Υπεύθυνος καναλιού του Σουεζ: Ο καπετάνιος φταίει για την προσάραξη του Ever Given

 

Καθώς εντείνεται η μάχη για τον προσδιορισμό της αιτίας της προσάραξης του Ever Given στο κανάλι του Σουέζ, ο καπετάνιος του πλοίου είναι πλέον ξεκάθαρο ότι κατηγορείται πως αυτός φταίει για το συμβάν. Σύμφωνα με τις αναφορές, οι αρχές του καναλιού του Σουέζ είπαν ότι ο καπετάνιος του πλοίου μπορεί να έκανε κάποιο λάθος το οποίο και προκάλεσε το ατύχημα.

«Ίσως ο καπετάνιος ενήργησε λανθασμένα σε μια συγκεκριμένη εντολή του πλοηγού, σχετικά με την πηδαλιουχία ή την ταχύτητα του πλοίου, που θα μπορούσε να οδηγήσει στην προσάραξη », δήλωσε ο Οσάμα Ραμπί, ο πρόεδρος του καναλιού του Σουέζ σε συνέντευξη Τύπου.

Το πλοίο προσάραξε στο κανάλι στις 23 Μαρτίου, με αποτέλεσμα να μπλοκάρει και να διακόψει το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο. Τώρα το πλήρωμα του υπό σημαία πλοίου θεωρείται υπεύθυνο για αυτό. Οι Αρχές του καναλιού έχουν ήδη ζητήσει αποζημίωση 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων από την ιαπωνική ναυτιλιακή εταιρεία του πλοίου Shoei Kisen Kaisha.

«Παρόλο που πλοηγός της Αρχής του καναλιού του Σουέζ βρισκόταν στο Ever Given, δεν φέρει καμία ευθύνη για το συμβάν, το οποίο εκτιμά ότι θα μπορούσε να προκαλέσει ζημιές άνω του 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων», δήλωσε ο Rabie.

Οι αρχές του καναλιού λένε ότι ο πλοηγός έχει «συμβουλευτικό ρόλο», το πραγματικό βάρος βρίσκεται στον καπετάνιο του πλοίου.

Ο καπετάνιος «είναι υπεύθυνος για όλες τις λειτουργίες του πλοίου», είπε ο Rabie.

«Ακόμα και όταν δίδονται εντολές από τον πλοηγό, ο καπετάνιος έχει το δικαίωμα να τις αλλάξει ή να χρησιμοποιήσει οποιαδήποτε πορεία ή ταχύτητα, διαφορετική από αυτή που λέει ο πλοηγός. Δεν υπήρχε σφάλμα ή ευθύνη εκ μέρους του καναλιού του Σουέζ », πρόσθεσε.

Ωστόσο, αρνήθηκε να σχολιάσει το ζήτημα της αποζημίωσης. Το μπλοκάρισμα περισσότερων από 400 πλοίων προκάλεσε απώλεια εσόδων διαμετακόμισης.

Ενώ η έρευνα συνεχίζεται, ο πρόεδρος του καναλιού του Σουέζ απέρριψε την αμμοθύελλα ως αιτία του συμβάντος.

Διαβάστε επίσης

Sea Diamond – Εγκαταλελειμμένο επί 14 χρόνια στον βυθό της Σαντορίνης το τοξικο ναυάγιοΝαυτιλία

14 χρόνια μετά την βύθιση και εγκατάλειψη του Sea Diamond, που στοίχισε τη ζωή σε 3 ανθρώπους, το κουφάρι του πλοίου συνεχίζει να διαβρώνεται καθημερινά διαρρέοντας πετρελαιοειδή κ...

Συμφόρηση εμπορευματοκιβωτίων στα μεγαλύτερα λιμάνια του κόσμουΝαυτιλία

  Το πρόβλημα επιδεινώθηκε από το ατύχημα στη Διώρυγα του Σουέζ Λίγα μέρη έχουν αντιμετωπίσει τις πιέσεις της πανδημίας τόσο έντονα όσο τα λιμάνια.  Η ανάκαμψη της μεταποιητικής δρ...

Πλακιωτάκης: Ο Ιωάννης Αγγελικούσης υπήρξε εμβληματική προσωπικότητα στην παγκόσμια ναυτιλίαΝαυτιλία

Τα θερμά συλλυπητήριά του για τον θάνατο του εφοπλιστή Ιωάννη Αγγελικούση, εξέφρασε στην οικογένεια και τους συνεργάτες του, ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης. «Η ναυτιλία π...

Εν μέσω θυέλλης πλέουν ακτοπλοΐα και κρουαζιέρα - 100 χρόνια Επιβατικής Ναυτιλίθας Ναυτιλία

Ο ΣΕΕΝ γιορτάζει 100 χρόνια από την ίδρυσή του Από την έντυπη έκδοση Του Λάμπρου Καραγεώργου lkar@naftemporiki.gr Σε μια πολύ κρίσιμη συγκυρία τόσο για την ακτοπλοΐα όσο και την κρ...

Πολεμικό Ναυτικό: Εμβολιάζονται τα πληρώματα σε πολεμικά πλοία και υποβρύχιαΝαυτιλία

  Για να διασφαλιστεί η ομαλή συνέχιση των αποστολών του Στόλου - Εχουν ήδη εμβολιαστεί περισσότεροι από το 50% των υπηρετούντων σε πλοία και υποβρύχια   Με αυξητικούς ρυθμούς συνε...