ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πρωταθλήτρια η Αίγινα στην επιβατική κίνηση του 2019

Η φωτογραφία  είναι χαρακτηριστική της μεγάλης επιβατικής κίνησης  του λιμανιού της Αίγινας. Τρία μεγάλα  επιβατηγά – οχηματαγωγά πλοία (Αχαιός – Φοίβος – Ποσειδών Ελλάς)  της γραμμής του Σαρωνικού δεμένα  στο λιμάνι της Αίγινας. Εικόνα που δεν συναντάς ποτέ στα άλλα λιμάνια των νησιών του Σαρωνικού αλλά και των υπολοίπων περιοχών που εξυπηρετούνται ακτοπλοϊκά όπως τα Μέθανα, η Ερμιόνη και το Πόρτο Χέλι.

Η φωτογραφία αυτή έρχεται να ενισχύσει την εικόνα  που όλοι έχουμε για τη μεγάλη επιβατική κίνηση  της Αίγινας εδώ και χρόνια, μια κίνηση που ακολουθεί αυξητικούς ρυθμούς και καταδεικνύεται  με στοιχεία της επιβατικής κίνησης του 2019.

Αξίζει  για αυτό το λόγο  να προσέξουμε  τα στοιχεία που κατά καιρούς  το Λιμεναρχείο Αίγινας  έχει ανακοινώσει αλλά  και τα επίσημα  στοιχεία  των αρμόδιων υπηρεσιών του Υπουργείου Ναυτιλίας. Σύμφωνα με έγκυρες πηγές η Αίγινα έρχεται πρώτη και με διαφορά σε κίνηση επιβατών από όλους  τους προορισμούς του Σαρωνικού, συγκεντρώνοντας  τον απίστευτο αριθμό  των 1.640.107 επιβατών (αφίξεις και αναχωρήσεις) για όλη τη διάρκεια  του 2019. Επιπρόσθετα αξιοσημείωτη είναι η κίνηση από τα άλλα δύο λιμάνια  του νησιού την Αγία Μαρίνα και τη Σουβάλα  όπου σημείωσαν κίνηση 31.859 και 78.098 επιβατών αντίστοιχα. Συνολικά και από τα τρία λιμάνια διακινήθηκαν 1.750.064  επιβάτες για το 2019.

Οι αριθμοί είναι εντυπωσιακοί όταν οι άλλοι προορισμοί συγκέντρωσαν:

Αγκίστρι:  254.619 επιβάτες, Μέθανα: 27.690, Πόρος: 163.780, Ύδρα: 224.776, Σπέτσες: 85.205, Ερμιόνη: 13.202, Πόρτο Χέλι: 5.333, Σαλαμίνα: 101. 422 επιβάτες.

 

Αναμφίβολα υπάρχουν στον κατάλογο αυτό περιοχές που εξυπηρετούνται οδικώς και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα οι αριθμοί αυτοί  να επιδέχονται κάποιες  τροποποιήσεις. Ωστόσο δεν μπορούν να μεταβάλουν την πρώτη θέση που κατέχει η Αίγινα και την ανακηρύσσει σε κορυφαίο προορισμό  του Σαρωνικού.

Τα  στοιχεία αυτά  επιδέχονται πολλές  αναλύσεις αλλά δημιουργούν και προβληματισμό για  το μέλλον. Ιδιαίτερα καθώς διανύουμε μια δύσκολη χρονιά με πρωτόγνωρες συνθήκες  για τον εσωτερικό και εξωτερικό τουρισμό. Η πληρότητα των πλοίων μειωμένη και συμμορφωμένη με τα  πρωτόκολλα  των Υπουργείων  καθώς και η ακτοπλοϊκή σύνδεση των άλλων δύο λιμανιών Σουβάλας και Αγίας Μαρίνας που ξεκίνησε αργά  μέσα στον Ιούλιο, αλλάζουν κατά πολύ  τα φετινά δεδομένα και τους αριθμούς.

Ο εφησυχασμός είναι κακός σύμβουλος για το μέλλον και την εξέλιξη του τόπου. Τα προγραμματισμένα έργα στα περιφερειακά λιμάνια της Αίγινας (Πέρδικα – Αγία Μαρίνα) θα δώσουν ώθηση για μεγαλύτερες και περισσότερες αφίξεις πλοίων και επισκεπτών. Για παράδειγμα η Αγία Μαρίνα θα μπορεί να δέχεται κρουαζιερόπλοια ή να φιλοξενεί σκάφη αναψυχής. Ωστόσο τα πράγματα δεν σταματούν στα λιμενικά έργα που ασφαλώς είναι απαραίτητα και αποτελούν σημαντική προϋπόθεση για την ανάπτυξη του νησιού. Υπάρχει και ο μεγάλος τομέας  των γενικότερων υποδομών, των προσφερόμενων υπηρεσιών, της πολιτικής προστασίας, των τακτικών συνδέσεων των περιοχών και των οικισμών με λεωφορεία.

