ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Δημητριάδης vs Fake News: Απαντήσεις για το έργο της δημοτικής αρχής και τα λεωφορεία

Με δύο αναλυτικές αναρτήσεις, ο δήμαρχος Πόρου Γιάννης Δημητριάδης, μέσα από την σελίδα "Καθαρή Πορεία - Σελίδα Αλήθειας" απαντάει στους ισχυρισμούς του συνδυασμού του Γιώργου Κουτουζή, που τον κατηγορούν για ανύπαρκτο έργο και για την απουσία λεωφορείων για τις γραμμές Ασκελίου - Μοναστηριού και Νεωρίου. 
 
Αναλυτικότερα, οι αναρτήσεις του κ. Δημητριάδη:
 
«Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΕΡΓΟ»
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
• Οι αυτοδιοικητικές περίοδοι 2014-2019 και 2019-2023 είναι εκείνες στην ιστορία του Δήμου Πόρου κατά τις οποίες ο Δήμος έχει αναθέσει και ολοκληρώσει τα περισσότερα έργα στην ιστορία του, τόσο σε αριθμό όσο και σε αξία.
• Έως το 2014 Δήμος Πόρου είχε πολλά χρόνια να διενεργήσει οποιοδήποτε έργο άξιο αναφοράς, μικρό ή μεγάλο.
• Τελευταία έργα που είχαν γίνει στο νησί πριν το 2014 ήταν εκείνα του Νέου Δυτικού Λιμένα, της ανάπλασης της δυτικής παραλιακής ζώνης και της ζώνης από την πλατεία Κορυζή προς την Πούντα την δεκαετία του 2000 και η αποκατάσταση της προβλήτας της Αγροτικής το 2014. Όλα εκείνα τα έργα τα διενήργησε η Νομαρχία και η Περιφέρεια και όχι ο Δήμος (όπως η Περιφέρεια διενήργησε το έργο αποκατάστασης του λιμανιού που παραδόθηκε το 2020).
• Το 2014 υπήρχαν στα συρτάρια του Δήμου μόνο δύο έτοιμες Μελέτες (ανάπλαση περιοχής Καστελίου και προμήθεια μονάδων αφαλάτωσης) και καμία εγκεκριμένη χρηματοδότηση έργου από το ΕΣΠΑ, τα Υπουργεία, την Περιφέρεια ή άλλη πηγή χρηματοδότησης. Χάρη στις ενέργειες της σημερινής δημοτικής αρχής, τα τελευταία χρόνια συντάχθηκαν από την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου ή ανατέθηκαν σε ιδιωτικά γραφεία δεκάδες Μελέτες, εξασφαλίστηκαν δεκάδες χρηματοδοτήσεις πολλών εκατομμυρίων ευρώ και αδειοδοτήθηκε αντίστοιχο πλήθος έργων. Πολλά από αυτά δημοπρατήθηκαν, ανατέθηκαν και παραδόθηκαν και πολλά βρίσκονται σήμερα σε κάποιο από τα παραπάνω στάδια.
• Έργα που έχει κάνει ο Δήμος και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο την περίοδο 2014-2023:
1) αυτοματισμοί δικτύου ύδρευσης,
2) αυτοματισμοί υδρομετρητών ύδρευσης,
3) διαμόρφωση της πλατείας του Αγ. Κωνσταντίνου,
4) τρία έργα αποκατάστασης ζημιών από τις πλημμύρες του 2014 (υποέργα: γεφύρι Συνοικισμού, γεφύρι Νεωρίου, τεχνικά έργα απορροής υδάτων, αποκατάσταση-ασφαλτόστρωση οδών, αντικατάσταση στέγης πρώτου Δημοτικού κ.α.),
5) ασφαλτόστρωση χωματοδρόμων στο Μιστρέτσι και το Περγάρι,
6) ασφαλτόστρωση οδών στον Πόρο (εκτελείται σήμερα),
7) διαμόρφωση πάρκου μπροστά από το Λύκειο (εκτελείται σήμερα),
8 ) ενεργειακή αναβάθμιση Δημοτικής Βιβλιοθήκης (εκτελείται σήμερα),
9) διαμόρφωση χώρων Νηπιαγωγείων,
10) αναβάθμιση αίθουσας εκδηλώσεων Γυμνασίου-Β΄ Δημοτικού,
11) αναβάθμιση χώρων Παιδικού Σταθμού,
12) αναβάθμιση χώρων και όψεων κτηρίου Δημαρχείου,
13) αναβάθμιση χώρων και όψεων Δημοτικής Αγοράς,
14) αποκατάσταση κτηρίου Νεκροταφείου,
15) αναβάθμιση κτηρίου Θ. Ρόζενμπεργκ (πρ. ΚΑΠΗ),
16) τρία έργα αντικατάστασης δικτύων ύδρευσης, επέκτασης δικτύου πυρόσβεσης και ανάπλασης καλντεριμιών (Αγ. Γιώργης, Πούντα, πλ. Κορυζή),
17) δεκάδες έργα αντικατάστασης-αναβάθμισης δικτύων ύδρευσης σε πολλές περιοχές του νησιού και του ηπειρωτικού τμήματος του Δήμου,
18) επανακατασκευή δύο Παιδικών Χαρών και κατασκευή νέας Παιδικής Χαράς,
19) έργα επισκευής προβλητών στο Νεώριο, το Ασκέλι, το Μοναστήρι και την Μπούγια,
20) επέκταση δικτύου πίλαρς στο λιμάνι,
21) δημιουργία διαδρόμου διέλευσης πεζών στην πασσαλωτή προβλήτα,
22) καθαρισμοί αντιπυρικών ζωνών Καλαυρίας,
23) δημιουργία δικτύου μονοπατιών μήκους 40χλμ,
24) εγκαταστάσεις και δίκτυα σύνδεσης κινητής μονάδας αφαλάτωσης.
 
