ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Απεργιακός πυρετός αύριο και μεθαύριο-ακόμα αβέβαιη κατάσταση στα λιμάνια

Σε 48ωρη γενική απεργία την Τρίτη 28, και την Τετάρτη 29 Ιουνίου, κατεβαίνουν ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στην ψήφιση του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος Δημοσιονομικής Σταθερότητας και τις αλλαγές που αυτό επιφέρει. Οι τριτοβάθμιες συνδικαλιστικές οργανώσεις έχουν προγραμματίσει συγκεντρώσεις σε Πεδίον του Άρεως και πλατεία Κλαυθμώνος στο πλαίσιο της 48ωρης κινητοποίησης. Ειδικότερα, για την Τρίτη έχει προγραμματιστή συγκέντρωση στις 11 το πρωί στο Πεδίον του Άρεως, ενώ την Τετάρτη 29 Ιουνίου στις 7 το απόγευμα στην πλατεία Κλαυθμώνος. Τη συμμετοχή τους στην απεργία ανακοίνωσαν η Ομοσπονδία Εργαζόμενων στον ΟΤΕ, οι εργαζόμενοι στα λιμάνια της χώρας (ΟΜΥΛΕ), τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών. Δεν θα πραγματοποιηθεί κανένα δρομολόγιο του ΟΣΕ, του προαστιακού και του Μετρό στο τμήμα Δουκίσσης Πλακεντίας - Αεροδρόμιο. Με δύο τετράωρες στάσεις εργασίας από τις 8 το πρωί έως τις 12 το μεσημέρι και από τις 6 το απόγευμα έως τις 10 το βράδυ (την Τρίτη 28 Ιουνίου και την Τετάρτη 29) θα συμμετάσχουν και οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας. Σύμφωνα με τη ΓΣΕΕ, κεντρικό σύνθημα και αίτημα των συνδικάτων είναι «η απόκρουση - ακύρωση των αντεργατικών, αντιαναπτυξιακών και αντικοινωνικών μέτρων του μεσοπρόθεσμου προγράμματος - μνημόνιο Ι και ΙΙ, η απόρριψη της λιτότητας, της φτώχειας και της διεύρυνσης των κοινωνικών ανισοτήτων, η ανάσχεση και ανατροπή του κλίματος των απολύσεων και διόγκωσης της ανεργίας, επιβολή του απόλυτου σεβασμού και της εφαρμογής των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, της Εργατικής Νομοθεσίας και των Εργασιακών δικαιωμάτων και η απόκρουση του ξεπουλήματος και της εκποίησης των Δημόσιων επιχειρήσεων και οργανισμών κοινωνικής ωφέλειας και δημόσιου συμφέροντος». Η ΑΔΕΔΥ από την πλευρά της στην ανακοίνωσή της αναφέρει ότι «κυβέρνηση και Τρόικα, παρά την αντίδραση των εργαζομένων και τις μεγαλειώδεις κινητοποιήσεις της ελληνικής κοινωνίας, ιδίως μέσα από τα πρωτόγνωρα συλλαλητήρια, συνεχίζουν την επίθεσή τους σε βάρος των δικαιωμάτων μας. »Ο δρόμος που ακολουθεί η Κυβέρνηση και η Τρόικα είναι καταστροφικός, για τους εργαζόμενους και την κοινωνία. Τα μνημόνια και τα μέτρα λιτότητας θα διαδέχονται το ένα το άλλο και θα οδηγούν στη φτώχεια και την εξαθλίωση τους εργαζόμενους και ολόκληρη την κοινωνία. Οι εργαζόμενοι με τον αγώνα μας, η κοινωνία με τα μαζικά συλλαλητήρια και τη δράση της, μπορούμε να σταματήσουμε αυτή την πορεία» καταλήγει η ανακοίνωση. Κάλεσμα για «48 ώρες στο