ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Λονδίνο: Πρόταση για κέντρο έρευνας περί πράσινης ναυτιλίας στην Ελλάδα

 

Οι Έλληνες εφοπλιστές στη Βρετανία

Αίτημα για τη δημιουργία Κέντρου Έρευνας για την Πράσινη Ναυτιλία καταθέτουν οι Έλληνες εφοπλιστές του Λονδίνου, καθώς το καθαρό καύσιμο είναι στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος της αγοράς.

 

«Στον ναυτιλιακό κλάδο διάφοροι οργανισμοί και εταιρίες διαφημίζουν τα “πράσινα διαπιστευτήρια” τους προβάλλοντας την επιλογή των καυσίμων που θα τροφοδοτήσουν τα νεότευκτα πλοία τους. Όμως, κανένα από αυτά δεν είναι πραγματικά απαλλαγμένο από άνθρακα παρά μόνο αναβάλλουν την αντιμετώπιση του προβλήματος», τονίζει ο πρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (γνωστότερης ως Committee, δηλαδή εκπροσώπηση της ελληνικής ναυτιλίας στο Ηνωμένο Βασίλειο) Χαράλαμπος Φαφαλιός, μιλώντας, για δεύτερη συνεχή χρονιά διαδικτυακά, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, σε εκδήλωση για το νέο έτος.

 

Ο κ. Φαφαλιός πρόσθεσε τo κυριότερο συμπέρασμα από την συνάντηση της διάσκεψης των Ηνωμένων Εθνών για την κλιματική αλλαγή-COP26 ήταν ότι οι κυβερνήσεις είχαν βλέψεις για τα έσοδα που θα εισέπρατταν από μια ποικιλία πρασίνων εισφορών, όμως δεν έγινε καμία αναφορά στην εξεύρεση τεχνολογικών λύσεων ή στην εγγύηση της διαθεσιμότητας ασφαλών και βιώσιμων καυσίμων παγκοσμίως με χαμηλή είτε μηδενική περιεκτικότητα σε άνθρακα.

 

Υπογράμμισε ότι εάν τεθούν σε ισχύ τέτοιες εισφορές, είναι επιτακτική ανάγκη οι ναυλωτές να επωμιστούν το βάρος αυτών καθώς είναι αυτοί οι οποίοι ορίζουν το ταξίδι κάθε πλοίου σε σχέση με το μέγεθος του φορτίου, το δρομολόγιο και τη ταχύτητα μεταφοράς και είναι ενθαρρυντικό ότι η Ε.Ε. κινείται προς αυτή την κατεύθυνση.

 

Ο κ. Φαφαλιός τόνισε ότι το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) «είναι ένα προσωρινό καύσιμο που όμως έχει υψηλό αποτύπωμα άνθρακα», ενώ την ιδια στιγμή, προσέθεσε, η πράσινη ή ηλεκτρονική μεθανόλη δεν είναι προς το παρόν διαθέσιμη παγκοσμίως στις ποσότητες που η βιομηχανία μας χρειάζεται.

 

Παράλληλα ανέφερε ότι η αμμωνία είναι αρκετά επικίνδυνη για το πλήρωμα εάν δεν διαχειριστεί σωστά. «Η καύση της αμμωνίας σε μηχανή εσωτερικής καύσης παράγει επίσης ενώσεις αζώτου πολύ πιο ρυπογόνες από το διοξείδιο του άνθρακα», σημείωσε ο κ. Φαφαλιός, και τόνισε ότι το κύριο ζήτημα με όλα αυτά είναι η σημαντική ποσότητα πιλοτικού ορυκτού καυσίμου που απαιτείται για τη καύση τους.

 

Παρ’ όλα αυτά, συμπλήρωσε, «τόσο οι κατασκευαστές μηχανών πλοίων όσο και οι ναυπηγοί μόλις τώρα αρχίζουν να μελετούν τυχόν τεχνολογικές λύσεις. Αυτές όμως βρίσκονται ακόμα σε αρχικά στάδια και δεν έχει γίνει καμία πραγματική προσπάθεια για την επένδυση των εσόδων που θα προέλθουν από τυχόν φόρους άνθρακα σε ένα ταμείο Έρευνας και Ανάπτυξης για τον ναυτιλιακό τομέα.»

