ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

31ος Κλασικός Μαραθώνιος, μια μεγάλη γιορτή

Ο Κενυάτης Χίλαρι Γέγκο ήταν ο νικητής στον 31ο Κλασικό Μαραθώνιο της Αθήνας, με τον Αφρικανό δρομέα να καλύπτει την απόσταση της διαδρομής σε 2 ώρες 13 λεπτά και 59 δευτερόλεπτα, χρόνος που αποτελεί την κορυφαία ατομική επίδοση του αθλητή.«Η Αθήνα είναι η τυχερή μου πόλη», τόνισε ο νικητής μετά τον τερματισμό του.Τον Γέγκο ακολούθησαν οι συμπατριώτες του Κιμέλι Νίξον (2ος) και Ντέιβιντ Ρούτοχ (3ος).Πρώτος Έλληνας αθλητής που ολοκλήρωσε την προσπάθειά του τερματίζοντας στο Παναθηναϊκό Στάδιο ήταν ο Χριστόφορος Μερούσης, με χρόνο 2:23΄.59΄΄. Δεύτερος ήταν ο Κώστας Πούλιος και τρίτος ο Δημήτρης Θεοδωρακάκος. «Ρίσκαρα λίγο παραπάνω στην αρχή με αποτέλεσμα να κουραστώ. Πάλεψα πολύ και δικαιώθηκα», υποστήριξε ο Χιώτης ο οποίος τερμάτισε πρώτος. Στις γυναίκες πρώτη πέρασε από το σημείο του τερματισμού η Κενυάτισσα Ρότιτς με χρόνο 2:41.40. Στη δεύτερη θέση ήταν η Ουκρανή Σβιτλάνα Στάνκο. Πρώτη Ελληνίδα ήταν η Μάγδα Γαζέα με χρόνο 2.46.03. Σε εξέλιξη είναι ο τερματισμός και των υπολοίπων δρομέων. Σημειώνεται ότι περισσότεροι από 10.000 άνθρωποι δήλωσαν συμμετοχή στην κλασική διαδρομή της διοργάνωσης και ξεκίνησαν το πρωί από τον Μαραθώνα για να τερματίσουν στο Παναθηναϊκό Στάδιο. Η διαδρομή των 10 χιλιομέτρων Παράλληλα με την εκκίνηση στον Κλασικό Μαραθώνιο, δόθηκε και εκείνη των 10.000 μέτρων από τη Λεωφόρο Αμαλίας. Ο δήμαρχος Αθηναίων, Γ. Καμίνης, έδωσε το έναυσμα στους δρομείς, μεταξύ των οποίων βρέθηκαν γυναίκες, παιδιά, ηλικιωμένοι, στέλνοντας μήνυμα ελπίδας και ζωής προς όλο τον πλανήτη. Ο Σεργκέι Μπούμπκα που βρίσκεται στην Ελλάδα προσκεκλημένος του ΣΕΓΑΣ δήλωσε ενθουσιασμένος από τη «ζωντανή ατμόσφαιρα σε έναν σπουδαίο αγώνα». Ο παγκόσμιος ρέκορντμαν του επί κοντώ και αντιπρόεδρος της ΔΟΕ υποδέχθηκε τους νικητές στο Παναθηναϊκό Στάδιο. Η Αναστασία Καρακατσάνη ήταν η Ελληνίδα, που τερμάτισε πρώτη στα 10χλμ, όπου πρώτευσε ο Ρώσος, Ιαντγκαρόφ Ισταντέρ. Δεύτερος στους άνδρες τερμάτισε ο Κώστας Δρόσος. Η διαδρομή των 5 χιλιομέτρων Στα 5χλμ. νικητής ήταν ο Κώστας Νακόπουλος. Στο ίδιο αγώνισμα, στις γυναίκες, πρώτη τερμάτισε η Κατερίνα Μπερδούση. Σημειώνεται ότι οι δρομείς που έλαβαν μέρος στον αγώνα των 5 χλμ. έφτασαν τους 8.000, και περίπου αντίστοιχοι δήλωσαν συμμετοχή σε εκείνον των 10 χλμ. Κάθε χρόνο, σε πολλές χώρες, διεξάγονται δεκάδες διοργανώσεις μαραθωνίου (περισσότεροι από 600). Κάθε ένας έχει τη δική του αίγλη, αλλά κανένας από αυτούς δεν μπορεί να φτάσει, από ιστορικής πλευράς, αυτόν της Αθήνας, διότι είναι ο μόνος που διεξάγεται στην κλασική διαδρομή. Ετσι, σήμερα, περίπου, 11.000 δρομείς έχουν την ευκαιρία να τρέξουν εκεί που άρχισαν όλα. Να ακολουθήσουν τα βήματα του αρχαίου ημεροδρόμου αλλά και του Ολυμπιονίκη Σπύρου Λούη. O Κλασσικός Μαραθώνιος Αθηνών πέρα από την ιστορική και αθλητική σημασία του συμβάλλει στην οικονομία και την τουριστική προβολή της χώρας. Αυτή τη χρονιά αναμένονταν στην Αθήνα περισσότεροι από 15.000 δρομείς και συνοδοί με μέσο όρο παραμονής στην Αθήνα πέντε ημέρες. Υπολογίσθηκε ότι θα αφήσουν στην τοπική αγορά (διαμονή, έξοδοι, αγορές) περισσότερα από 15.000.000 ευρώ. Στη διοργάνωση του ΚΜΑ ιδιαίτερα σημαντική θεωρείται η συνεισφορά των εθελοντών, κάποιοι από τους οποίους βρίσκονται δίπλα στους δρομείς της κλασικής διαδρομής για περισσότερα από 10 χρόνια. Την προσπάθεια θα στηρίξουν και εφέτος 1.800 άνθρωποι από την Αθήνα και την επαρχία. Το 70% είναι γυναίκες, ενώ η ηλικία του μεγαλύτερου εθελοντή αγγίζει τα 80 χρόνια. Ο πρώτος διεθνής Μαραθώνιος στην Αθήνα πραγματοποιήθηκε το 1955. Στην κλασική διαδρομή έτρεξαν για πρώτη φορά γυναίκες το 1974 και η, τότε, 23χρονη Γεωργία Χριστοδούλου έγινε η πρώτη Ελληνίδα που τερμάτισε σε μαραθώνιο με χρόνο 5:01.20. Ιστορικός θεωρείται και ο Μαραθώνιος του 1982 (ευρωπαϊκό πρωτάθλημα), καθώς ήταν ο πρώτος μαραθώνιος γυναικών σε διεθνή θεσμό. Στο παγκόσμιο πρωτάθλημα του 1997 θριάμβευσε η Γιαπωνέζα Χιρόμι Σουζούκι (2:29.48), ενώ η Μαρία Πολύζου ήρθε 12η και κατέχει ακόμη το ελληνικό ρεκόρ της διαδρομής (2:39.10). Πηγή: ΑΠΕ, Καθημερινή