δρόμο» και περικύκλωση της Βουλής την ημέρα ψήφισης του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος απευθύνουν τα μέλη του κινήματος των «Αγανακτισμένων», προαναγγέλλοντας διήμερο κινητοποιήσεων στις 28 και 29 Ιουνίου. Αυτό σημαίνει ότι ακινητοποιημένα θα παραμείνουν λεωφορεία, τρόλεϊ, ηλεκτρικός και τραμ την Τρίτη και την Τετάρτη. Τα λεωφορεία της ΕΘΕΛ να εξυπηρετούν μόνο τις γραμμές των Special Olympics. Το μέτρο δεν θα λειτουργήσει την Τρίτη, ενώ την Τετάρτη θα έχει στάση εργασίας από τις 4 το απόγευμα έως τη λήξη της βάρδιας. Τα σωματεία των ηλεκτροδηγών σε μετρό, ηλεκτρικό και τραμ αποφάσισαν συμμετοχή στην απεργία, παρά το γεγονός ότι τα υπόλοιπα σωματεία των εργαζομένων εισηγήθηκαν μόνο στάσεις εργασίας, για την εξυπηρέτηση των πολιτών που θα συμμετάσχουν στις απεργιακές συγκεντρώσεις. Στο μεταξύ, νέα ακτιβιστική ενέργεια του ΠΑΜΕ εξελίσσεται σήμερα στον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης. Το ΠΑΜΕ έχει αναρτήσει στην Ακρόπολη πανό με το σύνθημα «οι λαοί έχουν τη δύναμη δεν παραδίδονται ποτέ» στην ελληνική και την αγγλική γλώσσα. Στον Ιερό Βράχο έχουν συγκεντρωθεί πάνω από 150 συνδικαλιστές του Πανεργατικού Μετώπου. Η εικόνα με το πανό στην Ακρόπολη αναμένεται να κάνει και πάλι το γύρο του κόσμου ενόψει και των συζητήσεων που θα διεξαχθούν στη Βουλή για την ψήφιση του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος και του εφαρμοστικού νόμου. Σημειώνεται ότι αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που το προσκείμενο στο ΚΚΕ ΠΑΜΕ έχει αναρτήσει πανό στην Ακρόπολη. Το ΠΑΜΕ εξέδωσε την εξής ανακοίνωση: «Το ΠΑΜΕ σήμερα με μια συμβολική κινητοποίηση ανάρτησε πανό στην Ακρόπολη με σύνθημα (σε Ελληνικά-Αγγλικά), 'Οι λαοί έχουν τη δύναμη. Δεν παραδίνονται πότε. Οργάνωση-Αντεπίθεση'. Καλούμε τον εργαζόμενο λαό, τη νεολαία, τους ανέργους, τις γυναίκες σε λαϊκό ξεσηκωμό. Δυναμώνουμε την πάλη μας με τους λαούς όλου του κόσμου ενάντια στην καπιταλιστική βαρβαρότητα. Να μην περάσουν τα βάρβαρα μέτρα που πτωχεύουν το λαό. Απαντάμε δυναμικά, αποφασιστικά με τη μαζική μας συμμετοχή στη 48ωρη απεργία. Όλοι στις απεργιακές συγκεντρώσεις του ΠΑΜΕ, την Τρίτη 28/6 και την Τετάρτη 29/6 στις 10πμ στην Ομόνοια. Την Τρίτη 28/6 στο μεγάλο συλλαλητήριο στους Στύλους του Ολυμπίου Δίος στις 7μμ» . (Πηγή: Σκάι) Προβλήματα και στα λιμάνια Στην απεργία αποφάσισε να συμμετάσχει (με 24ωρη την Τετάρτη) και η ΠΕΝΕΝ. Σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού αναφέρει: «Συνάδελφοι, Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ συμμετέχοντας έμπρακτα και ουσιαστικά στην απεργία της ΓΣΕΕ αποφάσισε την κήρυξη και πραγματοποίηση 24ωρης απεργίας του κλάδου μας σε όλα τα πλοία