 

Τόνισε ότι ένα τέτοιο κέντρο Ε&Α θα πρέπει να δημιουργηθεί και να εδρεύει στην Ελλάδα, η οποία είναι το παγκόσμιο κέντρο της ναυτιλιακής βιομηχανίας.

 

Αναφερόμενος στην παγκόσμια οικονομική κατάσταση, είπε ότι ο πληθωρισμός έχει κάνει ξανά έντονα την εμφάνιση του, ενώ ανέφερε ότι οι κυβερνήσεις, στην προσπάθειά τους να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα λόγω της πανδημίας, έχουν διοχετεύσει τεράστια χρηματικά ποσά στις οικονομίες των χωρών τους ώστε να τους δώσουν πνοή.

 

 

 

Διαβάστε επίσης

Κανονικά από το μεσημέρι τα δρομολόγια των πλοίων από Πειραιά και ΛαύριοΝαυτιλία

Κανονικά πραγματοποιούνται από το μεσημέρι τα δρομολόγια των πλοίων από τα λιμάνια του Πειραιά και του Λαυρίου, μετά τη βελτίωση των καιρικών συνθηκών σε πολλές θαλάσσιες περιοχές....

Κακοκαιρία Ελπίδα: Ο καπετάνιος «έβγαλε» το πλοίο στην παραλία και αποβίβασε τον κόσμο!Ναυτιλία

Ένα πρωτόγνωρο περιστατικό έζησαν οι επιβάτες του ferryboat «Μελίνα ΙΙ» όταν ο καπετάνιος λόγω της κακοκαιρίας πήρε την κατάσταση στα χέρια του και αποφάσισε να αλλάξει πορεία και ...

Άρθρο παρέμβαση: Χάθηκε η μάχη της Αδριατικής, δεν υπάρχει ελληνική σημαία σε κρουαζιερόπλοιο, ούτε ελληνικό πλοίο να συνδέσει τα νησιά με τις τουρκικές ακτές!Ναυτιλία

Σάββας Αθανασίου/mononews.gr   Η Covid-19 απειλεί με τσουνάμι την ακτοπλοοΐα Τεράστιο έλλειμμα εθνικού σχεδιασμού για την επιβατηγό ναυτιλία. Από τις αρχές της δεκαετίας του ’50 οι...

Διατάχτηκε η σύλληψη και η κράτηση του κρουαζιερόπλοιου Crystal Symphony για απλήρωτα χρέη σε καύσιμαΝαυτιλία

  Τα οικονομικά προβλήματα για τη Genting Hong Kong και τις εταιρείες της συνεχίζουν να αυξάνονται καθώς ο ομοσπονδιακός δικαστής των ΗΠΑ ενέκρινε εντολή σύλληψης ενός από τα πλοία...

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Προκήρυξη για πέντε υποτροφίες σε τομείς σχετιζόμενους με την ναυτιλίαΝαυτιλία

Πέντε υποτροφίες μεταπτυχιακών σπουδών προδιδακτορικού επιπέδου σε τομείς σχετιζόμενους με το ναυτιλιακό αντικείμενο προκηρύσσει -και εφέτος- η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ).    Σ...

Χάος στα πληρώματα από τους διαφορετικούς κανονισμούς στα εμβόλια!Ναυτιλία

Δυσκολίες στα ταξίδια των ναυτικών επισημαίνει δείκτης αλλαγής πληρώματος Οι διαφορετικοί κανονισμοί για τα εμβόλια προκαλούν για άλλη μια φορά χάος στην αλλαγή πληρώματος. Η πιο π...

 Καιρός – Σε ισχύ έως τις 18:00 το απαγορευτικό απόπλου από Πειραιά, Ραφήνα και ΛαύριοΝαυτιλία

Σε ισχύ έως τις 18:00 θα παραμείνει το απαγορευτικό απόπλου από τα λιμάνια του Πειραιά, της Ραφήνας και του Λαυρίου λόγω των ισχυρών βόρειων ανέμων που εξακολουθούν να πνέουν σε πο...