ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Μειωμένες παραγγελίες για τα κινέζικα ναυπηγεία - Ρεπορτάζ του Κώστα Αργυρού

 

Mε ρυθμούς βραδύτερους εκείνων που προσδοκούσε και επιθυμούσε ανακάμπτει μετά την πανδημία η  ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας αν και παραμένει πρώτη παγκοσμίως. Την ίδια στιγμή οι βασικοί της αντίπαλοι από τη Νότια Κορέα δηλώνουν ικανοποιημένοι από την προσέλκυση νέων παραγγελιών.

Συνολικά, η κινεζική ναυπηγική βιομηχανία κατέγραψε νέες παραγγελίες συνολικού ύψους περίπου 15 εκατομμυρίων DWT (χωρητικότητα νεκρού βάρους, ή αλλιώς τονάζ) κατά τους πρώτους οκτώ μήνες του 2020. Ενώ αυτό αντιστοιχεί σε μείωση περισσότερο από τέσσερα τοις εκατό σε σχέση με το προηγούμενο έτος, δείχνει μια μικρή βελτίωση σε σχέση με την πτώση που είχε καταγραφεί τους πρώτους επτά μήνες του έτους. Τον Αύγουστο, οι Κινέζοι ναυπηγοί μπόρεσαν να ανακτήσουν μερικές από τις απώλειες τους από το πρώτο εξάμηνο του 2020.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που κυκλοφόρησε η κινεζική ένωση ναυπηγικής βιομηχανίας (CANSI), η κυβερνητική υπηρεσία που συντονίζει όλες τις ναυπηγικές επιχειρήσεις, καταδεικνύεται ότι οι ναυπηγοί της Κίνας μπόρεσαν να... πιάσουν δουλειά μετά την περίοδο αναστολής της δραστηριότητάς τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Μέχρι στιγμής, το 2020, η CANSI αναφέρει ότι συνολικά οι ναυπηγοί της Κίνας έχουν ολοκληρώσει την κατασκευή πάνω από 24 εκατομμυρίων σε τονάζ πλοίων.
Σε σύγκριση βέβαια με το 2019 αυτός ο αριθμός παραγωγής για τους πρώτους οκτώ μήνες του έτους είναι μειωμένος περισσότερο από επτά τοις εκατό. Απεικονίζει επίσης έναν άλλο δείκτη ανησυχίας για τους Κινέζους, που αφορά τη μείωση του καθυστερημένου ανεκτέλεστου, των παραγγελιών δηλαδή που περιμένουν. Τα ναυπηγεία ολοκληρώνουν πλέον τις παραγγελίες σε ταχύτερους ρυθμούς από ότι λαμβάνουν νέες παραγγελίες, με αποτέλεσμα τη συνολική μείωση των προοπτικών για την επιχείρηση το αμέσως επόμενο διάστημα.
Το συνολικό βιβλίο παραγγελιών για την ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας ανέρχεται σε πάνω από 72 εκατομμύρια DWT, το οποίο σημαίνει περίπου μείον 10% έναντι του αντίστοιχου επιπέδου πριν από ένα χρόνο. Ενώ οι αναλυτές προσδοκούσαν ότι η κινεζική εγχώρια αγορά ενδέχεται να υποστηρίξει την χτυπημένη ναυπηγική βιομηχανία με νέες παραγγελίες, τα στοιχεία του CANSI αποδεικνύουν ότι περίπου το 90% της χωρητικότητας κατασκευάζεται για εξαγωγή.
Οι ναυπηγοί της Νότιας Κορέας έχουν επίσης βιώσει μια σημαντική επιβράδυνση της λειτουργίας τους που σχετίζεται με την πανδημία, αλλά πρόσφατα κατάφεραν να προσελκύσουν σημαντικά μεγάλες παραγγελίες. Ως αποτέλεσμα, η βιομηχανία της Νότιας Κορέας κατέγραψε υψηλότερο επίπεδο παραγγελιών από τους Κινέζους ναυπηγούς για δεύτερο συνεχή μήνα τον Αύγουστο του 2020. Η επιτυχία της Κορέας στις παραγγελίες προήλθε σε μεγάλο βαθμό από τη ζήτηση στον τομέα των δεξαμενόπλοιων για τη μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου .
Ενώ οι Κορεάτες ναυπηγοί διασφάλισαν περισσότερες παραγγελίες τους τελευταίους δύο μήνες, το συνολικό βιβλίο παραγγελιών τους παραμένει πίσω από αυτό της κινεζικής βιομηχανίας, σε συνολική χωρητικότητα. Η ναυπηγική βιομηχανία της Ιαπωνίας ακολουθεί στην τρίτη θέση, αρκετά πίσω ωστόσο από τους Κινέζους και τους Κορεάτες.
Ο ανταγωνισμός για νέες παραγγελίες είναι πιθανό να ενταθεί ακόμα περισσότερο με τις συνολικές παραγγελίες να παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα εξαιτίας και της κατάστασης της παγκόσμιας οικονομίας και δεν αναμένεται να ανακάμψουν φέτος, σύμφωνα με ειδικούς αναλυτές του κλάδου.

Στοιχεία από το Maritime Executive

Διαβάστε επίσης

Το συγκλονιστικό μήνυμα του Αρχηγού Στόλου στα πληρώματα: «Όταν χρειαστεί, τώρα ξέρετε ότι γίνεται…»Ναυτιλία

  Το τηλεγράφημα που απέστειλε ο Αρχηγός Στόλου Αντιναύαρχος Λυμπέρης στα πληρώματα των πλοίων που επέστρεψαν στη βάση τους, μετά την δίμηνη ένταση στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσ...

Nαυπηγεία Σκαραμαγκά: Κορυφώνεται το ενδιαφέρον μετά και τις ανακοινώσεις Μητσοτάκη για τις φρεγάτες – Ποια ονόματα «παίζουν» για τα δύο τμήματα των ναυπηγείωνΝαυτιλία

  Του Αντώνη Τσιμπλάκη Στην «αφετηρία» βρίσκονται όλοι οι υποψήφιοι για τα ναυπηγεία  Σκαραμαγκά , μετά το   μήνυμα που έστειλε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης από τη Θεσσαλονίκ...