που θα βρίσκονται στις 29/6/2011 (μέρα Τετάρτη) στον Πειραιά από ώρας 00.01 έως 24.00. Θέλουμε να υπογραμμίσουμε ότι η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ κατέθεσε στην συνεδρίαση της Διοίκησης της ΠΝΟ στις 22/6/2011 πρόταση για 48ωρη πανελλαδική απεργία σε όλες τις κατηγορίες πλοίων. Η πρόταση αυτή απορρίφτηκε από την πλειοψηφία της ΠΝΟ που για άλλη μια φορά απέδειξε στην πράξη ότι αποτελεί θλιβερή εξαίρεση απ’ όλο το εργατικό συνδικαλιστικό κίνημα της χώρας μας και είναι απόλυτα εγκλωβισμένη στα γρανάζια του κυβερνητικού και εργοδοτικού συνδικαλισμού. Η ευθύνη του Γ.Γ. της ΠΝΟ και της πλειοψηφίας, που συμπλέει και συμπορεύεται κόντρα και ενάντια στα συμφέροντα των Ναυτεργατών, είναι τεράστια. Αυτή η άθλια κυβερνητική και εργοδοτική πλειοψηφία ξέρει και γνωρίζει ότι άμεσα στα πλαίσια του μεσοπρόθεσμου προγράμματος γίνονται περικοπές 180 εκατομμυρίων ευρώ από το ΝΑΤ που είναι σίγουρο ότι θα επηρεάσουν την ομαλή χορήγηση των συντάξεων. Ξέρουν και γνωρίζουν ότι επίκεινται περικοπές στις επικουρικές μας συντάξεις, στις εφ’ άπαξ παροχές μας, στην παραπέρα μείωση των συντάξεων (νέος ΛΑΦΚΑ), στον ειδικό τρόπο φορολογίας, στην συρρίκνωση των αποδοχών μας μέσω του κεφαλικού φόρου κ.λπ. Το σύνολο των κατακτήσεών μας που κερδήθηκαν με σκληρούς και δύσκολους αγώνες διέρχονται άμεσο κίνδυνο. Σε αυτές τις κρίσιμες συνθήκες για τους εργαζομένους, η μόνη διέξοδος είναι η ενότητα, ο αγώνας και ο αγωνιστικός προσανατολισμός των συνδικάτων ενάντια στην τρόικα, την κυβέρνηση και το μεγάλο κεφάλαιο που από κοινού έχουν εξαπολύσει μια βάρβαρη επίθεση σε βάρος των δικαιωμάτων μας. Ξέρουμε και γνωρίζουμε ότι η απεργία που εξαγγέλλουμε εφόσον γίνεται από μεμονωμένα σωματεία, και περιορίζεται τοπικά (μόνο στον Πειραιά), δεν είναι η οφειλόμενη απάντηση που θα έπρεπε και θα μπορούσε να δώσει σύσσωμος ο Ναυτεργατικός κόσμος της χώρας μας. Η ΠΕΝΕΝ στην απόφασή της στηρίζεται στις δικές της δυνάμεις, στον κλάδο μας και στην ευρύτερη αλληλεγγύη των Ναυτεργατών. Αγνοούμε, περιφρονούμε και αποδοκιμάζουμε τις αθλιότητες του κομματικού συνδικαλισμού που θεωρούν ως μόνο ταξικό αντίπαλο την Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ και όχι το εφοπλιστικό κεφάλαιο και αυτούς που τους υπηρετούν σε πολιτικό και συνδικαλιστικό επίπεδο. Τα ψέματα, η λασπολογία και η συκοφαντία είναι τα μόνα εργαλεία που έχουν μάθει να χρησιμοποιούν για να υπονομεύσουν την συνεπή, αγωνιστική, ταξική πορεία και δράση της ΠΕΝΕΝ. Ο κλάδος μας και οι Ναυτεργάτες τους έχουν γυρίσει οριστικά την πλάτη και όσο συνεχίζουν την διασπαστική και αντιΠΕΝΕΝ τακτική θα περιθωριοποιούνται ακόμη περισσότερο. Στον χώρο της Ναυτιλίας συνεχίζεται η αντιναυτεργατική