Πολλές ήταν οι προειδοποιήσεις που είχε δεχτεί η OceanGate σχετικά με την ασφάλεια των αποστολών με το υποβρύχιο Titan, που ακόμα τότε προετοίμαζε και σχεδίαζε η εταιρεία, και για τα δυνητικά καταστροφικά προβλήματα που μπορούν να προκύψουν για τους επιβάτες του.

Την Τρίτη, οι New York Times δημοσίευσαν μια επιστολή που γράφτηκε το 2018 από ειδικούς της βιομηχανίας στον τομέα των υποβρυχίων σκαφών, προειδοποιώντας τον Στόκτον Ρας, ιδιοκτήτη της OceanGate για πιθανά «καταστροφικά» προβλήματα και κάνοντας λόγο για «πειραματική προσέγγιση» της εταιρείας.

Η Marine Technology Society, μια βιομηχανική ομάδα που αποτελείται από μηχανικούς ωκεανών, τεχνολόγους, υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και εκπαιδευτικούς, εξέφρασε «ανησυχία σχετικά με τις προγραμματισμένες αποστολές του Titan» και προειδοποίησε ενάντια στην «τρέχουσα πειραματική προσέγγιση που υιοθετεί η OceanGate». Το ζήτημα που έθεταν ήταν αν το υποβρύχιο Titan θα αξιολογούνταν από τις ανεξάρτητες ρυθμιστικές αρχές του κλάδου.

Η Marine Technology Society επέκρινε την OceanGate για τη διαφήμιση,  σύμφωνα με την οποία ο σχεδιασμός του Titan «θα πληρούσε ή θα υπερέβαινε τα πρότυπα ασφαλείας του κορυφαίου νηογνώμονα (DNV-GL)», ενώ δεν σκοπεύει να αξιολογήσει το σκάφος από τον ίδιο ανεξάρτητο οργανισμό.

Ο DNV είναι ένας ανεξάρτητος οργανισμός – που περιγράφεται ως ο κορυφαίος νηογνώμονας στον κόσμο για τη ναυτιλιακή βιομηχανία – που πιστοποιεί πλοία όπως τα υποβρύχια και εκδίδει κανονισμούς για τέτοια προϊόντα. Στην περίπτωση πλοίων όπως το Titan, η διαδικασία ταξινόμησης DNV εξετάζει εάν τηρήθηκαν «διεθνώς αναγνωρισμένοι κανόνες» και περιλαμβάνει επιθεωρήσεις κατά τη φάση κατασκευής και λειτουργίας. Στην επιστολή της, η Marine Technology Society έγραφε: «Συνιστούμε τουλάχιστον να θεσπίσετε ένα πρότυπο πρόγραμμα δοκιμών το οποίο εξετάζεται και ελέγχεται από την DNV-GL».
 

Πηγή: skai.gr