ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Συνάντηση Στουρνάρα με τους εφοπλιστές για τα Ναυπηγεία

Συνάντηση για το «καυτό», από κάθε άποψη, θέμα των Ναυπηγείων και της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης θα έχουν ίσως και μέσα στην Μεγάλη Εβδομάδα ο υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας και ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θόδωρος Βενιάμης. Το ραντεβού κλείστηκε την Τρίτη στο περιθώριο της παρουσίασης της μελέτης του ΙΟΒΕ για τη συμβολή της ελληνικής ναυτιλίας στην εθνική οικονομία και τις προοπτικές της. Σύμφωνα με το portnet.gr το ραντεβού ζήτησε ο ίδιος ο πρόεδρος της ΕΕΕ και αμέσως κλείστηκε από τον υπ. Οικονομικών ο οποίος δήλωνε σε πρόσωπα του φιλικού του περιβάλλοντος ότι είναι πολύ αισιόδοξος. Κι αυτό γιατί αν οι Έλληνες εφοπλιστές αποφασίσουν να φέρουν για επισκευές τα πλοία τους στα Ελληνικά Ναυπηγεία τα κέρδη για την εθνική οικονομία θα είναι πολλαπλά. Πάντως αν και η πρωτοβουλία για τη συνάντηση προέρχεται από τους εφοπλιστές, οι ίδιοι κρατούν «μικρό καλάθι» για τα ουσιαστικά αποτελέσματα που μπορεί να έχει. Παρέπεμπαν δε στο σχετικά πρόσφατο παρελθόν που βρίθει νόμων και προσπαθειών να δοθεί «επανεκκίνηση» της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας της χώρας. Προσπαθειών που σταθερά στέφονταν από παταγώδη αποτυχία. «Εκείνο που μας λείπει είναι κουλτούρα κι όχι οργάνωση ή νόμοι» έλεγε στο Portnet.gr γνωστός ναυτιλιακός παράγοντας που θέλει να διατηρήσει την ανωνυμία του. Και υπενθύμισε ότι το 2000 , επί Σημίτη, πέντε υπουργοί κατέβηκαν στο Πέραμα κι ανάλαβαν την αναδιοργάνωση της λειτουργίας όλου του κλάδου, χωρίς κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα. Πρόσθετε δε ότι δεν έχει να κάνει με το εργασιακό κόστος το γεγονός ότι σπάνια βλέπει κανείς βαπόρι στο Πέραμα, τον Σκαραμαγκά ή την Ελευσίνα. «Αντίθετα, συνέχισε ο συνομιλητής μας, ο Έλληνας εφοπλιστής εμπιστεύεται τον Έλληνα τεχνίτη και τη μαστοριά . Αλλά τι να κάνει όταν απέναντι του έχει μια στρεβλή συνδικαλιστική λογική που τελικά διώχνει τον ίδιο και το πλοίο του και βυθίζει ολόκληρη τη Ζώνη στην ανεργία και τη φτώχεια;». Προκαλώντας τον δε μας έδωσε τρία σχετικά πρόσφατα παραδείγματα από τις «ιστορίες γι' αγρίους», όπως τις χαρακτήρισε που συμβαίνουν στον χώρο. • Το 2010 Έλληνας εφοπλιστής συμφωνεί να φέρει τρία πλοία για επισκευές στο Σκαραμαγκά, συνολικού ύψους περίπου 4,5 εκατομμυρίων ευρώ. Υπογράφει το συμβόλαιο για το πρώτο με καταληκτική ημερομηνία παράδοσης π.χ. την 15η Ιουλίου. Πλην όμως δέκα μέρες πριν ολοκληρωθούν οι επισκευές αρχίζουν απεργιακές κινητοποιήσεις, το πλοίο παραδόθηκε με σχεδόν τέσσερις μήνες καθυστέρηση και με τεράστια ζημιά για τον ίδιο. Τα άλλα δύο πλοία τα έστειλε στην Τουρκία , στην Κωνσταντινούπολη , όπου όχι μόνο του τα παρέδωσαν στις συμπεφωνημένες ημερομηνίες, αλλά μέσω και μιας επιδότησης το κόστος εργασιών ανά πλοίο έπεσε περίπου στο 1,1 εκ ευρώ. • Η δεύτερη ιστορία είναι ακόμη πιο «τρελή». Σε πλοίο που βρισκόταν για επισκευή στην Κυνοσούρα σημειώθηκε ένας τραυματισμός εργαζόμενου σε κάποιο συνεργείο κάποια στιγμή μια Παρασκευή. Ο πλοιοκτήτης που βρισκόταν στην Ελλάδα ενδιαφέρθηκε για το ατύχημα και τον εργαζόμενο. Το αποτέλεσμα ήταν να συλληφθεί και να περάσει ολόκληρο το Σαββατοκύριακο κρατούμενος στο πλαίσιο του Αυτόφωρου! «Σαν να λέμε ότι αφήνεις το αυτοκίνητο σου στο συνεργείο για επισκευή, συμβαίνει κάποιο ατύχημα εκεί και χτυπάει ένας βοηθός κι αντί να συλλάβουν τον αρχιμάστορα ή τον ιδιοκτήτη του συνεργείου να συλλάβουν εσένα», εξηγεί ο συνομιλητής μας. • Και η τρίτη «ιστορία γι' αγρίους» έλαβε χώρα το καλοκαίρι του 2011 πάλι στα Ναυπηγεία του Σκαραμαγκά. Επισκευαζόταν ένα πλοίο με συμβόλαιο περίπου 1,5 εκ. ευρώ. Εργάζονταν 300 άνθρωποι και έλαβαν περίπου 4.000 ευρώ ο καθένας για εργασία 20 ημερών , δηλαδή 200 ευρώ μεροκάματο. Μια μέρα όμως εμφανίστηκαν οι συνδικαλιστές του Σωματείου και απαίτησαν να σταματήσουν οι εργασίες γιατί η μετεωρολογική πρόβλεψη έλεγε ότι η θερμοκρασία θα έφτανε του 38 βαθμούς! Οι ίδιοι οι εργαζόμενοι επέμεναν να συνεχίσουν τη δουλειά τους, γιατί αντιλήφθηκαν τη δυσφήμηση που θα ακολουθούσε, αλλά τελικά υπερίσχυσε η βούληση του Σωματείου. «Θα ξαναφέρει άραγε πλοίο αυτός o άνθρωπος στην Ελλάδα;» αναρωτήθηκε ο συνομιλητής μας. Για να προσθέσει «αυτές τις παθογένειες πρέπει να αντιμετωπίσουμε, αλλά θέλουμε, μπορούμε»; Πηγή: portnet.gr

Διαβάστε επίσης

Προγραμματική Σύμβαση ΕΔΣΝΑ – Δήμου Αθηναίων για τον Σταθμό Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων στον ΕλαιώναΕλλάδα

Στην υπογραφή προγραμματικής σύμβασης με τον Δήμο Αθηναίων προχωρά ο ΕΔΣΝΑ με στόχο την κατασκευή και λειτουργία Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων στον Ελαιώνα, ο οποίος προβλέπετα...

Στην Ελλάδα η «αφρόκρεμα» των αμερικανών συντακτών πολιτισμού και τουρισμούΕλλάδα

Στην Ελλάδα βρίσκεται η «αφρόκρεμα» των αμερικανών συντακτών τέχνης, πολιτισμού, τουρισμού και «ευ ζην», προκειμένου να γνωρίσουν από κοντά τα εκθέματα βυζαντινού πολιτισμού, κάποι...