Ερμιονίδα: To Kαλοκαίρι των δύο εβδομάδων!

Η αλήθεια για την τουριστική κίνηση το 2013 όπως την περιγράφουν επαγγελματίες και ξενοδόχοι στο Πόρτο Χέλι. Σύγχυση και προβληματισμό έχει προκαλέσει ο απολογισμός της φετινής τουριστικής κίνησης στο Πόρτο Χέλι, χωρίς να λείπει όμως και η έντονη αυτοκριτική. Μια πρώτη ανάγνωση των εντυπώσεων των ξενοδόχων και επαγγελματιών της ευρύτερης περιοχής του Πόρτο Χελίου, φανερώνει ότι κατ΄αρχήν οι επαγγελματίες δεν συμμερίζονται τον γενικότερο ενθουσιασμό για την «μεγαλειώδη» αύξηση της τουριστικής κίνησης, όπως περιγράφεται από την κυβέρνηση και τα δημοσιευμένα στατιστικά στοιχεία στον τύπο. Όμως μέσα στη γενικότερη δυσαρέσκεια, ξεχωρίζουν αυτοί, που φαίνεται πρώτα να εντοπίζουν το πρόβλημα στον εαυτό τους και παίρνουν πρωτοβουλίες για να βελτιώσουν τα προϊόντα τους ή τις υπηρεσίες που προσφέρουν. Ποιο συγκεκριμένα να τι προκύπτει ανά τομείς ενδιαφέροντος από τις απόψεις που εκφράζουν οι ίδιοι οι επαγγελματίες. Ξενοδοχεία Ο Δημήτρης Καραμπακάλης, μάνατζερ του ξενοδοχείου Hapimag στον Άγιο Αιμιλιανό, παραδέχεται μια σχετικά μικρή αύξηση στις κρατήσεις της τάξης του 5-10% έναντι της περασμένης χρονιάς. «Όμως, σημειώνει, ότι είμαστε κατά 55% κάτω από τις κρατήσεις που είχαμε πριν από δέκα χρόνια. Οπότε φανταστείτε για τι νούμερα μιλάμε σήμερα». Σε αυτά τα νούμερα θα πρέπει να προστεθεί το γεγονός ότι τα τελευταία 40 χρόνια η περιοχή του Πόρτο Χελίου είχε επιλεγεί σαν κορυφαίος τουριστικός προορισμός με δυναμικότητα σχεδόν 45 ξενοδοχειακών μονάδων. Από αυτά σήμερα λειτουργούν 4-5 και άλλα 3-4 υπολειτουργούν, τονίζουν τουριστικοί παράγοντες. Αυτή την επιλογή όμως δεν την ακολούθησε και δεν την υπηρέτησε η τοπική κοινωνία και οι αρχές, με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν ούτε υποδομές για τέτοια δυναμικότητα (δρόμοι, καθαριότητα, υγεία), αλλά ούτε και ποιότητα στις παρεχόμενες υπηρεσίες. Στα συσσωρευμένα αυτά λάθη του παρελθόντος, αν προστεθεί και η τωρινή κρίση το αποτέλεσμα είναι τραγικά καταστροφικό για τον τουρισμό της περιοχής. Ο κ. Καραμπακάλης συμπληρώνει: «Η περσινή δυσφήμηση της Ελλάδας έφτασε να κάνει τους Γερμανούς πελάτες να με ρωτάνε αν λειτουργούν τα ΑΤΜ των τραπεζών, αν υπάρχουν τρόφιμα ή αν αποτελούν σαν Γερμανοί στόχο για τους Έλληνες πολίτες. Μια απίστευτα δραματική κατάσταση, που όμως φέτος φαίνεται να άλλαξε». Αγορά Ο Κωστής Μπίσιας, ιδοκτήτης του τοπικού σούπερ-μάρκετ «Αστέρας», διαπιστώνει και αυτός μια μικρή βελτίωση στην κίνηση της πελατείας του, αλλά διαπιστώνει σαν εξαιρετικά σημαντικό στοιχείο την μείωση της αγοραστικής δύναμης των πελατών του. «Οι πελάτες περιορίζονται στα απαραίτητα και δεν επιλέγουν πλέον να αγοράσουν π.χ. ένα καλό κρασί. Λάθη και στο χειρισμό και τοπικών εκδηλώσεων, βρίσκει ο κ. Μπίσιας, που θεωρητικά έχουν στόχο να τονώσουν την αγορά.«Δεν είναι δυνατόν να οργανώνουν έξω από τη πόρτα μας έκθεση τοπικών τροφίμων και ποτών και να πουλούν στους πάγκους μάλιστα προϊόντα, που κι εγώ προσφέρω στη πελατεία μου και μάλιστα στην κορυφή της τουριστικής σαιζόν. Αυτό μας σκότωσε». Την ίδια ακριβώς δυσαρέσκεια για το ίδιο θέμα εκφράζει και η Ελένη Δέδε ιδιοκτήτρια πρακτορείου εφημερίδων και καταστήματος δώρων και προσθέτει: «Θα πρέπει να καταλάβετε ότι η κίνηση σε περιοδικά και εφημερίδες έχει μειωθεί περίπου 75%. Δεν πουλιούνται πλέον ακριβά προϊόντα, παρά μικροπράγματα και αυτά όλα που γίνονται περιορίζονται στην περίοδο του δεκαπενταύγουστου. Δηλαδή η σαιζόν έχει συρρικνωθεί στο διάστημα των δύο εβδομάδων». «Δυστυχώς, λέει