ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ενδιαφέρον για τον Λιμένα Λαυρίου από Προκοπίου, MSC και Grimaldi

Τουλάχιστον 12 μήνες θα καθυστερήσει η υπογραφή της σύμβασης πώλησης του 67% του Οργανισμού Λιμένα Βόλου (ΟΛΒ). Από την άλλη πλευρά, το ΤΑΙΠΕΔ φαίνεται να προχωρεί την αξιοποίηση του Λιμένα Λαυρίου.

Οι καθυστερήσεις στον Βόλο δεν οφείλονται μόνον στη δικαστική προσφυγή ενδιαφερομένου για το λιμάνι, αλλά και στα καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias, που έπληξαν ουσιαστικά τη λειτουργικότητά του. Ειδικά ο Daniel έφερε υλικά που αύξησαν τη στάθμη πυθμένα του λιμένα και η οποία τώρα πρέπει να βυθοκοριστεί.

Όσον αφορά τον Λιμένα Λαυρίου, την ερχόμενη Πέμπτη κατά πάσα πιθανότητα το διοικητικό συμβούλιο του οργανισμού θα εγκρίνει τα τεύχη του διαγωνισμού. Το ΤΑΙΠΕΔ προτίθεται να διαθέσει την πλειοψηφία των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου (ΟΛΛ), χωρίς ωστόσο να ξεκαθαρίζεται αν αυτή η πλειοψηφία θ’ αφορά το 51% ή το 67% των μετοχών. Υπενθυμίζεται ότι σε Ηγουμενίτσα, Ηράκλειο και Βόλο οι αποκρατικοποιήσεις περιέλαβαν την πώληση του 67% των μετοχών.

Για το λιμάνι του Λαυρίου υπάρχει εκδηλωμένο ενδιαφέρον, τόσο από ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις, όσο και από επιχειρήσεις κρουαζιέρας. Το σχέδιο του ΤΑΙΠΕΔ είναι το συγκεκριμένο λιμάνι, λόγω της εγγύτητάς του με το αεροδρόμιο των Σπάτων, αλλά και με δημοφιλείς προορισμούς (π.χ. Μύκονος, Σαντορίνη, Σμύρνη, Αλικαρνασσός κ.λπ.), ν’ αποτελέσει κυρίως home port κρουαζιέρας.

Μάλιστα, για την αποκρατικοποίηση αυτήν φέρονται να έχουν εκφράσει ενδιαφέρον αρκετές εταιρείες κρουαζιερόπλοιων, μεταξύ των οποίων και η MSC, που θεωρείται μία από τις μεγαλύτερες στον πλανήτη. Επίσης, στους ενδιαφερόμενους είναι και ο όμιλος Grimaldi, ο οποίος διαθέτει ακτοπλοϊκές αλλά και δραστηριότητες κρουαζιέρας. Επίσης, πολλοί βλέπουν ως ενδιαφερόμενο και τον εφοπλιστή Γιώργο Προκοπίου, ιδιοκτήτη της παρακείμενης Olympic Marine.

Όσον αφορά τον Λιμένα Βόλου, αυτός έχει υποστεί μεγάλες ζημιές από τον Daniel, καθώς τα φερτά υλικά έχουν μειώσει τα βάθη του. Έτσι, πλέον δεν ελλιμενίζονται μεγάλα πλοία και έχει μειωθεί το λιμενικό έργο. Για τον λόγο αυτόν, το ΤΑΙΠΕΔ έχει εισηγηθεί την ένταξη στο φετινό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) ως έργο στρατηγικής σημασίας τη βυθοκόρηση του λιμένα, με την απομάκρυνση εκατοντάδων χιλιάδων κυβικών μέτρων φερτών υλικών.

Το έργο, ύψους 6 έως 7 εκατ. ευρώ, αφορά την εκπόνηση της σχετικής προμελέτης και στη συνέχεια την ανάθεση της σχετικής εργολαβίας καθαρισμού του πυθμένα του λιμένα. Το έργο εκτιμάται ότι θ’ απαιτήσει περίπου 12 έως 18 μήνες μέχρι την αποκατάσταση του λιμένα στα προηγούμενα βάθη.

Σημειώνεται ότι η διαδικασία αποκρατικοποίησης του Λιμένα Βόλου διεκόπη, καθώς εκκρεμεί η εκδίκαση στο Συμβούλιο της Επικρατείας της προσφυγής του Ομίλου Goldair. Ο τελευταίος στρέφεται κατά αποφάσεων του ΤΑΙΠΕΔ με τις οποίες ανακηρύχθηκε ο ΟΛΘ ως προτιμητέος επενδυτής για την απόκτηση του 67% του ΟΛΒ. Ο όμιλος Goldair είναι ο πρώτος επιλαχών προτιμητέος επενδυτής για το ίδιο περιουσιακό στοιχείο.

