ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Επαναχάραξη της στρατηγικής εξετάζει για το 2013 ο ΟΛΠ

Το 30% των συνολικών εσόδων του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά για το 2012 αντικατοπτρίζουν οι εισπράξεις που είχε από τα οικονομικά ανταλλάγματα που καταβάλλει κάθε χρόνο η Cosco για τη διαχείριση των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ. Ειδικότερα ο ΟΛΠ έκλεισε το 2012 με έσοδα 106,5 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 1,4 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2011. Από τα 106,5 εκατ. ευρώ τα 32 εκατ. ευρώ προέρχονται από τα ανταλλάγματα που καταβάλλει η Cosco, ενώ το 2011 από τα 105,1 εκατ. ευρώ που είχε έσοδα τα 29,5 εκατ. ευρώ προήλθαν από τα ανταλλάγματα για τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων. Σημειώνεται ότι όσο η Cosco αυξάνει τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, τόσο θα αυξάνονται τα έσοδα για τον ΟΛΠ. Οσον αφορά τα υπόλοιπα έσοδα του ΟΛΠ, τα 29,5 εκατ. ευρώ προήλθαν από φορτοεκφορτώσεις τα 42 εκατ. ευρώ από υπηρεσίες λιμενικών εξυπηρετήσεων, και άλλα 3 εκατ. από υπηρεσίες αποθήκευσης. Αντίστοιχα το 2011 ο ΟΛΠ είχε έσοδα 25 εκατ. ευρώ από τις φορτοεκφορτώσεις, 3,5 εκατ. ευρώ από τις υπηρεσίες αποθήκευσης και 47 εκατ. ευρώ από διάφορες υπηρεσίες λιμενικών εξυπηρετήσεων. Στο πλαίσιο της παραχώρησης των δύο προβλητών στην Cosco, και ενώ εκκρεμεί η απόφαση του ΤΑΙΠΕΔ σχετικά με την εκμετάλλευση του ΟΛΠ (πώληση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών για το οποίο έχει εκφράσει επίσημα το ενδιαφέρον της η Cosco ή παραχωρήσεις), αλλά και η πρόταση της Cosco για κατάργηση του εγγυημένου ανταλλάγματος, προκειμένου να προχωρήσει σε νέες επενδύσεις επέκτασης του προβλήτα ΙΙΙ ώστε να ξεπεράσει τα 6 εκατ. teu η ετήσια δυνατότητα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, ο ΟΛΠ συνεχίζει να επαναπροσδιορίζει μερικώς τη στρατηγική του. Πιο συγκεκριμένα, και επειδή ο προβλήτας Ι του Σ.ΕΜΠΟ που διαχειρίζεται ο ΟΛΠ έχει περιορισμένες δυνατότητες ετήσιας διακίνησης (μάξιμουμ 1 εκατ. teu το χρόνο) ο Οργανισμός προχωρά και στην ενίσχυση του τομέα διακίνησης οχημάτων, μέσω επενδύσεων στις υποδομές, καθώς και λειτουργικών αναδιαρθρώσεων, προκειμένου ο Πειραιάς να διατηρήσει την ηγετική του θέση ως κέντρο διακίνησης αυτοκινήτων στην ανατολική Μεσόγειο. Το ίδιο ισχύει και για τον τομέα της κρουαζιέρας, μέσω επενδύσεων στις υποδομές, καθώς και λειτουργικών αναδιαρθρώσεων, προκειμένου ο Πειραιάς να καταστεί το σημαντικότερο κέντρο κρουαζιέρας στην ανατολική Μεσόγειο. Σημειώνεται ότι εκκρεμεί η έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ένταξης στο ΕΣΠΑ της επένδυσης που έχει προϋπολογισμό 230 εκατ. ευρώ. Τα κέρδη Κέρδη προ φόρων 6.323.537 ευρώ και μετά από φόρους 4.957.091 ευρώ εμφάνισε ο ΟΛΠ Α.Ε. κατά το 2012. Παρά την αύξηση του κύκλου εργασιών του (+1,39) και των μεικτών κερδών του (+16%) και παρά τη μείωση του κόστους πωλήσεων, τα καθαρά του κέρδη εμφανίζονται μειωμένα έναντι του 2011 (6,46 εκατ. ευρώ), λόγω μεταβολής σημαντικού αντιλογισμού για επίδικες δικαστικές υποθέσεις που είχαν εκδικασθεί υπέρ του ΟΛΠ Α.Ε. κατά την χρήση 2011. Σύμφωνα με την έγκριση της Ετήσιας Οικονομικής Εκθεσης και των Φορολογικών Καταστάσεων του 2012 από το διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΠ Α.Ε. Ο Οργανισμός εμφανίζει για τρίτη συνεχή χρονιά κέρδη, παρά τη συνεχιζόμενη κρίση στο χώρο των θαλασσίων μεταφορών και την κρίση στο εισαγωγικό εμπόριο της χώρας. Στον τομέα των αυτοκινήτων, η ύφεση που καταγράφεται στην οικονομία της χώρας, επιδρά αρνητικά στις πωλήσεις αυτοκινήτων, με αποτέλεσμα οι εισαγωγές -άρα και η φορτοεκφόρτωση- αυτοκινήτων εισαγωγής, να καταγράφουν νέα μείωση για τρίτη συνεχή χρονιά το 2012. Στη νέα αυτή πρόκληση, ο ΟΛΠ ανταποκρίθηκε αποτελεσματικά, καθώς κατάφερε το 2012 να καταγράψει αύξηση στο φορτίο μεταφόρτωσης (transshipment) και στο σύνολο των εξυπηρετούμενων οχημάτων. Ειδικότερα, η μεταφόρτωση αυτοκινήτων κατέγραψε αύξηση 22,8% έναντι του 2011 (403.970, έναντι 328.996) ενώ το συνολικό φορτίο παρά την αρνητική οικονομική συγκυρία κατέγραψε αύξηση 9,8% σε σχέση με το 2011 (458.755 έναντι 417.659). Στον τομέα της κρουαζιέρας το 2012, ο Πειραιάς κατέγραψε 2.066.925 επιβάτες που αντιστοιχούν σε 11% αύξηση σε σχέση με το 2010 αν και καταγράφεται μείωση 18% σε σχέση με το εξαιρετικό 2011. Οι επιβάτες που ξεκίνησαν ή ολοκλήρωσαν την κρουαζιέρα τους στον Πειραιά (home porting) ανήρθαν σε 329.168 μειωμένοι σε απόλυτους αριθμούς σε σχέση με τα προηγούμενα έτη, γεγονός που εκτιμάται ότι οφείλεται τόσο στο θεσμικό πλαίσιο για το cabotage που δεν είχε επαρκώς διευκρινιστεί όσο και στη μείωση ανταγωνιστικότητας εταιρειών που χρησιμοποιούν τον Πειραιά ως home port. Ρεπορτάζ του Αντώνη Τσιμπλάκη από τη Ναυτεμπορική