 
• Το μεγαλύτερο επίτευγμα σε επίπεδο «έργων» είναι η υπογραφή σήμερα της σύμβασης του Έργου αποκατάστασης, αναβάθμισης και επέκτασης του δικτύου και της μονάδας Βιολογικού Καθαρισμού. Πρόκειται για το μεγαλύτερο έργο στην ιστορία του Πόρου (του Δήμου, της Νομαρχίας και της Περιφέρειας) και το μεγαλύτερο έργο Δήμου που χρηματοδοτεί το Πρόγραμμα «Α. Τρίτσης» του Υπ. Εσωτερικών σε όλη την χώρα, η εξασφάλιση Μελέτης και χρηματοδότησης για το οποίο (16,5εκ€), καθώς και η ολοκλήρωση της διαδικασίας διαγωνισμού του αποτέλεσε έναν άθλο για τις Υπηρεσίες και τους εξωτερικούς συνεργάτες του Δήμου.
• Αν πάρουμε την λέξη «έργο», όχι με την περιοριστική της έννοια (κατασκευή), αλλά με την έννοια της «παραγωγικότητας» (ποιο το «έργο» της δημοτικής αρχής), μπορούμε επιπλέον να αναφέρουμε ενδεικτικά τα εξής: 1) ίδρυση δημοτικής συγκοινωνίας και αγορά mini bus, 2) ίδρυση και στέγαση Εθελοντικού Πυροσβεστικού Κλιμακίου, 3) μεταστέγαση Περιφερειακού Ιατρείου και αναβάθμισή του σε Πολυδύναμο, 4) προμήθεια νέων οχημάτων (απορριμματοφόρα, καλαθοφόρο), 5) προμήθεια νέου ασθενοφόρου (δωρεά Δημάρχου), 6) ίδρυση Κοινωνικού Παντοπωλείου, 7) ίδρυση Κοινωνικού Φαρμακείου, 8 ) πεζοδρόμηση κέντρου, 9) διευθέτηση ζωνών ελλιμενισμού, 10) έναρξη έργου ανακύκλωσης, 11) αναδιάρθρωση Υπηρεσιών Δήμου, 12) φωτοσημαντήρες διαύλου, 13) αστικοί εξοπλισμοί κάθε είδους (σκίαστρα, όργανα γυμναστικής, παγκάκια, ταμπέλες κτλ) κ.α.
• Κι όλα τα παραπάνω, παρότι το 2014 ξεκινήσαμε από το μηδέν και παρότι τα έτη 2020-2022 υπήρχε αναστολή εκτέλεσης έργων σε όλη την χώρα (αρχικά λόγω του κορωνοϊού και στην συνέχεια λόγω της ενεργειακής κρίσης) και νομικά κατοχυρωμένη δυνατότητα των εργολάβων να επεκτείνουν χρονικά όλες τις συμβάσεις εκτέλεσης έργων.
 