ναυτιλιακή πολιτική που στηρίζει μονόπλευρα την ανταγωνιστικότητα του εφοπλιστικού κεφαλαίου και την διεύρυνση της ασύδοτης δράσης του. Η ανεργία αυξάνεται και διογκώνεται, οι ναυτεργάτες βρίσκονται σε επαγγελματικό διωγμό, οι θέσεις εργασίας διαρκώς συρρικνώνονται σε όλες της κατηγορίες πλοίων, η ανασφάλεια και η αβεβαιότητα των Ναυτεργατών ποτέ δεν ήταν μεγαλύτερη για το παρόν και το μέλλον τους στην Ελληνική Εμπορική Ναυτιλία. Καμιά ουσιαστική προστασία δεν παρέχεται και δεν εξασφαλίζεται στους ανέργους. Η κρίση στα ασφαλιστικά μας ταμεία απασχολεί και ταλανίζει τόσο τους εν ενεργεία όσο και τους συνταξιούχους Ναυτεργάτες. Οι περικοπές σε Συντάξεις, μισθούς, άδειες, δώρα, η παραπέρα υποβάθμιση της παρεχόμενης ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης, δημιουργούν μια σαφή επιδείνωση της κατάστασης. Οι πρόσφατες εξελίξεις στην κρουαζιερόπλοιο ναυτιλία, η επιδίωξη των εφοπλιστών της Ακτοπλοΐας για απομάκρυνση του ξενοδοχειακού προσωπικού, η παραβίαση της 10μηνης ναυτολόγησης, τα κρούσματα παραβίασης της ναυτικής νομοθεσίας και των ΣΣΕ δείχνουν το μέγεθος των προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο Ναυτεργατικός μας κόσμος. Ταυτόχρονα στον χώρο της Ακτοπλοΐας εξακολουθεί να είναι σε ισχύ το επαίσχυντο μέτρο της πολιτικής επιστράτευσης και η κυβέρνηση να κρατάει σε ομηρία χιλιάδες ναυτεργάτες. Σε πρόσφατη συνάντηση που είχαμε με τον Υπουργό ΘΥΝΑΛ επιβεβαίωσε ότι η κυβερνητική ναυτιλιακή πολιτική όχι μόνο δεν αντιμετωπίζει τα οξυμένα προβλήματά μας αλλά αντίθετα δημιουργεί καινούργια εξυπηρετώντας αδίστακτα τα συμφέροντα και τις επιδιώξεις του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Η κυβέρνηση του Γ. Παπανδρέου και με τον ανασχηματισμό παραμένει η κυβέρνηση της Τρόικας, των μνημονίων, του μεσοπρόθεσμου προγράμματος και της εκποίησης του δημόσιου πλούτου. Η κυβέρνηση αυτή δεν έχει καμία πολιτική και κοινωνική νομιμοποίηση να ψηφίσει το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα που λεηλατεί συντάξεις, μισθούς, κοινωνικά δικαιώματα και τη δημόσια περιουσία, ενώ θα φτάσει την ανεργία σε δυσθεώρητα ύψη. Η κυβέρνηση και η Τρόικα με το μνημόνιο άφησαν πίσω τους κοινωνικά και παραγωγικά ερείπια, 1.000.000 ανέργους, εκατοντάδες χιλιάδες κλειστές μικρομεσαίες επιχειρήσεις και 150.000 νέους που μετανάστευσαν στο εξωτερικό αναζητώντας εργασία. Εάν η κυβερνητική πλειοψηφία στη Βουλή ψηφίσει το μεσοπρόθεσμο δημοσιονομικό πρόγραμμα και εάν καταφέρει να το εφαρμόσει, η χώρα μας θα μετατραπεί σε μπανανία των τοκογλύφων πιστωτών της, οι εργαζόμενοι σε σύγχρονους σκλάβους, οι συνταξιούχοι σε ζητιάνους και ο δημόσιος πλούτος θα εξαερωθεί. Το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα