ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Παναγία Τηνου: Το «επεισοδιακό ταξίδι» για το νεκροταφείο πλοίων

  Πριν ένα χρόνο – στα μέσα Απριλίου 2015 - την διαδικασία παροχής της προβλεπόμενης προστασίας των 42 μελών του πληρώματος του πλοίου «Παναγία Τήνου» (πρώην Άγιος Γεώργιος) της «Ventouris Sea Lines» κίνησε το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου με σχετική απόφαση - που αναρτήθηκε στη Διαύγεια - και φέρει την υπογραφή του υπουργού Ναυτιλίας κ.Θεόδωρου Δρίτσα. Το πλοίο ήταν και τότε δεμένο στο λιμάνι του Πειραιά με τους ναυτικούς να έχουν τοποθετήσει στον καταπέλτη μια πινακίδα που γράφει «Πεινάμε! 8 μήνες απλήρωτοι!». Το ΝΑΤ είχε καταβάλλει για το λόγο αυτό, από το ειδικό «Κεφάλαιο Ασθένειας και Ανεργίας» έναντι των καθυστερημένων βασικών μισθών και επιδομάτων, αποδοχές μέχρι ενός τριμήνου στους 42 ναυτικούς του πλοίου, όπως αυτές καθορίζονται από τις οικίες συλλογικές συμβάσεις Σύμφωνα με πληροφορίες αρκετό καιρό πριν, μετ΄εμποδίων λόγω επίσχεσης εργασίας του πληρώματος που ζητούσε την καταβολή δεδουλευμένων, εκτελούσε δρομολόγια για Κύθηρα – Αντικύθηρα – Κίσσαμο ενώ είχε ζητηθεί να προχωρήσει η διαδικασία του πλειστηριασμού για να αποκτηθούν χρήματα για τις οφειλές. Στη συνέχεια ήρθε η απόφαση του υπουργού και με το πλήρωμα να έχει πάρει κάποια χρήματα ωστόσο στη συνέχεια έγινε αποπληρωμή των οφειλομένων. Έκτοτε το πλοίο κατασχέθηκε από το ΝΑΤ το οποίο είχε και την ευθύνη για την κατάστασή του και όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες πριν από περίπου 15 ημέρες είχε ζητήσει να δοθεί άδεια για να μετακινηθεί στο «νεκροταφείο» πλοίων στη θαλάσσια περιοχή της Ελευσίνας ωστόσο για να γίνει αυτή η διαδικασία χρειαζόταν δικαστική απόφαση. Έτσι και σε συνδυασμό με την συνεχιζόμενη απεργία των δικηγόρων δεν εκδόθηκε έγκαιρα η απόφαση και έτσι το πλοίο παρέμεινε δεμένο στο λιμάνι του Πειραιά θυμίζοντας σε όσους το έβλεπαν τα ταξίδια που έκαναν παλιά μαζί του. Eπιπλέον ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς επρόκειτο να θέσει στο Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας τη διενέργεια ανοιχτού πλειοδοτικού διαγωνισμού για την εκποίηση πώληση και απομάκρυνση του συγκεκριμένου πλοίου από το λιμάνι του Πειραιά που βρίσκεται στην περιοχή αρμοδιότητας του ΟΛΠ.Το πλοίο φυλάσσονταν  επί 24ωρου βάσεως. Ως έτος κατασκευής αναφέρεται το 1972 και έχει αλλάξει πολλά ονόματα στη μακρόχρονη ιστορία του με τελευταίο το «Άγιος Γεώργιος». Την Τρίτη σε συναγερμό τέθηκαν οι Αρχές στο λιμάνι του Πειραιά  στις 11 το πρωί της Τρίτης μετά την πληροφορία ότι στο παροπλισμένο επιβατηγό – οχηματαγωγό πλοίο «Παναγία Τήνου» παρατηρείται εισροή υδάτων και έχει παρουσιάσει κλίση τουλάχιστον 40 