«Ναυμαχία» στον Πειραιά για τον εφοδιασμό των πλοίων

Νέα τρικυμία στο λιμάνι του Πειραιά προκαλεί πρωτοβουλία της Cosco Shipping Lines (Greece), μιας από τις πολλές θυγατρικές του κινεζικού ομίλου στη χώρα μας, γύρω από θέματα εφοδιασμού πλοίων, με τον Πανελλήνιο Σύλλογο Εφοδιαστών Πλοίων και Εξαγωγέων (ΠΣΕΠΕ) να απαντά με εξώδικα.

Πιο συγκεκριμένα, η πέτρα του σκανδάλου είναι επιστολή προς την ΑΑΔΕ που υπογράφει ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΠ ΑΕ Άγγελος Καρακώστας, με την ιδιότητα του γενικού διευθυντή της Cosco Shipping Lines, στην οποία αρχικά επισημαίνει πως ένας σημαντικός τομέας που τα τελευταία χρόνια έχει παρουσιάσει κάμψη σε αντίθεση με άλλες εκφάνσεις του σχετικού εμπορίου είναι οι εφοδιασμοί πλοίων.

«Από το 2017 έχουμε περιγράψει το πρόβλημα που καθιστά τη χώρα μοναδική στην Ε.Ε. που χρησιμοποιεί αναχρονιστικές διαδικασίες χειρόγραφου χαρακτήρα και απλουστεύσεις που δεν σχετίζονται με τις προβλέψεις του Ενωσιακού Τελωνειακού Κώδικα και βέβαια χωρίς ηλεκτρονικοποίηση» σημειώνει. Ευκαιρίες ανάπτυξης

Στην επιστολή υπογραμμίζεται ακόμη πως «διαβλέποντας τις ευκαιρίες ανάπτυξης του εμποδίου που σχετίζεται με τον εφοδιασμό πλοίων και προκειμένου να αποτελέσουμε από τη θέση μας ως διαχειριστές της Ελεύθερης Ζώνης αρωγοί στην προσπάθεια που πρέπει να καταβληθεί άμεσα σύμφωνα με τα παραπάνω», απαριθμεί στη συνέχεια μια σειρά προϋποθέσεων οι οποίες «κατά την άποψη μας πρέπει να συντρέξουν προκειμένου να είναι εφικτή η καθιέρωση απλής, σύγχρονης και ασφαλούς διαδικασίας εφοδιασμού, χωρίς τήρηση αναχρονιστικών γραφειοκρατικών διαδικασιών, η οποία να συνάδει με τις κοινοτικές τελωνειακές διατάξεις, αφενός και αφετέρου να αξιοποιεί τα κοινοτικά τελωνειακά μηχανογραφικά συστήματα…».

 Έντονη αντίδραση

Οι παραπάνω αναφορές και άλλα σημεία της επιστολής προκάλε σαν την έντονη αντίδραση του Πανελληνίου Συλλόγου Εφοδιαστών Πλοίων και Εξαγωγέων (ΠΣΕΠΕ) ο οποίος απέστειλε εξώδικο στην Cosco Shipping Lines (Greece) AE με κοινοποίηση στον διοικητή της ΑΑΔΕ και στην πρεσβεία της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας.

 

Στο εξώδικό μεταξύ άλλων επισημαίνεται ότι η συγκεκριμένη εταιρεία δεν ασκεί δραστηριότητα τέτοιου είδους (σ.σ.: εφοδιασμού πλοίων) και δεν διαθέτει εμπειρία και ως εκ τούτου «δεν δύναται να εκφέρει γνώμη αναφορικά με το ζήτημα αυτό». Επίσης επισημαίνει ότι δεν μπορεί να υποκαθιστά το συλλογικό όργανο των εφοδιαστικών επιχειρήσεων και να λειτουργεί ως εκπρόσωπός τους.

