ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πόρος - Συνέντευξη: Ο Γιάννης Δημητριάδης για τα 12 καυτά θέματα του Πόρου

Λιγότερο από έναν χρόνο πριν από τις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές, ο δήμαρχος Πόρου απαντά δίχως περιστροφές σε μια εφ' όλης της ύλης συνέντευξη στο "SM"
 
Συνένταυξη στον Μπάμπη Κανατσίδη
 
 
Δέκα μήνες πριν από τις αυτοδιοικητικές εκλογές του Οκτωβρίου 2023 και ο Δήμαρχος Πόρου Γιάννης Δημητριάδης περιμένει να μάθει επισήμως ποιος ή ποιοι θα είναι οι ανθυποψήφιοι του.
Σε μια κρίσιμη, για τον Πόρο, περίοδο, ο κ. Δημητριάδης συνεχίζει να δίνει τον δικό του αγώνα απέναντι στα διαχρονικά προβλήματα του Πόρου, αλλά και αυτά της καθημερινότητας. 
Το SM επικοινώνησε με τον κ. Δημητριάδη, θέτοντας τους ερωτήσεις για τα πιο καυτά θέματα που απασχολούν την κοινή γνώμη στον Πόρο και όπως θα διαπιστώσετε, ο Δήμαρχος Πόρου ήταν περιεκτικός δίχως να μασάει τα λόγια του.   
 
 

Τι αλλάζει τουριστικά με τα μονοπάτια του Πόρου;
Τα μονοπάτια με την σήμανσή τους και τις δράσεις προβολής, τα οποία παραδίδονται έως το τέλος του 2022, ανοίγουν έναν νέο ορίζοντα για τα τουριστικά καταλύματα του νησιού που θέλουν να στοχεύσουν στο συγκεκριμένο target group εκλεκτών επισκεπτών. Κυρίως όμως σηματοδοτούν το γεγονός ότι το νησί μας, έχοντας πετύχει αριθμητικό κορεσμό επισκεπτών την περίοδο αιχμής, επενδύει σε εναλλακτικές μορφές τουρισμού που προσελκύουν ποιοτικές κατηγορίες επισκεπτών και επεκτείνουν την περίοδο επισκεψιμότητας.

 

Πως θα είναι η πλαζ του Ασκελίου το καλοκαίρι; 
Η πλαζ Ασκελίου, μετά από 10 χρόνια μερικής αδράνειας, θα είναι ξανά από φέτος η «ναυαρχίδα» των τουριστικών παραλιών του νησιού. Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, έχοντας κόψει τον γόρδιο δεσμό των παλαιών αυθαίρετων κατασκευών τις οποίες κατεδάφισε πρόσφατα, προχωρά στην δημοπράτηση της παραλίας με ένα πλάτος αμμουδιάς που δεν έχουμε δει ποτέ ξανά. Πιστεύω ότι όλοι θα εκπλαγούν ευχάριστα από την εικόνα που θα αποκτήσει η πλαζ φέτος το καλοκαίρι.


Θα συνεχιστεί η πεζοδρόμηση και μετά την πανδημία;
Η συνέχιση της πεζοδρόμησης είναι ξεκάθαρο ότι αποτελεί αναγκαιότητα για το νησί μας και θα φροντίσουμε να συνεχιστεί πάση θυσία. Επιπλέον, θεωρώ ότι το ζήτημα αυτό αποτελεί τη νέα διαχωριστική γραμμή στην τοπική πολιτική σκηνή του νησιού.


Γιατί δεν έχει γιατρούς το Πολυδύναμο Ιατρείο;
Για τους ίδιους λόγους που στα Σχολεία μας υπάρχουν κενά εκπαιδευτικών, στο Πυροσβεστικό Κλιμάκιο δεν υπάρχουν αρκετοί επαγγελματίες πυροσβέστες κτλ. Δηλαδή, επειδή η Πολιτεία αντιμετωπίζει διαχρονικά τους κατοίκους των νησιών ως πολίτες  δεύτερης κατηγορίας και είναι ανίκανη να ασκήσει νησιωτική πολιτική. Και φυσικά επειδή οι βουλευτές που μας εκπροσωπούν δεν έχουν καταφέρει να λύσουν τα προβλήματα αυτά (αν υποθέσουμε ότι το προσπαθούν).


