ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Προετοιμάζεται βιομηχανία κρουαζιέρας με fast truck

Σημαντικές αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο της λειτουργίας της κρουαζιέρας στη χώρα, και ειδικότερα σε ό,τι αφορά τη σύμβαση ελληνικού κράτους και εταιρειών για κρουαζιερόπλοια με τρίτες σημαίες, αλλά και στο νόμο για την άρση του καμποτάζ, σχεδιάζουν τα συναρμόδια υπουργεία. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν» η ελληνική κυβέρνηση έλαβε το μήνυμα της παγκόσμιας κρουαζιέρας κατά τη διάρκεια του συνεδρίου «Posidonia Sea Tourism Foroum». Τα ανώτατα στελέχη των μεγαλύτερων εταιρειών κρουαζιέρας στον κόσμο όπως Carnival, Royal Caribbean, Mediterranean Shipping Company Cruises, Costa και Louis αναγνώρισαν ότι η Ελλάδα έχει τεράστιες προοπτικές για την κρουαζιέρα της, κάλεσαν όμως τις ελληνικές αρχές να αντισταθούν στην εσωστρέφεια και στις πολιτικές προστατευτισμού, που θα μπορούσαν να αποθαρρύνουν τις εταιρείες κρουαζιέρας από το να επισκέπτονται την Ελλάδα. Κάτι που το αναγνώρισε και ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού, Παύλος Γερουλάνος, ο οποίος υπογράμμισε ότι «Γίνονται ήδη βήματα για την αναβάθμιση και ενίσχυση του θαλάσσιου τουρισμού, αλλά υπάρχουν πολλά που πρέπει ακόμα να γίνουν», πρόσθεσε: «η Ανατολική Μεσόγειος θα μπορούσε να εξελιχθεί στο επίκεντρο της οικονομίας της χώρας, όμως απαιτούνται επενδύσεις για να γίνει αυτό». Η επόμενη ημέρα Στη διάρκεια του forum πραγματοποιήθηκαν κατ΄ ιδίαν συναντήσεις των κυβερνητικών στελεχών με τους εκπροσώπους των μεγαλύτερων εταιρειών του κόσμου και συμφωνήθηκε ότι μόλις συσταθεί το υπουργείο Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και αναλάβει, όπως όλα δείχνουν το χαρτοφυλάκιο της ναυτιλίας ο αναπληρωτής υπουργός, Χάρης Παμπούκης, θα ξεκινήσει μια σειρά συναντήσεων που θα έχει τέσσερα βασικά θέματα στην ατζέντα. Το πρώτο αφορά την ίδια τη σύμβαση και τις προϋποθέσεις που θέτει ώστε να έχουν τη δυνατότητα να κάνουν κυκλικά ταξίδια με βάση τα ελληνικά λιμάνια τα κρουαζιερόπλοια με σημαίες εκτός Ευρωπαϊκής Κοινότητας. Οι μεγάλες εταιρείες τονίζουν ότι παρόμοιες δεσμεύσεις δεν έχουν συναντήσει πουθενά αλλού στον κόσμο. Σημειώνεται ότι τα μεγάλα κέρδη για την ελληνική οικονομία από την κρουαζιέρα θα έρθουν αν οι εταιρείες χρησιμοποιήσουν τα ελληνικά λιμάνια για να κάνουν home porting. Σύμφωνα με στοιχεία του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος η Ελλάδα αν το πετύχει αυτό θα υπερδιπλασιάσει τα άμεσα έσοδά της από την κρουαζιέρα, φτάνοντας στα επίπεδα της Ισπανίας που έχει άμεσα έσοδα περίπου 1,2 δισ. ευρώ ετησίως. Στην προκειμένη περίπτωση εξετάζεται μέχρι και η «κατάργηση» όλων των προϋποθέσεων που κρίνονται ως προστατευτικές. Για παράδειγμα ένα σημαντικό θέμα είναι η χρονική διάρκεια της σύμβασης, αφού οι εταιρείες θέλουν απελευθερωμένο λειτουργικό πλαίσιο αλλά και οι χρεώσεις όπως τα 3,95 ευρώ ανά επιβάτη που προϋποθέτει για τα κρουαζιερόπλοια με τρίτες σημαίες η σύμβαση, τα οποία το ελληνικό κράτος δεν τους έχει γνωστοποιήσει ακόμα και σήμερα ποια θα είναι η χρήση τους. Το δεύτερο ζήτημα που θα συζητηθεί και χρήζει άμεσης αλλαγής είναι ο προγραμματισμός όλων των λιμανιών ώστε να υπάρχει εξασφαλισμένη και σωστή εξυπηρέτηση όλων των κρουαζιερόπλοιων που φιλοξενούν. Οι εταιρείες ζητούν να γνωρίζουν με σαφήνεια την ώρα αλλά και το μέρος που κάθε φορά θα δένουν τα πλοία τους. Σύμφωνα με πληροφορίες αυτό το πρόβλημα λύνεται εύκολα με την αγορά και εφαρμογή του κατάλληλου μηχανογραφικού προγράμματος. Επίσης οι εταιρείες ζητούν οργάνωση και ασφάλεια ώστε να μην κινδυνεύουν στα λιμάνια τα πληρώματα και οι επιβάτες, αλλά και να μη γίνονται μάρτυρες παράδοξων καταστάσεων, όπως να υπάρχουν ταυτόχρονα για παράδειγμα στο λιμάνι του Πειραιά πολλά κρουαζιερόπλοια με 8.000 ή 9.000 επιβάτες, μεγάλο μέρος των οποίων τελικά δεν προλαβαίνει να πραγματοποιήσει το πρόγραμμα επισκέψεών του στην Αθήνα. Τα ίδια ισχύουν και για τα δημοφιλέστερα νησιά του Αιγαίου όπως η Σαντορίνη, η Μύκονος και η Κέρκυρα. Σε δεύτερη φάση θα εξεταστούν οι λιμενικές υποδομές που χρειάζεται η Ελλάδα για να αναπτύξει τη βιομηχανία κρουαζιέρας. Αυτό αναμένεται να γίνει με τη διαδικασία των παραχωρήσεων ή και της συνεκμετάλλευσης μέσω και του προγράμματος Fast Truck που «τρέχει» ο αναπληρωτής υπουργός, Χάρης Παμπούκης. Επίσης από ελληνικής πλευράς θα αναζητηθούν, σε συνεργασία με τις εταιρείες, τρόποι ανάδειξης νέων προορισμών τόσο στην ηπειρωτική όσο και στη νησιωτική χώρα.[...] Διαβάστε όλο το ρεπορτάζ της Ναυτεμπορικής εδώ:http://www.naftemporiki.gr/news/cstory.asp?id=2002592

