ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Νέα αύξηση 5% έως 10% στην τιμή των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων

Σε νέα, δεύτερη αύξηση στην τιμή των εισιτηρίων των επιβατών για το 2022, προχώρησαν από 15/06 στις περισσότερες γραμμές οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, καθώς το συνεχώς αυξανόμενο κόστος των καυσίμων έχει εκτινάξει τη λειτουργική δαπάνη ενός πλοίου στο 70%.

 

Σύμφωνα με στελέχη του κλάδου της ακτοπλοΐας, ένα επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά χρειάζεται περίπου 33 τόνους καύσιμα την ημέρα για την εκτέλεση του συγκεκριμένου δρομολογίου.

Ο τόνος πετρελαίου, σήμερα, του καυσίμου «VLSFO», που είναι χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο και χρησιμοποιείται σε πλοία που δεν έχουν τοποθετήσει scrubbers, άγγιξε τα 1.264 δολάρια τον τόνο, από 480 δολ. που ήταν πέρυσι.

Έτσι ένα πλοίο στη συγκεκριμένη γραμμή θα χρειαστεί μόνο για καύσιμα στο κάθε δρομολόγιο 41.250 ευρώ, από 15.840 ευρώ που χρειάζονταν πριν από ένα χρόνο περίπου.

Οι νέες αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων κινούνται μεσοσταθμικά από 5% έως 10%, ενώ σημειώνεται ότι η προηγούμενη αύξηση είχε γίνει τον Απρίλιο του 2022 και έφθανε μεσοσταθμικά το 10 με 12%.

Πληροφορίες αναφέρουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι δεν αποκλείεται για κάποιους προορισμούς και δρομολόγια να υπάρξει και νέα μικρή αύξηση από 1ης Ιουλίου.

«Λέγαμε ότι το 2022 θα είναι η πρώτη χρονιά επιστροφής στην κανονικότητα ωστόσο ήρθε και το συμβάν με τον ρωσο – ουκρανικό πόλεμο ο οποίος έχει εκτοξεύσει εδώ και λίγους μήνες το ενεργειακό κόστος των πλοίων» ανέφερε στέλεχος της ακτοπλοϊκής αγοράς.

Παραδείγματα

Στη γραμμή Ραφήνα-Μύκονος το ατομικό εισιτήριο από τα 35 ευρώ αυτή τη στιγμή άγγιξε τα 38 ευρώ αύξηση 8,57% ενώ στη γραμμή Ραφήνα-Τήνος το ατομικό εισιτήριο από τα 32 ευρώ άγγιξε τα 35 ευρώ αύξηση 9,38%.

Στη γραμμή επίσης Ραφήνα-‘Ανδρο το ατομικό εισιτήριο από τα 23 ευρώ ανήλθε στα 25 ευρώ αύξηση 8,70%

Από Πειραιά για Νάξο το ατομικό εισιτήριο από 45,50 ευρώ έφθασε τα 48 ευρώ, αύξηση 5,49% ενώ για το ταχύπλοα το ατομικό εισιτήριο στην ίδια γραμμή από τα 63,70 άγγιξε τα 67,40 ευρώ.

Στη γραμμή Πειραιάς-Ρόδος το ατομικό εισιτήριο από τα 82,50 ευρώ διαμορφώθηκε στα 86,50 ευρώ αύξηση 4,85%.

Στη γραμμή Πειραιάς-Πάτμος από τα 50 ευρώ το ατομικό εισιτήριο διαμορφώθηκε στα 52,50 ευρώ αύξηση 4% και στη γραμμή Πειραιάς-Πάρος από 44,50 ευρώ το ατομικό εισιτήριο διαμορφώνεται στα 46,50 ευρώ. Στη γραμμή Πειραιάς-Μήλος το ατομικό εισιτήριο από τα 43 ευρώ διαμορφώνεται στα 45,50 ευρώ.

Στη γραμμή Πειραιά-Ρόδος για τέσσερα άτομα με ένα ΙΧ το συνολικό κόστος εισιτηρίων από 466,50 ευρώ διαμορφώνεται στα 489,50 ευρώ αύξηση 4,93%

Σημειώνεται ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες λόγω των υψηλών τιμών στα καύσιμα έχουν θέσει ζήτημα αναπροσαρμογής των μισθωμάτων στα δρομολόγια των μονοετών συμβάσεων της ακτοπλοΐας, και για τις οποίες δεν προβλέπεται ρήτρα καυσίμου βάση του σχετικού νόμου.

Πρόκειται για συνολικά 42 ακτοπλοϊκές συνδέσεις, ενώ το συνολικό εκτιμώμενο κόστος θα αγγίξει περίπου τα 15 εκατ. ευρώ.

