ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Στην Cosco... μαθαίνουν ελληνικά, στο Λιμάνι κινέζικα!

Σε στάδιο προσαρμογής οι νέοι ιδιοκτήτες του ΟΛΠ, ενώ εντός Σεπτεμβρίου θα ανοίξει η συζήτηση για τις αλλαγές που δρομολογούνται σε εργασιακά, οργανωτική δομή και κανονισμό λειτουργίας. Του Διονύση Βιθούλκα "Κινέζικα» µιλούν πλέον στο λιµάνι του Πειραιά, καθώς τα στελέχη της Cosco έχουν εγκατασταθεί στον OΛΠ και ενηµερώνονται καθηµερινά για τα τρέχοντα ζητήµατα, αλλά και για τις όποιες εκκρεµότητες. Μέχρι στιγµής, σύµφωνα µε πληροφορίες από ανθρώπους που γνωρίζουν πρόσωπα και καταστάσεις, δεν έχουν υπάρξει σηµαντικές αλλαγές, καθώς τα στελέχη της Cosco βρίσκονται ακόµη στο στάδιο της προσαρµογής στο νέο τους περιβάλλον. Oι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι εντός Σεπτεµβρίου θα ανοίξει ένας γύρος συζητήσεων για διάφορα θέµατα, όπως ο νέος γενικός κανονισµός εργασίας, ο κανονισµός προσωπικού, η οργανωτική δοµή του οργανισµού, αλλά και οι υπερωρίες. Ειδικότερα, ένα από τα πρώτα µέτρα που θα εξεταστούν είναι η προσέλευση του προσωπικού, καθώς δεν υπάρχει µέχρι σήµερα σχετικός µηχανισµός ελέγχου κάρτα προσέλευσης. Παράλληλα, θα δροµολογηθούν οι πρώτες επενδύσεις σε ναυπηγοεπισκευή, car terminal, logistics και κρουαζιέρα, ένα συνολικό master plan 600 εκατ. ευρώ, που θα αρχίσει σταδιακά να ξεδιπλώνεται µέσα στο 2016. Επίσης, σχετικά µε τον ρόλο των Ελλήνων στο νέο ?.Σ., θα έχουν δικαίωµα ψήφου, ενώ οι κ.κ. Αθ. Λιάγκος και Iω. Κούβαρης είναι και ανώτεροι σύµβουλοι της νέας διοίκησης, κάτι που σηµαίνει ότι θα συνεισφέρουν µε την εµπειρία τους στα πρότζεκτ που θα αποφασιστούν για το λιµάνι του Πειραιά. Το καλοκαίρι του 2016 θα µείνει στη µνήµη των ανθρώπων που δραστηριοποιούνται στο λιµάνι, καθώς το πλειοψηφικό πακέτο των µετοχών του ΛΠ πέρασε στον έλεγχο της Cosco, η οποία και κατέβαλε το αντίστοιχο τίµηµα των 280.00.000 ευρώ. Το δεύτερο στάδιο της συναλλαγής προβλέπεται να ολοκληρωθεί εντός πέντε ετών από σήµερα, µε την εκπλήρωση των όρων της Συµφωνίας Αγοραπωλησίας Μετοχών , (SPA) εκ των οποίων βασικός είναι η επιτυχής ολοκλήρωση των υποχρεωτικών επενδύσεων συνολικής αξίας 300 εκατ. ευρώ, οπότε η Cosco (Hong Kong) Group Limited θα καταβάλει στο ΤΑIΠΕ? επιπλέον 88 εκατ. ευρώ και θα αυξήσει το µερίδιό της στν ΛΠ, κατά 16%, σε 67%. Η συνολική αξία της συµφωνίας αποτιµάται στα 1,5 δισ. ευρώ και περιλαµβάνει την προσφορά των 368,5 εκατ. ευρώ, υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους 350 εκατ. ευρώ την επόµενη δεκαετία και τα αναµενόµενα έσοδα του Ελληνικού ?ηµοσίου από τη Σύµβαση Παραχώρησης αντάλλαγµα παραχώρησης σε ποσοστό 3,5% του κύκλου εργασιών του OΛΠ, αναµενόµενου συνολικού ύψους της τάξης των 410 εκατ. ευρώ. Στο συνολικό ποσό λαµβάνονται επίσης υπόψη τα αναµενόµενα µερίσµατα και οι τόκοι που θα εισπραχθούν από το ΤΑIΠΕ?, καθώς και οι εκτιµώµενες πέραν των ελάχιστων υποχρεωτικών επενδύσεις µέχρι τη λήξη της παραχώρησης το 2052. ?είγµατα γραφής για τις προθέσεις της εταιρείας έδωσε ο κ. Wan Min, Director of the board, Presiden of China Cosco Shipping Corp. Ltd., ο οποίος δήλωσε «Η Cosco Shipping θα αναλάβει την υλοποίηση επενδυτικού πλάνου που θα βελτιστοποιήσει την απόδοση του λιµανιού, θα ενισχύσει τη διεθνή του θέση και θα επιτρέψει στον OΛΠ να αξιοποιήσει πλήρως τις δυνατότητές του και να καταστεί ως ένα από τα κορυφαία λιµάνια της Ευρώπης. Παράλληλα, η λειτουργία ενός λιµανιού υψηλών προδιαγραφών θα ενισχύσει τους εµπορικούς δεσµούς µεταξύ Ασίας και Ευρώπης, και θα συνεισφέρει στην απασχόληση της χώρας –µέσα από τη δηµιουργία νέων θέσεων εργασίας– και στην ανάκαµψη της ελληνικής οικονοµίας». Στις αρχές Iουλίου, κατά την επίσκεψη του Έλληνα πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στο Πεκίνο, είχε γίνει γνωστό ότι ο πρόεδρος της Cosco, Xου Λιρόνγκ, του είχε γνωστοποιήσει την πρόθεση για πρόσθετες επενδύσεις άνω των 500 εκατ. ευρώ, στο λιµάνι του Πειραιά – πέραν των 350 εκατ., που προβλέπει η Συµφωνία Παραχώρησης του OΛΠ. Όπως είπε ο πρόεδρος της Cosco στον πρωθυπουργό, προτεραιότητα του κινεζικού κολοσσού είναι οι µεγάλες επενδύσεις στον τοµέα της κρουαζιέρας στο λιµάνι του Πειραιά, καθώς ήδη η Cosco έχει επαφές µε µεγάλες διεθνείς εταιρείες κρουαζιέρας που δείχνουν ενδιαφέρον να κάνουν το λιµάνι του Πειραιά βάση τους. Στο πλαίσιο αυτό, είπε ο πρόεδρος της Cosco, θα γίνουν αναβάθµιση και επέκταση του λιµανιού, ώστε να δέχεται και το µεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο του κόσµου µε 4.000 επιβάτες. Στόχος είναι ο αριθµός των τουριστών κρουαζιέρας στην Ελλάδα να αυξηθεί στα 3 εκατοµµύρια, και η επένδυση αυτή έχει προπολογισµό 200 εκατ. ευρώ. ?εύτερη προτεραιότητα της Cosco είναι η αναβάθµιση των υποδοµών του λιµανιού στην πρώτη προβλήτα για τη διακίνηση των εµποροκιβωτίων. Με την επένδυση αυτή, πρόσθεσε ο Xου Λιρόνγκ, θα µπορούν στην προβλήτα να αποθηκευτούν 7 εκατ. κοντέινερ και στο µέλλον 10 εκατ. Αυτό σηµαίνει ότι ο Πειραιάς θα γίνει το µεγαλύτερο λιµάνι κοντέινερ στη Μεσόγειο.

