ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Γιάννης Δημητριάδης: “Στην σημερινή θητεία συνεχίζω μια προσπάθεια που έχει θεμέλια πέντε χρόνων”

Ποιο έμπειρος και με ισχυρότερη εντολή, ο Δήμαρχος Γιάννης Δημητριάδης διανύει ήδη τον έβδομο μήνα της δεύτερης θητείας του στο Δήμο Πόρου και μιλάει στο Saronic Magazine για τα έργα υποδομών στο νησί, την συνεργασία του με την Περιφέρεια και την Κυβέρνηση και τα σχέδια του για το μέλλον. 

 


Όταν ξεκίνησε να ασκεί διοίκηση στο Δήμο Πόρου ο κ. Δημητριάδης, κληρονόμησε σημαντικά προβλήματα στις υποδομές του νησιού και άδεια - από μελέτες - συρτάρια στο γραφείο του. Μέσα σε πέντε χρόνια, κατόρθωσε να βάλει τα πράγματα σε μια σειρά και να χαρτογραφήσει την πορεία προς το όραμα του για το νησί. 
Στις εκλογές του περασμένου Μαΐου, ο κ. Δημητριάδης κέρδισε ξανά την εμπιστοσύνη των δημοτών του, παρά το γεγονός του ότι βρέθηκε αντιμέτωπος με πολλούς τοπικούς και περιφερειακούς πολιτικούς παράγοντες. 
Σήμερα, ο Δήμαρχος Πόρου, ανοίγει τα χαρτιά του, για την πορεία των έργων και τις προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει, σε μια αποκλειστική συνέντευξη στο Saronic Magazine. 

 

 

 


Κύριε Δήμαρχε, εδώ και αρκετά χρόνια, ταλαιπωρείται το νησί από κυρίως δύο μεγάλα προβλήματα, για τα οποία έχουν ξεκινήσει και οι αντίστοιχες εργολαβίες. Πείτε μας σε ποιο σημείο βρίσκονται τα έργα της επισκευής του γκρεμισμένου λιμανιού και το μεγάλο έργο του βιολογικού καθαρισμού.

 


Το έργο του λιμανιού βρίσκεται στο τελικό στάδιο και ελπίζουμε να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το καλοκαίρι. Βέβαια, σύμφωνα με την σύμβασή του έπρεπε να είχε τελειώσει πριν το προηγούμενο καλοκαίρι. Ωστόσο η Περιφέρεια, ως αναθέτουσα και προϊσταμένη αρχή του έργου, επέδειξε απαράδεκτη ανοχή απέναντι στον εργολάβο, δίνοντάς του διαδοχικές παρατάσεις χωρίς επιβολή ποινικών ρητρών. Αντίστοιχη ανοχή υπήρχε και σε ό,τι αφορά την μέθοδο κατασκευής (χωρίς πλωτά μέσα), η οποία, κατά παράβαση της σύμβασης και της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, μετέφερε στην τοπική κοινωνία και στο περιβάλλον σημαντικό κόστος που εξοικονόμησε η εταιρία. Πρόκειται για πολύ σοβαρά ζητήματα για τα οποία έχω ενημερώσει αναλυτικά τον κ. Πατούλη και προηγουμένως την κ. Δούρου. 
Παρόμοια στάση επέδειξε ο ίδιος εργολάβος και στο έργο αποκατάστασης του δικτύου του βιολογικού καθαρισμού στο λιμάνι του Πόρου. Εκεί όμως αναθέτουσα και προϊσταμένη αρχή ήταν ο Δήμος, ο οποίος, παρά την εύνοια που και πάλι παρείχαν οι τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας στον εργολάβο, απέρριψε το αίτημα του τελευταίου για παράταση της προθεσμίας του έργου, με συνέπεια τελικά να διαλυθεί η σύμβαση. Συγκεκριμένα, λίγο πριν τις δημοτικές εκλογές και ενώ το έργο είχε εκτελεστεί μόνο σε ποσοστό 6%, αντί να έχει ολοκληρωθεί όπως προέβλεπε η σύμβαση, ο εργολάβος ζήτησε, με θετική εισήγηση της Περιφέρειας, παράταση ενός ακόμα έτους και συμπληρωματική σύμβαση, ενώ προφορικά μου είπαν ότι το έργο χρειάζεται τουλάχιστον δύο ακόμα χρόνια και άλλες 500.0000€. Φυσικά η «πρόταση» αυτή απορρίφθηκε. Οι πρακτικές αυτές δοκιμάστηκαν τα προηγούμενα 20 χρόνια με τα γνωστά αποτελέσματα και έχω διαμηνύσει κατηγορηματικά προς κάθε κατεύθυνση ότι δεν γίνονται ανεκτές πλέον από τον Δήμο μας.

