ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΣΕΤΚΕ - Νέο Χωροταξικό: Να αποφασίζουν οι Δήμοι για το χαρακτηρισμό των περιοχών ως κορεσμένων ή μη

Tην αναθεώρηση του νέου Ειδικού Χωροταξικού Πλαισίου (ΕΧΠ) στον τουρισμό ζητεί με επιστολή της προς τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Θεόδωρο Σκυλακάκη, η Συνομοσπονδία Επιχειρηματιών Τουριστικών Καταλυμάτων Ελλάδος (ΣΕΤΚΕ), ώστε οι προορισμοί της χώρας να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις  ανάγκες που προκύπτουν από την υψηλή επισκεψιμότητα.

 

Η ΣΕΤΚΕ επισημαίνει ότι η πολιτεία θα πρέπει να χρηματοδοτήσει άμεσα την υλοποίηση των απαραίτητων έργων και υποδομών που θα συμβάλλουν στην ανάπτυξη της κάθε περιοχής και να δώσει στην τοπική αυτοδιοίκηση το δικαίωμα χαρακτηρισμού κάθε περιοχής ως κορεσμένης ή μη.

 

 

Διαβάστε την επιστολή της ΣΕΤΚΕ:

 

Ενημερωθήκαμε για το νέο Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο (ΕΧΠ) στον τουρισμό που σχεδιάζει η Κυβέρνηση, το οποίο χωρίζει τη χώρα σε πέντε κατηγορίες ανάλογα με τον βαθμό επιβάρυνσης και ορίζει για καθεμία νέες κατευθύνσεις ανάπτυξης.

Πράγματι τα τελευταία χρόνια σε κάποιες περιοχές υπήρξε ραγδαία αύξηση κλινών από την ανέγερση μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων, οι οποίες στην πλειοψηφία τους ήταν χρηματοδοτούμενες από την πολιτεία.

Όμως η πολιτεία δεν φρόντισε σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση να υλοποιηθούν παράλληλα έργα και υποδομές ανάπτυξης της κάθε περιοχής ώστε να μπορεί να ανταπεξέλθει στην αύξηση των επισκεπτών, με αποτέλεσμα να έχουν πλέον δημιουργηθεί περιβαλλοντικά προβλήματα από την υπερεκμετάλλευση των φυσικών πόρων αλλά και προβλήματα κυκλοφοριακά, στάθμευσης, καθαριότητας, κ.α..

Στις Περιοχές ελέγχου (κορεσμένες) του νέου πλαισίου παρατηρούμε ότι απαγορεύεται η δόμηση τουριστικών υποδομών εντός σχεδίου, ενώ εκτός σχεδίου επιτρέπεται ανέγερση νέων ξενοδοχείων (4 και 5 αστέρων), με το ελάχιστο απαιτούμενο εμβαδόν να καθορίζεται στα 16 στρέμματα.

Στην ουσία απαγορεύεται η δόμηση μικρών τουριστικών καταλυμάτων και εξακολουθεί να επιτρέπεται η δόμηση μόνο μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων, με αποτέλεσμα την αύξηση των κλινών εντείνοντας τα προβλήματα που προαναφέραμε και δημιουργώντας παράλληλα αθέμιτο ανταγωνισμό εις βάρος των μικρών τουριστικών καταλυμάτων.

Επίσης, παρατηρούμε ότι στις περιοχές ελέγχου περιλαμβάνονται και περιοχές οι οποίες δεν θεωρούνται ιδιαιτέρως κορεσμένες σε αντίθεση με άλλες.

Για παράδειγμα στη Ρόδο περιλαμβάνονται οι Δημοτικές Ενότητες Αφάντου, Ιαλυσού, Καλλιθέας και εξαιρούνται όλες οι άλλες του νησιού. Το πρόβλημα δεν επιλύεται με την παύση δόμησης των τριών αυτών περιοχών διότι οποιαδήποτε δημιουργία νέας κλίνης θα επιβαρύνει συνολικά το νησί.

Θεωρούμε ότι απαιτείται μια ολιστική προσέγγιση του προβλήματος και ότι οι τοπικές κοινωνίες (τοπική αυτοδιοίκηση και φορείς) είναι αυτές που πρέπει να κρίνουν αν σε κάποια περιοχή υπάρχει ανάγκη να σταματήσει οποιαδήποτε δόμηση που αφορά αύξηση κλινών, ακόμα και ακινήτων που θα χρησιμοποιούνται για βραχυχρόνια μίσθωση, αλλά και για πόσο χρονικό διάστημα.

