ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Τουρισμός και ΕΣΕΕ: Καμπάνια για το «Shopping in Greece»

Τα σημαντικά περιθώρια για την περαιτέρω ενεργοποίηση των πολλαπλασιαστικών επιπτώσεων του τουρισμού στις εμπορικές επιχειρήσεις αναδεικνύει σχετική έρευνα της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) που παρουσιάστηκε σε εκδήλωση παρουσία του υπουργού Τουρισμού Βασίλη Κικίλια, ο οποίος πρότεινε την υπογραφή μνημονίου συνεργασίας για την προώθηση του «Shopping in Greece».

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, οι σημαντικότερες εθνικότητες τουριστών που επισκέπτονται τη χώρα είναι οι Άγγλοι, οι Γερμανοί, οι Γάλλοι, οι Ιταλοί και οι Αμερικάνοι οι οποίοι επιλέγουν για τη διαμονή τους κυρίως ξενοδοχείο all inclusive ή μη (62,5%) και κατάλυμα βραχυχρόνιας μίσθωσης (τύπου Airbnb) (19,9%).

Οι περισσότεροι (52,8%) έχουν εισόδημα μεταξύ 15.000 – 50.000 ευρώ και δαπανούν λίγο περισσότερα από 200 ευρώ την ημέρα/άτομο. Από αυτά τα ποσά το 9% πηγαίνει στην αγορά προϊόντων από εμπορικές επιχειρήσεις και το 6% στην αγορά τροφίμων. Η υψηλότερη δαπάνη σε αγορές καταγράφεται στην Κρήτη(26 ευρώ) με τους Αμερικανούς να σημειώνουν την ισχυρότερη ροπή κατανάλωσης από εμπορικές επιχειρήσεις (21 ευρώ).

Τα πιο δυναμικά τουριστικά εμπορικά προϊόντα είναι τα ενθύμια(souvenirs, 24,3%) και τα τοπικά παραδοσιακά προϊόντα (19,2%) με τον κυριότερο λόγο των αγορών να είναι η τάση των ξένων επισκεπτών να προμηθευτούν αναμνηστικά από τον τόπο που επισκέπτονται (29,6%).

Οι περισσότεροι ξένοι τουρίστες επιλέγουν για τις αγορές τους κυρίως τοπικά καταστήματα/τοπικές αγορές (62%) ενώ οι περισσότεροι από αυτούς (47,6%) δηλώνουν πως είναι παρά πολύ/πολύ πιθανό να αγοράσουν εξ’ αποστάσεως κάποιο ελληνικό προϊόν όταν επιστρέψουν στη χώρα τους.

«Τουρισμός και εμπόριο είναι δύο έννοιες αλληλένδετες», τόνισε ο κ. Κικίλιας και πρόσθεσε: «Ως υπουργός Τουρισμού θα ήθελα να προτείνω μια μεγαλύτερη σύνδεση με την ΕΣΕΕ.Μέσα από 2 τρόπους.
Πρώτον να προχωρήσουμε σε ένα Μνημόνιο Συνεργασίας για να προωθήσουμε στοχευμένα το Shopping in Greece.
Και δεύτερον, στη λογική που είχε κινηθεί η καμπάνια μας Greekend η οποία είχε γίνει viral – επισκέπτες για ένα τριήμερο στις πόλεις μας, που διασκεδάζουν, ψωνίζουν, επισκέπτονται τα μουσεία μας – να δούμε τον ΕΟΤ με ποιο τρόπο θα μπορούσε να γίνει μια καμπάνια στοχευμένη προς αυτήν την κατεύθυνση».

Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Γιώργος Καρανίκας τόνισε η αναγγελία για κοινή καμπάνια του ΕΟΤ με την ΕΣΕΕ για την ενίσχυση της προβολής του ελληνικού εμπορίου μέσω του τουρισμού ικανοποιεί ένα διαχρονικό αίτημα του εμπορικού κόσμου της χώρας.
Σημείωσε ότι το ζητούμενο είναι να καταφέρουμε να μεταβούμε σε ένα βιώσιμο μοντέλο σε όλο το «οικοσύστημα» του τουρισμού το οποίο θα συμπεριλάβει και όλους τους υπόλοιπους κλάδους που βρίσκονται γύρω του, όπως είναι το εμπόριο, η αγροδιατροφή η δημιουργική οικονομία κ.λπ.
Ειδικά για το εμπόριο τόνισε πως το στοίχημα είναι να δοθούν «εργαλεία» στις μικρές και πολύ μικρές εμπορικές επιχειρήσεις ώστε να πωλούν τα προϊόντα τους εξ αποστάσεως στους αλλοδαπούς τουρίστες, μετά την αναχώρησή τους από τη χώρα μας.

