Στο πιάνο...ο παπα-Λευτέρης!
Ένας νέος κληρικός ξεκλέβει χρόνο από τα ιερατικά του καθήκοντα για τις νότες.
Η μουσική, η υψίστη των Τεχνών, είναι αλληλένδετη με το ιερατικό λειτούργημα
Ο ήχος ξεχύνεται από το πιάνο, ενώνεται με τη μυρωδιά των γιασεμιών και μαζί παρασύρουν το κοινό σε ένα μελωδικό ταξίδι. Ο πιανίστας, ένας νέος με ευγενική μορφή, καθηλώνει τον κόσμο με τα αριστουργήματα του Σοπέν και του Ντεμπισί, τους αγαπημένους του συνθέτες, απολαμβάνοντας και ο ίδιος τη μαγευτική ατμόσφαιρα.
Όλα αυτά συμβαίνουν στον κήπο του Λαογραφικού Μουσείου της Αίγινας, όπου διοργανώνονται συχνά ανάλογες εκδηλώσεις. Η ιδιαιτερότητα της συγκεκριμένης όμως έγκειται στο γεγονός ότι πιανίστας είναι ο παπα-Λευτέρης. Ο εφημέριος του ιερού ναού της Ζωοδόχου Πηγής του Αγκιστρίου π. Λευτέρης Κουμασίδης, ο μοναδικός παπάς του νησιού. Ένας νέος κληρικός, ο οποίος ξεκλέβει χρόνο από τα ιερατικά του καθήκοντα για να μελετήσει πιάνο.
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αίγινα, όπου, μαθητής του λυκείου, ξεκίνησε μαθήματα πιάνου στο Ωδείο «Αφαία» με καθηγητή τον Κυριάκο Συκιώτη. Στη συνέχεια, πήγε στο «Απολλώνειο» Ωδείο και, με καθηγήτρια τη Χριστίνα Μύστακα-Δέλλιου, έφτασε στο πτυχίο. Η ηρεμία του Αγκιστρίου, όπου ασκεί καθήκοντα εφημέριου την τελευταία 8ετία, συνέβαλε προφανώς στη μεγάλη κατάκτηση: «Άριστα» και τιμητικός έπαινος για τον επιμελή και ταλαντούχο μουσικό και θεολόγο, που οι Αιγινήτες γνωρίζουν από μικρό παιδάκι.
Ο παπα-Λευτέρης –ή απλά Λευτέρης για τους φίλους του, παρά το ράσο– είναι παιδί πολυμελούς οικογένειας, έχει τέσσερα αδέλφια και ζει μεταξύ Αίγινας και Αγκιστρίου. Χειροτονήθηκε διάκος πριν από 9 χρόνια από τον μητροπολίτη Ύδρας, Σπετσών και Αιγίνης κ. Εφραίμ, στην Παναγίτσα της Αίγινας, σε μια ατμόσφαιρα γεμάτη συγκίνηση. Ο αγαπητός σε όλους Λευτέρης είχε φτάσει τον στόχο του. Έναν χρόνο αργότερα τοποθετήθηκε στο Αγκίστρι ως εφημέριος, όπου και παραμένει.
«Η μουσική είναι αλληλένδετη με το ιερατικό λειτούργημα. Είναι η υψίστη των Τεχνών» λέει στο SM ο παπα-Λευτέρης, ο οποίος, εκτός των συναυλιών που δίνει για φιλανθρωπικούς σκοπούς, στηρίζει με το πιάνο του χορωδίες, ενώ παράλληλα μελετάει παρτιτούρες.