μοιρών προς τα δεξιά. Άμεσα στο σημείο έσπευσαν ρυμουλκά, η θαλάσσια περιοχή «απομονώθηκε» με προστατευτικό φράγμα για τον κίνδυνο ρύπανσης. Λίγο αργότερα το πλοίο σταθεροποιήθηκε και τότε δόθηκε έγκριση δύτες να ελέγξουν το καράβι για ρήγματα και να εντοπίσουν τα σημεία από τα οποία έγινε η εισροή των υδάτων με στόχο την αποκατάσταση των ζημιών και την απάντληση των υδάτων. Το «Παναγία Τήνου» ήταν δεμένο στην πύλη Ε4, δίπλα από τα πλοία που «δένουν» στην πύλη Ε3  και εκτελούν καθημερινά δρομολόγια για Κρήτη. Μετά το περιστατικό αυτό θα εξεταστεί, για λόγους ασφαλείας, εάν θα γίνει επανακαθορισμός των θέσεων των πλοίων που θα συνδέουν τον Πειραιά με την Κρήτη. Τα ναυτεργατικά σωματεία καταγγέλουν Σε ανακοίνωσή τους τα ναυτεργατικά σωματεία «Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού», «Πανελλήνια Ένωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής Ε.Ν», «Πανελλήνια Επαγγελματική Ένωση Μαγείρων Ε.Ν.», «Πανελλήνια Ένωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών – Ναυαγοσωστικών» και «Πανελλήνια Ένωση Συνταξιούχων ΝΑΤ» σημειώνουν ότι «βουλιάζει στο λιμάνι του Πειραιά το Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο «Παναγία Τήνου» Ν.Π 9913 το οποίο είναι κατασχεμένο από το ΝΑΤ από οφειλές λόγω καταβολής τρίμηνων αποδοχών στους εγκαταλελειμμένους ναυτεργάτες  από την ναυτιλιακή «Παναγία Οδηγήτρια Ν.Ε», σε Φ.Ε (φύλλα εκκαθάρισης) και ΚΑΕΟ (Κεφάλαιο Ασφάλισης Επιβατών Οχημάτων), με το ποσό των 2.175.206,21 ευρώ.» Προσθέτουν ότι: «Το ΝΑΤ σε σχετική επιστολή του στις 18 Απρίλη προς την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων του υπουργείου Ναυτιλίας, ανέφερε ότι από ενημέρωση του φύλακα του πλοίου έχει παρουσιαστεί επικίνδυνη κλίση του πλοίου προς τα δεξιά από εισροή νερών» και καταγγέλλουν ότι «το υπουργείο Nαυτιλίας και οι υπηρεσίες του δεν έκαναν καμία ενέργεια με βάση τα καταγγελλόμενα, αντίθετα με την σημερινή εξέλιξη της βύθισης του πλοίου προστίθενται χρέη στο ΝΑΤ σε βάρος των ασφαλισμένων του.» Ρεπορτάζ του Διονύση Βυθούλκα από το vima.gr

Διαβάστε επίσης

Ο ΟΛΠ έχασε τα ασφαλιστικά μέτρα εναντίον του δήμου Κερατσινίου-ΔραπετσώναςΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Το Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών απέρριψε την αίτηση ασφαλιστικών μέτρων του ΟΛΠ εναντίον του δήμου Κερατσινίου-Δραπετσώνας. Μετά από αμετάκλητες δικαστικές που υποχρεώνουν τον Οργ...

Εγκαινιάστηκε το νέο σχολικό συγκρότημα της Ραλλείου Σχολής ΠειραιάΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Σε θερμό κλίμα ικανοποίησης για την ολοκλήρωση του πολύπαθου και εμβληματικού έργου για τον Πειραιά πραγματοποιήθηκαν εχθές Πέμπτη 14 Απριλίου τα εγκαίνια του νέου σύγχρονου σχολικ...