Ο ΠΣΕΠΕ στη συνέχεια υπογραμμίζει ότι χάρη στις προσπάθειες του Συλλόγου έχει διαμορφωθεί ένα νομοθετικό πλαίσιο, το οποίο σαφώς χρήζει βελτιώσεων, πλην όμως σε γενικές γραμμές δεν δημιουργεί προβλήματα στη διεκπεραίωση των εφοδιασμών πλοίων. Πού εδράζεται λοιπόν η άποψή σας ότι υπάρχει κάμψη στον τομέα των εφοδιασμών πλοίων; Είναι γνωστό ότι παρ' όλες τις αντιξοότητες, ο κλάδος των εφοδιαστών παραμένει σε σταθερή πορεία. Αντίθετα, η εταιρεία σας αποκρύπτει ότι ο λόγος που δεν υπάρχει ανάκαμψη είναι η μη εφαρμογή των δασμοφορολογικών απαλλαγών σε πολλές περιπτώσεις και όχι οι εφαρμοζόμενες διαδικασίες».

 

Στη συνέχεια ο Σύλλογος εκτιμά ότι «η αποστολή της ως άνω επιστολής σας σχετικά με τον εφοδιασμό πλοίων, τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή, δεν είναι ούτε συμπτωματική ούτε τυχαία. Ασφαλώς, είναι καταρχήν απολύτως θετικό να επιθυμείτε να ασχοληθείτε ενεργά με το εν λόγω αντικείμενο, όμως θα πρέπει η δραστηριότητά σας αυτή να είναι σύμφωνη με τη νομοθεσία για τα συμβατικά κείμενα που έχει υπογράψει ο όμιλος Cosco με το Ελληνικό Δημόσιο. Υποβάλλουμε λοιπόν το εξής ρητορικό ερώτημα: Είναι άραγε ποτέ δυνατόν ο διαχειριστής λιμένα ή συνδεόμενες επιχειρήσεις με τον διαχειριστή λιμένα να εκτελούν έργο εφοδιαστή; Σε ποια χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης επιτρέπεται αυτό;». Ο εκσυγχρονισμός Συνεχίζει υπογραμμίζοντας ότι η Cosco Shipping με την πρωτοβουλία για τη «δήθεν ανάγκη αλλαγής και εκσυγχρονισμού της διαδικασίας εφοδιασμού πλοίων έχει μοναδικό στόχο να καταστεί αυτή ακόμη περισσότερη πολύπλοκη, χρονοβόρα και άρα ασύμφορη οικονομικά για τις περισσότερες μικρές επιχειρήσεις του κλάδου, ώστε να εφαρμοστεί στην πράξη το ρητό: το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό».

 

 O Σύλλογος στη συνέχεια απαριθμώντας μία σειρά διατάξεων του ισχύοντος νομικού πλαισίου που επιτρέπει «την ολοκλήρωση της εφοδιαστικής διαδικασίας με την απαιτούμενη ταχύτητα και φερεγγυότητα» καταλήγει υπογραμμίζοντας ότι «θα πολεμήσουμε λυσσαλέα κάθε προσπάθεια τροποποίησης της κείμενης νομοθεσίας, που σκοπό έχει τη στρέβλωση του ανταγωνισμού, κυρίως στο λιμάνι του Πειραιά στραγγαλίζοντας κυριολεκτικά τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις του κλάδου».

 

Με το εξώδικο ο ΠΣΕΠΕ ζητά ανάκληση της επιστολής από την Cosco Shipping και ορισμό από κοινού συνάντησης για τη συζήτηση των προτάσεών της. Τι απαντά η εταιρεία Στο εξώδικό των εφοδιαστών απάντησαν κύκλοι της Cosco Shipping, οι οποίοι σημείωσαν: «Η εταιρεία μας από πολλών ετών έχει υποβάλει εμπεριστατωμένες προτάσεις για τον εκσυγχρονισμό των διαδικασιών που συνδέονται με τη λειτουργία του λιμανιού του Πειραιά. Με αγώνα που δόθηκε έναντι δυνάμεων προστατευτισμού, καταφέραμε και καταστήσαμε τον Πειραιά ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια της Ευρώπης και το μεγαλύτερο της Μεσογείου.

