ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Καρδίτσα: 30.000 ποδήλατα στους δρόμους όσα και τα επιβατικά αυτοκίνητα

Σε αριθμό ρεκόρ ανέρχονται τα ποδήλατα στην Καρδίτσα, σύμφωνα με εκτιμήσεις της δημοτικής αρχής Καρδίτσας, καθώς αυτά ανέρχονται σε 30.000, όσα είναι και τα επιβατικά αυτοκίνητα.

Τα χρησιμοποιούνε όλες οι ηλικίες, από νήπια μέχρι ηλικιωμένοι. Μάλιστα πριν έναν χρόνο, η δημοτική αρχή Καρδίτσας, εγκατέστησε δυο σταθμούς επισκευής ποδηλάτων, οι οποίοι διαθέτουν μία ή δύο βάσεις στήριξης του ποδηλάτου, μία τρόμπα δαπέδου για το φούσκωμα των ελαστικών και μία σειρά από κατσαβίδια και κλειδιά για μικροεπισκευές και ρυθμίσεις του ποδηλάτου. Οι δύο σταθμοί θα καλύψουν ένα μέρος των αναγκών μικροεπισκευής των ποδηλάτων των δημοτών και των επισκεπτών με ποδήλατο, όλες τις ημέρες και ώρες.

Με την εγκατάστασή του ο Δήμος Καρδίτσας αποσκοπεί, όπως ανακοίνωσε, στην προώθηση της χρήσης του ποδηλάτου ως μέσο μετακίνησης ή αναψυχής, το οποίο συμβάλλει στη μείωση της κυκλοφορίας, του μποτιλιαρίσματος και κατά συνέπεια των ρύπων και του θορύβου εντός της πόλης, στην περιβαλλοντολογική ευαισθητοποίηση των πολιτών και την ενίσχυση του ποδηλατικού τουρισμού. Επίσης, σε μια πρωτοπόρα και συμβολική ενέργεια προχώρησε ο δήμαρχος Καρδίτσας με στόχο να ενισχύσει ακόμη περισσότερο τη χρήση ποδηλάτου στην πόλη. Στο πλαίσιο αυτό επιβράβευσε με μια ημέρα επιπλέον άδεια και συμβολικά δώρα τέσσερις εργαζομένους του δήμου, για το γεγονός ότι η ομάδα τους κατέκτησε το πρώτο βραβείο στον πανελλαδικό φιλικό διαγωνισμό «με το ποδήλατο στη δουλειά». Να σημειωθεί ότι συνολικά με μια ημέρα άδεια επιβραβεύτηκαν 31 υπάλληλοι. Επιβραβεύονται όσοι αποδεδειγμένα όλη τη διάρκεια του έτους μετακινούνται από και προς την εργασία τους με ποδήλατο, τόνισε στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο δήμαρχος Καρδίτσας Βασίλης Τσιάκος.

Σύμφωνα με στοιχεία του δήμου, η χρήση του ποδηλάτου στην πόλη της Καρδίτσας αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο της ίδιας της «ταυτότητάς» της. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι ακόμα και σήμερα κυκλοφορούν παλαιά ποδήλατα, τα οποία συνήθως κληρονομήθηκαν από τον πατέρα ή τον παππού. Πρόκειται για ποδήλατα μεγάλα και βαριά (γνωστά και ως «νταλίκες»).

Πολλά από αυτά βρίσκονται σε άριστη κατάσταση, έχουν χειρόφρενο και κόντρα και μερικά από αυτά διαθέτουν καρεκλάκι στο πάνω μέρος του σκελετού για να μπορούν να μεταφέρουν μικρά παιδιά.

Οι πιο γνωστές μάρκες, τις οποίες βλέπουμε ακόμη και σήμερα, είναι τα Βίσμαρκ, τα Ρουαγιάλ και τα Γκόρεγκ. Τα ποδήλατα αυτά χρησιμοποιήθηκαν από το 1960 και μετά ως μεταφορικό μέσο για τη μετάβαση των κατοίκων στην εργασία τους.

Έτσι, καθημερινά διένυαν μεγάλες αποστάσεις, όπως Καρδίτσα - Τρίκαλα, Καρδίτσα - Παλαμάς, Καρδίτσα - Λεοντάρι κά, τόσο με κρύο όσο και με ζέστη.

Τα ίδια ποδήλατα χρησιμοποιούσαν οι κάτοικοι για τους καθημερινούς περιπάτους και τη μετάβαση ζευγαριών από τα γύρω χωριά στην Καρδίτσα.

Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι τα παλιά αυτά ποδήλατα είχαν άδεια κυκλοφορίας και έφεραν στο πίσω μέρος τον απαραίτητο αριθμό.

Στη δεκαετία του 1960, όταν το αυτοκίνητο ιδιωτικής χρήσης κάνει δειλά την εμφάνιση του μαζί με τα άλλα μηχανοκίνητα, το ποδήλατο εξακολουθεί να αποτελεί μέσο μεταφοράς και διασκέδασης για μεγάλη μερίδα ανθρώπων της περιοχής.

