ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Κρατική ενίσχυση ζητεί η ακτοπλοΐα!

Κρατική στήριξη και ίση μεταχείριση με τα άλλα μέσα μεταφοράς, προκειμένου να επιβιώσουν οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, ζήτησε για πρώτη φορά, χθες, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), Μιχάλης Σακέλλης, μιλώντας στην ετήσια γενική συνέλευση του Συνδέσμου.

Επιχειρηματολόγησε, μάλιστα, λέγοντας ότι, αν τα χρήματα που στοιχίζει ο ΟΣΕ στον κρατικό προϋπολογισμό διατίθεντο για την ακτοπλοΐα, τότε όχι μόνο θα ταξίδευαν δωρεάν όλοι οι επιβάτες και τα οχήματα, αλλά θα υπήρχε δυνατότητα καταβολής σε κάθε επιβάτη 7 ευρώ δώρο. Την ίδια στιγμή, ο παριστάμενος υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης, αν και δεν έκρυψε την ανησυχία του για την πορεία του κλάδου, κράτησε αποστάσεις από μία σειρά αιτημάτων των ακτοπλόων. Επιδότηση στα καύσιμα Ο κ. Σακέλλης, μεταξύ άλλων, ζήτησε μία μορφή επιδότησης των ναυτιλιακών καυσίμων, τα οποία αποτελούν το σοβαρότερο πρόβλημα του κλάδου. «Το σημαντικότερο θέμα όλων είναι ο έλεγχος της τιμής των καυσίμων, καθώς το καύσιμο, ανάλογα με τον τύπο τουπλοίου, αποτελεί το 50%60% του κόστους εκμετάλλευσης», είπε και συνέχισε: «Τα πλοία μας καταναλώνουν περίπου 1 εκατ. τόνους ετησίως και κάθε ευρώ που κακώς χρεώνεται, αποτελεί μία δυσβάστακτη επιβάρυνση. Είναι, λοιπόν, απαραίτητο, πρώτον, να ελεγχθούν οι μηχανισμοί άμεσα και οι παράγοντες που διαμορφώνουν την τελική -πέραν της διεθνούς- τιμή των καυσίμων και, δεύτερον, να μας απασχολήσει και να βρεθούν οι πόροι για να καταστεί δυνατή η εγγύηση της ανώτατης τιμής των καυσίμων γεγονός που θα αποτελέσει και την οριστική λύση των προβλημάτων». Ο κ. Μουσουρούλης, απαντώντας, ξεκαθάρισε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα απαγορεύσει οποιαδήποτε μορφή επιδότησης στα καύσιμα, σημείωσε όμως ότι θα εξετασθούν άλλοι τρόποι ενίσχυσης των εταιρειών μέσω κοινοτικών κονδυλίων, θέμα το οποίο μελετάται ήδη σε νομικό επίπεδο. Πληροφορίες αναφέρουν ότι εξετάζεται η επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών των ναυτικών, μέτρο που ήδη εφαρμόζουν οι ιταλικές εταιρείες, οι οποίες ανταγωνίζονται τις ελληνικές στις γραμμές της Αδριατικής. Ο υπουργός Ναυτιλίας, πάντως, ενώ δεν έκρυψε την ανησυχία του για την πορεία του κλάδου, επέμεινε στην ανάγκη το κράτος να έχει ένα ρυθμιστικό ρόλο στη λειτουργία της ακτοπλοΐας, γεγονός που σχολιάσθηκε αρνητικά από τους παριστάμενους εκπροσώπους των εταιρειών. Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου αναφέρθηκε και στις ρυθμίσεις που προωθεί για την ακτοπλοΐα μέσω του πολυνομοσχεδίου, σημειώνοντας ότι κάποιες αλλαγές θα γίνουν σταδιακά, γιατί «όλα μαζί δεν γίνονται», ενώ ζήτησε επιμερισμό ευθυνών σε κάθε ξεχωριστό κρίκο της αλυσίδας, υπεραμυνόμενος της δικής του πολιτικής και δείχνοντας και τα άλλα συναρμόδια υπουργεία για τα θέματα φορολογίας, όπως είναι το θέμα της μείωσης του ΦΠΑ στα εισιτήρια των πλοίων. Στη λήψη των οποιοδήποτε μέτρων θα πρέπει να κυριαρχεί η έννοια του δικαίου. «Υπογράφω και υπογραμμίζω τη λέξη δικαιοσύνη στη λήψη μέτρων», είπε με σημασία σε άλλο σημείο της ομιλίας του.
Πάγια αιτήματα Ο κ. Σακέλλης επανέλαβε τα πάγια αιτήματα του Συνδέσμου, που είναι ο εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου, η μείωση του ΦΠΑ και των κρατήσεων υπέρ τρίτων, οι επιδοτήσεις των εργοδοτικών εισφορών και ο επαναπροσδιορισμός των μισθωμάτων των γραμμών Δημόσιας Υπηρεσίας με βάση τα πραγματικά έξοδα των πλοίων. Επίσης, υπογράμμισε ότι «η ακτοπλοΐα δικαιούται την κρατική ενίσχυση, γιατί επί της ουσίας επιβάλλεται δημόσια υπηρεσία σε όλους τους τομείς της επιχειρηματικής δραστηριότητας των εταιρειών, καθώς βασικές αρχές του επιχειρείν, όπως η ευελιξία και η προσαρμοστικότητα, είναι αδύνατον να εφαρμοστούν και ουσιαστικά είναι απαγορευμένες. Η αναδιάρθρωση των δρομολογίων, για να αυξηθούν οι πληρότητες και να μειωθούν τα έξοδα, συνήθως δεν είναι δυνατή για λόγους δημοσίου συμφέροντος. Τους λόγους αυτούς μπορεί να τους κατανοούμε», συνέχισε, «αλλά δεν κατανοούμε την επιβάρυνση των εταιρειών μας χωρίς τη συμμετοχή του Δημοσίου. Το αποτέλεσμα όλων αυτών, πολλές φορές, είναι η αδυναμία εκτέλεσης δρομολογίων και η διαμόρφωση υψηλών τιμών εισιτηρίων, δυσβάσταχτων για τους επιβάτες με αρνητικές συνέπειες στο μεταφορικό έργο», υπογράμμισε ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ. Τέλος, ανακοίνωσε ότι θα αναλάβει πρωτοβουλίες, προκειμένου ο ΣΕΕΝ να ενωθεί με την Ενωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ). ΠΗΓΗ: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Διαβάστε επίσης

  Επέκταση Μετρό προς Πειραιά    ΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Η επέκταση του Μετρό στον Πειραιά, προχωρά και μάλιστα αθόρυβα. Χωρίς να έχει απασχολήσει μέχρι σήμερα το έργο που ξεκίνησε πριν ένα χρόνο προχωρά σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, χωρ...

Διάθεση προϊόντων στον ΠειραιάΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Διάθεση προϊόντων χωρίς μεσάζοντες διοργανώνει το «Λιμάνι της Αγωνίας» την Κυριακή 3 Μαρτίου, πίσω από το γήπεδο Καραϊσκάκη (Σοφιανοπούλου & Εμμανουηλίδη)Περισσότερες πληροφορίες σ...

Σε δημόσια διαβούλευση τα σχέδια για τις ιδιωτικές ναυτικές σχολέςΠΕΙΡΑΙΑΣ - NOTIA

Mε καθυστέρηση δεκαετίας προχωρά το σχέδιο για την ίδρυση ιδιωτικών σχολών ναυτικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα, την ώρα που εκατοντάδες έλληνες έχουν καταφύγει στα πανεπιστήμια ή σε σ...