ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Τι πρέπει να προσέχουμε κατά την οδήγηση στον πάγο ή στο χιόνι

Η οδήγηση στον πάγο ή στο χιόνι απαιτεί πολύ μεγάλη προσοχή. Τα χιόνια που ήδη έχουν πέσει σε πολλές περιοχές της Ελλάδας δημιουργούν παγίδες στο οδόστρωμα τις οποίες ο οδηγός κατά τη διάρκεια της οδήγησης θα πρέπει να έχει στο μυαλό του.

Όταν κινείται στα χιόνια πρέπει να έχει το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου του γεμάτο με καύσιμα. Η απόσταση ακινητοποίησης στο χιόνι και τον πάγο είναι 10 φορές υψηλότερη από ό,τι είναι στο στεγνό οδόστρωμα. Έτσι αυτόν τον παράγοντα θα πρέπει να έχει υπόψη του όταν θέλει να φθάσει έγκαιρα στο προορισμό του. Έτσι οφείλει να τετραπλασιάσει την απόσταση ασφαλείας. Η απόσταση από τον προπορευόμενο θα πρέπει να είναι αρκετή για να ακινητοποιήσει χωρίς πρόβλημα το αυτοκίνητό του. Οφείλει μάλιστα να προβλέπει τις κινήσεις των άλλων οδηγών.

Τα φώτα διασταυρώσεως (μεσαία) πρέπει αν είναι πάντα αναμμένα, ώστε να μας βλέπουν, αλλά και για να μην πιάνουν χιόνι. Σε περίπτωση που χρειαστεί ο οδηγός να βάλει αλυσίδες ή χιονοκουβέρτες πρέπει να γνωρίζει να τις τοποθετεί. Οι αλυσίδες ή οι χιονοκουβέρτες μπαίνουν στους κινητήριους τροχούς, ενώ η ανώτατη ταχύτητα δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 50 χλμ./ώρα.

Ο οδηγός πρέπει να κρατάει καθαρό του αυτοκίνητό του, γιατί με αυτό τον τρόπο θα μειώσει τη διάβρωσή του, κυρίως από το αλάτι που υπάρχει στο δρόμο. Οφείλει να δείξει μεγάλη προσοχή στις γέφυρες και τις άνω διαβάσεις. Σε αυτές τις επιφάνειες ο πάγος σχηματίζεται γρηγορότερα. Επίσης οφείλει να φροντίσει για τη σωστή ορατότητα κρατώντας τα φώτα αναμμένα και το παρμπρίζ καθαρό.

Όταν πρόκειται να ακινητοποιήσει για ώρες το αυτοκίνητό του, καλό είναι μην τραβάει πολύ το χειρόφρενο γιατί παγώνει και δεν επανέρχεται. Εναλλακτικά μπορεί να χρησιμοποιήσει τάκους.

Αν υποψιαστεί ότι θα χιονίσει, οφείλει να σηκώσει τους υαλοκαθαριστήρες από το παρμπρίζ για να μην κολλήσουν με τον πάγο. Σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες ξεχάστε τα «πιτσιλιστήρια». Το νερό, ακόμα και με αντιπηκτικό, παγώνει ακαριαία, γίνεται φιλμ πάγου και χρειάζεται ειδική ξέστρα ή να περιμένουμε αρκετή ώρα να δουλέψει το καλοριφέρ για να λιώσουν οι πάγοι στα τζάμια.

Ο οδηγός πάντα όταν ξεκινάει πρέπει να πατάει λίγο γκάζι, ενώ καλό είναι όταν αλλάζει ταχύτητα ο κινητήρας να έχει λίγες στροφές. Κατά την αλλαγή κατεύθυνσης, οι χειρισμοί πρέπει να είναι αργοί και προοδευτικοί, αφού πάνω στο χιόνι και ειδικά στον πάγο η αλλαγή πορείας και γενικά η μεταβολή της κινητικής κατάστασης του αυτοκινήτου πρέπει να είναι όσο το δυνατόν ομαλότερη.

Αν δεν μπορεί ο οδηγός να προσπεράσει με ασφάλεια, καλό είναι να αφήσει το προπορευόμενο όχημα να φύγει μπροστά. Το καλοριφέρ πρέπει να είναι σε καλή κατάσταση και να φροντίσει να έχει ιδανική θερμοκρασία στην καμπίνα.

