ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Καρύδης: Λίγα λόγια και σκληρή δουλειά για τον Πειραιά

Λίγα λόγια και σκληρή δουλειά για την ανασυγκρότηση του Πειραιά ζητάει σε άρθρο του ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ κ.Δ.Καρύδης, ο οποίος επιτίθεται στον Δήμαρχο κ.Β.Μιχαλολιάκο για τις δηλώσεις του σχετικά με τον ΟΛΠ. Το άρθρο έχει ως εξής: Σχετικά με το «Πρόγραμμα Εξυγίανσης των Δήμων» που ανακοίνωσε το Υπουργείο Εσωτερικών, ο Δήμος Πειραιά συμπεριλαμβάνεται στην πρώτη κατηγορία των Δήμων που είναι στο «κόκκινο» με έξοδα άνω των 150% των εσόδων. Δυστυχώς, για μια ακόμα φορά ο Δήμαρχος, κ. Β. Μιχαλολιάκος δηλώνει αιφνιδιασμένος παρότι γνώριζε και γνωρίζει την δεινή οικονομική κατάσταση του Δήμου Πειραιά. Αυτό επιβεβαιώνει η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου στις 26 Ιανουαρίου για έλεγχο στα οικονομικά του Δήμου από το 2002 έως το 2010, όπως επίσης και η έκτακτη οικονομική επιχορήγηση με 3 εκ. ευρώ από το Υπουργείο Εσωτερικών για να ικανοποιηθεί η δραματική έκκληση του κ. Δημάρχου ότι δεν έχει να πληρώσει μισθούς και συντάξεις. Το κακό βέβαια είναι ότι ο κ. Μιχαλολιάκος - ο οποίος, για να είμαστε δίκαιοι δεν έχει καμία ευθύνη για το χρέος- αντί να ασχοληθεί υπεύθυνα και σοβαρά με τα οικονομικά αδιέξοδα του Δήμου και να διαμορφώσει ένα επιχειρησιακό πρόγραμμα οικονομικής εξυγίανσης και βιωσιμότητας αναλώνεται σε λεονταρισμούς και μεγάλα λόγια τα οποία βυθίζουν περισσότερο το Δήμο Πειραιά στα προβλήματα. Προτιμά να εξαντλείται σε επικοινωνιακές κραυγές και απειλές του τύπου «Μολών Λαβέ» αντί να καταθέσει σοβαρές και υλοποιήσιμες προτάσεις. Αλήθεια ποιό πραγματικό νόημα έχει η διεκδίκηση από τον κ. Δήμαρχο για απόδοση στο Δήμο των χρημάτων από τις απαλλοτριώσεις της περιουσίας του, όπου αυτό αποδεικνύεται!!! Γιατί δεν παρουσιάζει αποδεικτικά στοιχεία εάν και εφόσον υπάρχουν. Μέχρι ποιου χρόνου στο παρελθόν αφορά αυτή η διεκδίκηση. Τα προηγούμενα 200 χρόνια, 100, 50 ή 10. Τι σημαίνει άραγε η απόδοση στο Δήμο των τελών από Δημόσιους Οργανισμούς όπως ο ΟΛΠ. Όλοι συμφωνούμε ότι ο ΟΛΠ επιβαρύνει την πόλη μας κυκλοφοριακά και περιβαλλοντικά και πρέπει να αναλάβει το βάρος των ευθυνών του. Αυτό όμως δεν μπορεί να γίνει πραγματικότητα με εχθρικό, απειλητικό και πρόχειρο τρόπο μόνο και μόνο για φθηνό εντυπωσιασμό. Ο εκάστοτε Δήμαρχος Πειραιά και ο κ. Β. Μιχαλολιάκος σήμερα είναι μέλος του Δ.Σ του ΟΛΠ ως εκπρόσωπος του πειραϊκού λαού. Υποστηρίζει ότι ο ΟΛΠ την τελευταία 5ετία χρωστάει 22 εκατ. ευρώ στον Πειραιά. Αν οι υπολογισμοί είναι σωστοί ας ρωτήσει τον εαυτό του γιατί η Κυβέρνηση της Ν.