 

 


Στην προηγούμενη θητεία όμως, κατορθώσατε να αναβαθμίσετε το Περιφερειακό Ιατρείο του Δήμου Πόρου σε Πολυδύναμο Περιφερειακό Ιατρείο. Δυστυχώς όμως, το Πολυδύναμο Ιατρείο δεν έχει στελεχωθεί ακόμη από ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό. Τι συμβαίνει;

 


Είναι ένα θέμα για το οποίο ως Δήμος έχουμε ελάχιστη επίσημη ενημέρωση, ωστόσο θέλω να τονίσω ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα του Ιατρείου δεν είναι υποστελέχωσή του αλλά ο τρόπος λειτουργίας του. Μέχρι σήμερα, και παρά την αναβάθμιση της δομής σε Πολυδύναμο, οι 1-2 ιατροί που υπηρετούν σε αυτό χρησιμοποιούνται για να κλείνουν κενά στις απογευματινές βάρδιες του Κ.Υ. Γαλατά, με αποτέλεσμα να δικαιούνται ισάριθμων αδειών και επομένως για κάθε τέτοια βάρδια να λείπουν μία άλλη μέρα από το Ιατρείο του Πόρου. Επιπλέον, ακόμα και όταν δεν συνδράμουν στο Κ.Υ. Γαλατά, δεν εκτελούν ποτέ απογευματινές βάρδιες ετοιμότητας (τηλεφωνική διαθεσιμότητα από το σπίτι τους) στο νησί του Πόρου. Ωστόσο, με την αναβάθμιση του Ιατρείου σε Πολυδύναμο πριν 3 περίπου χρόνια, οι αρμόδιοι του Υπουργείου Υγείας είχαν διαβεβαιώσει τον Δήμο ότι πλέον το Ιατρείο θα λειτουργεί αυτοτελώς σε σχέση με το Κ.Υ. Γαλατά και όσοι ιατροί υπηρετούν σε αυτό θα βρίσκονται όλο το 24ωρο σε βάρδια ετοιμότητας στον Πόρο. Πιθανότατα, δε, υπάρχει και σχετική νομική υποχρέωση. Ένα άλλο σοβαρό πρόβλημα είναι ότι, παρότι το Υπουργείο Υγείας δεν διαθέτει ασθενοφόρο στο νησί μας, οι ιατροί του Κ.Υ. και το Π.Π.Ι. Πόρου αρνούνται να συνδράμουν στα επείγοντα περιστατικά με το ασθενοφόρο του Δήμου. Αυτό, ειδικά τις βραδινές ώρες, έχει ως συνέπεια καθυστερήσεις άνω της μίας ώρας στην προσέγγιση των περιστατικών. Για όλα αυτά τα θέματα έχω απευθύνει πλήθος εγγράφων προς το Υπουργείο Υγείας, χωρίς να λάβω έστω και μία απάντηση. Έτσι, στις αρχές του 2019 απευθύνθηκα στον αρμόδιο Εισαγγελέα, ο οποίος διερευνά πλέον την τέλεση σοβαρών αξιόποινων πράξεων εκ μέρους των αρμοδίων και μάλιστα πρόσφατα κλήθηκα να δώσω κατάθεση. Θεωρώ ότι η συγκεκριμένη διαδικασία θα αποτελέσει την αρχή για την επίλυση των ανωτέρω προβλημάτων.