 
 
Ο ΜΥΘΟΣ ΤΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ
Ένας ακόμα μύθος που αναπαράγεται είναι εκείνος των λεωφορείων του Ασκελίου και Νεωρίου. Σύμφωνα με αυτόν: «Ο Δημητριάδης σταμάτησε το λεωφορείο του Ασκελίου και το λεωφορείο του Νεωρίου».
ΑΣ ΤΟΝ ΑΠΑΝΤΗΣΟΥΜΕ:
• Καταρχάς και τα δύο λεωφορεία ήταν ιδιωτικά και όχι του Δήμου.
• Δεύτερον, οι γραμμές Ασκελίου και Νεωρίου έχουν ιδρυθεί από τη Νομαρχία Πειραιά το 1980 ως «άγονες γραμμές», δηλαδή ως υπεραστικές γραμμές. Όπου υπάρχουν υπεραστικές γραμμές δεν μπορεί να ιδρυθεί δημοτική συγκοινωνία!
• Τρίτον, το λεωφορείο του Νεωρίου σταμάτησε το 2013 (ο Δημητριάδης έγινε Δήμαρχος τον Σεπτέμβριο του 2014).
• Τέταρτον, το λεωφορείο του Ασκελίου σταμάτησε το 2020 με απόφαση των ιδιοκτητών του χωρίς να φταίει για αυτό ο Δήμος. Σημειώνεται ότι οι νομικές αντιδικίες μεταξύ Δήμου και λεωφορειούχων ξεκίνησαν από τους δεύτερους το 2017, οι οποίοι επεδίωξαν -μαζί με την τότε αντιπολίτευση- την ακύρωση της ίδρυσης της δημοτικής συγκοινωνίας της Σφαιρίας και έχασαν την υπόθεση στο ΣτΕ. Η απόφαση όμως να εγκαταλείψουν την γραμμή ήταν αποκλειστικά δική τους.
• Μετά την εγκατάλειψη των δύο γραμμών από τους ιδιοκτήτες των λεωφορείων, θα μπορούσε να γίνει ξανά διαγωνισμός από την Περιφέρεια για να αναλάβουν την λειτουργία τους άλλοι ενδιαφερόμενοι (ιδιώτες ιδιοκτήτες άλλων λεωφορείων). Αλλά αυτό δεν μπορεί να γίνει προς το παρόν επειδή υπάρχει ένα σημαντικό πρόβλημα που αναδείχθηκε μετά την εμπλοκή του ΣτΕ το 2017: ότι η Απόφαση Νομάρχη με την οποία ιδρύθηκαν οι γραμμές το 1980 δεν έχει αποσαφηνίσει ποια ακριβώς είναι η διαδρομή τους, ποιες ακριβώς είναι οι στάσεις τους και πού είναι οι αφετηρίες τους, συνεπώς οι γραμμές δεν μπορούν να επαναλειτουργήσουν αν οι παραπάνω παράμετροι για τη νόμιμη λειτουργία τους δεν αποσαφηνιστούν.
• Ποιος είναι αρμόδιος για να αποσαφηνίσει τις παραπάνω παραμέτρους; Η Περιφέρεια Αττικής! Έχει ζητήσει ο Δήμος μας από την Περιφέρεια Αττικής να το κάνει; Ναι! Το έχει κάνει η Περιφέρεια; Όχι! Έχει αποδεχτεί την αδράνεια της Περιφέρειας ο Δήμος; Όχι! Αντιθέτως έχει ζητήσει από το Υπουργείο Εσωτερικών να αναλάβει ο ίδιος την αρμοδιότητα ελέγχου των υπεραστικών γραμμών (όπως ισχύει για όλους τους νησιωτικούς Δήμους της χώρας πλην της Αττικής και των Σποράδων), ώστε να λύσει ο ίδιος το πρόβλημα. Όμως, το Υπουργείο δεν έχει αποδεχτεί το αίτημα του Δήμου μας.
• Η δημοτική αρχή έχει δεσμευτεί μέσω του προεκλογικού της Προγράμματος ότι θα συνεχίσει να πιέζει το Υπουργείο Μεταφορών και την Περιφέρεια για τον καθορισμό των παραμέτρων της άγονης γραμμής του Πόρου και, όταν καθοριστούν, θα επιδιώξει την λειτουργία δρομολογίων minibus 24 θέσεων (σαν της Σφαιρίας) και στις δύο γραμμές (Νεωρίου Ασκελίου / Μοναστηρίου) για τις μέρες και ώρες κατά τις οποίες δεν λειτουργούν δρομολόγια λέμβων.
• Έχει συγκεκριμένες προτάσεις για το θέμα ο συνδυασμός Κουτουζή; Όχι! Έτσι, στους οδηγούς ταξί μπορεί π.χ. να «καρφώνει» τον Δημητριάδη ότι επιδιώκει να επαναλειτουργήσει τις γραμμές και στους πολίτες που ενδιαφέρονται για λεωφορεία να λέει ότι θα τις επαναλειτουργήσει εκείνος, χωρίς όμως ούτε να ξέρει, ούτε να εξηγεί, πώς θα το καταφέρει!
 