Διαβάστε επίσης

H Άνδρος στην κορυφή της λίστας με τα 7 καλύτερα νησιά του κόσμου, που προσφέρονται για φυσιολατρικές και πολιτιστικές εμπειρίεςΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Στην κορυφή της λίστας με τα 7 καλύτερα νησιά του κόσμου που προσφέρονται για φυσιολατρικές και πολιτιστικές εμπειρίες βρίσκεται η Άνδρος, σύμφωνα με την ταξιδιωτική ιστοσελίδα Wan...

Airbnb: Εκτοξεύτηκαν κατά 60% οι βραχυχρόνιες μισθώσεις στην Ελλάδα τον ΦεβρουάριοΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ιδιαιτέρως δυναμική προδιαγράφεται η εξέλιξη του  ελληνικού τουρισμού  για φέτος, κάτι το οποίο αποτυπώνεται στα στοιχεία των  βραχυχρόνιων μισθώσεων , με τη ζήτηση στην Ελλάδα να ...

Σοφία Ζαχαράκη: Οι προγραμματισμένες πτήσεις στην Ελλάδα υπολογίζεται ότι φέτος θα είναι αυξημένες κατά 15% σε σχέση με το 2019ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Στην ιδιαίτερη δυναμική με την οποία ξεκίνησε η φετινή χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στη συνέντευξή της στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων η υφυ...

ΙΝΣΕΤΕ: Οι ελλείψεις εργατικού δυναμικού στα ελληνικά ξενοδοχεία - ανά ειδικότητα και ανά περιφέρειαΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Στην αιχμή της θερινής σεζόν του 2022 καταγράφηκαν 60.225 ελλείψεις θέσεων, από τις 262.981 θέσεις εργασίας που προβλέπονται βάσει οργανογράμματος στα ξενοδοχεία, σε εθνικό επίπεδο...

Έρευνα ΕΣΕΕ: Ο τουρισμός στηρίζει και το εμπόριο - Τι αγοράζουν οι τουρίστες - Καμπάνια "Shopping in Greece"ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

  Ο Υπουργός Τουρισμού κ. Βασίλης Κικίλιας και ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ κ. Γιώργος Καρανίκας    Tη σημαντική θέση του εμπορίου στο οικοσύστημα του τουρισμού και τα σημαντικά περιθώρια γ...

Business Banking Τουρισμός από την Eurobank για 13η χρονιά - Όλα όσα χρειάζεται μία επιχείρηση σε ένα πρόγραμμαΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η Eurobank υλοποιεί το Πρόγραμμα Business Banking Τουρισμός («Πρόγραμμα») για 13η διαδοχική χρονιά , με στόχο την περαιτέρω ενδυνάμωση της επιχειρηματικότητας και της ανταγωνιστικό...

O υπερ-τουρισμός στην Αθήνα - Στο μικροσκόπιο η φέρουσα ικανότητα - Μελέτη θα προτείνει παρεμβάσειςΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

  Η Νέα Μητροπολιτική Αττική Α.Ε.  απηύθυνε πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος σε 4 εταιρείες για την ανάθεση υλοποίησης της παροχής υπηρεσιών συμβούλου υποστήριξης για τη μελέτη εκ...

Βρετανικός τουρισμός |Έρευνα ΑΒΤΑ: Οι διακοπές στο εξωτερικό επιστρέφουν το 2023 σε επίπεδα 2019ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Σε επίπεδα προ πανδημίας κινείται πλέον η ζήτηση για ταξίδια στο εξωτερικό των Βρετανών, όπως δείχνει έρευνα της Ένωσης Βρετανών τουριστικών πρακτόρων (ΑΒΤΑ). Η έρευνα διεξήχθη για...