η κ. Δέδε, χάσαμε τον ξένο τουρίστα λόγω κακών προσφερομένων υπηρεσιών». Ο Νίκος Δρούγκας, επιχειρηματίας της ομώνυμης σειράς φούρνων και ζαχαροπλαστείων, όμως φαίνεται να είναι ευχαριστημένος από την κίνηση της πελατείας και αυτό το αποδίδει στην βελτίωση των δραστηριοτήτων του αλλά και των προϊόντων του. ‘Όμως και αυτός σημειώνει ότι: «Ο Ιούλιος ήταν σαν ένας καλός παλιός Μάΐος! Τόσο πίσω… Μετά η δουλειά πήρε μπρος. Το 80% της πελατείας μου, λέει ο κ. Δρούγκας είναι οι κάτοικοι παραθεριστές. Όμως οι ξένοι πελάτες, ανεβάζουν την κίνηση και είδα και νέους ξένους πελάτες από καινούργιες μονάδες, όπως είναι το «Αmanzoe» υψηλού εισοδηματικού επιπέδου ή παρόμοιους από μεγάλα γιότ. Καφέ-Εστιατόρια Η κ. Κική Φωστίνη, ιδοκτήτρια του «Cafe To Go» βάζει το μαχαίρι πιο βαθιά στο κόκκαλο και θεωρεί ότι η κίνηση στο Πόρτο Χέλι είναι υποτονική εδώ και δεκαετίες! Διαπιστώνει πτώση της πελατείας ακόμα και από την περσινή σαιζόν, ενώ η ευφορία του Αυγούστου σταμάτησε απότομα μετά ακριβώς από τις 15 Αυγούστου. Στέκι ακόμα και διασημοτήτων το Cafe της Κας Κικής λειτουργεί ασταμάτητα όλο το χρόνο και είναι σημείο συνάντησης για ντόπιους και επισκέπτες. «Όμως, λέει, φέτος είδα πολλούς από τους μόνιμους παραθεριστές να μην έρχονται, τα σπίτια τους κλειστά ή να ανοίγουν για λίγες μέρες». Και εκείνη ανήκει σε αυτούς που βλέπουν σοβαρότατες ελλείψεις σε υποδομές, όπως είναι το νερό, τα σκουπίδια, η καθαριότητα και οι παροχές υγείας για ντόπιους και παραθεριστές. «Πρέπει να υποκαθιστούμε τις Δημοτικές Αρχές τις οποίες πληρώνουμε. Φανταστείτε, μας είπε, ότι μαζευτήκαμε οι μαγαζάτορες και προσλάβαμε οδοκαθαριστή δικό μας για σωθεί η κατάσταση». Η Κα Κατερίνα Γιαννακοπούλου, ιδιοκτήτρια του καφέ και εστιατορίου «Όστρια», έχει μια διαφορετική και περισσότερο αισιόδοξη άποψη για την κίνηση και την ποιότητα της πελατείας της.«Εγώ βλέπω μια καλλίτερη διάθεση στον κόσμο και βελτίωση στις σχέσεις με τους πελάτες μου». Από την άλλη πλευρά πιστεύει ότι ο κάθε επιχειρηματίας πρέπει να προσέξει περισσότερο τη δουλειά του και ότι η κρίση θα βοηθήσει πολλούς να ρίξουν την «αλαζονεία» τους, βελτιώνοντας υπηρεσίες και προϊόντα. Η Κα Γιαννακοπούλου «σερβίρει» λόγω θέσης –δίπλα στη θάλασσα- πολλούς πελάτες που προέρχονται από κότερα και αυτοί είναι οι περισσότεροι Ευρωπαίοι. «Δεν είδα όμως καμία έκρηξη αφίξεων, χωρίς όμως να είμαι και απογοητευμένη», συμπληρώνει. Μεταφορές Ο Μιχάλης Μοροχαρτζής είναι ιδιοκτήτης ταξί στο Πόρτο Χέλι με μεγάλη προϋπηρεσία στον τουριστικό τομέα. «Εγώ από την πλευρά μου θα σας πω ότι η κίνηση φέτος περιορίστηκε στους μικρομεσαίους παραθεριστές που πάνε στα σπίτια τους και στους τουρίστες του Σαββατοκύριακου. Δεν υπάρχει τίποτα άλλο και οι ξένοι.., ελάχιστοι. Θα σας έλεγα σύνολο 40-50% κάτω η κίνηση». Ο κ. Μιχάλης από τη θέση του οδηγού έρχεται σε άμεση επαφή τους τουρίστες και μάλιστα έχει χρόνο να μιλήσει μαζί τους…«Να σας πω λοιπόν τι βλέπουν οι ξένοι… Οι δρόμοι είναι στο κακό τους χάλι τόσο γύρω στο Πόρτο Χέλι, όσο και πιο έξω. Στη διαδρομή Επίδαυρος-Πόρτο-Χέλι τι να σας πω… Τους ακούω να βογγάνε όταν βλέπουν δρόμους χωρίς διαγράμμιση, μπαριέρες ασφαλείας και το γκρεμό από κάτω τους».« Να συνεχίσω;»,...λέει ο κ.Μιχάλης. «Βλέπουν τα βουνά από τα σκουπίδια και δεν καταλαβαίνουν το «γιατί», τα μεγάλα κότερα στο Πόρτο Χέλι που δεν υπάρχει τρόπος να δέσουν στο λιμάνι, ενώ αν τύχει κάτι το κέντρο υγείας έχει πέντε ασθενοφόρα και δεν έχει οδηγούς. Τι θέλετε να σας πω; Θα ξανάρθει αυτός ο άνθρωπος; του Γιάννη Μητσόπουλου

