ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Και η ναυτιλία στην Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θα απαντήσει στο σχέδιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία, μέσω της υιοθέτησης ψηφίσματος κατά τη διάρκεια της συνόδου της Ολομέλειας στις 13-16 Ιανουαρίου του 2020 όπου όλα θα κριθούν και για τη ναυτιλία.

Το σχέδιο δράσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής περιλαμβάνει τα σχέδια της Κομισιόν για την ευρωπαϊκή αγορά άνθρακα (Σύστημα Ανταλλαγής Ποσοστώσεων, SEQE ή ETS), τα οποία θέλει να επεκτείνει στον «πολύ ρυπογόνο τομέα» της ναυσιπλοΐας. Χθες η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν παρουσίασε την «Πράσινη Συμφωνία», έναν οδικό άξονα που προορίζεται να γίνει «η νέα στρατηγική ανάπτυξης» και αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η «Πράσινη Συμφωνία» αποτελεί το πρώτο πολιτικό τεστ για την νέα πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία επέλεξε να την ανακοινώσει εν μέσω των εργασιών της COP25 και την παραμονή της ευρωπαϊκής συνόδου κορυφής. «Είναι η νέα μας στρατηγική ανάπτυξης», δήλωσε η πρόεδρος της Επιτροπής σε μία σύντομη παρέμβασή της, προοίμιο της πλήρους παρουσίασης ενώπιον του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. «Δεν έχουμε ακόμη όλες τις απαντήσεις, σήμερα είναι η αρχή ενός ταξιδιού», είπε παραβάλλοντας αυτή τη στιγμή στην ιστορία της Ευρωπαϊκής Ένωσης με την αμερικανική κατάκτηση του Διαστήματος.

Η ευρωπαϊκή «Πράσινη Συμφωνία» πρέπει να καταγράψει τις νομοθετικές προτάσεις, τα χρηματικά εργαλεία ή τα σχέδια δράσης στους διαφορετικούς τομείς, το σύνολο συνοδευόμενο από ένα χρονοδιάγραμμα: μείωση των εκπομπών άνθρακα, κυκλική οικονομία, πρασίνισμα των μεταφορών και της γεωργίας, πράσινες επενδύσεις , χρηματοδότηση της μετάβασης. Κεντρικός άξονας ένας «κλιματικός νόμος», που θα εγγράψει την χρονολογία 2050 ως ορίζοντα για να γίνει η Ευρώπη η πρώτη ήπειρος ουδέτερη σε εκπομπές άνθρακα. Ο νόμος θα είναι έτοιμος μέχρι τον Μάρτιο. Η φον ντερ Λάιεν προειδοποίησε, επίσης, και για το "κόστος της αδράνειας" έναντι της κλιματικής αλλαγής. "Αυτή είναι η νέα μας στρατηγική για την ανάπτυξη", δήλωσε η Γερμανίδα πρόεδρος. Από τη μια μεριά "να μειώσουμε τις εκπομπές των αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου" και από την άλλη "να δημιουργήσουμε θέσεις εργασίας και να ενισχύσουμε την καινοτομία" "Ορισμένοι δηλώνουν ότι το κόστος αυτής της μεταρρύθμισης είναι υπερβολικά υψηλό, ας μην ξεχνάμε ποτέ τί θα είναι το κόστος της αδράνειας", δήλωσε ενώπιον του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Πάντως, δεν έχει ακόμη λάβει το πράσινο φως από τους ηγέτες της ΕΕ. Ο νέος πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Σαρλ Μισέλ ελπίζει ότι θα πείσει τους τελευταίους αντιρρησίες κατά τη διάρκεια της Συνόδου Κορυφής. Τρεις χώρες, που εξαρτώνται ακόμη πολύ από τα ορυκτά καύσιμα και κυρίως από τον άνθρακα, υψώνουν εμπόδια: η Πολωνία, η Ουγγαρία, η Τσεχία. Για να τις πείσει, η Επιτροπή προβλέπει την θέσπιση «μηχανισμού δίκαιης μετάβασης», μία ρύθμιση πολυαναμενόμενη από τις πιο καθυστερημένες χώρες, την οποία θα παρουσιάσει στις αρχές του έτους. Να σημειωθεί ότι η ΕΕ προς τα τέλη του 2017 είχε προσωρινά θέσει εκτός του ναυτιλιακό τομέα από τα ETS υπό την προϋπόθεση ότι ο ΙΜΟ θα είχε λάβει ικανοποιητικά μέτρα μείωσης των εκπομπών άνθρακα μέχρι το 2023. Η μη κυβερνητική οργάνωση μεταφορών και περιβάλλοντος που εδρεύει στις Βρυξέλλες χαιρέτισε τα σχέδια της Επιτροπής για τη ναυτιλία. Ωστόσο το ερώτημα για το αν η ΕΕ θα λάβει ένα ακόμη μέτρο «περιφερειακού χαρακτήρα» με την ένταξη της ναυτιλίας το οποίο θα κτυπήσει ευθέως την ανταγωνιστικότητα της Ευρωπαϊκής ναυτιλίας παραμένει...

