ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ναυτιλία: Πιέσεις από τη βιομηχανία μόδας για στροφή σε πράσινα καύσιμα

Τα παγκόσμια brands από τον χώρο της μόδας αποτελούν έναν εκ των βασικών μοχλών της ζήτησης για πράσινα καύσιμα στη ναυτιλία, σύμφωνα με τον ναυτιλιακό όμιλο Maersk, καθώς ο κλάδος δέχεται ολοένα και περισσότερες πιέσεις από καταναλωτές και ρυθμιστικές αρχές να μειώσουν το κλιματικό τους αποτύπωμα.

 

Οι λιανοπωλητές στέλνουν τεράστιους όγκους ρούχων από κέντρα παραγωγής σε χώρες όπως η Κίνα, το Βιετνάμ και το Μπαγκλαντές σε καταναλωτές σε όλο τον κόσμο, προκαλώντας εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

 

Όπως γράφει το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, επικαλούμενο έκθεση του Προγράμματος των Ηνωμένων Εθνών για το Περιβάλλον, που δημοσιεύθηκε τον περασμένο μήνα, συνολικά, η κλωστοϋφαντουργία εκτιμάται ότι είναι υπεύθυνη για το 2% έως το 8% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.

 

«Καθαρό μηδέν»

 

Η ναυτιλιακή βιομηχανία, η οποία στοχεύει να επιτύχει καθαρές μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050, έχει αρχίσει να προσφέρει καύσιμα χαμηλών εκπομπών, όπως βιοκαύσιμα από μαγειρικό λάδι και υπολείμματα τροφίμων ή μεθανόλη που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ως εναλλακτική λύση στο μαζούτ.

 

Σύμφωνα με τη Maersk, η βιομηχανία της μόδας αντιπροσώπευε το 26% των περισσότερων από 240.000 εμπορευματοκιβωτίων που η εταιρεία διακίνησε πέρυσι χρησιμοποιώντας βιοκαύσιμα στο πλαίσιο των συμβάσεων ECO Delivery, καθιστώντας την τον μεγαλύτερο τομέα που χρησιμοποιεί την υπηρεσία καυσίμων χαμηλών εκπομπών.

 

«Πολλές από τις επωνυμίες μόδας ήταν στην πραγματικότητα αυτές που το έκαναν», είπε στο Reuters, ο Josue Alzamora, επικεφαλής της παγκόσμιας εταιρείας lifestyle της Maersk, στο περιθώριο της Παγκόσμιας Συνόδου Κορυφής Μόδας που πραγματοποίηθηκε αυτή την εβδομάδα στην Κοπεγχάγη.

 

«Φυσικά, οι εταιρείες μόδας αισθάνονται επίσης την πίεση από τους καταναλωτές», είπε ο Alzamora.

 

Σχεδόν ένα στα 10 εμπορευματοκιβώτια Maersk, τη νούμερο δύο παγκόσμια ναυτιλιακή εταιρεία θαλάσσιων εμπορευματοκιβωτίων, που διακινήθηκαν για ιδιοκτήτες εμπορικών σημάτων μόδας πέρυσι, αποστέλλονταν με βιοκαύσιμα, είπε.

 

Πράσινη μόδα

 

Πολλές μάρκες μόδας και άλλοι λιανοπωλητές εξετάζουν πώς μπορούν να ανταποκριθούν σε περιβαλλοντικά ζητήματα που εγείρονται από τις συχνά νεαρές και σχετικά εύπορες πελατειακές τους βάσεις, με τις εταιρείες να δεσμεύονται να μειώσουν τις εκπομπές και να μειώσουν τις κλιματικές επιπτώσεις.

 

Η H&M, ο δεύτερος μεγαλύτερος λιανοπωλητής μόδας στον κόσμο, δήλωσε το 2022 ότι τα τελευταία δύο χρόνια είχε αγοράσει οικολογικά καύσιμα για «σημαντικό μερίδιο» των θαλάσσιων μεταφορών της. Έχει υπογραμμίσει μάλιστα ότι φιλοδοξία της είναι να γίνει «θετική για το κλίμα» έως το 2040.

