ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΞΑΑ - Αθηναϊκά ξενοδοχεία 2022: -10,7% η μέση πληρότητα έναντι του 2019, αλλά ο Δεκέμβριος ξεπέρασε τα προπανδημικά επίπεδα

Με μέση πληρότητα 69,1% "έκλεισε" το 2022 για τα ξενοδοχεία της Αθήνας, έναντι πληρότητας 54% του 2021 και 77,4% του 2019, σύμφωνα με στοιχεία της GBR Consulting και STR Global που παρουσιάζει η Ένωση Ξενοδόχων Αττικής & Αργοσαρωνικού.

 

Ο Δεκέμβριος 2022, ήταν ο πρώτος μήνας που έκλεισε θετικά (+)7.9% ακόμη και έναντι του 2019. Κατά τα άλλα, τα πρόσημα της μέσης πληρότητας σε σύγκριση με το 2019 ήταν αρνητικά καθ’ όλη τη πορεία του 2022.

 

Φυσικά, για τα στοιχεία της χρονιάς λειτούργησε καταλυτικά το Α’ τετράμηνο και η -μετά από δύο συνεχή έτη πανδημίας- περίοδος ‘ανασυγκρότησης’ τουριστικών επιχειρήσεων, ταξιδιωτών και προορισμού. Η αρνητική μεταβολή που παρατηρείται στο σύνολο της μέσης πληρότητας του 2022 έναντι του 2019 κατά (-)10.7% ωστόσο, είναι λογικό να μας προβληματίζει, κυρίως επειδή όλοι παρατηρήσαμε τον σταθερά μεγάλο όγκο ξένων επισκεπτών στους δρόμους της ελληνικής πρωτεύουσας. 

 

Για μια ακόμη φορά παραδοσιακοί ανταγωνιστές της Αθήνας, όπως η Κωνσταντινούπολη, σημειώνουν πολύ καλύτερες επιδόσεις και στη μέση πληρότητα και στις τιμές δωματίου και στο έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPar). Ειδικά σε ό,τι αφορά στο έσοδο ανά διαθέσιμο Δωμάτιο (RevPar) των ξενοδοχείων, η πορεία καταγράφηκε ως ‘συγκρατημένα θετική’ από τον Ιούνιο του 2022 και μετά. Όμως, το έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο σε επίπεδο έτους δεν ξεπέρασε τα 83.95 ευρώ - έναντι 82.20 ευρώ του 2019. Έτσι, σε μια εποχή υψηλού πληθωρισμού, αυξημένων εξόδων για τις επιχειρήσεις και αυξημένων λειτουργικών αναγκών, σημειώθηκε μόνο μια πολύ μικρή θετική μεταβολή, της τάξης του 2,1%, έναντι του 2019.

 

Η Αθήνα δε, αποδείχθηκε η μόνη πρωτεύουσα που δεν κατάφερε το 2022 μια ‘τριψήφια’ αύξηση στο RevPar της έναντι του 2021, αλλά περιορίστηκε σε ‘διψήφια’ αύξηση της τάξης του 63,1%.

 

Στο ίδιο, γνωστό ‘τοις πάσι’ και επαναλαμβανόμενο πλαίσιο κινούνται και όσα αφορούν στη μέση τιμή δωματίου (ADR) του 2022 της Αθήνας που ‘κλείδωσε’ στα 121.,45 ευρώ, τιμή αυξημένη μόνο κατά 14,4% έναντι του 2019 - σε αντίθεση με τις αυξήσεις που πέτυχαν την ίδια χρονική περίοδο οι ανταγωνιστές της Αθήνας.  

 

Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΕΞΑΑΑ, "με αφορμή την νέα χρονιά, ευχόμαστε ένα ειρηνικό 2023, χωρίς πρόσθετες αδυναμίες και αντιξοότητες, που θα επιτρέψει στους πολίτες του κόσμου περισσότερα ταξίδια και στις επιχειρήσεις και εργαζόμενους του Τουρισμού να εξισορροπήσουν τις απώλειες των ετών που προηγήθηκαν - βελτιώνοντας παράλληλα τα συνολικά τους αποτελέσματα".

 

 

Πηγή: tornosnews.gr

 

 
 
 

Διαβάστε επίσης

Γρ. Τάσιος-ΠΟΞ: Με το «δεξί» μπήκε ο τουρισμός το 2023 - Πολύ καλή η ροή των «early bookings»ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Πολύ θετικά είναι τα πρώτα μηνύματα για την πορεία του ελληνικού  τουρισμού  την νέα τουριστική περίοδο του 2023 και διάχυτη είναι η αισιοδοξία για ακόμα καλύτερα αποτελέσματα και ...

Τουρισμός: "Εάν οι πωλήσεις συνεχιστούν με αυτούς τους ρυθμούς, η Ελλάδα θα βγει sold out πριν το καλοκαίρι!"ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

  Ο σκανδιναβικός τουρ οπερέιτορ Apollo, που ανήκει στην DER Touristik του ομίλου REWE, καταγράφει μια απίστευτη έκρηξη κρατήσεων τον Ιανουάριο, με πρωταγωνίστρια την Ελλάδα. Οι πω...

Κικίλιας: 400.000 οικογένειες στηρίχθηκαν από το πρόγραμμα «Τουρισμός για Όλους»ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Τετρακόσιες χιλιάδες οικογένειες έχουν στηριχθεί από το πρόγραμμα «Τουρισμός για Όλους» ανέφερε ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας σε συνέντευξη που παραχώρησε στον τ/σ ΣΚΑΪ.   ...

«Τουρισμός για όλους»: Τη Δευτέρα η νέα κλήρωση για 125.000 vouchers -Τα ποσά, τι καλύπτει το πρόγραμμαΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Νέα κλήρωση, με 125.000 νέα vouchers, έχει προγραμματιστεί για την επόμενη Δευτέρα, 30 Ιανουαρίου, για το πρόγραμμα «Τουρισμός για Όλους». Πρόκειται για την τρίτη κλήρωση του προγρ...

Προέδρος ΞΕΕ : Η διαμόρφωση της νέας τουριστικής χρονιάς θα κριθεί από το πως θα βγει ο χειμώνας στις ευρωπαϊκές οικονομίεςΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Από το πως θα βγει ο χειμώνας στις ευρωπαϊκές οικονομίες που αποτελούν και τις βασικές αγορές για την Ελλάδα θα κριθεί και θα διαμορφωθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό η εξέλιξη τη τουριστι...

Γκερέκου: Η Ελλάδα μπορεί να αναδειχθεί σε παγκόσμιο κέντρο αυθεντικής ευζωίαςΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

«Η Ελλάδα έχει όλες τις προδιαγραφές για να αποτελέσει κορυφαίο προορισμό υγείας και ευεξίας και πόλο αντίστοιχων επενδύσεων, ενώ ειδικότερα η περιοχή της Αττικής διαθέτει όλες τις...