Πότε θα ξεκινήσουν τα έργα για το αποχετευτικό και τον βιολογικό; 
Είμαστε απολύτως έτοιμοι να τα δημοπρατήσουμε εδώ και έναν χρόνο, αλλά η ενεργειακή κρίση προκάλεσε ως γνωστόν εμπλοκή σε όλα τα δημόσια έργα. Έτσι, ο προϋπολογισμός του έργου (το οποίο, μετά την αστοχία 2 φορές των σαλαμοποιημένων έργων των προηγούμενων δεκαετιών, αυτή την φορά θα είναι ένα ενιαίο έργο) αυξήθηκε από τα 13 στα 16εκ€ και χρειάστηκε να υποβάλουμε αίτημα αναπροσαρμογής της εγκεκριμένης χρηματοδότησης στο Υπουργείο Εσωτερικών. Θέλω να πιστεύω ότι πολύ σύντομα θα έχουμε την έγκριση ώστε με την έναρξη του 2023 να προχωρήσουμε στην δημοπρασία.


Γιατί δεν έχουμε λεωφορείο για Ασκέλι και Νεώρειο; 
Επειδή λειτουργούν οι νόμοι της αγοράς και δεν υπάρχουν ενδιαφερόμενοι επιχειρηματίες να αναλάβουν τις γραμμές. Η γραμμή Ασκελίου κατάφερε να επιβιώσει για πολλά χρόνια παραβιάζοντας τους όρους λειτουργίας της, με συνέπεια να καταργηθεί η παραδοσιακή συγκοινωνία με βάρκα, να υπάρχει αθέμιτος ανταγωνισμός σε βάρος των ταξί και να προκύψει εμπλοκή στην έναρξη λειτουργίας της δημοτικής συγκοινωνίας της Σφαιρίας την περίοδο 2017-2019. Όταν το λεωφορείο Ασκελίου υποχρεώθηκε να λειτουργήσει σύμφωνα με το νόμο, αυτό κρίθηκε προφανώς ασύμφορο από τους ιδιοκτήτες του και έτσι σταμάτησαν τα δρομολόγιά του, όπως είχε συμβεί περίπου πριν 10 χρόνια και με το λεωφορείο του Νεωρίου. Ας μην γελιόμαστε όμως, το κυκλοφοριακό φορτίο του νησιού το καλοκαίρι δεν επιτρέπει την κίνηση μεγάλων λεωφορείων και είναι σαφές ότι οι λύσεις πρέπει να αναζητηθούν αλλού.


Μπορεί να καλυφθεί το κενό μεταφορών από τις βάρκες; 
Μιλάμε για ανάγκες που υπάρχουν μόνο το καλοκαίρι, οι οποίες φυσικά μπορούν να καλυφθούν από τις βάρκες και μάλιστα με ιδανικό τρόπο για ένα νησί που πρέπει να ποντάρει στην ανάδειξη της ταυτότητάς του. Αλλά και εδώ χρειάζεται να λειτουργήσουν οι νόμοι τη αγοράς. Μέχρι σήμερα μόνο τρεις λεμβούχοι ανταποκρίνονται στις δημόσιες προσκλήσεις του Δήμου να λάβουν επιδότηση (της τάξης των 10.000€ έκαστος) για την διενέργεια δρομολογίων 1,5 μήνα.