Διαβάστε επίσης

Αρχηγείο Λιμενικού Σώματος το κτίριο του πρώην υπουργείου Θαλασσίων ΥποθέσεωνΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Σε Αρχηγείο Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής (Hellenic Coast Guard) θα μετονομαστεί σύντομα το κτίριο του πρώην υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, στην ακτή ...

48ωρη απεργία των εργαζομένων στα λιμάνια την άλλη εβδομάδαΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Tη συμμετοχή τους στην 48ωρη πανελλαδική απεργία της ΓΣΕΕ την ερχόμενη εβδομάδα, ανακοίνωσαν οι εργαζόμενοι στα λιμάνια της χώρας.Η απεργία θα πραγματοποιηθεί κατά τη συζήτηση και ...

Posidonia: Προσοχή «ύφαλος» για την ακτοπλοΐα, αλλά η κρουαζιέρα καλά κρατείΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Σταδιακή απόσυρση των νεότευκτων πλοίων, μείωση δρομολογίων, μέχρι και ολοκληρωτική καταστροφή του κλάδου, διαβλέπουν οι ακτοπλοϊκοί παράγοντες εάν η πολιτεία δεν λάβει μέτρα περαι...

Στον Χάρη Παμπούκη η ΝαυτιλίαΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Αν και επισήμως δεν έχουν ανακοινωθεί οι αρμοδιότητες των νέων αναπληρωτών υπουργών (απονέμονται απ’ ευθείας απ’ τον πρωθυπουργό, σε αντιθεση με τους υφυπουργούς, στους οποίους εκχ...