Δ που κυβέρνησε 3,5 χρόνια από τα 5, δεν τα έδωσε στο Δήμο. Ας παρουσιάσει λοιπόν στον Πειραϊκό λαό, στον ΟΛΠ και την Κυβέρνηση μια τεκμηριωμένη μελέτη με στοιχεία και συγκεκριμένες προτάσεις για αντισταθμιστικά οφέλη. Αυτό παρότι του έχει ζητηθεί μήνες τώρα δεν το έχει πράξει. Το να αντιτίθεται τυφλά σε μεγάλα έργα για την ευρύτερη τουριστική και οικονομική ανάπτυξη του Πειραιά και να αρνείται το ΤΡΑΜ, το ΜΟΝΟΡΕΪΛ, το ξενοδοχείο 5 αστέρων, το εκθεσιακό κέντρο, το συνεδριακό κέντρο με αστεία επιχειρήματα του τύπου άλλο το Λιμάνι και άλλο ο Πειραιάς, το μόνο που επιτυγχάνει είναι την ακινησία, τη μιζέρια και τη στασιμότητα. Ο Πειραιάς πρέπει να τρέξει με ρυθμό αθλητή 100 μέτρων και όχι μαραθωνίου. Η Βαρκελώνη δείχνει το παράδειγμα και έχει αξία να την επισκεφθεί με το επιτελείο για να διαπιστώσει πόσο πλαστό και ψεύτικο είναι το δίλημμα Λιμάνι ή πόλη. Διαρκώς κάνει λόγο για χαμένες ευκαιρίες και χαμένα έργα στον Πειραιά τα προηγούμενα χρόνια. Άλλωστε όλοι οι Πειραιώτες το βιώσαμε αυτό διαχρονικά με όλες τις Κυβερνήσεις. Το να «κλαίμε» όμως πάνω στο «πτώμα» του Πειραιά από ένα σημείο και μετά είναι ανούσιο. Το μεγάλο θέμα είναι πόσο μπορούμε να αλλάξουμε τη μοίρα του με ρεαλισμό και όνειρο, με μεγάλες τομές και μεταρρυθμίσεις. Οι διαθέσιμοι πόροι είναι συγκεκριμένοι ειδικά στην εποχή της μεγάλης κρίσης που ζούμε. Ας κάνει λοιπόν ένα επιχειρησιακό σχέδιο για την ανάπτυξη του Πειραιά μαζί με τους φορείς της πόλης και την Κυβέρνηση και ας σταματήσει επιτέλους η ακατάσχετη πολυλογία. Ζητούμε πολιτικές λύσεις για τον Πειραιά αλλά όχι πολιτικάντικες. Ο κ. Β. Μιχαλολιάκος μπορεί να μην ήταν Δήμαρχος Πειραιά στο παρελθόν αλλά είναι από τους πιο παλιούς πολιτικούς και με υπουργικά καθήκοντα. Πεντέμισι χρόνια που κυβέρνησε η Ν.Δ τι άφησε πίσω εκτός από άγριο ξεπούλημα του ΟΛΠ στην COSCO. Άρα οι χαμένες ευκαιρίες και ευθύνες δεν αφορούν μόνο το ΠΑΣΟΚ αλλά και τη Ν.Δ και τον κ. Μιχαλολιάκο. Στο κάτω-κάτω το 2003 ο ΟΛΠ είχε 30 εκατ. κέρδη ενώ το 2009 είχε ζημίες, αυτό δεν λέει κάτι στον κ. Δήμαρχο; Πολλές φορές η στείρα παρελθοντολογία είναι ο «νεκροθάφτης» του παρόντος και του μέλλοντος. Ο Πειραιάς έχει ανάγκη από λίγα λόγια και σκληρή δουλειά. Θέλει ΜΕΤΡΟ, ΤΡΑΜ. Να γίνει μεσογειακό κέντρο κρουαζιέρας (και αυτό υλοποιείται), τουριστικός προορισμός υψηλού επιπέδου, σύγχρονο εμποροναυτιλιακό κέντρο. Να γίνει πρωτεύουσα πόλη στην Ναυτιλιακή και Ναυτική εκπαίδευση