Θα αποκτήσει χώρους αναμονής επιβατών το νέο δυτικό λιμάνι; 
Το νέο δυτικό λιμάνι, ένα έργο που κατασκευάστηκε περίπου πριν 15 χρόνια, ήταν σε μεγάλο τμήμα του αυθαίρετο και δεν υπήρχε σε αυτό χάραξη αιγιαλού – παραλίας. Έτσι, δεν μπορούσε να αδειοδοτηθεί και να εκτελεστεί το έργο της κατασκευής του στεγάστρου. Μετά από αρκετά χρόνια σκληρής πάλης μας με την γραφειοκρατία, πλέον έχουν θεραπευτεί οι ελλείψεις αυτές και ξεκινάμε την διαδικασία δημοπράτησης.


Τι θα γίνει με το γήπεδο;
Το γήπεδο και οι γύρω του αθλητικές εγκαταστάσεις ανήκουν ως γνωστόν στο Πολεμικό Ναυτικό και αποτελούν τμήμα του στρατοπέδου. Ο Δήμος, για πρώτη φορά στην ιστορία, από το 2015 ζητάει να του παραχωρηθεί η χρήση των χώρων με Προγραμματική Σύμβαση, για να μπορεί να αναλάβει την ευθύνη αποκατάστασης και συντήρησής τους και την ευθύνη χρήσης τους από Συλλόγους και κατοίκους. Η προσπάθεια αυτή έχει κορυφωθεί και μέχρι τις αρχές του 2023 θα μπορώ να ανακοινώσω δημόσια ποια θα είναι η τελική απάντηση της  Πολιτείας. Αν η απάντηση είναι αρνητική, η Πολιτεία θα είναι υποχρεωμένη να μας εξασφαλίσει αλλού αθλητικές εγκαταστάσεις, π.χ. στα μπαζώματα του Αγ. Στεφάνου.

 


Σε τι επίπεδο είναι η πυρασφάλεια του Πόρου; 
Σε ό,τι αφορά την υποστήριξη από την Πολιτεία, είμαστε σχεδόν «γυμνοί». Ως γνωστόν, στον Πόρο δεν λειτουργεί Πυροσβεστικός Σταθμός, ενώ παρότι το 2020 ιδρύθηκαν 80 Εποχιακά Πυροσβεστικά Κλιμάκια σε περιοχές της χώρας με «αυξημένη επικινδυνότητα», ο Πόρος δεν συμπεριλήφθηκε σε αυτές (ενώ συμπεριλήφθηκε π.χ. η Τήνος). Σαν να μην έφτανε αυτό, η Πυροσβεστική αποφάσισε το 2020 να κόψει την μία από τις δύο περιπολίες του Π.Σ. Τροιζήνας που επιχειρούσαν στον Πόρο. Έτσι, η πυρασφάλεια του νησιού βασίζεται κατά κύριο λόγο στην λειτουργία του Εθελοντικού Πυροσβεστικού Κλιμακίου που ίδρυσε ο Δήμος το 2018, στο οποίο υπηρετούν μόνο 3 επαγγελματίες πυροσβέστες και 12 εθελοντές συμπολίτες μας. Μετά από έντονες διαμαρτυρίες μου πέρυσι, το Υπουργείο αντιμετώπισε το θέμα προσωρινά τοποθετώντας 5 επιπλέον πυροσβέστες μόνο για την αντιπυρική περίοδο του 2022. Συνεπώς, διεκδικούμε μόνιμη λύση με την ίδρυση Εποχιακού Πυροσβεστικού Κλιμακίου.


Τι κάνετε για την ύδρευση; 
Έχουμε ολοκληρώσει τα μεγαλύτερα έργα που έχουν γίνει ποτέ, τα οποία είναι η τοποθέτηση συστημάτων τηλεμετρίας στα δίκτυα διανομής και καταμέτρησης και η αντικατάσταση του αγωγού μεταφοράς νερού από τον κάμπο. Επίσης, έχουμε ετήσιες εργολαβίες για την λειτουργία του απονιτροποιητή και για την αποκατάσταση βλαβών και αναζητούμε χρηματοδότηση για το κρίσιμο έργο της αφαλάτωσης και για τα δίκτυα στο Λεμονοδάσος και στο Καραπολίτι. Όπως ανέφερα και προηγουμένως, όταν κάνεις τέτοιες ριζικές αλλαγές, εμφανίζεται το φαινόμενο της «Λερναίας Ύδρας». Αλλά το αντιμετωπίζουμε!

