Αργότερα και αφού η διαχειρίστρια εταιρεία του πλοίου συμμορφώθηκε με τις αρχές και πλήρωσε όλους τους ναυτικούς στο ακέραιο και έλαβε άλλα απαραίτητα μέτρα, το πλοίο αφέθηκε να αποπλεύσει αλλά απαγορεύτηκε η είσοδος στην Αυστραλία για τρεις μήνες.
Της παραβιάσεις της σύμβασης ναυτικής εργασίας έφερε στην επιφάνεια η Διεθνή Ομοσπονδία Εργαζομένων των Μεταφορών (ITF) και αναφέρθηκαν στις αυστραλιανές αρχές. Οι πληροφορίες που παρέχονται από την ITF εξετάστηκαν από την Αυστραλιανή Αρχή Ναυτικής Ασφάλειας (AMSA) και το σκάφος Costanza τέθηκε υπό κράτηση. Η κράτηση έγινε στην προβλήτα Kooragang 10, όταν το πλοίο κατέφτασε από την Ιαπωνία.
Η ITF δήλωσε ότι τσο πλήρωμα των 21 μελών οφείλονται καθυστερήσεις στους μισθούς από τον Αύγουστο έως τον Οκτώβριο, οι οποίες ανήλθαν σε 108.000 δολάρια. Αφού συνομίλησε με το πλήρωμα και εξέτασε τα αρχεία, η AMSA διαπίστωσε ότι το πλήρωμα δεν είχε πληρωθεί κατά περίπου 20%.
Ο επιθεωρητής ITF Dan Crumlin, δήλωσε ότι το πλήρωμα δεν έχει ξεμπαρκάρει εδώ και περίπου 11 μήνες. Η ITF πιστεύει ότι πρόκειται για παραβίαση των ρητρών της Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας (MLC) για μη παροχή άδειας εξόδου στην ξηρά και τις αλλαγές πληρώματος.
Τα μέλη του πληρώματος παραπληροφορήθηκαν ότι οι περιορισμοί για τον Covid εξακολουθούσαν να βρίσκονται σε εξέλιξη και ως εκ τούτου η έξοδο στο λιμάνι του Newcastle απαγορεύτηκε.
Μετά την κράτηση, η διαχειρίστρια εταιρεία του πλοίου, Orient Line Corp με έδρα την Ιαπωνία συμμορφώθηκε με την AMSA και κατέβαλε σε όλους τους εργαζομένους τους οφειλόμενους μισθούς τους μαζί με τη λήψη των άλλων απαραίτητων μέτρων. Αν και το πλοίο απελευθερώθηκε, εξακολουθεί να απαγορεύεται η είσοδος του στην Αυστραλία για τρεις μήνες λόγω των παραβιάσεων.
e-nautilia.gr