με πρωτοποριακό πανεπιστήμιο. Να αναδείξει την πολιτιστική και αρχαιοελληνική του κληρονομιά. Να προβάλλει την βιομηχανική του ιστορία με πρωτότυπο τρόπο. Είναι ανάγκη να αξιοποιήσουμε το 1 δις ευρώ για την ανάπτυξη του Πειραιά που έχει εξαγγείλει η Κυβέρνηση γρήγορα και αποτελεσματικά. Η οποιαδήποτε απώλεια πόρων θα βαρύνει αυτόν που βάζει εμπόδια και τρικλοποδιές. Ο Δήμος Πειραιά πρέπει να αξιοποιήσει τους πόρους του ΕΣΠΑ (2007-2013) με μελέτες και έργα. Η σημαντική αυτή πηγή χρηματοδότησης έχει αφεθεί στην τύχη της. Παρότι δηλώσαμε ότι εξαρχής στον κ. Μιχαλολιάκο ότι είμαστε στο πλευρό του για ένα καλύτερο Πειραιά, αυτός πολιτεύεται με μικροκομματικές σκοπιμότητες και αντικυβερνητική εμπάθεια. Έχει μπει σε λάθος δρόμο είτε από άγνοια είτε γιατί είναι οπαδός των επικοινωνιακών πυροτεχνημάτων. Απαιτεί από την Κυβέρνηση να αποδεχθεί ως αυτονόητα, μέτρα που ήδη έχουν ρυθμιστεί νομοθετικά. Ζητά την: Αφαίρεση των πανωτοκίων. Είναι γεγονός ότι με νόμο του 2003 τα χρέη του Πειραιά επί εποχής κ. Αγραπίδη ρυθμίστηκαν με επιτόκιο ανάλογο με αυτό που ισχύει για τα ομόλογα 10ετούς διάρκειας συν μισή μονάδα. Τότε δόθηκε μεγάλη ανάσα στην αποπληρωμή των χρεών του Δήμου. Στην πορεία το επιτόκιο έφθασε στο 11-12%. Στο πρόσφατο όμως φορολογικό νομοσχέδιο υπήρξε διάταξη που ρυθμίζει το επιτόκιο αυτό με βάση το σημερινό που ισχύει για δανεισμό από το Ταμείο Παρακαταθηκών μετά από απόφαση του Διοικητικού του Συμβουλίου, το οποίο είναι 5,9% ή και λιγότερο. Άρα άμεσα μειώνεται το σύνολο του δανείου στις μισές μονάδες. Την επιμήκυνση της αποπληρωμής των Δανείων: Και αυτή η απαίτηση έχει ρυθμιστεί και φθάνει στα 25 χρόνια. Εδώ κανείς μπορεί να παλέψει και περίοδο χάρητος αποπληρωμής χρεών για ορισμένα χρόνια. Ο κ. Μιχαλολιάκος ενώ αυτό το διατυμπάνιζε στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου ξέχασε να το βάλει στο ψήφισμα. Ο Πειραιάς χρειάζεται συμμαχίες, συνεργασία και σχέδιο για την ανάπτυξη του. Χρειάζεται πραγματικά ανεξάρτητο και ακομμάτιστο Δήμαρχο και όχι κάποιον όπως ο σημερινός που ονειρεύεται να βγει ο κ. Σαμαράς στην Κυβέρνηση!!! για να τον κάνει και Υπουργό με ειδικό νόμο.

Διαβάστε επίσης

Τετάρτη: Δεμένα τα πλοία, ματαιώσεις πτήσεων, απεργιακός αναβρασμόςΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Ολο το απεργιακό πρόγραμμα στα ΜΜΜ ενόψει της αυριανής απεργίας ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ συγκέντρωσε το SM.Κυριότερο στοιχείο για τα νησιά είναι ότι τα πλοία θα παραμείνουν δεμένα στους κάβο...