Διαβάστε επίσης

Πρωτόκολλο συνεργασίας μεταξύ Ε.Β.Ε.Π. και Εμπορικού Επιμελητηρίου ΑμβούργουΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Με σκοπό να προωθήσει νέες προοπτικές και καινοτόμες δραστηριότητες, που μπορούν να συνεισφέρουν στην εξέλιξη της εμπορικής, βιομηχανικής και ναυπηγοεπισκευαστικής επιχειρηματικότη...

Απαντάει με μήνυση ο ΜαρινάκηςΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Με ανακοίνωση στην επίσημη ιστοσελίδα του Ολυμπιακού απαντάει στην πρόταση εισαγγελέα ο Βαγγέλης Μαρινάκης, ο οποίος αναφέρει ότι ο Στ. Δασκαλόπουλος είναι «σε διατεταγμένη υπηρεσί...

H Αργεντίνικη Φρεγάτα "Libertad" στον Σαρωνικό - Πότε θα επισκεφθεί την ΎδραΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Στις 7 Σεπτέμβρη πρόκειται να φτάσει η φρεγάτα «Libertad» στην Ύδρα. Το εκπαιδευτικό πλοίο του Ναυτικού της Αργεντινής, κατά το 45ο εκπαιδευτικό του ταξίδι του, θα επισκεφτεί την Ε...

Πειραιώτικο ρεμπέτικο από τον Κώστα Φέρη και την Αλληλεγγύη Πειραιά στο ΒεάκειοΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Ο Κώστας Φέρης και η Αλληλεγγύη Πειραιά παρουσίασαν την Τετάρτη 31 Αυγούστου 2016, το Rembetiko Cafe Aman στο Βεάκειο στον Πειραιά. Με αφηγητή τον σκηνοθέτη του «Ρεμπέτικου», Κώστα...