 
   

Διαβάστε επίσης

Καθημερινή: O Πόρος τίμησε τον αείμνηστο λειτουργό της ιατρικής Θεόφιλο ΡόζενμπεργκΠΟΡΟΣ

Μαργαρίτα Πουρνάρα στην Καθημερινή    Ύψιστη αξία η φιλία. Η στήλη δημοσιεύει σήμερα ένα τρυφερό κείμενο της Μάρως Πρεβελάκη για τον Θεόφιλο Ρόζενμπεργκ, του οποίου τη μνήμη τίμησε...

Πόρος: Προεκλογική ομιλία στο Λεμονοδάσος από τον Γιάννη Δημητριάδη (βίντεο) ΠΟΡΟΣ

Στους κατοίκους του Λεμονοδάσους και του ηπειρωτικού τμήματος του Δήμου Πόρου, μίλησε το Σάββατο 23 Σεπτεμβρίου, ο Δήμαρχος Πόρου και εκ νέου υποψήφιος Γιάννης Δημητριάδης.    Η συ...

Η ποριώτισσα υφάντρα Ελένη Παύλου στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πειραιά "Υφαίνοντας τις κλωστές του κόσμου" ΠΟΡΟΣ

Στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πειραιά πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 23 Σεπτεμβρίου, πολιτιστική εκδήλωση με θέμα "Υφαίνοντας τις κλωστές του χρόνου" που αφορούσε την τέχνη της υφαντικής α...

Πόρος: Δημοσιοποιήθηκε το προεκλογικό πρόγραμμα του συνδυασμού του υποψηφίου δημάρχου Γιώργου ΚουτουζήΠΟΡΟΣ

Αναρτημένο στη ιστοσελίδα της παράταξης, βρίσκεται από εχθές το πρόγραμμα του υποψηφίου δημάρχου Πόρου Γιώργου Κουτουζή.    Ακολουθεί η ανάρτηση του κ. Κουτουζή με τον σχετικό σύνδ...

Επιστολή Δημάρχου Πόρου προς τους υποψήφιους Περιφερειάρχες Αττικής αναφορικά με τα ζητήματα Περιφέρειας - Νησιωτικών Δήμων ΠΟΡΟΣ

Σε συνέχεια της ανακοίνωσης των υποψηφιοτήτων για την Περιφέρεια Αττικής, ο Δήμαρχος Πόρου Γιάννης Δημητριάδης απέστειλε την ακόλουθη επιστολή στους 8 Υποψήφιους Περιφερειάρχες Αττ...

Πόρος: "Ο βυθός και οι κάτοικοί του" - Μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου η έκθεση της Ήβης Γαβριηλίδη στην Καθετή ΠΟΡΟΣ

Μια εντυπωσιακή έκθεση ζωγραφικής μας φέρνει σε επαφή με τον βυθό και τα υπέροχα πλάσματά του μέσα από τη δημιουργική ματιά μιας καταξιωμένης ζωγράφου. Μέδουσες, χταπόδια, θαλάσσιε...