Σημειώνεται ότι ήδη το υπουργείο Ναυτιλίας από τις αρχές Απριλίου έχει προχωρήσει σε αναπροσαρμογή των μισθωμάτων των πλοίων της ακτοπλοΐας, που εκτελούν δρομολογιακές γραμμές δημόσιας υπηρεσίας με πολυετείς συμβάσεις και στις οποίες σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία προβλέπεται ρήτρα καυσίμου. Όλες οι άγονες γραμμές είναι ενταγμένες στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

 

Πηγή: in.gr 

 

Διαβάστε επίσης

Ακτοπλοΐα: Η άνοδος στα καύσιμα εκτόξευσε τις τιμές εισιτηρίων – Ο στόλος, οι προβληματισμοί και οι προοπτικέςΑκτοπλοΐα

    Γιώργος Παπακωνσταντίνου/insider.gr   Η άνοδος της  τιμής των  καυσίμων ,  που πλέον φτάνει να αποτελεί μεγάλο μερίδιο επί των συνολικών δαπανών των ακτοπλοϊκών, επέφερε και… α...

Άμεση πρόκληση για την ακτοπλοΐα η ανανέωση του στόλου της - Αντίστροφη μέτρηση έως το 2030Ακτοπλοΐα

Η ανανέωση του στόλου της, είναι μία από τις σημαντικότερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα η ελληνική ακτοπλοΐα. Σύμφωνα με έρευνα της XRTC το 50% των ελληνικών ακτοπλοϊκών πλ...

Την προσεχή Δευτέρα ξεκινούν τα δρομολόγια τα νεότευκτα Aero της Hellenic Seaways στον ΑργοσαρωνικόΑκτοπλοΐα

Τα τρία νεότευκτα ταχύπλοα της Hellenic Seaways του ομίλου Attica Group θα αρχίσουν τα καθημερινά δρομολόγια τους την προσεχή Δευτέρα από τον Πειραιά προς τα νησιά Αίγινα, Αγκίστρι...

To 2026 το πρώτο ηλεκτρικό επιβατηγό πλοίο της Saronic Ferries στη γραμμή Πειραιάς-Αίγινα-ΑγκίστριΑίγινα

Η ναυτιλιακή ακτοπλοϊκή εταιρεία Saronic Ferries γνωστοποίησε ότι το 2026 θα είναι σε θέση να δρομολογήσει το πρώτο ηλεκτρικό επιβατηγό πλοίο της στη γραμμή Πειραιάς – Αίγινα – Αγκ...

Ανατολικές Κυκλάδες, Κρήτη και Αργοσαρωνικός οι μεγάλοι χαμένοι από την πανδημία στην τελευταία διετία – Μόνο οι Αν. Κυκλάδες έχασαν 2,2 εκατ. επιβάτεςΑκτοπλοΐα

Σάββας Αθανασίου /mononews.gr Η πανδημία στέρησε από τα νησιά και βεβαίως από τις  ακτοπλοϊκές  εταιρείες, συνολικά 2.088.377 επιβάτες στη διετία 2019 -2021. Τα νησιά που επλήγησαν...

Αυξημένη η κίνηση στα λιμάνια -Χθες αναχώρησαν συνολικά 20.637 επιβάτες από τον Πειραιά Ακτοπλοΐα

Αυξημένη αναμένεται σήμερα κίνηση στα λιμάνια του Πειραιά της Ραφήνας και του Λαυρίου, λόγω της εξόδου των εκδρομέων για το τριήμερο του Αγ.Πνεύματος. Από το λιμάνι του Πειραιά για...

«Μάχη για τα Υδατοδρόμια – Κατατέθηκαν οι προτάσεις των δύο εταιρειών για το υδατοδρόμιο της Ζακύνθου»!Ακτοπλοΐα

  «Μήλον της Έριδος» αποτελεί το υδατοδρόμιο της Ζακύνθου με την Hellenic Seaplanes και Ελληνικά Υδατοδρόμια να μάχονται για την βάση στο νησί του Ιονίου!   Μάχη χαρακωμάτων προβλέ...

Πρόσκρουση του «Νήσος Σάμος» στο λιμάνι της Χίου - Αποβίβασε επιβάτες και οχήματα με 9 μποφόρ - ΒίντεοΑκτοπλοΐα

Περιπετειώδη πρόσδεση στο λιμάνι της Χίου είχε το πλοίο «Νήσος Σάμος» προερχόμενο από Πειραιά, καθώς απέτυχε να δέσει. Στην προσπάθειά του να δέσει προσέκρουσε στον προβλήτα λόγω τ...