Στα τέλη της δεκαετίες του 1960, κυκλοφορούν στην Καρδίτσα ανδρικά ποδήλατα, αλλά και γυναικεία, δηλαδή πιο ελαφριά. Η μετακίνηση μαθητών από τα κοντινά χωριά προς τα σχολεία της πόλης γίνεται μ' αυτά, ενώ τα Σαββατοκύριακα ομάδες νέων έκαναν τη βόλτα τους στο άλσος της Παπαράντζας και πολλές φορές μέχρι το εργοστάσιο της ΔΕΗ.

Στη δεκαετία του 1970 αρχίζουν να κυκλοφορούν περισσότερα αυτοκίνητα, έτσι το ποδήλατο είναι μόνο για τους φτωχούς, τα παιδιά και τους αθλητές. Άρχισαν, λοιπόν, να κυκλοφορούν και τα πρώτα παιδικά ποδήλατα, καθώς και να βγαίνουν οι πρώτες φωτογραφίες.

Επιπλέον, για τις μεγάλες κυρίες, οι οποίες δεν μπορούν να οδηγήσουν ποδήλατα με δύο ρόδες, υπάρχουν τα ποδήλατα με τρεις ρόδες, που παρκάρουν παντού και μπορούν να μεταφέρουν ορισμένα πράγματα πρώτης ανάγκης. Σήμερα στον Δήμο Καρδίτσας το δομημένο δίκτυο των ποδηλατοδρόμων έχει μήκος 7.300 μ στον αστικό ιστό και 10.500 μ περιαστικό. Καταλήγοντας ο δήμαρχος Καρδίτσας κ. Τσιάκος τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, πως η πόλη έχει κατακτήσει πολλές διακρίσεις με αποκορύφωμα επί των ημερών μας πήρε το πρώτο βραβείο στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας.

 

ΑΠΕ ΜΠΕ

Διαβάστε επίσης

Παρακολουθήσεις: Στη Βουλή το αίτημα για σύσταση Εξεταστικής ΕπιτροπήςΕλλάδα

Η συνεδρίαση θα ολοκληρωθεί με τη διεξαγωγή της ονομαστικής ψηφοφορίας προκειμένου να διαπιστωθεί πως η πρόταση έλαβε τουλάχιστον 120 θετικές ψήφους Στις 12 το μεσημέρι, ξεκινάει η...

Καιρός: Επιστροφή στο καλοκαίρι -Βροχές στα ορεινά, η πρόβλεψη για σήμεραΕλλάδα

Εβδομάδα επιστροφής σε ηλιόλουστο καλοκαίρι. Άνοδος της θερμοκρασίας από σήμερα Δευτέρα, με την αστάθεια του καιρού όμως να παραμένει στα ορεινά. Γενικά αίθριος θα είναι σήμερα Δευ...

Άγρια γυναικοκτονία στην Κυψέλη: 37χρονος σκότωσε στη μέση του δρόμου τη σύντροφο του φίλου τουΕλλάδα

Μια ακόμη γυναικοκτονία σημειώθηκε χθες το μεσημέρι στην περιοχή της Κυψέλης με θύμα μια 36χρονη κοπέλα από το Μπαγκλαντές την οποία έσφαξε στη μέση του δρόμου ένας 37χρονος ομοεθν...

Σχολεία: «Θα ανοίξουν με τα ηπιότερα δυνατά μέτρα» λέει η Νίκη Κεραμέως -Τι θα γίνεται σε περίπτωση κρούσματοςΕλλάδα

Το στίγμα των προθέσεων του υπουργείου Παιδείας για το άνοιγμα των σχολείων έδωσε σήμερα η Νίκη Κεραμέως. Μιλώντας στο OPEN και απαντώντας σε σχετική ερώτηση, η υπουργός Παιδείας ε...

Νάξος: Δύο συλλήψεις για τον ξαφνικό θάνατο της 36χρονης μητέρας σε πισίναΕλλάδα

Η είδηση του αιφνίδιου θανάτου 36χρονης μητέρας σε πισίνα του νησιού, ενώ δίπλα της βρισκόταν το ανήλικο παιδί της έχει σοκάρει την τοπική κοινωνία. Η τραγωδία σημειώθηκε το μεσημέ...

Παραδοχή Σκρέκα: Τεράστια η ενεργειακή κρίση και δεν γνωρίζουμε την διάρκειά της- Ποιά μέτρα εξετάζει η κυβέρνησηΕλλάδα

Ο Κώστας Σκρέκας μίλησε για νέα μέτρα στην ενέργεια, το ηλεκτρικό ρεύμα και τον αντίκτυπο, που έχει η ενεργειακή κρίση στην Ευρώπη, στα ελληνικά νοικοκυριά και στις επιχειρήσεις. «...