ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Wartsila: Παραδόθηκε το πρώτο ταχύπλοο μηδενικών εκπομπών στον κόσμο

Στο πλαίσιο του χρηματοδοτούμενου από την ΕΕ έργου TrAM, η Wartsila και οι συνεργάτες της παρέδωσαν ένα πλήρως ηλεκτρικό γρήγορο πλοίο-πορθμείο μηδενικών εκπομπών που εκτελεί δρομολόγια στη Νορβηγία.

Αυτό το πορθμείο όχι μόνο εξυπηρετεί επιβάτες μεταξύ Stavanger και Hommersak χωρίς εκπομπές CO2 στον αέρα ή τη θάλασσα, αλλά αποδεικνύει στην πράξη ότι τα πλήρως ηλεκτρικά επιβατηγά ταχύπλοα είναι μια βιώσιμη ιδέα.

Το έργο TrAM, το οποίο χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Έρευνας και Καινοτομίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης Horizon 2020 και υποστηρίζεται από τη νορβηγική οργάνωση Maritime Clean Tech, στοχεύει στη δημιουργία μιας ιδέας γρήγορου πορθμείου μηδενικών εκπομπών μέσω προηγμένης αρθρωτής παραγωγής.

Αναμένεται ότι οι μέθοδοι κατασκευής θα μειώσουν το κόστος παραγωγής κατά 25% και το κόστος μηχανικής κατά 70%. Το πρώτο σκάφος που προέκυψε από το έργο, το MS Medstraum, είναι πλέον πλήρως λειτουργικό.

Το πλοίο MS Medstraum λειτουργεί όλο το 24ωρο, κάθε μέρα, με ένα δρομολόγιο πολλαπλών στάσεων και μπορεί να μεταφέρει 147 επιβάτες με ταχύτητα πλεύσης 23 κόμβων. Αν και η διαδρομή μεταξύ Stavanger και Hommersak είναι σταθερή, υπάρχουν 12 πιθανές στάσεις στη διαδρομή, ανάλογα με το αν περιμένουν κάποιοι επιβάτες, επομένως η πραγματική διαδρομή μπορεί να διαφέρει σημαντικά.

«Η τυποποίηση του συστήματος φόρτισης θα είναι ζωτικής σημασίας εάν πρόκειται να αναπτυχθούν ηλεκτρικά πλοία σε ευρύτερη κλίμακα – υπάρχουν πάρα πολλές ιδέες φόρτισης στην αγορά σήμερα, γεγονός που αποτελεί εμπόδιο για τη φόρτιση διαφορετικών τύπων πλοίων», εξηγεί ο Frode Jenset, Τεχνικός στο Wartsila.

Ένας από τους βασικούς στόχους του έργου TrAM είναι να υποστηρίξει μια σταδιακή, επεκτάσιμη προσέγγιση για την κατασκευή σκαφών. Γι’ αυτό, το έργο αναπτύσσει μια εργαλειοθήκη μεθόδων και λογισμικού για χρήση κατά το σχεδιασμό και την κατασκευή πλοίων παράκτιας κυκλοφορίας.

Η ιδέα είναι να συνδυαστεί η παραγωγή με τις μεθόδους σχεδιασμού και κατασκευής πλοίων, καθιστώντας δυνατή την επαναχρησιμοποίηση σχεδίων και εξαρτημάτων, ενώ παράλληλα προσαρμόζεται κάθε σκάφος ανάλογα με τις ανάγκες.

 

Διαβάστε επίσης

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Η ελληνική ναυτιλία εισφέρει στο ΑΕΠ το 7% και φέρνει 17 δισ. δολάρια ετησίωςΝαυτιλία

  Ανακοίνωση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Η ελληνική ναυτιλία αποτελεί διαχρονικά βασικό συντελεστή του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος της χώρας , χωρίς δημοσιονομικό κόστος και όπ...

Πλακιωτάκης: Τέλος στην επιχειρησιακή απραξία των εναέριων μέσων του ΛιμενικούΝαυτιλία

«Το Λιμενικό Σώμα βρίσκεται καθημερινά στην πρώτη γραμμή για την αντιμετώπιση των παράνομων μεταναστευτικών ροών σε κάθε γωνιά των ελληνικών θαλασσών»,  αναφέρει σε ανάρτησή του στ...

Μεταφορικό Ισοδύναμο: Πληρώνεται άμεσα, έως και τον Φεβρουάριο 2022Ναυτιλία

Εγκρίθηκε η σχετική χρηματοδότηση προς το υπουργείο Ναυτιλίας Έπειτα από την έγκριση των σχετικών πιστώσεων χρηματοδότησης του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων προς το Υπουργείο...

Νεκρή πρωτοετής ναυτική δόκιμος σε εκπαιδευτικό ταξίδι της ΣχολήςΝαυτιλία

Την Τρίτη εμφάνισε πυρετό και μεταφέρθηκε σε νοσοκομείο της Νάπολης - Η επιδείνωση ήταν ραγδαία - Τα ακριβή αίτια του θανάτου διερευνώνται Τραγικό θάνατο μιας πρωτοετούς  Ναυτικής ...

Σάμος: Προσέκρουσε στην προβλήτα στο Βαθύ το πλοίο «Διαγόρας» – Απαγορεύτηκε ο απόπλουςΝαυτιλία

Απαγορεύθηκε προσωρινά ο απόπλους του επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου «Διαγόρας» στο λιμάνι Βαθύ της Σάμου, λόγω πρόσκρουσης στην προβλήτα κατά τη διαδικασία πρόσδεσης. Στο πλοίο δε...

«Ναυμαχία» Attica Group και Minoan Lines (και) για τις λιμενικές υποδομές σε Νότιο Αιγαίο και ΙόνιοΝαυτιλία

Γιώργος Π απακωνσταντίνου/insider.gr       Στον τομέα της διεκδίκησης και κατ’ επέκταση αξιοποίησης σημαντικών περιφερειακών  λιμενικών υποδομών  της χώρας φαίνεται να περνάει η «μ...