Διαβάστε επίσης

«ΠΑΣΤΡΙΚΑΚΕΙΑ 2013»: Αργυρά Μετάλλια χάρισαν στο ναυτικό όμιλο οι αδελφές ΚαλαντζήΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

>Η Σχολή Ναυτικών Δοκίμων, ο Ναυτικός Όμιλος Ελλάδος και ο Ιστιοπλοϊκός Όμιλος Πειραιώς τίμησαν και φέτος τον τριτοετή Ναυτικό Δόκιμο Ιωάννη Παστρικάκη πραγματοποιώντας τον ιστιοπλ...

'Αγκυρα ρίχνουν τα πλοίαΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Δεμένα στα λιμάνια όλης της χώρας θα παραμείνουν τα πλοία σήμερα,Τετάρτη, καθώς οι ναυτικοί προχωρούν σε 24ωρη απεργία, αντιδρώντας στο νέο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας ...

Παραλίες φιλικές προς τα ΑΜΕΑ ΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Πιο φιλικές θα γίνουν για τα άτομα με μειωμένη κινητικότητα οι παραλίες «Βοτσαλάκια» και Καψάλι Κυθήρων. Οι συγκεκριμένες παραλίες επιλέχθηκαν, μεταξύ άλλων, από την Περιφέρεια Αττ...