Η Ρόδος όπως και όλη η νησιωτική και χερσαία Ελλάδα, διαθέτουν φυσικό και πολιτισμικό πλούτο με τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης, εφόσον δημιουργηθούν οι κατάλληλες προϋποθέσεις.

Ως εκ τούτου, θεωρούμε ότι η πολιτεία θα πρέπει να προβεί στην αξιολόγηση των ανωτέρω και στην αναθεώρηση του νέου Ειδικού Χωροταξικού Πλαισίου (ΕΧΠ) στον τουρισμό, χρηματοδοτώντας άμεσα την υλοποίηση των απαραίτητων έργων και υποδομών που θα συμβάλλουν στην ανάπτυξη της κάθε περιοχής ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες που προκύπτουν από την υψηλή επισκεψιμότητα και δίνοντας στην τοπική αυτοδιοίκηση το δικαίωμα χαρακτηρισμού κάθε περιοχής ως κορεσμένη ή μη».

Πηγή: tornosnews.gr

 
 
 
 

Διαβάστε επίσης

Παραδίδεται ο νέος οδικός άξονας «Άκτιο Αμβρακία» που μειώνει κατά 45 λεπτά τη διαδρομή Αθήνα-ΛευκάδαΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η ιστορία και η σημασία του έργου που εγκαινιάζεται σήμερα, παρουσία του πρωθυπουργού - Σημαντική η συνεισφορά του νέου αυτοκινητόδρομου στην μείωση των ατυχημάτων και την οδική ασ...

Σύσκεψη για τα θέματα της κρουαζιέρας στο Υπουργείο Τουρισμού ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Συνάντηση για  την στρατηγική και τις πολιτικές στον τομέα της κρουαζιέρας , πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία της υπουργού Τουρισμού Όλγας Κεφαλογιάννη με τον υφυπουργό Εμπορικής Να...

Πράσινο φως για 5 στρατηγικές επενδύσεις - Οι δύο στην ΕρμιονίδαΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ξεκινούν πέντε μεγάλες ιδιωτικές επενδύσεις στρατηγικού χαρακτήρα. Πρόκειται για τέσσερις επενδύσεις στον τουριστικό τομέα και μια στον τεχνολογικό, οι οποίες πρόσφατα εντάχθηκαν μ...

Icon of the Seas: Το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο στον πλανήτη σάλπαρε παρά τις αντιδράσεις (φωτογραφίες και βίντεο)ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο απέπλευσε από το  Μαϊάμι  της Φλόριντα για το παρθενικό του ταξίδι, εν μέσω ανησυχιών σχετικά με τις  εκπομπές μεθανίου  του. Το  Icon of t...

Τουρισμός: Τα πρώτα μηνύματα για το 2024 - Το στοίχημα της επέκτασης της σεζόνΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Νίκη Παπάζογλου.insider.gr Με αυξημένες προσδοκίες, τροφοδοτούμενες από τα περσινά ρεκόρ, αλλά και με καλούς οιωνούς εκκινεί ο  τουρισμός  το 2024, έχοντας ήδη από το πρώτο τρίμηνο...

Rebranding στον τουρισμό της Αττικής – O σχεδιασμός του Χαρδαλιά για να καταστεί κορυφαίος προορισμόςΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ριζικές αλλαγές στον τομέα της τουριστικής πολιτικής της Περιφέρειας Αττικής ετοιμάζει η νέα διοίκηση, καθώς ο Νίκος Χαρδαλιάς έχει εκπονήσει έναν ολιστικό στρατηγικό σχεδιασμό για...

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού αλλάζει όνομα και γίνεται ΟΗΕ ΤουρισμόςΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού, υπηρεσία του ΟΗΕ με έδρα τη Μαδρίτη, ανακοίνωσε σήμερα πως αλλάζει όνομα και γίνεται ΟΗΕ Τουρισμός ώστε να καταστήσει πιο ορατή τη σύνδεσή του με...

"Τουρισμός για Όλους": Πληρωμές ιδιοκτητών καταλυμάτων και τουριστικών γραφείωνΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Υπογράφηκαν από την αρμόδια Υφυπουργό Τουρισμού Έλενα Ράπτη , τον Αναπληρωτή Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νικόλαο Παπαθανάση, τον Υφυπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικ...