Κλειστό το Ρίο-ΑντίρριοΝαυτιλία

Σε ισχύ είναι απαγορευτικό απόπλου από τα λιμάνια του Πειραιά, της Ραφήνας και του Λαυρίου λόγω ισχυρών ανέμων που πνέουν σε πολλές θαλάσσιες περιοχές και φθάνουν κατά τόπους τα 8 ...

Φωτιά σε ιστιοφόρο σκάφος στο Πόρτο Χέλι - Καλά στην υγεία τους οι επτά επιβαίνοντεςΝαυτιλία

Καλά στην υγεία τους είναι οι 7 επιβαίνοντες ιστιοφόρου σκάφους που ενώ ήταν αγκυροβολημένο εντός όρμου στο Πόρτο Χέλι εκδηλώθηκε πυρκαγιά .Στο σημείο κατέπλευσε και επιχειρεί πλωτ...

Ναυτιλία: Επιχείρηση προσέλκυσης νέων Ελλήνων ναυτικών στα 5.520 πλοία με ελληνική σημαίαΝαυτιλία

Η μεγάλη ανάπτυξη του στόλου δεν συνοδεύτηκε και από αύξηση απασχόλησης Eλλήνων ναυτικών Η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα αποτελεί πρώτη προτεραιότητα για τους έλληνες πλοιο...

Βίντεο που κόβει την ανάσα: O θρυλικός Σκοπελίτης "παλεύει" με τα κύματα του ΑιγαίουΝαυτιλία

O θρυλικός “Σκοπελίτης” ταξιδεύει προς τη Νάξο ερχόμενος από τις Μικρές Κυκλάδες, κόντρα στους ισχυρούς βόρειους ανέμους που πνέουν στην περιοχή, εντάσεως 7 μποφόρ.   Πηγή: elefthe...

Αυξήθηκε κατά 8,59% η επιβατική κίνηση σε Πειραιά, Ραφήνα και Λαύριο το φετινό καλοκαίριΝαυτιλία

Τους 5,6 εκατ. επιβάτες άγγιξε φέτος η επιβατική κίνηση της θερινής περιόδου στα τρία μεγαλύτερα λιμάνια της Αττικής ( Πειραιάς Ραφήνα και Λαύριο ), που ισοδυναμεί με αύξηση 8,59% ...

Ξεκίνησαν οι εργασίες του 2ου Πανελλήνιου Συνέδριου “Τουριστικοί Λιμένες-Μαρίνες” Ναυτιλία

Ξεκίνησαν την Πέμπτη στην αίθουσα του Επιμελητηρίου Λέσβου οι εργασίες του  2 ου  ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΙ ΛΙΜΕΝΕΣ ΜΑΡΙΝΕΣ , που διοργανώνει και χρηματοδοτεί η  Περιφέρεια...