Διαβάστε επίσης

Αρχοντική λαμπερή και φιλόξενη η Ερμιόνη, στο πανηγυρικό τριήμερο της 3ης Γιορτής ΡοδιούΕρμιονίδα

Με την γραφική και πανέμορφη Ερμιόνη πάντα καθαρή αρχοντική και φιλόξενη ντυμένη στα γιορτινά της, με έναν ηλιόλουστο ζεστό καιρό σύμμαχο και πολύμορφες εκδηλώσεις, με πρωταγωνιστή...

3η «Γιορτή Ροδιού» στην ΕρμιόνηΕρμιονίδα

Εκατοντάδες επισκέπτες δέχτηκε η Ερμιόνη για την «Γιορτή Ροδιού» που αποτελεί πλέον θεσμό και θεωρείται μία από τις πιο επιτυχημένες γιορτές της περιοχής. Παιδιά της περιοχής ντυμέ...

Εφτασε στην Ερμιόνη το «Νεράϊδα»Ερμιονίδα

Στον δεύτερο σταθμό του ταξιδιού της επιστροφής, στο λιμάνι της Ερμιόνης βρίσκεται από το πρωϊ της Τρίτης το πλοίο Νεράιδα του καπετάν Γιάννη Λάτση, προερχόμενο από τις Σπέτσες. Εξ...