ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Μπαίνει θεσμικό πλαίσιο για ηλεκτρικά πατίνια και ποδήλατα -Το παρουσίασε στο Υπουργικό ο Κ. Καραμανλής


Κανόνες κυκλοφορίας για τα ηλεκτρικά πατίνια, τα ποδήλατα και άλλα οχήματα μικροκινητικότητας μπαίνουν με το σχέδιο νόμου για τη βιώσιμη αστική κινητικότητα, που παρουσιάστηκε στο υπουργικό συμβούλιο από τον υπουργό και τον υφυπουργό Μεταφορών, κυρίους Καραμανλή και Κεφαλογιάννη.

Πιο συγκεκριμένα, με το σχέδιο νόμου ρυθμίζονται θέματα που αφορούν τους κανόνες κυκλοφορίας για τα οχήματα μικροκινητικότητας – ηλεκτρικά πατίνια, τροχοπέδιλα (rollers), τροχοσανίδες (skate boards), αυτοεξισορροπούμενα οχήματα (όπως Segway).

Τι θα ισχύει για ηλεκτρικά πατίνια, ποδήλατα
Στο νομοσχέδιο ομαδοποιούνται τα οχήματα σε μια κατηγορία οχημάτων και ονομάζονται Ε.Π.Η.Ο., δηλαδή Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτροκίνητα Οχήματα. Εισάγονται δε, ρυθμίσεις για τη κυκλοφορία τους, στη βάση αξιολόγησης και συγκριτικής μελέτης άλλων χωρών, με βάση την ταχύτητα που αναπτύσσουν:

• Τα οχήματα που αναπτύσσουν μικρή ταχύτητα (έως 6 χλμ./ώρα), παραπλήσια δηλαδή με την ταχύτητα του πεζού, κυκλοφορούν όπου και όπως κυκλοφορούν οι πεζοί.

• Τα ΕΠΗΟ που αναπτύσσουν ταχύτητα έως 25 χλμ./ώρα, λογίζονται ως ποδήλατα και κυκλοφορούν όπου επιτρέπονται τα ποδήλατα.

• Απαγορεύεται για λόγους οδικής ασφάλειας, η κυκλοφορία αυτών των οχημάτων, σε οδούς όπου αναπτύσσονται υψηλές ταχύτητες (άνω των 50 χλμ./ώρα).

• Ρυθμίζονται ζητήματα προδιαγραφών και ασφαλούς χρήσης αυτών των οχημάτων, με έμφαση στον υποχρεωτικό εξοπλισμό που πρέπει να φέρουν τα ΕΠΗΟ κατ’ αντιστοιχία με τα ποδήλατα (φρένα, φώτα, ηχητική προειδοποίηση).

• Περιγράφονται οι υποχρεώσεις του χρήστη των οχημάτων. Ενδεικτικά, οι οδηγοί των ποδηλάτων και των ΕΠΗΟ πρέπει υποχρεωτικά να φορούν εγκεκριμένου τύπου προστατευτικό κράνος, κανονικά δεμένο. Κατά τη νύκτα, οι οδηγοί των ποδηλάτων και των ΕΠΗΟ υποχρεούνται να φορούν ορατό αντανακλαστικό εξοπλισμό ορατό. Επίσης, οι οδηγοί των ποδηλάτων που δεν έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 12 ετών και κινούνται σε οδικό δίκτυο που προορίζεται για την κυκλοφορία μηχανοκίνητων οχημάτων, θα πρέπει να συνοδεύονται από άτομα που έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 16 ετών.

Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας

Με τη θεσμοθέτηση των ΣΒΑΚ, οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) θα καταρτίζουν σχέδια για την ασφαλή και φιλική προς το περιβάλλον κινητικότητα των πολιτών, με υποχρεωτική εφαρμογή στους ΟΤΑ Α’ βαθμού με πληθυσμό άνω των 30.000 κατοίκων, και στο σύνολο των ΟΤΑ Β΄ βαθμού. Σκοπός είναι να διασφαλίζεται η βιωσιμότητα των αστικών μεταφορών στην περιοχή ευθύνης τους, με την υλοποίηση έργων που θα αποσκοπούν την βελτίωση της οδικής ασφάλειας, την προώθηση της μικροκινητικότητας, τη διευκόλυνση της ηλεκτροκίνησης, την ανάπτυξη ευφυών συστημάτων μετακίνησης και την αποτελεσματικότητα των δημοσίων συστημάτων μεταφορών.

Επίσης, με το σχέδιο νόμου προωθείται η εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας προς τις διατάξεις της κοινοτικής νομοθεσίας, σχετικά με την αρχική επιμόρφωση και την περιοδική κατάρτιση των οδηγών ορισμένων οδικών οχημάτων, τα οποία χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά εμπορευμάτων ή επιβατών.

Τέλος, στο πλαίσιο και της συνεργασίας με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ρυθμίζονται θέματα για την διευκόλυνση των πολιτών: Ειδικότερα, απλοποιείται η διαδικασία αντικατάστασης των αδειών για λόγους φθοράς /κλοπής/απώλειας/ανανέωσης, επιτρέποντας στον πολίτη να διεκπεραιώνει μόνος του όλη τη διαδικασία από τον υπολογιστή ή το κινητό του. Εισάγονται διατάξεις για τη διευκόλυνση της διαδικασίας μεταβίβασης του οχήματος, καθώς αίρεται αυτοδίκαια η παρακράτηση μετά την παρέλευση 7 ετών, χωρίς να υπάρχει πλέον η υποχρέωση του πολίτη, να μεταβεί στις διευθύνσεις Περιφερειών για να διευθετήσει το ζήτημα, κατάργηση των συμβεβλημένων ιατρών στο πλαίσιο της διαδικασίας χορήγησης αδειών οδήγησης.

