ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Στα λιμάνια που «αγάπησε» επιστρέφει το θρυλικό «Νεράιδα»

Στην γραμμή που έγραψε τη δική του, μακρά ιστορία, στα λιμάνια του Αργοσαρωνικού επιστρέφει το ιστορικό επιβατηγό πλοίο «Νεράιδα», του Γιάννη Λάτση, πλέον ως πλωτό Μουσείο. Η «Νεράϊδα» που πέρασε στην ιστορία μέσα από καρτ – ποστάλ αλλά και από τις παλιές ελληνικές ταινίες, θα επιστρέψει σε γνώριμα νερά το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου, «πιάνοντας» στα λιμάνια της Αίγινας, των Μεθάνων, του Πόρου, της Υδρας, της Ερμιόνης και των Σπετσών, δίνοντας την ευκαιρία στους επισκέπτες του να περιηγηθούν στην ζωντανή ιστορία της ελληνικής ακτοπλοϊας. Πρόσφατα ο Δήμαρχος Ερμιονίδας Δημήτρης Καμιζής στην προεκλογική του ομιλία στην Ερμιόνη αναφέρθηκε νοσταλγικά στα ταξίδια των νέων της Ερμιονίδας και αυτού του ιδίου με το «Νεράιδα» από το λιμάνι της Ερμιόνης, που μαζί με αυτό το πλοίο «σαλπάρανε και τα όνειρά τους». Το «Νεράιδα» κατασκευάστηκε το 1939 και στην διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου ταξίδεψε ως διασωστικό πλοίο. Το 1949 αγοράστηκε από τον Γιάννη Λάτση και δρομολογήθηκε στον Αργοσαρωνικό, όπου ταξίδεψε για περίπου 25 χρόνια. Το θρυλικό πλοίο του Αργοσαρωνικού δρομολογήθηκε στην γραμμή Αίγινας, Μεθάνων, Πόρου, Ύδρας, Ερμιόνης, Σπετσών από τις 8 Ιουνίου 1950. Ταξίδευε ανελλιπώς από το 1950 μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου 1953 όποτε απεσύρθη για 6 μήνες για ορισμένες βασικές αλλαγές μηχανών από Φίατ σε ΜΑΝΝ. Στο πρώτο αυτό χρονικό διάστημα είχε δρομολογηθεί συχνά και στην γραμμή ‘Αστρους, Λεωνιδίου αλλά πολλές φορές στην γραμμή Κυπαρίσσου, Γέρακα και Μονεμβασιάς. Επανήλθε στην ακτοπλοΐα στις 20/6/1954 και συνέχισε να ταξιδεύει μέχρι το 1970 οπότε άρχισε να εκτελεί περισσότερο ημερήσιες κρουαζιέρες. Αναγνωρίζοντας τη σημασία του πλοίου για το επιχειρηματικό του ξεκίνημα, ο Γιάννης Λάτσης και η οικογένειά του δεν έστειλαν ποτέ το «Νεράιδα» για διάλυση. Αντίθετα, το διατήρησαν παροπλισμένο στις λιμενικές εγκαταστάσεις της Ελευσίνας για περισσότερα από 30 χρόνια. Το «Νεράιδα» αγοράστηκε από τον Γιάννη Λάτση στο τέλος του 1949 και ήρθε να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή του δραστηριότητα αλλά και να φέρει μια γεύση άνεσης και πολυτέλειας στη μέχρι τότε παραμελημένη ελληνική ακτοπλοΐα. Ταξίδεψε μαζί με τους επισκέπτες των νησιών του Αργοσαρωνικού για περίπου 25 χρόνια, αποτελώντας, όχι την πιο επικερδή, αλλά σίγουρα μία από τις πιο αγαπημένες δραστηριότητες του πλοιοκτήτη του. Το 2007 μετά από την απόφαση, που λήφθηκε για τη μετατροπή του πλοίου σε «πλωτό μουσείο», η «Νεράιδα» μεταφέρθηκε στο Sibenik της Κροατίας, όπου έγινε η μετασκευή και μετατροπή του. Σήμερα, η «Νεράιδα» του καπετάν-Γιάννη αποτελεί μνημείο της ελληνικής ακτοπλοΐας, εντυπωσιακό δείγμα ανακατασκευής παλαιού σκαριού, αλλά και μουσείο της επιχειρηματικής πορείας του ιδιοκτήτη της. Σχετικές ανακοινώσεις έγιναν από τον κ Βαγγέλη Χρόνη, πρόεδρο του ΔΣ του Πλωτού Μουσείου Νεράιδα καθώς και από τον Δήμο Ερμιονίδας.

Διαβάστε επίσης

Δημοτική Βιβλιοθήκη Ερμιόνης: Συνεχίζεται η καλοκαιρινή εκστρατείαΕρμιονίδα

Ο κόσμος στη βιβλιοθήκη μας είναι πολύχρωμος!Δύο μήνες καλοκαιρινής εκστρατείας στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Ερμιόνης «Απόστολος Γκάτσος». Αρχίσαμε στις 14 Ιουνίου και ήδη έκλεισαν δύο ...

Ερμιονίδα

Μια πενταμελής οικογένεια, δύο ενήλικες και τρία παιδιά, που επέβαιναν σε βοηθητική λέμβο θαλαμηγού, τραυματίστηκαν από τη σύγκρουση με θαλάσσιο ταξί που σημειώθηκε το βράδυ της Κυ...

Κι όμως, οι πολίτες της Ερμιονίδας νίκησαν τον ισχυρό εφοπλιστή!Ερμιονίδα

Με δικαστική απόφαση του Ειρηνοδικείου Μάσσητος(Κρανιδίου), που εκδόθηκε στις 27 Ιουλίου, υποχρεώνεται ο ιδιοκτήτης εφοπλιστής(και άλλη γειτόνισσά του) …«να μετακινήσει την περίφρα...

Είναι «στραβός ο γιαλός» στην Ερμιονίδα; Μια μαρίνα για τον καθέναΕρμιονίδα

Ποιο είναι το πραγματικό όφελος που έχει το δημόσιο από το να απαγορεύει κάθε είδους ιδιωτική κατασκευή προβλήτας ή μαρίνας; Μπορεί πράγματι να ελέγξει και να επιβάλει την εφαρμογή...