Εν τω μεταξύ, στον χάρτη της αξιοποίησης εισέρχεται πλέον και το λιμάνι της Πάτρας. Ο Οργανισμός Λιμένος Πάτρας (ΟΛΠΑ) συμπεριλήφθηκε στην παρουσίαση που έκανε ο επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ, Δημήτρης Πολίτης, σε Ινδούς επιχειρηματίες κατά την πρόσφατη πρωθυπουργική επίσκεψη στο Νέο Δελχί. Στην ίδια παρουσίαση περιλαμβάνονταν φυσικά τα λιμάνια του Λαυρίου και της Αλεξανδρούπολης. Επίσης περιλαμβάνονταν τα δύο κέντρα logistics που θέλει να δημιουργήσει το ΤΑΙΠΕΔ σε Αττική (Φυλή) και Θεσσαλονίκη (Γκόνου).

 

Διαβάστε επίσης

Η Χίος πρωτοπορεί με πρόγραμμα για το μετριασμό της Κλιματικής ΑλλαγήςΝαυτιλία

Με ευρεία συμμετοχή της Χιακής κοινωνίας και μεγάλη επιτυχία διεξήχθη στις 5 Μαρτίου 2024 στη Χίο, Συνέδριο για την Κλιματική Αλλαγή. Διοργανωτές του Συνεδρίου, που έλαβε χώρα, στο...

Δημιουργία Μητρώου για τα καρνάγια παραδοσιακών σκαφών, από το υπουργείο ΝαυτιλίαςΝαυτιλία

Σε συνέχεια ενός αριθμού νομοθετικών παρεμβάσεων καθώς και της αμείωτης προσπάθειας από τη Γενική Γραμματεία Ναυτιλίας και Λιμένων για τη στήριξη και αναγέννηση των καρνάγιων και τ...

Η «πλωτή πόλη» της Σαουδικής Αραβίας αξίας 8 δις δολαρίων θα γίνει το μεγαλύτερο πλοίο του κόσμου! (Βίντεο)Ναυτιλία

Σχεδιασμένο σε σχήμα χελώνας, αυτό το terayatch αναμένεται όπως είναι φυσιολογικό να γίνει η μεγαλύτερη πλωτή κατασκευή στον κόσμο! Ο σχεδιαστής του terayatch Lazzarini και η Pange...

Ναυτιλία: Πρωτοπόροι στην παγκόσμια πλοιοκτησία σε αξία στόλου Ιαπωνία, Κίνα και ΕλλάδαΝαυτιλία

  Σύμφωνα με τον ετήσιο κατάλογο με τους δέκα κορυφαίους στόλους στον κόσμο που παρουσίασε η VesselValues της Veson Nautical η Ιαπωνία καταλαμβάνει την πρώτη θέση σε αξία στόλου 20...

Δωρεά του Ιδρύματος "Αντώνιος και Ιωάννης Αγγελικούσης" στην ιστορική Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού ΎδραςΝαυτιλία

Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης και η Πρόεδρος του Ιδρύματος «Αντώνιος και Ιωάννης Αγγελικούσης», Μαρία Αγγελικούση, υπέγραψαν στις 27/2/2024 ιδι...

ΚΥΣΕΑ: Συμμετοχή της Ελλάδας στις «Aspides» για την προστασία της ναυσιπλοΐας στην Ερυθρά ΘάλασσαΝαυτιλία

Παράταση της θητείας του αρχηγού του Λιμενικού, αντιναύαρχου Γεώργιου Αλεξανδράκη Με πλούσια ατζέντα συνεδρίασε σήμερα υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, το  Κυβερνητικό Συμβού...

ΠΕΝΕΝ: 24ωρη απεργία στις 28 Φλεβάρη 2024 - Στα λιμάνια Πειραιά - Ραφήνας - ΛαυρίουΝαυτιλία

Με ανακοίνωσή της η  ΠΕΝΕΝ  ενημερώνει για  24ωρη απεργία στις 28 Φλεβάρη 2024, στα λιμάνια Πειραιά – Ραφήνας – Λαυρίου , διεκδικώντας λύσεις στα εργασιακά, συνταξιοδοτικά, υπογραφ...