ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Αύξηση των κονδυλίων για τις άγονες γραμμές εξετάζει το υπ.Ναυτιλίας

Την αύξηση των κονδυλίων για τις άγονες γραμμές στην ακτοπλοΐα, με βελτιωμένο πλαίσιο προκήρυξης και τη χρήση πλοίου αντικατάστασης από τις εταιρείες, προκειμένου να αποφευχθούν προβλήματα στο μέλλον στο ακτοπλοϊκό δίκτυο από πιθανές βλάβες πλοίων, όπως με την υπόθεση των δύο πλοίων της «ΣΑΟΣ» στη γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη, εξετάζει το υπουργείο Ναυτιλίας.

Η χρηματοδότηση των μισθωμάτων για τις άγονες γραμμές που ανέρχονται σε 105, θα γίνεται πλέον από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων και όχι από τον τακτικό προϋπολογισμό, ενώ αναμένεται να ανέλθει σύμφωνα με πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας, από τα 100 εκατ. ευρώ που είναι σήμερα στα 130 εκατομμύρια ετησίως. Η χρηματοδότηση έως σήμερα ήταν 90,5 εκατ. για τις άγονες και 10 εκατομμύρια ευρώ από το αυξημένο κόστος των καυσίμων που θα ισχύσει από τις αρχές του 2020. Από την 1/1/2020 τα πλοία βάση σχετικής νομοθεσίας του ΙΜΟ θα πρέπει υποχρεωτικά να χρησιμοποιούν καύσιμο μειωμένης περιεκτικότητας σε θείο που είναι ακριβά κατά 20% με25% από το συμβατικό καύσιμο .

Το κράτος με βάση τις υφιστάμενες συμβάσεις θα πρέπει να καλύψει το αυξημένο κόστος. Επίσης η αύξηση των κονδυλίων για τις άγονες κρίνεται αναγκαία προκειμένου να μπορούν πλέον στο ακτοπλοϊκό δίκτυο να χρησιμοποιηθούν πλοία καλύτερης κατηγορίας (πιο σύγχρονα) ώστε όλα τα νησιά να αντιμετωπισθούν ισότιμα.

Στους σχεδιασμούς του υπουργείου Ναυτιλίας είναι επίσης η πρόβλεψη του «πλοίου αντικατάστασης» που όποια εταιρεία θα διαθέτει θα έχει την ανάλογη προτεραιότητα, ενώ αυτό αν δεν εφικτό θα δίνεται η δυνατότητα ορισμού «πλοίου αντικατάστασης» από άλλες εταιρείες. Επίσης, η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σαμοθράκης πέρα από την Αλεξανδρούπολη εξετάζεται να γίνεται και με τη Λήμνο.

Ο πρόεδρος των ακτοπλόων Μιχάλης Σακέλης μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ τόνισε ότι οι ελεύθερες δρομολογήσεις καλύπτουν αυτή τη στιγμή το 95%-97% της ακτοπλοϊκής κίνησης από και προς τα νησιά ενώ οι γραμμές Δημόσιας Υπηρεσίας (άγονες γραμμές) είναι το 3%-5% της συνολικής ακτοπλοϊκής κίνησης όπου εξυπηρετούνται 44 νησιά.

Αναφορικά με το θέμα της εφαρμογής στα πλοία του νέου τύπου καυσίμου από 01/01/2020 ανέφερε ότι η επιβάρυνση ανά τόνο είναι περίπου από 100 έως 125 ευρώ. Σημειώνεται ότι στις ελεύθερες δρομολογήσεις, όπου εκεί δεν υπάρχει επιδότηση της γραμμής, οι ακτοπλόοι με την εφαρμογή του νέου τύπου καυσίμου έχουν ζητήσει μείωση του ΦΠΑ στα εισιτήρια προκειμένου να αποφευχθούν τυχόν αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Διαβάστε επίσης

Κυβερνητική σύσκεψη για το χάος στη Σαμοθράκη - Ποια μέτρα θα ληφθούνΑκτοπλοΐα

Το χάος που επικράτησε στη Σαμοθράκη θα τεθεί σήμερα επί τάπητος από την κυβέρνηση, με στόχο να λυθεί το ζήτημα και να εξομαλυνθεί η κατάσταση.   Συγκεκριμένα, τις προηγούμενες ημέ...

Tην ανάγκη ανανέωσης του ακτοπλοϊκού στόλου, με νέα χρηματοδοτικά εργαλεία και εθνική και ευρωπαϊκή στήριξη, επισημαίνει στην ετήσια έκθεσή της η XRTCΑκτοπλοΐα

Ακριβότερα ναυτιλιακά καύσιμα, με αυξημένο κόστος εφαρμογής του νέου ναυτιλιακού καυσίμου χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο (0,5%) από 01/01/2020, λόγω της νομοθεσίας του ΙΜΟ (Διεθνή...

Στη Σαμοθράκη φθάνει οχηματαγωγό - Το βράδυ στο νησί και καταμαράνΑκτοπλοΐα

Στη δρομολόγηση δύο πλοίων από σήμερα για την αποκατάσταση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης με τη Σαμοθράκη προχώρησε το υπουργείο Ναυτιλίας.   Σήμερα στις 12:00 το μεσημέρι θα αναχωρήσει ...

Αυξημένη η κίνηση στα λιμάνια λόγω της μαζικής εξόδου των εκδρομέων του καλοκαιριούΑκτοπλοΐα

Αυξημένη είναι και σήμερα η κίνηση στα λιμάνια του Πειραιά της Ραφήνας και του Λαυρίου, λόγω της εξόδου του μεγαλύτερου μέρους των εκδρομέων του φετινού καλοκαιριού.   Το Λιμενικό ...

Οδηγίες υπουργού Ναυτιλίας για αυξημένα μέτρα στα λιμάνια τον ΔεκαπενταύγουστοΕλλάδα

Εντατικοποίηση των μέτρων ασφαλείας στα λιμάνια του Πειραιά, της Ραφήνας και του Λαυρίου ζήτησε από τα στελέχη του Λιμενικού ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Π...