Πηγή: theseanation.gr

Διαβάστε επίσης

Μήνυμα Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για τον εορτασμό του προστάτη των ναυτικών Αγίου ΝικολάουΕλλάδα

Με την ευκαιρία της σημερινής εορτής του Αγίου Νικολάου, προστάτη των θαλασσών και φύλακα των ναυτικών μας, θέλω να ευχηθώ σε όλες τις Ελληνίδες και Έλληνες ναυτικούς ανά τον κόσμο...

Μυτιλήνη: Ακυβέρνητο πλέει φορτηγό πλοίο, με σημαία Λιβερίας, ανοικτά του ΣιγρίουΕλλάδα

Κλίση, λόγω μετατόπισης χύμα φορτίου, έχει πάρει το φορτηγό πλοίο Now Leo, με σημαία Λιβερίας, και πλέει ακυβέρνητο ανοικτά του Σιγρίου. Ήδη, το 14μελές πλήρωμα του που είχε εκπέμψ...

Να επανεξετασθούν τα αιτήματα αποζημίωσης των αλιέων και των τουριστικών επιχειρήσεων που επλήγησαν από το ναυάγιο του Δ/Ξ «Αγία Ζώνη ΙΙ» ζήτησε ο ΥΝΑΝΠ Ναυτιλία

Να επανεξετασθούν τα αιτήματα αποζημίωσης των αλιέων και των τουριστικών επιχειρήσεων που επλήγησαν από το ναυάγιο του ναυάγιο του Δ/Ξ «Αγία Ζώνη ΙΙ» ζήτησε ο ΥΝΑΝΠ κ. Γιάννης Πλακ...

Απονομή τιμητικής πλακέτας στο Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή για τα 100 χρόνια προσφοράς του στην Ελληνική ΝαυτιλίαΝαυτιλία

Τιμητική πλακέτα απένειμε, με ομόφωνη απόφαση του Δ.Σ., το Ελληνικό Ινστιτούτο Ναυτικής Τεχνολογίας (Hellenic Institute of Marine Technology) στον Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος – Ελ...

31η Γενική Συνέλευση κρατών-μελών του ΙΜΟ: Αναβολή της εφαρμογής του νέου Κανονισμού για τα καύσιμα ζήτησε ο Γ. ΠλακιωτάκηςΝαυτιλία

Να εξεταστεί η αναβολή της εφαρμογής του νέου Κανονισμού που προβλέπει την χρήση από τη ναυτιλία καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, προέτρεψε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτ...

Την Παρασκευή 29/11 οι εκλογές για την ανάδειξη των 40 μελών του συμβουλίου του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού ΙΜΟ - Υποψήφια για την πρώτη κατηγορία η ΕλλάδαΝαυτιλία

Eθιμοτυπική συνάντηση με τον Κορεάτη γενικό γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού ΙΜΟ, κ. Κιτάκ Λιμ (Ν. Κορέα), στο περιθώριο των εργασιών της 31ης συνόδου του οργανισμού σ...

Βραζιλία: Πυρκαγιά σε πλοίο με ελληνική σημαία - Νεκρός ο Ελληνας πλοίαρχοςΝαυτιλία

Νεκρός ανασύρθηκε ο 40χρονος Έλληνας πλοιάρχος, μετά από πυρκαγιά που ξέσπασε στο υπό ελληνική σημαία πλοίο «ORE SUDBURY».   Σύμφωνα με το Λιμενικό εκδηλώθηκε πυρκαγιά πρώτες πρωιν...