ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Βλέψεις για 10 εκατ. εμπορευματοκιβώτια στον Πειραιά διατηρεί η Cosco

Ο πρωταγωνιστικός ρόλος του Πειραιά στην ενίσχυση των εμπορευματικών ροών μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, αλλά και η σπουδαιότητα υλοποίησης του master plan αναδείχτηκαν, μεταξύ άλλων, στην ετήσια γενική συνέλευση των μετόχων του ΟΛΠ.

«Η Cosco είναι μια διεθνής εταιρεία που επενδύει, όχι μόνο στον Πειραιά, αλλά και αλλού. Ομως, εδώ θα συνεχίσουμε να επενδύουμε, θέλουμε να έχουμε το δικό μας “ρύζι” εδώ στον Πειραιά», τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος του Oργανισμού, Captain Fu, υπογραμμίζοντας ότι «για τον Πειραιά έχουμε στόχο να φτάσουμε σε διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων τα 10 εκατ. teus. Βλέπουμε τον Πειραιά σαν πύλη από την Ασία και την Αφρική προς την Ευρώπη».

Στο σημείο αυτό, επισημαίνεται ότι, με την ολοκλήρωση των έργων στον προβλήτα ΙΙΙ, ΟΛΠ και Cosco μπορούν να διακινήσουν έως 7,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια σε ετήσια βάση, κάτι το οποίο σημαίνει ότι απαιτούνται πρόσθετες υποδομές για την επίτευξη της ανωτέρω επιδίωξης (ίσως ένας νέος προβλήτας).

Στη συνέχεια, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ αναφέρθηκε στο επενδυτικό πλάνο του Oργανισμού και ειδικότερα, στο master plan, το οποίο ευελπιστεί να τύχει έγκρισης από την επόμενη κυβέρνηση.

«Η Cosco ήρθε για να κάνει επενδύσεις στην Ελλάδα και εδώ και 11 χρόνια αυτές προχωρούν με γρήγορο ρυθμό. Περιμένουμε την έγκριση του master plan των επενδύσεων, σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ και την κυβέρνηση.

Με την έγκρισή του θα αρχίσουμε αμέσως, και αυτές οι επενδύσεις θεωρούμε ότι θα φέρουν πιο λαμπρό μέλλον για το λιμάνι», σχολίασε.

Από την πλευρά του, ο νεοεκλεγείς εκτελεστικός πρόεδρος του ΟΛΠ, Yu Zeng Gang υποστήριξε ότι, λόγω καθυστέρησης και διαδικαστικών θεμάτων, το πλάνο δεν έχει εγκριθεί.

«Η νυν κυβέρνηση μας υποστηρίζει, θέλουμε να πιστεύουμε ότι και μετά τις εκλογές, οι κυβερνήσεις θα μας υποστηρίζουν και προσβλέπουμε ότι το master plan μπορεί να εγκριθεί το γρηγορότερο δυνατό», ανέφερε σχετικά.

Σημειώνεται ότι το σύνολο των υποχρεωτικών επενδύσεων του ΟΛΠ, που ορίζει και το master plan, φτάνει τα 293,78 εκατ. (οι επενδύσεις αυτές έχουν εγκριθεί στο σύνολό τους από την ΕΣΑΛ), ενώ οι προαιρετικές περί τα 354 εκατ. (στις περισσότερες προαιρετικές, η ΕΣΑΛ έχει εκφράσει ενστάσεις).

Ως μοχλό πίεσης προς την κυβέρνηση, η Cosco έχει εκφράσει την επιθυμία για την απόκτηση του επιπρόσθετου 16% του ΟΛΠ, κυριότητας του ΤΑΙΠΕΔ, καθώς – όπως υποστηρίζει – την κύρια ευθύνη για την διαφαινόμενη μη έγκαιρη υλοποίηση των υποχρεωτικών επενδύσεων φέρει η ελληνική Πολιτεία και όχι η κινεζική πλευρά (η Cosco υποχρεούται να ολοκληρώσει τις υποχρεωτικές επενδύσεις έως το 2021).

«Πιστεύω ότι μπορούμε να βρούμε λύση που θα ικανοποιεί και τις δύο πλευρές», ανέφερε ο δ.σ. του ΟΛΠ για τη μεταβίβαση του 16% των μετοχών.

Όπως επισημαίνουν ναυτιλιακοί αναλυτές, η έγκριση ή η τροποποίηση του master plan του ΟΛΠ θα αποτελέσει ένα από τα κυριότερα ζητήματα της νέας κυβέρνησης, όποια κι εάν είναι αυτή.

πηγή: metaforespress.gr

Διαβάστε επίσης

Αυτά είναι τα προβλήματα των επιχειρήσεων του Πειραιά - Τα αποτελέσματα της έρευνας του ΕΣΠΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Ο  Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς διενήργησε έρευνα σε καταστήματα και επιχειρήσεις του Πειραιά , με βασικό σκοπό την ιεράρχηση, ανά σημαντικότητα, των κυριότερων προβλημάτων που απασ...

Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Πειραιά: Πρόσκληση στα μέλη του για συμμετοχή στην 84η ΔΕΘΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο του Πειραιά σε συνέχεια των επιτυχημένων συμμετοχών του στις προηγούμενες διοργανώσεις της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης και επιθυμώντας να στηρίξει τα μ...

Απόφαση απαγόρευσης κυκλοφορίας οχημάτων και παραμονής εκδρομέων σε δασικές περιοχέςΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Πραγματοποιήθηκε στις 26 Ιουνίου 2019, σύσκεψη του Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας (ΣΟΠΠ) των Περιφερειακών Ενοτήτων Πειραιά και Νήσων για την έκδοση επικαιροποιημένων α...