 

Θα γεμίσει ο Πόρος ιχθυοτροφεία; 
Ελπίζω πως όχι. Αλλά δεν είναι κάτι το οποίο θα μάς το χαρίσουν. Χρειάζεται αγώνας και πολιτική πίεση. Αν η πίεση είναι εκείνη που μπορεί να ασκήσει μια κοινωνία 3.500 γενναίων κατοίκων, τότε πιστεύω ότι η Κυβέρνηση θα αναγκαστεί να ανακαλέσει τον σχεδιασμό της. Αυτό πρέπει να γίνει όμως πριν τις εκλογές. Από εμάς εξαρτάται.

 

Διαβάστε επίσης

Πόρος: Με λαμπρότητα και λιακάδα εορτάστηκαν τα Θεοφάνεια στο λιμάνι (φωτογραφίες & βίντεο) ΠΟΡΟΣ

Με υπέροχο ανοιξιάτικο καιρό, πλήθος κόσμου παραβρέθηκε στους εορτασμούς των Θεοφανείων και στον αγιασμό των υδάτων στο λιμάνι του Πόρου.   Η κατάδυση του Τιμίου Σταυρού έγινε από ...

Μονοπάτια Πόρου: Ένα σπουδαίο έργο εναλλακτικού τουρισμού απέκτησε σάρκα και οστά ΠΟΡΟΣ

Αθόρυβα και σταθερά, ένα σημαντικό έργο για την τουριστική ανάπτυξη του Πόρου, πραγματοποιείται από τα μέσα του φθινοπώρου, και ίσως την ώρα που διαβάζετε αυτό το κείμενο, να έχει ...

Πόρος: Θεοφάνεια όπως πρέπει ξανά - Από παραδοσιακό καΐκι η κατάδυση του Τιμίου Σταυρού ΠΟΡΟΣ

Μετά από δύο εορτασμούς σε εγκλεισμό και περιορισμούς, λόγω πανδημίας, τα Θεοφάνεια θα εορταστούν με λαμπρότητα φέτος, στην κεντρική πλατεία Ηρώων. Με αίθριο καιρό, σύμφωνα με την ...

Πόρος: Έκπτωση 50% στα εισιτήρια των ταχυπλόων για τους κατοίκους του Πόρου, Τροιζηνίας, Μεθάνων, κάθε Τρίτη και Πέμπτη ΠΟΡΟΣ

Η εταιρία Attica Group (Hellenic Seaways), ανταποκρινόμενη σε σχετικό αίτημα του Δήμου Πόρου, ανακοίνωσε ότι κάθε Τρίτη όλο το 2023 (εκτός Μ. Τρίτης και Τρίτης Πάσχα), καθώς και κά...

ΕΛΣΤΑΤ: Τα τελικά αποτελέσματα της Απογραφής 2021 - Δείτε τον πληθυσμό στα νησιά του Αργοσαρωνικού  Αίγινα

Δημοσιεύθηκαν από την Ελληνική Στατιστική Αρχή τα τελικά απογραφικά στοιχεία του 2021.   Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, ο πληθυσμός ανά δήμο, των νησιών του Αργοσαρωνικού και της ...

Πόρος: Χρώματα, αρώματα και γεύσεις Χριστουγέννων στο γραφικό σοκάκι (φωτογραφίες)ΠΟΡΟΣ

Μπορεί να ματαιώθηκαν οι εορταστικές συναυλίες στα πλαίσια των εκδηλώσεων της "Γειτονιάς των Χριστουγέννων" στον Πόρο, ως ένδειξη πένθους για τον θάνατο του Δημάρχου Τροιζηνίας - Μ...