ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Σούπερ μάρκετ: Αύξηση τζίρου 4,5% στο εννεάμηνο του 2022

Εμφανής είναι η επίδραση που έχει ο πληθωρισμός στην κατανάλωση των προϊόντων στα ελληνικά σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών IRI. Το διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου του 2022 ο τζίρος των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών αυξήθηκε 4,5%, γεγονός που οφείλεται στις ανατιμήσεις και όχι στην αύξηση της ζήτησης. Συγκεκριμένα, διαμορφώθηκε στα 6,2 δισ. ευρώ στο εννεάμηνο του 2022 από 6 δισ. ευρώ στο εννεάμηνο του 2021. Την ίδια χρονική περίοδο ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε κατά 1,4% στο εννεάμηνο του 2022 σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

   Αυτό που φαίνεται από τα στοιχεία της IRI στις συγκρίσεις ανά μήνα είναι ότι μεγαλώνει το χάσμα μεταξύ του ρυθμού αύξησης της αξίας πωλήσεων και του όγκου πωλήσεων. Συγκεκριμένα, τον Σεπτέμβριο η αξία πωλήσεων αυξήθηκε κατά 11,1% σε σχέση με τον περυσινό Σεπτέμβριο. Αντίστοιχα, ο όγκος πωλήσεων τον Σεπτέμβριο ήταν οριακά αυξημένος κατά 0,3%. 

   Την ίδια στιγμή, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζει να διατηρείται σε υψηλά επίπεδα και συγκεκριμένα στο 15,9% στο εννεάμηνο του 2022, με τη συγκεκριμένη κατηγορία να «τρέχει» με 12,8%.

   Αναφορικά με τις τρεις μεγάλες κατηγορίες ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών, από τα στοιχεία της IRI προκύπτει ότι στα συσκευασμένα τρόφιμα η αξία πωλήσεων στο εννεάμηνο αυξήθηκε 4,9%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 2,4% και στα απορρυπαντικά/καθαριστικά 0,5%. Ωστόσο, ο όγκος πωλήσεων στα συσκευασμένα τρόφιμα είναι μειωμένος κατά 0,6%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς μειωμένος 4,7% και στα απορρυπαντικά/καθαριστικά μειωμένος κατά 5,9%.

   Σε ό,τι αφορά στις 11 κυριότερες κατηγορίες προϊόντων, καταγράφηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων σε τρεις και συγκεκριμένα στα συσκευασμένα τρόφιμα (1,7%), στα σνακς (1,4%) και στα μη αλκοολούχα ποτά (0,5%). Στον αντίποδα, μείωση του όγκου πωλήσεων σημειώθηκε στα γαλακτοκομικά (4,6%), στα κατεψυγμένα τρόφιμα ( 4,9%), στα υλικά μαγειρικής (0,7%), στα αλκοολούχα (5,6%), στα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς (4,8%), στα είδη ατομικής υγιεινής (4,5%), στα καθαριστικά σπιτιού/απορρυπαντικά (6,3%) και στα άλλα είδη νοικοκυριού (5,5%).

   Σημειώνεται ότι οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών από τις αρχές του έτους μέχρι και τον Σεπτέμβριο καταγράφηκαν στα υλικά μαγειρικής (10,8%), στα είδη ατομικής υγιεινής (10,5%) και στα γαλακτοκομικά (9,3%).

 

 

ΑΠΕ ΜΠΕ 

Διαβάστε επίσης

Μελέτη ΙΝΕ/ΓΣΕΕ: 20-40% μείωση αγοραστικής δύναμης για τους πιο ευάλωτους - Πιο πτωχοί οι μισθωτοί- Βαθαίνουν οι ανισότητεςΟικονομία

Το προσχέδιο της μελέτης του ΙΝΕ της ΓΣΕΕ (προδημοσίευση στο KReport) περιέχει στοιχεία χρήσιμα όχι μόνο για να έχουμε τη μεγάλη εικόνα μέσα στην οποία εξελίσσονται τα πολιτικά και...

Χατζηδάκης: Παράταση στην υποβολή Ε4 από επιχειρήσεις – Από αύριο η απογραφή ωραρίου για όλους τους μισθωτούςΟικονομία

Με απόφαση του υπουργού Εργασίας Κωστή Χατζηδάκη παρατείνεται έως τις 11 Νοεμβρίου η προθεσμία που έχουν οι επιχειρήσεις για την ηλεκτρονική υποβολή του εντύπου Ε4.   Σύμφωνα με αν...

ΑΑΔΕ: Ηλεκτρονικά από την Τετάρτη οι δηλώσεις φόρου κληρονομιάς μέσα από το myPROPERTYΟικονομία

Τις αρχικές δηλώσεις φόρου κληρονομιών θα δέχεται από την προσεχή Τετάρτη 2 Νοεμβρίου η ηλεκτρονική πλατφόρμα myPROPERTY της ΑΑΔΕ.   Να σημειωθεί ότι μέχρι το τέλος του 2022 η ηλεκ...

"Απογειώνονται" τα μικρά φωτοβολταϊκά: Επιδότηση έως 60% σε 100.000 νοικοκυριάΟικονομία

Ενεργοποιείται τα τρία μεγάλα προγράμματα που θα μετατρέψουν 100.000 νοικοκυριά και 150.000 επιχειρήσεις και αγρότες σε παραγωγούς ενέργειας. Τι προβλέπει η τροπολογία που ψηφίζετα...

«Σπίτι μου»: Πλήρης οδηγός για το νέο πρόγραμμα στέγασης, 11 ερωτήσεις - απαντήσεις Οικονομία

Οδηγό με ερωτήσεις και απαντήσεις για το νομοσχέδιο αναφορικά με τη νέα στεγαστική πολιτική της κυβέρνησης έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, εξε...

Eurostat: Στο 9,8% ο πληθωρισμός του Οκτωβρίου στην Ελλάδα – Αύξηση στο 10,7% για την ΕυρωζώνηΟικονομία

Φρένο στην ανοδική πορεία του πληθωρισμού τον Οκτώβριο αποτύπωσαν τα στοιχεία της Eurostat. H μεταβολή του δείκτη τιμών καταναλωτή για τον μήνα που κλείνει σήμερα, διαμορφώθηκε στο...

Μαγνήτης για εγχώριους και ξένους επενδυτές η αγορά ακινήτων στην ΕλλάδαΟικονομία

Στο επίκεντρο του ευρωπαϊκού και του διεθνούς ενδιαφέροντος, βρίσκεται η αγορά ακινήτων στην χώρα μας, με επενδυτές να αναζητούν ευκαιρίες για κάθε είδους ακίνητα από κατοικίες, γρ...