ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Το ένα τρίτο των μαθητών στον κόσμο δεν έχει πρόσβαση σε πόσιμο νερό, σύμφωνα με την UNESCO

Το ένα τρίτο των παιδιών στον κόσμο δεν έχει πρόσβαση σε πόσιμο νερό στο σχολείο του, κάτι το οποίο έχει αντίκτυπο όχι μόνον στην υγεία των παιδιών αυτών, αλλά περιορίζει επίσης την ικανότητά τους για μάθηση, επισημαίνεται σε έκθεση της UNESCO που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα.

"Σε παγκόσμια κλίμακα, σχεδόν ένα σχολείο στα τρία δεν έχει πόσιμο νερό (...). Ένα σχολείο στα τρία δεν έχει βασικές εγκαταστάσεις υγιεινής. Σχεδόν τα μισά σχολεία δεν διαθέτουν εγκαταστάσεις για το πλύσιμο των χεριών με νερό και σαπούνι. Και η πρόοδος που σημειώνεται είναι πολύ αργή", επισημαίνεται στην έκθεση με τίτλο: "Έτοιμοι για μάθηση και ευημερία: υγεία στο σχολείο και διατροφή στον κόσμο".

"Τα παιδιά χωρών χαμηλού εισοδήματος είναι λιγότερο πιθανό να πηγαίνουν σε σχολεία που προσφέρουν αυτές τις βασικές υπηρεσίες και η κάλυψη είναι η χαμηλότερη στην υποσαχάρια Αφρική και στον Ειρηνικό", προστίθεται στην έκθεση.

Η έλλειψη αυτή υποδομών εμποδίζει τα σχολεία να προσφέρουν "ασφαλές περιβάλλον, που προστατεύει από τις ασθένειες, την COVID-19, τα παράσιτα, τα αναπνευστικά νοσήματα, την διάρροια", σημειώνει η Εμιλί Σιντανέρ, η συντονίστρια της έκθεσης αυτής της UNESCO, απαντώντας σε ερώτηση του AFP.

Αυτό αποτελεί κυρίως "πρόκληση" για τα κορίτσια, και ορισμένες φορές και τις διδάσκουσες, οι οποίες "δεν μπορούν να πάνε στο σχολείο τις ημέρες του κύκλου τους", κάτι το οποίο εμποδίζει "την ίση πρόσβαση στην εκπαίδευση για τα κορίτσια", υπογραμμίζει η ειδική αυτή σε θέματα υγείας και σχολικής διατροφής.

Στο Μπουτάν, ένα τέταρτο των κοριτσιών δεν πάει σχολείο κάποιες φορές στη διάρκεια του κύκλου του, κάτι το οποίο επίσης συμβαίνει για ένα κορίτσι στα πέντε στην Ακτή Ελεφαντοστού και για ένα στα επτά στην Μπουρκίνα Φάσο, διευκρινίζει.

Ο αντίκτυπος είναι επίσης μεγάλος στον παιδικό υποσιτισμό, καθώς τα σχολεία που δεν έχουν πόσιμο νερό δεν μπορούν να μαγειρέψουν για τους μαθητές τους, επισημαίνει η Σιντανέρ.

"Υπάρχει ανάγκη να επενδυθούν περισσότερα στο νερό και στην υγιεινή", διότι αυτό επιτρέπει "ποιοτική μάθηση", τονίζει.

Αντιθέτως, καθώς η πείνα επιβαρύνει τη συγκέντρωση και την όρεξη για γνώση, "αν οι μαθητές δεν είναι υγιείς, δεν τρέφονται καλά και δεν προστατεύονται στο σχολείο, είναι ακόμη πιο δύσκολο γι'αυτούς να αποκτήσουν τις γνώσεις που μπορεί να τους μεταδώσει το σχολείο", καταλήγει η ειδική.

 

Διαβάστε επίσης

Σεισμός: Πώς ενεργοποιήθηκε το ρήγμα της Ανατολικής Ανατολίας – Η «προφητική» ανάρτηση Τούρκου καθηγητήΚόσμος

Χάρτες αποτυπώνουν τις κινήσεις των πλακών που προκάλεσαν τους φονικούς σεισμούς στην Τουρκία, οι οποίοι έπληξαν και τη Συρία. Η Τουρκία έχει μια πολύ σεισμικά ενεργή γεωγραφία λόγ...

Φτώχεια, ανεργία και έλλειψη μόρφωσης αυξάνουν την πιθανότητα ψυχικής διαταραχήςΚόσμος

Οι άνθρωποι με χαμηλά εισοδήματα, έλλειψη απασχόλησης και χαμηλό μορφωτικό επίπεδο είναι πολύ πιθανότερο να διαγνωσθούν με ψυχική διαταραχή κάποια στιγμή στη ζωή τους, σε σχέση με ...

Στο "κόκκινο" οι σχέσεις Κίνας - ΗΠΑ Κόσμος

Το Πεκίνο απέρριψε αίτημα της Ουάσινγκτον το Σάββατο για τηλεφωνική επικοινωνία μεταξύ του αμερικανού υπουργού Άμυνας Λόιντ Όστιν και του κινέζου ομολόγου του Γουέι Φανγκχά, μετά τ...

Πάνω από 8.700 οι νεκροί σε Τουρκία και Συρία - Μάχη με τον χρόνο για επιζώντες Κόσμος

Στην άνιση μάχη με τον χρόνο για τη διάσωση κι άλλων επιζώντων στα ερείπια των χιλιάδων κατεστραμμένων κτιρίων είναι πλέον για τρίτο 24ωρο τα τουρκικά και τα ξένα σωστικά συνεργεία...

ΕΜΑΚ: Ευγνώμονες προς του Έλληνες διασώστες οι Τούρκοι - "Ευχαριστώ Ελλάδα" γράφουν στα social mediaΚόσμος

«Ευχαριστώ Ελλάδα» (Tesekkurler Yunanistan) λένε τις τελευταίες ώρες Τούρκοι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ευχαριστώντας την χώρα μας για την παρουσία στις πληγείσες περι...