Η Αίγινα φαίνεται λοιπόν πως αντέχει και επιστρέφει αργά και σταθερά  σε ρυθμούς κανονικότητας.  Οφείλει να αξιοποιήσει  την προνομιούχο θέση της μέσα στον Αργοσαρωνικό και να προχωρήσει σε βελτιωτικές κινήσεις για να διατηρήσει  την πρώτη θέση.

Μια θέση που κατείχε άλλωστε από δεκαετίες, όταν τα μικρά επιβατηγά πλοία  όργωναν όλο τον Αργοσαρωνικό. Είναι χαρακτηριστική η φράση του καπετάν Γιάννη Λάτση που πολλές φορές ταξίδευε με τα  πλοία του το «Εριέττα» ή το «Νεράιδα». Όταν πέρναγαν  από τα άλλα νησιά  έπαιρναν ελάχιστους επιβάτες και το πλοίο ήταν άδειο. Και εκείνος έλεγε: «μη  στενοχωριέστε σε λίγο θα πιάσουμε Κίνα και θα γεμίσουμε, εννοώντας  την Αίγινα».

Δεν είναι λοιπόν τυχαίο που τα περισσότερα πλοία τότε αλλά και σήμερα  «ζούσαν» από τη γραμμή της Αίγινας και μόνο.
Σημείωση: Η φωτογραφία των πλοίων δημοσιεύτηκε στη σελίδα "Πλοία Σαρωνικού στο face book

Διαβάστε επίσης

Αποκαταστάθηκε η ηλεκτροδότηση σε Αίγινα και Αγκίστρι, που είχε διακοπεί λόγω της πυρκαγιάς στα Μέθανα Αίγινα

Σοβαρά προβλήματα στην ηλεκτροδότηση της Αίγινας και του Αγκιστρίου προκάλεσε το μεσημέρι της Παρασκευής 24/7, η μεγάλη φωτιά που ξέσπασε λίγο μετά τις 14:00 πάνω από την λουτρόπολ...

Η Περιφέρεια Αττικής για το ελεύθερο κάμπινγκ στο Αγκίστρι: Μηδενική ανοχή σε φαινόμενα ανομίαςΑΓΚΙΣΤΡΙ

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Περιφερειακής Ενότητας Νήσων, ύστερα από αυτοψία που πραγματοποιήθηκε στις 22/06/2020 από την Δ/ΝΣΗ ΎΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟΎ ΕΛΕΓΧΟΎ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΎΓΙΕΙΝΗΣ Π.Ε. ΠΕΙ...

Ψεκασμοί προνυμφοκτονίας από ξηράς και αέρος τον Ιούλιο στα νησιά και την ΤροιζηνίαΤΡΟΙΖΗΝΑ

Στο πλαίσιο υλοποίησης του προγράμματος «Καταπολέμηση κουνουπιών στην Περιφέρειας Αττικής για τα έτη 2018-20», σας γνωστοποιούμε ότι ο 8ος κύκλος επίγειων εφαρμογών και ο 5ος κύκλο...

Ο δήμαρχος Αγκιστρίου Γιάννης Αθανασίου στο SM: Να γιατί απαγορεύσαμε το ελεύθερο κάμπινγκ!ΑΓΚΙΣΤΡΙ

  «Μεγάλες περιοχές του δάσους έχουν μετατραπεί σε τεράστια αποχωρητήρια ... έχουμε βρει απομεινάρια από εστίες φωτιάς… άδειες φιάλες βουτανίου…»   Συνέντευξη στον Γιώργο Μπήτρο   ...

Δήμαρχος Αγκιστρίου, Ι. Αθανασίου: "Ρητή η απαγόρευση του ελεύθερου κάμπινγκ"ΑΓΚΙΣΤΡΙ

Αποφασισμένος να πατάξει το ελεύθερο camping εμφανίζεται ο Δήμος Αγκιστρίου για φέτος το καλοκαίρι.    Ένας εξαιρετικά δημοφιλής προορισμός για free camping που βρίσκεται μία ανάσα...

Προκηρύχθηκαν τα δημόσια έργα του προγράμματος «Αλιεία & Θάλασσα» του Δικτύου Νήσων ΑττικήςΕλλάδα

Ένα νέο κεφάλαιο ξεκινάει για το Δίκτυο Συνεργασίας Δήμων ΠΕ Νήσων Αττικής, με την έναρξη υποβολής προτάσεων στο πλαίσιο της 1ης Πρόσκλησης Δημοσίων Επενδύσεων για την Αειφόρο Ανάπ...