Λευτέρης Παπαδόπουλος #metoo
Υπάρχουν κάποια έργα του Καραγκιόζη στα οποία η Αγλαΐα, η σύζυγός του, γίνεται αποδέκτης σεξιστικών αναφορών που υποβιβάζουν την κοινωνική θέση της γυναίκας και, αν μη τι άλλο, δίνουν στο νεανικό ακροατήριο ερείσματα αντίστοιχης συμπεριφοράς. Θα πρέπει είτε να κρατήσουμε τα παιδιά μας μακριά από αυτό το θέαμα ή, τέλος πάντων, να καταχωνιάσουμε αυτά τα έργα στα πιο βαθιά συρτάρια του Μουσείου Σπαθάρη.
Στον «Παπατρέχα» ο Βέγγος στήνει στη σειρά τις αδερφές του και τις χαστουκίζει λες και ρίχνει ένα ντόμινο από γυναικεία μάγουλα. Είναι μία αποτρόπαια, σοκαριστική σκηνή.
Και τολμώ να πω ότι σήμερα με σοκάρουν οι περισσότερες ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου, ειδικά αυτές που εμφανίζουν τις δεσποινίδες να αγωνίζονται, ενίοτε με κάθε μέσο, για να βάλουν την κουλούρα στο κεφάλι και μετά να το χώσουν κάτω από ένα κεραμίδι. Πρόκειται για καταστάσεις που προσβάλλουν τις γυναίκες και αναπαράγουν αναχρονιστικά πατριαρχικά πρότυπα.
Το δε «Αλίμονο στους Νέους» δεν πρόκειται να το δω αυτό το Πάσχα -θα στηθώ σε άλλο κανάλι για τη διαφήμιση των Jumbo με τον Γαϊτάνο. Η συμπεριφορά της Μάρως Κοντού, που προτιμά τον πλούσιο γέρο από τον πτωχό Χορν, υπαινίσσεται γυναικεία ιδιοτέλεια εις βάρος του ευγενούς.
Η ίδια δύσμοιρη ηθοποιός, στο «Η δε γυνή να φοβάται τον άνδρα» εμφανίζεται ως πονηρό θηλυκό που περιμένει να τη στεφανωθεί ο Κωνσταντίνου για να του βγάλει τη ψυχή, μέχρι αυτός να πάρει το καπελάκι του και να φύγει. Απορώ πώς δέχθηκε τον ρόλο.
Διαβάστε τη συνέχεια στο protagon.gr