και το νέο μνημόνιο δεν πρέπει να περάσουν. Γι’ αυτό όλοι οι εργαζόμενοι, οι άνεργοι, οι συνταξιούχοι, οι νέες και οι νέοι θα πρέπει να συμμετάσχουμε μαζικά, ενωτικά και μαχητικά στην πανελλαδική πανεργατική απεργία. Η απεργία μας αρχίζει στις 00.01 της Τετάρτης 29 Ιουνίου 2011 και τελειώνει στις 24.00 της ίδιας μέρας Αγωνιζόμαστε για: • την μη ψήφιση του μεσοπρόθεσμου προγράμματος και του νέου μνημονίου, • την αποδέσμευση της χώρας μας από την Τρόικα και το μνημόνιο, • να ξαναπάρουμε πίσω ότι χάσαμε σε μισθούς, συντάξεις, δικαιώματα στον ένα χρόνο του μνημονίου, • την υπεράσπιση και επανάκτηση της δημόσιας περιουσία». Σημειώνεται ότι η κατασταση στα λιμάνια είναι ακόμα αβέβαιη, καθώς η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ),θα συμμετάσχει στην 48ωρηαπεργία, ενώ αντίθετα, απόφαση για μη συμμετοχή στην απεργία της ΓΣΕΕ, με ψήφους 10 έναντι 5 έλαβε η ΠΝΟ. Η πλειοψηφία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, έκρινε ότι ο κλάδος δεν πρέπει να απεργήσει, καθώς ξεκινάει η τουριστική περίοδος, και εκτιμώντας προφανώς ότι μια τέτοια απεργιακή κινητοποίηση θα πλήξει ιδιαίτερα τον χώρο της ακτοπλοϊας, οι εταιρείες της οποίας αντιμετωπίζουν ως γνωστόν σοβαρότατα οικονομικά προβλήματα. Παραμένει πάντως άγνωστο αν οι Ενώσεις της ΠΝΟ που μειοψήφησαν (μεταξύ των οποίων οι ΠΕΜΕΝ και η ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ που πρόσκεινται στο ΚΚΕ), θα επιμείνουν μονομερώς στην επιλογή τους να απεργήσουν, ή θα σεβαστούν την πλειοψηφούσα άποψη της ΠΝΟ. Εφ’ όσον επιλέξουν την «σκληρή» γραμμή, ενδεχομένως – και πέρα απ’ την αναμενόμενη ταλαιπωρία των ταξιδιωτών – θα δούμε και γνωστές πλέον σκηνές… απείρου κάλους στους καταπέλτες των επιβατηγών, με απεργούς και… συμπαραστάτες από το ΠΑΜΕ να κλείνουν τα πλοία, άλλους εργαζόμενους, άλλων Ενώσεων να θέλουν να δουλέψουν και να λύσουν τους κάβους. Και όλες αυτές φυσικά τις σκηνές, πιθανότατα σε απευθείας μετάδοση, και οπωσδήποτε να αναμεταδίδονται απ’ τα μεγάλα διεθνή δίκτυα.

Διαβάστε επίσης

Αρχηγείο Λιμενικού Σώματος το κτίριο του πρώην υπουργείου Θαλασσίων ΥποθέσεωνΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Σε Αρχηγείο Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής (Hellenic Coast Guard) θα μετονομαστεί σύντομα το κτίριο του πρώην υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, στην ακτή ...

Posidonia: Προσοχή «ύφαλος» για την ακτοπλοΐα, αλλά η κρουαζιέρα καλά κρατείΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Σταδιακή απόσυρση των νεότευκτων πλοίων, μείωση δρομολογίων, μέχρι και ολοκληρωτική καταστροφή του κλάδου, διαβλέπουν οι ακτοπλοϊκοί παράγοντες εάν η πολιτεία δεν λάβει μέτρα περαι...