ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Στην ανταγωνιστική ναυτιλία υπολογίζει η ελληνική οικονομία

Στην ανταγωνιστική οικονομία, μέσω της βελτίωσης των υποδομών στα λιμάνια, και στον περαιτέρω εκσυγχρονισμό του ελληνόκτητου στόλου βασίζεται η ελληνική οικονομία. Προς αυτή την κατεύθυνση, η πολιτική ηγεσία κάνει έκκληση στους επιχειρηματίες και στις ναυτιλιακές επιχειρήσεις να «επανεκκινήσουν έναν διάλογο, με σκοπό την ενίσχυση της θέσης της ναυτιλίας στην οικονομική ανάπτυξη, τη δημιουργία θέσεων απασχόλησης και την τοποθέτηση της χώρας στο επίκεντρο της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας». Με δεδομένη τη συνεισφορά της ποντοπόρου ναυτιλίας στο ελληνικό ΑΕΠ, ιδιωτικοί και δημόσιοι φορείς εντατικοποιούν τις δράσεις τους για τον εκσυγχρονισμό του κλάδου. Βασικός άξονας της στρατηγικής είναι η χρήση αποδεκτών από την Ε.Ε. καυσίμων, τα οποία θα συμμορφώνονται με τις επιταγές για μειωμένους ρύπους. Η χρήση του φυσικού αερίου στη ναυτιλία παρουσιάζει εμπορικά πλεονεκτήματα όχι μόνο για εμπορικούς στόλους και επιβατικά πλοία, αλλά και για μικρά πλοία, όπως και για μεγάλα φορτηγά πλοία και τάνκερ. Και αυτό καθώς μέσα στα επόμενα 30 έτη το LNG θα καταστεί κυρίαρχο καύσιμο στη ναυσιπλοα, ενώ δεν πρέπει να αγνοείται το ενδεχόμενο ότι το όριο του 0,5% που θα ισχύσει για το θείο το 2020 μπορεί να μειωθεί και άλλο. Οι επενδύσεις στον τομέα αυτόν εντάσσονται σε ευρωπαϊκά προγράμματα, όπως είναι το POSEIDON MED II. Πρόκειται για το πρώτο ευρωπαϊκό διασυνοριακό έργο, το οποίο αποσκοπεί στην εισαγωγή του LNG ως κύριου καυσίμου για  τη ναυτιλιακή βιομηχανία και στην ανάπτυξη ενός επαρκούς δικτύου υποδομών ανεφοδιασμού LNG και φυσικού αερίου. Συντονιστής του προγράμματος είναι η ΔΕΠΑ, η οποία διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στην εισαγωγή του  φυσικού αερίου στην Ελλάδα και συνεργάζεται με τους βασικούς διεθνείς παίκτες της ενεργειακής αγοράς, συμβάλλοντας στην καθιέρωση της Ελλάδας ως διαμετακομιστικού κόμβου στην ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Ευρώπης. Το έργο έχει διάρκεια 5 χρόνια και λήγει στο τέλος του 2020. Συμμετέχουν η Ελλάδα, η Κύπρος και η Ιταλία – τα λιμάνια τα οποία συμμετέχουν είναι αυτά του Πειραιά, της Πάτρας, του Ηρακλείου, της Ηγουμενίτσας και της Λεμεσού. Το έργο έχει προπολογισμό 53.279.405 ευρώ και συγχρηματοδοτείται κατά 50% από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή («Συνδέοντας την Ευρώπη»), ενώ το υπόλοιπο 50% καλύπτεται από τους 26 εταίρους του προγράμματος που αφορούν επιχειρήσεις σε Ελλάδα, Κύπρο και Ιταλία. Στοχεύει στον σχεδιασμό μιας ολοκληρωμένης αλυσίδας λιμανιών για τη χρήση ως καυσίμου στα πλοία, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης ενός δικτύου για τη μεταφορά και τη διανομή , καθώς και στη δημιουργία μιας σωστά οργανωμένης και βιώσιμης αγοράς. Στο πλαίσιο του POSEIDON MED II, διεξάγονται μελέτες για την εισαγωγή και τη χρήση του υγροποιημένου φυσικού αερίου ως ναυτιλιακού καυσίμου στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο, στοχεύοντας στον ευρύτερο σχεδιασμό του δικτύου προμήθειας υγροποιημένου φυσικού αερίου, αλλά και των σχετικών υποδομών. Πιο συγκεκριμένα, οι στόχοι του προγράμματος είναι οι εξής:
  • Διευκόλυνση υιοθέτησης κανονιστικού πλαισίου για τον ανεφοδιασμό πλοίων με LNG ως ναυτιλιακό καύσιμο.
  • Σχεδίαση αναβάθμισης της υποδομής του Τερματικού LNG της Pεβυθούσας, που θα εξασφαλίζει τη δυνατότητα φόρτωσης σε πλοία ανεφοδιασμού καυσίμων.
  • Σχεδίαση και κατασκευή ενός ειδικού πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που θα κινείται με χρήση LNG (ως πιλοτική δράση) στη συγκεκριμένη περιφέρεια (Ιταλική συμμετοχή).
  • Yλοποίηση τεχνικών σχεδίων εγκεκριμένων από τις αρμόδιες Αρχές για μετασκευήναυπήγηση πλοίων με LNG καύσιμο , καθώς και της απαραίτητης υποδομής των λιμένων για υποστήριξη ανεφοδιασμού πλοίων με LNG.
  • Εξέταση για την ύπαρξη συνεργειών με άλλες χρήσεις, καθώς και ανάπτυξη συνεργειών με άλλους τομείς (όπως αυτός της ενέργειας), που θα επιτύχουν οικονομία κλίμακας στη χρήση του LNG.
  • Ανάπτυξη ενός βιώσιμου προτύπου εμπορίας και τιμολόγησης LNG.
  • Ανάπτυξη χρηματοδοτικών εργαλείων για υποστήριξη των εγκαταστάσεων των λιμένων και των πλοίων.

Διαβάστε επίσης

Σήμανση στον Πειραιά για τους επιβάτες κρουαζιερόπλοιωνΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Η Περιφέρεια Αττικής ενέκρινε τη προκήρυξη διαγωνισμού για την επιλογή μελετητή για την εκπόνηση μελέτης  διαδρομών και οριζόντιας – κατακόρυφης σήμανσης στην πόλη του Πειραιά για ...

Παραχώρηση ακινήτου της Μητρόπολης Πειραιά στου Γιατρούς του ΚόσμουΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Από σήμερα άνοιξαν οι πόρτες του Πολυδύναμου Κοινωνικού Ιατρείου Πρωτοβάθμιας Περίθαλψης, στο κέντρο του Πειραιά, ύστερα από την τελετή των εγκαινίων που πραγματοποίησε χθες Τετάρτ...

Γ.Γαβρίλης: Δικαίωση των προσπαθειών των κατοίκων για την αξιοποίηση των ΛιπασμάτωνΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Μετά την υπερψήφιση στη Βουλή από όλα τα κόμματα (εξαιρουμένης της Χρυσής Αυγής) της ρύθμισης για την  οριστική παραχώρησης της λιμενικής έκτασης 86.000 τ.μ. των Λιπασμάτων στο Δήμ...

Δημοτικό Θέατρο Πειραιά: Παρεμβατικός φορέας πολιτιστικής ανάπτυξηςΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Προγραμματική Σύμβαση Πολιτισμικής Ανάπτυξης για το έργο «Οργάνωση Πολιτιστικών και Επιστημονικών Δράσεων στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά», υπέγραψαν η Περιφερειάρχης Αττικής, Ρένα Δού...