Τέλος, όταν το αυτοκίνητο γλιστράει στο χιόνι, ο οδηγός πρέπει να οδηγεί προς την πλευρά τις ολίσθησης (ανάποδο τιμόνι), να μη φρενάρει απότομα και να προσπαθήσει να διορθώσει την πορεία με απαλές κινήσεις στο τιμόνι.

Διαβάστε επίσης

Οι νέες ψηφιακές υπηρεσίες Υγείας παρουσιάστηκαν σε σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργόΕλλάδα

 Η διεύρυνση του Ψηφιακού Φάκελου Ασθενούς, που χαρακτηρίζεται ένα από τα μεγάλα βήματα στην πορεία ψηφιοποίησης της δημόσιας υγείας προς όφελος των πολιτών, παρουσιάστηκε σήμερα κ...

Θράκη: Μητροπολίτες και μουφτήδες καλούν μαζί χριστιανούς και μουσουλμάνους να βοηθήσουν την ΤουρκίαΕλλάδα

Κοινή έκκληση απευθύνουν οι Μητροπόλεις και οι Μουφτείες της Θράκης σε πιστούς χριστιανούς και μουσουλμάνους να σταθούν αλληλέγγυοι στους σεισμόπληκτους της Τουρκίας και της Ανατολ...

Σε πλήρη κινητοποίηση ο μηχανισμός Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας για την αντιμετώπιση της κακοκαιρίαςΕλλάδα

Σε πλήρη κινητοποίηση βρίσκεται ο μηχανισμός Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας Αττικής για την αντιμετώπιση των συνεπειών της κακοκαιρίας. Ο περιφερειάρχης σε ανακοίνωσή του ευχ...

Θεσσαλονίκη: Εξαρθρώθηκε κύκλωμα απατεώνων που «άδειαζε» τραπεζικούς λογαριασμούς- Πάνω από 600.000 ευρώ η λεία τουςΕλλάδα

Στην αποδόμηση  πολυμελούς εγκληματικής οργάνωση ς προχώρησαν αστυνομικοί του Τμήματος Προστασίας Περιουσιακών Δικαιωμάτων της Διεύθυνσης Ασφάλειας Θεσσαλονίκης, όταν στο πλαίσιο ε...

Αλ. Τσίπρας: Κύριε Μητσοτάκη βάζετε τις Ένοπλες Δυνάμεις και τα εθνικά θέματα στην αρένα της μικροπολιτικής εκμετάλλευσηςΕλλάδα

Κριτική στον Κυριάκο Μητσοτάκη ότι βάζει τις Ένοπλες Δυνάμεις και τα εθνικά θέματα στην «αρένα της μικροπολιτικής εκμετάλλευσης», ότι παριστάνει τον μοναδικό πατριώτη και τον προστ...

Κυρ. Μητσοτάκης: Αναπροσαρμογή στο μισθολόγιο των Ενόπλων Δυνάμεων από 1/1/24Ελλάδα

Με αναφορά στους καταστροφικούς σεισμούς της Τουρκίας, την ελληνική βοήθεια προς τη γείτονα χώρα, αλλά και την επικοινωνία που είχε τόσο ο ίδιος όσο και η ΠτΔ Κατερίνα Σακελλαροπού...

Κακοκαιρία «Μπάρμπαρα»: Νέα έκτακτο δελτίο – Πού θα χιονίσει τις επόμενες ώρεςΕλλάδα

Νέα επιδείνωση του καιρού φέρνει η κακοκαιρία «Μπάρμπαρα» τις επόμενες ώρες καθώς εκδόθηκε νέο επικαιροποιημένο έκτακτο δελτίο. Οι χιονοπτώσεις που ήδη εκδηλώνονται κατά τόπους στη...

Μυτιλήνη: Πώς έγινε το ναυάγιο με τους τρεις νεκρούς - «Τα κύματα τους χτυπούσαν στα βράχια»Ελλάδα

Τραγική ήταν η κατάληξη του  ναυαγίου  της  λέμβου  που επέβαιναν  41 μετανάστες  ανοικτά της Μυτιλήνης, και κατέληξε στην περιοχή της Θέρμης. Το ναυάγιο συνέβη σε καιρικές συνθήκε...

Στο «στόχαστρο» συμμορίας ιδιοκτήτες φαρμακείων – Τα Σώματα Ασφαλείας και οι 638.000 ευρώΕλλάδα

Στο στόχαστρο εγκληματικής οργάνωσης είχαν μπει το προηγούμενο χρονικό διάστημα ιδιοκτήτες φαρμακείων σε όλη την επικράτεια, οι οποίοι είδαν τους τραπεζικούς τους λογαριασμούς ξαφν...