Το προηγούμενο καλοκαίρι, ο Πόρος αντιμετώπισε σοβαρό πρόβλημα στις μεταφορές. Το σημαντικότερο πρόβλημα, είχε να κάνει με τις παραδοσιακές λέμβους, με αποτέλεσμα να μην λειτουργήσει η σύνδεση της πόλης του Πόρου με το Νεώριο, καθώς και κάθε άλλου είδους θαλάσσια μεταφορά με τις λέμβους. Τι θα γίνει φέτος το καλοκαίρι;


Πέρυσι το καλοκαίρι αποκαλύφθηκαν από το Υπουργείο Ναυτιλίας και το Λιμεναρχείο σοβαρά προβλήματα αναφορικά με τη νομιμότητα του τρόπου που δραστηριοποιούνται οι λέμβοι του Πόρου. Ειδικότερα, για τις διαφόρων τύπων θαλάσσιες μεταφορές στην χώρα μας, ο νόμος προβλέπει αντίστοιχες κατηγορίες, αλλά οι δικές μας λέμβοι δεν ταιριάζουν απόλυτα σε καμία. Δεν είναι ούτε ακριβώς λάντζες, ούτε δρομολογιακά πλοία, ούτε τουριστικά, αλλά έχουν συνδυαστικά χαρακτηριστικά που είναι αναγκαία για την εξυπηρέτηση των τοπικών αναγκών. Το πρόβλημα αυτό βρισκόταν επί δεκαετίες κρυμμένο κάτω από το χαλί και από τη στιγμή που βγήκε στην επιφάνεια θα πρέπει να λυθεί. Οι ίδιοι οι λεμβούχοι το παλεύουν από την μεριά τους με τον τρόπο που έχουν επιλέξει, χωρίς επιτυχία μέχρι σήμερα. Φυσικά το πρόβλημα δεν είναι μόνο δικό τους, αλλά είναι κυρίως των πολιτών, και έτσι, ως Δήμαρχος, κάνω και εγώ τις ενέργειες που θεωρώ σωστές για την αντιμετώπιση του ζητήματος. Οι ενέργειες αυτές, σε συνδυασμό με τις ενέργειες του Λιμενάρχη Πόρου, θέλω να πιστεύω ότι θα δώσουν σύντομα λύση στο πρόβλημα και με την έναρξη της νέας τουριστικής περιόδου οι λέμβοι θα μπορούν νόμιμα να δραστηριοποιούνται και ως τουριστικά σκάφη.

 


Κατά την πρώτη σας θητεία, προχωρήσατε στον σχεδιασμό νέων έργων, ξεκινώντας τις διαδικασίες με τον σχεδιασμό αντίστοιχων μελετών. Ποια είναι η εκτίμηση σας για αυτό τον σχεδιασμό, για την θητεία που διανύετε;


Όσοι δεν ασχολούνται ενεργά με την δημόσια διοίκηση δεν μπορούν να διανοηθούν την πολυπλοκότητα της γραφειοκρατίας και τις καθυστερήσεις που προκαλεί στον σχεδιασμό και υλοποίηση μικρών και μεγάλων έργων. Οι ελάχιστοι χρόνοι που απαιτούνται για μια πλήρη τέτοια διαδικασία για ένα βατό έργο δεν μπορεί να είναι μικρότεροι από 3-4 χρόνια. Αν προσθέσει κανείς τον φόρτο εργασίας και τις ελλείψεις προσωπικού ενός μικρού Δήμου, τις διαδικασίες αδειοδότησης που σχετίζονται με τα ειδικά καθεστώτα προστασίας που ισχύουν για τον Πόρο (παραδοσιακός οικισμός, ιστορικός τόπος/μνημείο, τοπίο ιδιαίτερου φυσικού κάλους, δάσος, αιγιαλός-παραλία κτλ), καθώς και τον ρουσφετολογικό τρόπο με τον οποίο δυστυχώς λειτουργούν οι κεντρικές Υπηρεσίες έναντι των Δήμων, ευνοώντας του μεγάλους Δήμους σε βάρος των μικρών, τότε οι χρόνοι αυτοί διπλασιάζονται. Έτσι, ο σχεδιασμός και τα βήματα που -από μηδενική βάση- κάναμε μέχρι το 2019 βρίσκονται σήμερα σε φάση έναρξης της υλοποίησής τους. Παράλληλα, σχεδιάζουμε τα μεγάλα έργα της επόμενης περιόδου με στόχο σε βάθος πενταετίας να βρεθούν και εκείνα σε φάση υλοποίησης. Όπως είναι γνωστό, η πλειοψηφία των έργων αυτών αφορά σε προβληματικές υποδομές κυρίως ύδρευσης και αποχέτευσης που τα προηγούμενα χρόνια κατασκευάστηκαν με κακοτεχνίες και ελλείψεις, καθώς και σε αναπλάσεις δημοτικών χώρων και κτηρίων.

