ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

 Η κρίση στη μέση Ανατολή έβαλε φωτιά στο κόστος ασφάλισης των τάνκερ

Την ανηφόρα έχει τραβήξει το κόστος ασφάλισης των πετρελαιοφόρων πλοίων, λίγα 24ώρα μετά τον νέο γύρο επιθέσεων σε τάνκερ, στην Κόλπο του Ομάν.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του πρακτορείου Bloomberg, το περιστατικό της Πέμπτης έχει ως αποτέλεσμα τη σημαντική αύξηση του κόστους ασφάλισης των φορτίων που διακινούνται στη μεγαλύτερη πετρελαιο-εξαγωγική περιοχή του πλανήτη.

Πηγές με γνώση της αγοράς αποκαλύπτουν ότι το κόστος ασφάλισης για τα τάνκερ του Περσικού Κόλπου έχει εκτιναχθεί τουλάχιστον στα 185.000 δολάρια για τα σούπερ-τάνκερς.

Τον περασμένο Μάιο, το κόστος ασφάλισης είχε διαμορφωθεί στα 50.000 δολάρια, μετά τις αντίστοιχου είδους επιθέσεις σε τέσσερα πετρελαιοφόρα, κοντά στις ακτές των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων.

Ήδη, σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg, αρκετές εταιρείες έχουν «παγώσει» τις παραδόσεις φορτίων, εξαιτίας της επαναξιολόγησης των κινδύνων διακίνησης φορτίων αργού.

Υπενθυμίζεται ότι το πρωί της Πέμπτης σημειώθηκαν εκρήξεις σε δύο τάνκερ, τα οποία έπλεαν στον Κόλπο του Ομάν, κοντά στο Στενό του Ορμούζ. Οι ΗΠΑ έχουν επιρρίψει την ευθύνη στο Ιράν, το οποίο αρνείται κάθε εμπλοκή.

Αντίστοιχο περιστατικό είχε σημειωθεί και τον Μάιο, κοντά στις ακτές των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, όπου είχαν «χτυπηθεί» τέσσερα πετρελαιοφόρα πλοία.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 30% του παγκόσμιου πετρελαίου διακινείται μέσω της συγκεκριμένης θαλάσσιας περιοχής. «Εάν αυτά τα νερά καταστούν μη ασφαλή, η προμήθεια σ’ όλο τον δυτικό κόσμο τίθεται υπό κίνδυνο» προειδοποιεί ο Πάολο ντ’Αμίκο, επικεφαλής της Intertanko.

Πηγή: naftemporiki.gr

 

Διαβάστε επίσης

Intertanko: Ανησυχία για τις επιθέσεις σε δεξαμενόπλοια στον κόλπο του Ομάν - Το 30% του αργού πετρελαίου διέρχεται από τα ΣτενάΝαυτιλία

Την ανησυχία του για τις σημερινές επιθέσεις σε δύο δεξαμενόπλοια με αθώα διέλευση σε διεθνή ύδατα στον κόλπο του Ομάν εξέφρασε ο πρόεδρος της Διεθνής Ένωσης Δεξαμενόπλοιων INTERTA...

Ρομπέρτο Καραχαννάς (ΕΛΠΕ): Συρρικνώθηκε η αγορά ναυτιλιακού καυσίμου στην ΕλλάδαΝαυτιλία

Σε 800.000 τόνους, από 2,7 εκατ. τόνους σε 1,9 εκατ. τόνο, υπολογίζεται η συρρίκνωση της αγοράς ναυτιλιακού καυσίμου στην Ελλάδα, ως αποτέλεσμα της υποχρεωτικής εφαρμογής του κανον...

Transport Logistic: Λιμενικές συνέργειες με «κλειδί» τη σιδηροδρομική κάλυψη - Η περίπτωση του ΠειραιάΝαυτιλία

Άκρως ενδιαφέροντα είναι τα απολογιστικά νέα που «κατέπλευσαν» από την Transport Logistic του Μονάχου όπου κορυφαία στελέχη του λιμενικού τομέα και των logistics συζήτησαν για τον ...

ΟΛΘ: Ρεκόρ πενταετίας το 2018 στη διακίνηση containers - Ανάδοχος για την επέκταση της 6ης προβλήτας Ναυτιλία

Εντός του τέταρτου τριμήνου του 2019 εκτιμάται ότι θα έχει εγκατασταθεί ο ανάδοχος, που θα αναλάβει την επέκταση της 6ης προβλήτας στον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης, με προοπτική...

Απαγόρευση θαλάσσιας κυκλοφορίας σε περιοχές αρμοδιότητας Λιμεναρχείου ΣαρωνικούΝαυτιλία

Από το Λιμεναρχείο Σαρωνικού ανακοινώνεται η απαγόρευση κυκλοφορίας των ιδιωτικής χρήσης ή εκμισθούμενων ατομικών σκαφών - θαλάσσιων μοτοποδηλάτων, καθώς και των προσομοιάζοντων πρ...

Πανηγυρική εκδήλωση για τα 20 χρόνια του Τμήματος Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών ΥπηρεσιώνΝαυτιλία

Επίτιμος Διδάκτορας του Τμήματος ο Καθηγητής Κώστας Θ. Γραμμένος (City, University of London) Στους διεθνώς αναγνωρισμένους Έλληνες και Ελληνίδες, στις διεθνείς διακρίσεις της χώρα...

Med Tugs: Θα ρυμουλκεί πλοία τριών μεγάλων ναυτιλιακών τακτικών γραμμώνΝαυτιλία

Συμβόλαιο με τρεις από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών στο κόσμο, έκλεισεη ελληνική κοινοπραξία ρυμουλκών ναυαγοσωστικών, Med Tugs, στην οποία συμμετέχουν η ...

5ο Posidonia Sea Tourism Forum: Θετικές οι προοπτικές για την κρουαζιέρα στη Ελλάδα     Ναυτιλία

Οι προοπτικές για την ανάπτυξη της βιομηχανίας κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο είναι θετικές, ωστόσο χρειάζεται ακόμη να γίνουν πολλά, ιδιαίτερα στον τομέα της ασφάλειας , προκ...