Κατά τη διάρκεια της εισήγησής του στο υπουργικό συμβούλιο, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής τόνισε: «Στην εποχή της κλιματικής αλλαγής, όπου προωθούνται γενικά οι εναλλακτικές μορφές μετακίνησης, όπως η ηλεκτροκίνηση και το ποδήλατο, το υπουργείο μας θέτει στο επίκεντρο του σχεδιασμού του τον ανασχεδιασμό του θεσμικού πλαισίου για τα ΣΒΑΚ. Κάνουμε πιο απλές και πιο φιλικές τις διαδικασίες εκπόνησης, εξέτασης, έγκρισης, παρακολούθησης και εποπτείας των ΣΒΑΚ. Παράλληλα, ενθαρρύνουμε την Τοπική Αυτοδιοίκηση να αποκτήσει πρόσβαση στα χρηματοδοτικά εργαλεία που υποστηρίζουν τέτοια προγράμματα. Στο νομοσχέδιο προσπαθούμε να λύσουμε ένα εξαιρετικά ευαίσθητο θέμα, αυτό της μικροκινητικότητας, που αφορά και στα ηλεκτρικά πατίνια. Προχωράμε, λοιπόν, σε τροποποίηση διατάξεων του ΚΟΚ και καθορίζουμε: επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας, κατηγοριοποίηση παραβάσεων και επιβαλλόμενων προστίμων, ειδικούς κανόνες για τους οδηγούς των ηλεκτρικών πατινιών, και ηλικιακά κριτήρια για την κυκλοφορία του».

Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης, αναφερόμενος στην ψηφιοποίηση των διαδικασιών αντικατάστασης αδειών οδήγησης και μεταβίβασης οχημάτων, υπογράμμισε πως με την ψηφιοποίηση «αποσυμφορίζουμε τις διευθύνσεις Μεταφορών, απομακρύνοντας μεσάζοντες που παρεμβαίνουν με το αζημίωτο, κατά κοινή παραδοχή».
Πηγή: iefimerida.gr 

Διαβάστε επίσης

Παγκόσμια Ημέρα Ηλικιωμένων: Μιλούν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ οι υπεύθυνες των ΚΑΠΗ τριών δήμωνΕλλάδα

Παγκόσμια ημέρα «Τρίτης Ηλικίας» η 1η Οκτωβρίου και ίσως φέτος η ημέρα αυτή να αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία σε σχέση με άλλες χρονιές. Η πανδημία του κορονοϊού παγκοσμίως έχει φ...

Σαράντα τα κρούσματα στη Μονάδα Φιλοξενίας Ηλικιωμένων στον 'Αγιο ΠαντελεήμοναΕλλάδα

Σαράντα είναι μέχρι στιγμής, σύμφωνα με τον ΕΟΔΥ, τα κρούσματα κορονοϊού από τη Μονάδα Φιλοξενίας Ηλικιωμένων στον 'Αγιο Παντελεήμονα. Σε εξέλιξη βρίσκεται η ιχνηλάτηση των επαφών ...

Κεραμέως: Εκτός τηλεκπαίδευσης όσοι συμμετέχουν σε καταλήψεις -Θα παίρνουν απουσίες Ελλάδα

Την τελική της απόφαση για τα σχολεία που τελούν υπό κατάληψη ανακοίνωσε η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Υστερα από τη χθεσινή δήλωση της Νίκης Κεραμέως για πλήρη αναπλήρωση των ...

Μαθητικά συλλαλητήρια σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη για την ασφαλή λειτουργία των σχολείωνΕλλάδα

Υπό κατάληψη βρίσκονται πάνω από 700 σχολεία - Ζητούν μείωση των μαθητών ανά τάξη, προσλήψεις εκπαιδευτικών και εργατών καθαριότητας Στους δρόμους αναμένεται να βρεθούν για μία ακό...

Τέλος χρόνου για τα αυθαίρετα: Δεν δίνεται καμία παράταση -Ποιοι δικαιούνται δεύτερη ευκαιρίαΕλλάδα

Οριστικά εκτός προθεσμίας βρίσκονται από σήμερα όσοι δεν έσπευσαν να τακτοποιήσουν ζητήματα που αφορούν σε αυθαίρετες ιδιοκτησίες. Το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) ε...

Πιο λαμπερή από ποτέ η Ακρόπολη! Ελλάδα

Με τον νέο φωτισμό της λάμπει από το βράδυ της 30ης Σεπτεμβρίου η Ακρόπολη, σκορπίζοντας λίγο από την ακτινοβολία της σε όλο τον κόσμο, γεγονός που αναμεταδόθηκε απευθείας σε όλη τ...

«Η Αθήνα δεν πάει καλά»: Μεγάλη ανησυχία για την Αττική, σε υψηλά επίπεδα τα κρούσματα κορωνοϊού -Η προειδοποίηση ΤσιόδραΕλλάδα

Με λίγα λόγια ο Σωτήρης Τσιόδρας χθες έδωσε το στίγμα για την κατάσταση με τον κορωνοϊό στην Αττική και σήμανε συναγερμό. Ο καθηγητής λοιμωξιολογίας βρέθηκε στο γηροκομείο στον Αγι...