 


Η δεύτερη σας θητεία, συνοδεύεται από αλλαγή στη διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής και στην Κυβέρνηση. Ποιες είναι οι μέχρι σήμερα εντυπώσεις σας από αυτές τις αλλαγές και πως θα χαρακτηρίζατε την συνεργασία σας;


Οι εντυπώσεις είναι θετικές, αφού σε επίπεδο επικοινωνίας είμαι πολύ περισσότερο ικανοποιημένος σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο. Από την άλλη, είναι ακόμα πάρα πολύ νωρίς για να μπορούν να φανούν αποτελέσματα από τη συνεργασία αυτή. Ελπίζω ότι η πρωτοφανής πολιτική κυριαρχία που εξασφάλισε το 2019 ο Κυριάκος Μητσοτάκης και η ΝΔ ως κυβερνόν κόμμα, θα αποτελέσει βάση για γενναίες αποφάσεις και μεταρρυθμίσεις, οι οποίες θα προκαλέσουν και αντίστοιχα οφέλη στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Ως άνθρωπος χωρίς κομματικές εξαρτήσεις είχα την αντίστοιχη ελπίδα και το 2015, αλλά η προσπάθειά του Δήμου μας για συνεργασία με την κεντρική Διοίκηση και την Περιφέρεια είχε κατά κύριο λόγο απογοητευτική ανταπόκριση. 

 

 


Από την εμπειρία που έχετε αποκομίσει, τι έχει αλλάξει στον τρόπο που αντιλαμβάνεστε τη διοίκηση του δήμου, και ποιες διαφορές εντοπίζετε από την πρώτη σας θητεία; 

 


Σίγουρα η εμπειρία αποτελεί πολύ σημαντικό εργαλείο και κανείς δεν γεννιέται με αυτήν. Πλέον, έχω καλύτερη αίσθηση του πολιτικού χρόνου, έχω γνωρίσει πλήρως τους ανθρώπους με τους οποίους συνεργάζομαι, έχω χαρτογραφήσει τις ανάγκες που πρέπει να καλύψω στον Δήμο και έχω βρει κατάλληλους εξωτερικούς συνεργάτες. Στην σημερινή θητεία συνεχίζω μια προσπάθεια που έχει θεμέλια πέντε χρόνων, ενώ στην προηγούμενη ξεκινήσαμε από το μηδέν έχοντας παραλάβει έναν εγκαταλελειμμένο Δήμο. Τέλος, είναι αναπόφευκτο ότι τα χρόνια που πέρασαν απέκτησα πάρα πολλές γνώσεις αναφορικά με τη νομοθεσία και τον τρόπο λειτουργίας της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και γενικότερα της Δημόσιας Διοίκησης, γεγονός που πλέον διευκολύνει πολύ την δουλειά μου.

 

Διαβάστε επίσης

Αφιέρωμα: Πώς η επένδυση στο Ελληνικό θα απογειώσει τον ΑργοσαρωνικόΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Η εμβληματική πλέον επένδυση της Lamda Development στην περιοχή του πρώην αεροδρομίου θα αποτελέσει τη ναυαρχίδα για την αναβάθμιση όλης της νότιας ζώνης της Αττικής, φρεσκάροντας ...

Ο Δήμος Πόρου στο πλευρό των εργαζομένων των ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠ-ΜΕΑ των ΔήμωνΠΟΡΟΣ

Με ομόφωνη απόφασή του το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Πόρου συμμετέχει έμπρακτα στον κοινό αγώνα αυτοδιοικητικών και εργαζομένων διεκδικώντας από την Κυβέρνηση τη μονιμοποίηση του...

Γ.Ε. Πόρου Τροιζηνίας: Διακρίσεις και ατομικά ρεκόρ για Λαζάρου και ΚουβαράΠΟΡΟΣ

Εξαιρετική εμφάνιση πραγματοποίησαν οι αθλήτριες Παναγιώτα Λαζαρου και Νιόβη Κουβαρά,της Γυμναστικής Ένωσης Πόρου Τροιζηνίας, στους Αγώνες Κλειστού Στίβου, που έγιναν στο στάδιο "Ε...