 

«Η H&M ήταν μία από τις πρώτες εταιρείες που συμμετείχαν στο ταξίδι μαζί μας για τα βιοκαύσιμα», είπε ο Alzamora.

 

Οι γίγαντες του λιανικού εμπορίου, όπως η Amazon και η IKEA, έχουν δεσμευτεί να στραφούν πλήρως στην αποστολή καυσίμων μηδενικού άνθρακα έως το 2040.

 

Τα βιοκαύσιμα μπορούν να μειώσουν τις εκπομπές στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων κατά περισσότερο από 80% σε σύγκριση με το τυπικό μαζούτ. Ωστόσο, τα πλοία που λειτουργούν με βιοκαύσιμα αντιπροσώπευαν μόνο το 2% περίπου του συνολικού θαλάσσιου όγκου της Maersk πέρυσι.

 

Ο ρόλος της μεθανόλης

 

Το ενδιαφέρον επίσης αυξάνεται τώρα και για τη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο.

 

Η Maersk έχει παραγγείλει 25 τέτοια πλοία με την πρώτη παράδοση τον Σεπτέμβριο.

 

Συνολικά, οι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν παραγγείλει περισσότερα από 100 πλοία που μπορούν να λειτουργούν τόσο με μαζούτ όσο και με μεθανόλη, σύμφωνα με τη Maersk. Ωστόσο, η προμήθεια πιο οικολογικών καυσίμων, όπως η μεθανόλη, παραμένει μια πρόκληση, καθώς η βιομηχανία βρίσκεται ακόμη στα σπάργανα.

 

ot.gr

Διαβάστε επίσης

Με άρωμα Θάλασσας η ομιλία Βαρβιτσιώτη στη συζήτηση για τις Προγραμματικές δηλώσεις Ναυτιλία

Τις προτεραιότητες της κυβέρνησης για την τετραετία 2023 – 27 παρουσίασε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης στη Βουλή κατά την ανάγνωση των προγρα...

Συνάντηση Υπουργού Ναυτιλίας με το Δ.Σ της Πανελλήνιας Ναυτικής ΟμοσπονδίαςΝαυτιλία

Στο πλαίσιο των επαφών του με τους φορείς της ναυτιλίας, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης επισκέφτηκε τα γραφεία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομο...

Σημαντική συνάντηση του υπουργού Ναυτιλίας Μ.Βαρβιτσιώτη με την Ένωση Ελλήνων ΕφοπλιστώνΝαυτιλία

Συνάντηση με το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών είχε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.   Στο πλαίσιο της ανάληψης των νέων το...

Τηλεδιάσκεψη μεταξύ Ylva Johansson, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη και Δημήτρη Καιρίδη Ναυτιλία

Πραγματοποιήθηκε σήμερα το μεσημέρι η πρώτη τηλεδιάσκεψη εργασίας μεταξύ της Ευρωπαίας Επιτρόπου Εσωτερικών Υποθέσεων, κας Ylva Johansson και των Υπουργών Ναυτιλίας και Νησιωτικής ...

Μ. Βαρβιτσιώτης: Στόχος μας η Ελληνική Ναυτιλία να γίνει ακόμα πιο ανταγωνιστικήΝαυτιλία

Συνάντηση με το Δ.Σ της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών είχε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης. Στο πλαίσιο της ανάληψης των νέων του καθηκόντων και...

Μ. Βαρβιτσιώτης, υπ. Ναυτιλίας: Με ασφάλεια και σιγουριά η ταξιδιωτική εμπειρία – Θα δουλέψουμε σκληράΝαυτιλία

Επίσκεψη στο πρώτο λιμενικό τμήμα του Πειραιά πραγματοποίησε ο νέος υπουργός Ναυτιλίας, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, ο οποίος αφού συναντήθηκε με στελέχη του λιμενικού σώματος μίλησε γι...