ΕΝΤΥΠΗ ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Διαβάστε επίσης

Πέθανε από κορωνοϊό ο πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Πειραιά Ανδριανός Μιχάλαρος ΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Απεβίωσε σήμερα, Κυριακή 14 Φεβρουαρίου 2021 και ώρα 11:10, ο Πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Πειραιά Ανδριανός Μιχάλαρος, έπειτα από πολυήμερη μάχη με τον κορωνοϊό.  Ο Ανδρ...

Τι σηματοδοτούν οι εξελίξεις με το Καζίνο (Mohegan-ΓΕΚ) στο Ελληνικό – Τι θα φέρει το «Inspire Athens»ΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

  Ανοίγει ο δρόμος για την υλοποίηση του έργου του καζίνο ευρέως φάσματος δραστηριοτήτων στον Μητροπολιτικό Πόλο Ελληνικού -Αγίου Κοσμά αλλά και την υπογραφή της συμφωνίας μεταξύ τ...

Διέλυαν και πουλούσαν ως ανταλλακτικά τα κλεμμένα αυτοκίνηταΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

  Ακόμη μια σπείρα εξάρθρωσε η υποδιεύθυνση Ασφάλειας Πειραιά στην περιοχή του Αγίου Ιωάννη Ρέντη. Έχουν χάσει κυριολεκτικά τον… ύπνο τους οι σπείρες  κλοπής αυτοκινήτων  καθώς η  ...

Ανοίγει ο δρόμος για την αξιοποίηση της οινοποιίας ΗΒΗ στην Πειραιώς!ΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Με την έγκριση της τροποποίησης του ρυμοτομικού σχεδίου του Δήμου Πειραιά Εγκρίθηκε η τροποποίηση του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου του Δήμου Πειραιά, στο Νέο Φάληρο, για τον κα...

Πρόγραμμα χρηματοδότησης «ΝΕΑΡΧΟΣ»: Ξεκινά η εφαρμογή του νόμου για τη νησιωτικότητα!ΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Κορυφαίο εργαλείο για τη χρηματοδότηση κρίσιμων έργων και λειτουργιών στο νησιωτικό χώρο Στην άμεση εφαρμογή του προγράμματος «ΝΕΑΡΧΟΣ» που προβλέπει ο Ν.4770/21 περί Ολοκληρωμένης...

   Δωρεάν RAPID-TEST για τον κορωνοιό στον προαύλιο χώρο του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά από κλιμάκιο του ΕΟΔΥΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Δωρεάν Rapid-Test ανίχνευσης του κορωνοϊού θα διενεργηθούν στους πολίτες  από κλιμάκιο του ΕΟΔΥ τη Δευτέρα 15/2/2021 και την Τρίτη 16/2/2021, από τις   10:00 έως τις 15:00 ,   στον...

Δημοσκόπηση: Κατσαφάδος και Μανωλάκος πρώτοι στην Α Πειραιά- Ποιοι προηγούνται στην Β ΠειραιάΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Δημοσκόπηση  στην Α και Β Πειραιά για τη Νέα Δημοκρατία: Υψηλό προβάδισμα 17,3% υπέρ της ΝΔ στην Αττική δίνει νέα δημοσκόπηση της  Opinion Poll , που διενεργήθηκε για λογαριασμό τη...

Ο Γιάννης Μόραλης σε συνάντηση για το Γηροκομείο ΠειραιάΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης συμμετείχε σήμερα σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο Γηροκομείο Πειραιά, με τον Μητροπολίτη Πειραιώς κ.κ. Σεραφείμ, την Υφυπουργό Εργασίας ...

 Παράδοση κάδων εσωτερικής ανακύκλωσης από τον Περιφερειάρχη Αττικής Γ. Πατούλη στον Δήμαρχο Π. Φαλήρου Γ. ΦωστηρόπουλοΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Γ. Πατούλης: «Κάθε μέρα προσθέτουμε άλλο ένα σημαντικό λιθαράκι στην προσπάθεια που καταβάλλουμε για να γυρίσουμε οριστικά σελίδα στον τρόπο που διαχειριζόμαστε τα απορρίμματά μας»...