Διαβάστε επίσης

Koινόχρηστα ποδήλατα και στην ΑθήναΕλλάδα

Η αντίστροφη μέτρηση για τη λειτουργία συστήματος κοινόχρηστων ποδηλάτων στην Αθήνα -στο πρότυπο άλλων πόλεων της Ευρώπης και της Αμερικής- άρχισε: τον Δεκέμβριο θα γίνει η επιλογή...

Τέλος σκαφών: Πώς θα υπολογίζεται Ελλάδα

Τη θεσμοθέτηση τέλους «κυκλοφορίας» με τον τίτλο «Τέλος Παραμονής και Πλόων» προβλέπει τροπολογία που κατατέθηκε και εντάχθηκε στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου για τα Ελληνικά Α...

H Wall Street τιτιβίζει...Ελλάδα

Θεαματική είσοδο με τιμή 90% πάνω από την αρχική τιμή προσφοράς (IPO) - άνοιξε στα 45,10 δολάρια- έκανε το Twitter στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης προκαλώντας φρενίτιδα στους επε...

Διαφωνούν για το τέλος πλόωνΕλλάδα

Αντικείμενο της διαμάχης ανάμεσα στα υπουργεία Οικονομικών και Ναυτιλίας αποτελεί το ύψος του τέλους πλόων που θα κληθούν να πληρώνουν οι ιδιοκτήτες σκαφών αναψυχής. Για το μεν υπο...